Cityconnect benodigdheden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jade767
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:23

Hallo,

Binnenkort heb ik een actieve cityconnect lijn dus is het tijd om inkopen te doen. Ik zag in de sticky "Telenet -> Dommel" dat je de volgende spullen moet hebben voor ADSL:

1. ADSL(2+) Modem en/of bijgebouwde router
2. Splitter voor op elke telefoonlijn ingang waarop een toestel verbonden is


1. Is de Linksys AM200-EU goed als ADSL2+ modem of is de Belgacom Thomson SpeedTouch USB/Ethernet ADSL Modem V2 beter? De modem moet enkel als modem dienen, aangezien ik hier nog een WRT54GL heb met tomato firmware op.

2. Voor de filter, kan het kwaad dat er een antwoordapparaat tussen zit? Nu is het Stekkerdoos -> antwoordapparaat -> telefoon en dat zou dan Stekkerdoos -> filter -> antwoordapparaat -> telefoon worden?

Nu zie ik soms dingen opduiken van Annex M enzo, wat is dit precies? Moet ik hier rekening mee houden?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

jade767 schreef:Hallo,

Binnenkort heb ik een actieve cityconnect lijn dus is het tijd om inkopen te doen. Ik zag in de sticky "Telenet -> Dommel" dat je de volgende spullen moet hebben voor ADSL:

1. ADSL(2+) Modem en/of bijgebouwde router
2. Splitter voor op elke telefoonlijn ingang waarop een toestel verbonden is


1. Is de Linksys AM200-EU goed als ADSL2+ modem of is de Belgacom Thomson SpeedTouch USB/Ethernet ADSL Modem V2 beter? De modem moet enkel als modem dienen, aangezien ik hier nog een WRT54GL heb met tomato firmware op.

2. Voor de filter, kan het kwaad dat er een antwoordapparaat tussen zit? Nu is het Stekkerdoos -> antwoordapparaat -> telefoon en dat zou dan Stekkerdoos -> filter -> antwoordapparaat -> telefoon worden?

Nu zie ik soms dingen opduiken van Annex M enzo, wat is dit precies? Moet ik hier rekening mee houden?


Elke DSL2+ modem is eigenlijk geschikt. Het antwoordapparaat is geen probleem.

Annex M is een speciale standaard die dommel gebruikt om de uploadsnelheid te verhogen ( je verliest wel een stukje van je download snelheid ). Niet elke Adsl2+ modem ondersteunt dit ( de linksys niet denk ik ).
jade767
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:23

ditCh schreef:
jade767 schreef:Hallo,

Binnenkort heb ik een actieve cityconnect lijn dus is het tijd om inkopen te doen. Ik zag in de sticky "Telenet -> Dommel" dat je de volgende spullen moet hebben voor ADSL:

1. ADSL(2+) Modem en/of bijgebouwde router
2. Splitter voor op elke telefoonlijn ingang waarop een toestel verbonden is


1. Is de Linksys AM200-EU goed als ADSL2+ modem of is de Belgacom Thomson SpeedTouch USB/Ethernet ADSL Modem V2 beter? De modem moet enkel als modem dienen, aangezien ik hier nog een WRT54GL heb met tomato firmware op.

2. Voor de filter, kan het kwaad dat er een antwoordapparaat tussen zit? Nu is het Stekkerdoos -> antwoordapparaat -> telefoon en dat zou dan Stekkerdoos -> filter -> antwoordapparaat -> telefoon worden?

Nu zie ik soms dingen opduiken van Annex M enzo, wat is dit precies? Moet ik hier rekening mee houden?


Elke DSL2+ modem is eigenlijk geschikt. Het antwoordapparaat is geen probleem.

Annex M is een speciale standaard die dommel gebruikt om de uploadsnelheid te verhogen ( je verliest wel een stukje van je download snelheid ). Niet elke Adsl2+ modem ondersteunt dit ( de linksys niet denk ik ).


Ok bedankt voor je reactie. Ik ga dus best voor de speedtouch? Verkoopt dommel eigenlijk geen modems/filters?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Je kan de Speedtouch rechtstreeks bij Dommel bestellen maar dat is wel duurder ;). Ik heb de mijne besteld via routershop.nl. Heel snel geleverd en scherpe prijs.

Splitters vind je in eender welke Belgacom winkel. Ik zou niet voor USB kiezen vermits je hem in Bridge mode wil zetten.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Een collega van mij wil ook overschakelen op Dommel, en met het oog op adsl2+ ben ik nu op zoek naar een goede router voor hem, zodat hij niet steeds moet inloggen of een extra modem moet kopen.

Ikzelf heb een D-link dsl-G604T en ben er niet tevreden van, dus misschien dat ik zelf ook een nieuwe ga kopen. Ik heb hier nog een linksys WRT54G-EU liggen maar daarvoor moet ik weer een modem aankopen en dat ben ikzelf ook niet van plan.

Wat is dan een goede keuze?
Gebruikersavatar
Davion
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2004, 20:27
Locatie: Diest

Even een vraagje plaatsen, dan hoeft geen nieuw topic.

Ikzelf heb atm Belgacom Skynet Go, maar van zodra binnenkort er hier Cityconnect te krijgen is ga ik over naar Dommel City.
IK heb hier een modem/router van 8 maanden oud, een USR9113, ADSL2+ compatible, zal deze goed zijn voor Dommel Cityconnect ?

(http://www.usr-emea.com/products/p-broa ... 3&loc=bene)

mvg, Davion
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Voor Cityconnect moet je nagaan of je router/modem Mac Encapsulated Routing ondersteunt. Dommel gebruikt namelijk Routed DHCP ipv PPPoE. Anders zal je een modem in bridge mode moeten plaatsen voor je router.
jade767
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2008, 16:23

Nog een klein vraagje, beneden in de kelder staat ook nog een telefoon aangesloten. Moet deze dan ook een filter krijgen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

jade767 schreef:Nog een klein vraagje, beneden in de kelder staat ook nog een telefoon aangesloten. Moet deze dan ook een filter krijgen?
Ja.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”