hotmail openen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Telkens als iemand "anders" zijn mail op mijn homepc (zoon, dochter, echtgenote) opendoet moet de volledige naam vb "[email protected]" + natuurlijk het paswoord ingegeven worden. Ik heb al gezien op andere pc, dat die gebruikers "afzonderlijk" aangeklikt kunnen worden uit een lijst. Zodanig dat je niet telkens je volledige naam moet opnieuw ingeven.
Kan iemand mij helpen?
mvg, pol
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Firefox gebruiken?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Informatie over de Windows Live aanmeldhulp
Windows Live aanmeldhulp slaat meerdere aanmeldgegevens voor Windows Live ID op op de aanmeldpagina zodat u zich kunt aanmelden met de Windows Live ID die u wilt gebruiken.

Als ik het goed heb wordt die samen gedownload en geïnstalleerd met Live Messenger.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

kan je nergens een vinkje zetten bij email adres en wachtwoord onthouden?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

Patje schreef:kan je nergens een vinkje zetten bij email adres en wachtwoord onthouden?

Als seffens mijn dochter binnenkomt, veranderd ze mijn hotmail.com naam in de hare, geeft dan haar paswoord...en ze kan haar mail lezen.Als ik dan effen daarna mijn mail moet lezen...opnieuw mijn [email protected] ingeven en mij paswoord...vervelend niet ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

polle schreef:
Patje schreef:kan je nergens een vinkje zetten bij email adres en wachtwoord onthouden?

Als seffens mijn dochter binnenkomt, veranderd ze mijn hotmail.com naam in de hare, geeft dan haar paswoord...en ze kan haar mail lezen.Als ik dan effen daarna mijn mail moet lezen...opnieuw mijn [email protected] ingeven en mij paswoord...vervelend niet ?

Is het dat wat je bedoeld ?
anders gewoon je [email protected] vinkje zetten bij e-mail adres onthouden en vinkje bij wachtwoord onthouden.
dan kan iedereen zijn eigen naam kiezen en naar hotmail gaan.
in de screenshot kan je tientallen namen ingeven (opslaan en ook het wachtwoord)
extra gebruikers aanmaken in Xp is zelfs niet nodig.
Laatst gewijzigd door Patje op 24 mei 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Domme vraag misschien?
Hebben we het hier over Hotmail de chatter of Hotmail het email gebeuren?

Anyway, je kan het oplossen door in XP verschillende gebruikers aan de maken die elk hun eigen settings gebruiken, als ook hun eigen hotmail gedoe.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

BasMSI schreef:Anyway, je kan het oplossen door in XP verschillende gebruikers aan te maken die elk hun eigen settings gebruiken, als ook hun eigen hotmail gedoe.


Dat wou ik dus ook net zeggen. Maak gewoon een gebruiker per persoon aan. Heb je ineens je eigen desktop, programma's...
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Sinds wanneer is Windows Live Hotmail gelijk aan Windows Live Messenger?

Enfin, als je op de login.srf-pagina zit, lijkt het alsof je zou moeten kunnen kiezen tussen meerdere accounts, een beetje zoals de Family-logon van Windows XP, helaas slaag ik er niet in om 2 accounts naast mekaar te krijgen; als ik klik op "aanmelden met een ander account" vervangt die de éne aanwezige. Vreemd van Microsoft om dat zo te maken ...

Maar zoals hierboven net gezegd: zou je niet meer baat hebben bij het aanmaken van meerdere gebruikersprofielen in Windows zélf? Dan heeft ieder zijn/haar eigen desktop/mailinstellingen/Messenger/favorieten/...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vind het persoonlijk wat omslachtig, stel dat deze persoon geen extra gebruikers accounts wil aanmaken.
je meld je gewoon aan met Windows live messenger en kan meteen naar je postvak in gaan door op het knopje met envelop te klikken. (simpel toch)

of mis ik hier nog iets anders
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap de link nog steeds niet waarom je Messenger zou moeten willen gebruiken om je mail te openen.
En waarom zou je géén gebruikersaccounts willen? Ik zie enkel maar voordelen ...
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Patje schreef:Vind het persoonlijk wat omslachtig, stel dat deze persoon geen extra gebruikers accounts wil aanmaken.
je meld je gewoon aan met Windows live messenger en kan meteen naar je postvak in gaan door op het knopje met envelop te klikken. (simpel toch)

of mis ik hier nog iets anders


Of dat je nou bij messenger moet aanloggen of dat je bij windows moet aanloggen en dat dan alles ingevuld is voor ALLE activiteiten, lijkt me dezelfde moeite(behalve de moeite van nieuwe accounts aan te maken natuurlijk). Je hebt er gewoon meer voordeel aan :)
Afbeelding
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Laat hem toch gewoon de Live Sign-in assistant installeren, dat is toch wat hij vraagt...
Afbeelding

Je kan hem niet apart downloaden, dus je zal even Live Messenger moeten installeren en de Live Sign-in assistant aanvinken. (daarna kan je messenger gewoon weer verwijderen)

Meer informatie:
http://winliveid.spaces.live.com/blog/c ... !222.entry
http://livechronicles.spaces.live.com/b ... !300.entry
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Een slimme vent neemt www.Gmail.com veel beter.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

BasMSI schreef:Een slimme vent neemt www.Gmail.com veel beter.

Daar zou je hetzelfde probleem nog steeds hebben...

@wds900: aha, daarvoor dient die plugin! Ik schakel die altijd uit, vandaar dat het bij mij niet werkte :)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:
BasMSI schreef:Een slimme vent neemt www.Gmail.com veel beter.

Daar zou je hetzelfde probleem nog steeds hebben...


Firefox dus.
Vanaf de inlog pagina hoef je maar de eerste letter te typen en je kan klikken op de naam, het paswoord wordt automatisch ingevuld.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”