Ik maak een verbinding met een ftp server.
Nu heb ik de keuze voor passive en active ... beide keuzes werken, op het net gezocht, maar dit kon me weinig info geven ...
Wat kiezen jullie en waarom?
ftp verbinding passief of actief?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Hier staat wat meer uitleg:
http://en.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol
Niet dat ik er veel van begrijp.
Had ik idd ook gevonden, maar veel wijzer werd ik er ook niet van ...Vieten schreef:Hier staat wat meer uitleg:
Een heel tevreden dxADSL klant!
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
bij active connecteert de server naar de client
bij passive connecteert de client naar de server
active werkt enkel als je een directe inkomende verbinding kan hebben, als je een intern netwerkje hebt (bv router) zonder dmz/port forwarding zal active dus niet werken
bij passive connecteert de client naar de server
active werkt enkel als je een directe inkomende verbinding kan hebben, als je een intern netwerkje hebt (bv router) zonder dmz/port forwarding zal active dus niet werken
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Da's de URL die ik ook steeds uitdeel. En als ze het daarna nog niet begrijpen dan is het antwoord op de vraag "heb je het helemaal gelezen?" meestal ook neeThe_Borg schreef:http://slacksite.com/other/ftp.html
Iets duidelijker.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ok, ik begrijp het.
Passive ftp connect de client dus 2 maal naar de server zonder zelf poorten op te moeten hebben (wat veel probs bij de client kan voorkomen).
Dit is dus ook de beste manier.
Ik heb ff gekeken in m'n router en zie daar idd ook NAT aanstaan, wel vreemd dat active ook werkt in mijn geval, maar passive zal het dus gaan worden
thx
Passive ftp connect de client dus 2 maal naar de server zonder zelf poorten op te moeten hebben (wat veel probs bij de client kan voorkomen).
Dit is dus ook de beste manier.
Ik heb ff gekeken in m'n router en zie daar idd ook NAT aanstaan, wel vreemd dat active ook werkt in mijn geval, maar passive zal het dus gaan worden
thx
Laatst gewijzigd door saffie 26 mei 2008, 09:55, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
Er is geen verschil in snelheid tussen active en passive hé!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Mmm, ik dacht dat het daarover ging als er gevraagd werd naar de "beste manier"? De snelste is toch de beste, haast en spoed is toch _altijd_ goed!Rogue schreef:Dat beweert toch ook niemand.
Nee idd, het gaat hem er dus eigenlijk enkel over of de client of de server poorten open moet hebben. Snelheid zal idd weinig verschil maken.selder schreef:Mmm, ik dacht dat het daarover ging als er gevraagd werd naar de "beste manier"? De snelste is toch de beste, haast en spoed is toch _altijd_ goed!Rogue schreef:Dat beweert toch ook niemand.
Alvast bedankt voor jullie info
@ selder, ik heb artikel dus wel volledig gelezen
- selder
- Moderator
Natuurlijk, als ge niet vraagt "ik snap het nog niet", dan hebt ge 't helemaal gelezensaffie schreef:@ selder, ik heb artikel dus wel volledig gelezen