Schollocalhost schreef:ad fundum
Gedaan met de limietentruc van Telenet
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Doe ik ook niet. Mijn woordenschat is vrij beperkt, ik ken geen enkele Nederlandse uitdrukking die het begrip "pro rata (temporis)" goed weergeeft, en even beknopt. Misschien "evenredig", maar dat is zo een vaag woord, het dekt de lading niet helemaal.LoSeR schreef:gebruik geen moeilijke woorden als je makkelijke kan gebruiken
En... wie kaatst, kan de bal verwachten. Wat wil jouw Engelse zin zeggen?
"Pro rata" wil letterlijk zeggen dat de regel van drie wordt toegepast. Ken je die nog? 8 arbeiders leggen op 1 dag 130 meter weg. Hoeveel arbeiders zijn er nodig om op 1 dag 230 meter aan te leggen?
Ik zou graag bijleren, weet jij een goed Nederlands alternatief?
Maar goed, dat is stilaan redelijk
Ad fundum!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Euh. Dat was de vertaling van zijn engelse zin, geen nieuw argument in deze overloos interessante discussie.localhost schreef:Doe ik ook niet. ...LoSeR schreef:gebruik geen moeilijke woorden als je makkelijke kan gebruiken
En... wie kaatst, kan de bal verwachten. Wat wil jouw Engelse zin zeggen?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het trucje werkte vanavond nog steeds, heb ik uit goeie bron vernomen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
ah zo, dat zal die komende limietverhoging dan wel compenseren dank vr de info
'Om oneigenlijk gebruik te voorkomen is een wijziging van een Telenet TurboNet naar een Telenet ExpressNet abonnement slechts 1x om de 6 maanden toegestaan. We behouden ons het recht voor een administratieve vergoeding van €25 in rekening te brengen bij niet-naleving van deze richtlijn.'
ze hebben de bug er dus niet kunnen uithalen en dus gewoon een zinneke bijgezet. of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik, maar meeste zullen er wel mee afgeschrikt zijn. wie niet weg is, is gezien
'Om oneigenlijk gebruik te voorkomen is een wijziging van een Telenet TurboNet naar een Telenet ExpressNet abonnement slechts 1x om de 6 maanden toegestaan. We behouden ons het recht voor een administratieve vergoeding van €25 in rekening te brengen bij niet-naleving van deze richtlijn.'
ze hebben de bug er dus niet kunnen uithalen en dus gewoon een zinneke bijgezet. of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik, maar meeste zullen er wel mee afgeschrikt zijn. wie niet weg is, is gezien
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
alst op ontvangen aankomt zullen ze der wel rap bijzijn , da weetek kikxenne schreef:of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ik laat het wel weten volgende maand 23ste.... ga gewoon expressvoldownen ....switch naar turbo voldownloaden....en terug naar express+25€ voor 25€ heb je toch 70Gb volume op turbo eh
en dat zal dan ook de laatste keer zijn tenzij ze het niet aanrekenen dan ga ik terug mn gang
anders komt dommel wel erg dicht
en dat zal dan ook de laatste keer zijn tenzij ze het niet aanrekenen dan ga ik terug mn gang
anders komt dommel wel erg dicht
- xenne
- Elite Poster
gemakkelijk gezegd, maar hebben ze een systeem op poten gezet dat controle doet van hoeveel iemand switcht? volgens mij (nog) niet. maar binnenkort weten we meer via q-tectomg1804 schreef:Tuurlijk zullen ze die innen, 't is telenet waarover we spreken, niet een of andere liefdadigheidsinstelling.xenne schreef:of ze die 25€ effectief gaan innen betwijfel ik
Volgens mij kunnen ze dat gemakkelijk zien. Als je geswitched had, en je keek dan bij het detail van je telemeter, dan zag je verschillende producten staan (Expressnet, Turbonet, terug Expressnet, enz...). Dus als het daar al te zien was hoeveel keer je geswitched had (door het aantal producten te tellen op die pagina), dan kan Telenet het zeer zeker zien.xenne schreef:gemakkelijk gezegd, maar hebben ze een systeem op poten gezet dat controle doet van hoeveel iemand switcht? volgens mij (nog) niet. maar binnenkort weten we meer via q-tec
- xenne
- Elite Poster
jaja, ze kunnen dat zéker zien in hun administratie. de vraag is, gaan ze er iemand opzetten om dat te controleren? lijkt me niet, want dat gaat meer kosten dan het opbrengt. of is er een automatisch verkliksysteem met automitische facturatie? hmm telenet kennende... volgens mij is dat zinneke (voorlopig) een afschrikmiddel. 't is zoals ze zelf gezegd hebben, we gaan eerst een waarschuwing op de pagina zetten, de 'herstelling' is voor later
-
- Elite Poster
"binnenkort" nog een maand wachten miijn meter is juist gereset vandaag....
ik had het beter gisteren/eergisteren nog eens uitgeprobeerd dan wist ik of ik me deze maand moet inhouden of niet...
maarja iedere keer ze ad telemeter werken kan het gedaan zijn hé
***ik denk wel dat telenet een automatisch verkliksysteem heeft hun programmeurs zullen zo een dingen wel kunnen
ik had het beter gisteren/eergisteren nog eens uitgeprobeerd dan wist ik of ik me deze maand moet inhouden of niet...
maarja iedere keer ze ad telemeter werken kan het gedaan zijn hé
***ik denk wel dat telenet een automatisch verkliksysteem heeft hun programmeurs zullen zo een dingen wel kunnen
-
- Elite Poster
ik denk dat turbonet één dag in details moet staan om die 25€ te kunnen aanrekenen
deze nacht ga ik vlug terug naar express (met die werken heel de week )
en als ik mn factuur krijg laat ik iets weten van die 25€
- xenne
- Elite Poster
wat stond er hier juist? want afbeelding is precies verdwenenq-tec schreef:
Tjientjien,ik quote en die afbeelding staat er bij mij nu 2 keerxenne schreef:wat stond er hier juist? want afbeelding is precies verdwenenq-tec schreef:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
- xenne
- Elite Poster
de afbeelding staat er blijkbaar terug. lijkt redelijk dicht te zitten, aangezien je niet op dezelfde dag terug kan switchen zal het sobieso op factuur vermeld staan, wat het ook makkelijker maakt om die 25€ te eisen, of ze dat effectief ook gaan doen zal de toekomst wel uitwijzen, misschien is het gewoon een afschrikmiddel. maar de goesting zal bij de meeste nu wel weg zijn.
En, heb je al nieuws?q-tec schreef:
ik denk dat turbonet één dag in details moet staan om die 25€ te kunnen aanrekenen
deze nacht ga ik vlug terug naar express (met die werken heel de week )
en als ik mn factuur krijg laat ik iets weten van die 25€
Wat als je wisselt om 23.30 en terug zet na middernacht?
Zou er in principe moete bijstaan dat het zoveel kost (25€) indien je terug wil zoals nu het geval is met comfort abbo.
In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen, zit nog bij telenet door den "truk" maar ja.. mooie liedjes blijven niet duren he.
Na 8 jaar bij telenet zal ik toch de knoop moeten doorhakken.
Zoveel veranderingen gezien op die tijd en spijtig genoeg altijd ten voordele van TELENET !
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Hmm nu dat trucje niet meer werkt merk ik pas hoe beperkend die limiet is.
7 dagen na reset van de teller ben ik al 3 dagen aan het oppassen (zelfs al 2gb moeten bijkopen om te kunnen blijven surfen).
Op deze moment is het niet te leuk te weten dat ik de snelste ben.
Maar maandag wordt dommel actief, weg met da telenet gezever.
7 dagen na reset van de teller ben ik al 3 dagen aan het oppassen (zelfs al 2gb moeten bijkopen om te kunnen blijven surfen).
Op deze moment is het niet te leuk te weten dat ik de snelste ben.
Maar maandag wordt dommel actief, weg met da telenet gezever.
- xenne
- Elite Poster
telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekendGozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Op welke termijn krijg je daar eigelijk antwoord op ?xenne schreef:telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekendGozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
Dinsdag aangetekend verstuurd, maar nog niks gehoord. Zelfs geen retention telefoontje
- xenne
- Elite Poster
ik heb op die brief eigenlijk nooit antwoord gekregen. na dag of 5 wel een mail gestuurd met de vraag of ze mijn opzegbrief ontvangen hadden, kreeg daarop positieve reactie. en dan was het wachten op de afsluiting. ik heb paar dagen na mijn opzeg wél een telefoontje gekregen met allerlei beloftes (die uiteraard nooit ingelost zijn)Devilzown schreef:Op welke termijn krijg je daar eigelijk antwoord op ?
Dinsdag aangetekend verstuurd, maar nog niks gehoord. Zelfs geen retention telefoontje
ter info:
Code: Selecteer alles
30/07: aangetekende brief gestuurd naar TELENET (opzeg contract)
05/08: mail gestuurd naar TELENET om te vragen of brief toegekomen was
06/08: antwoord op mail, opzegdocument ontvangen op 31/07, nog 30 dagen voor opzeg
07/08: telefoon van TELENET om mij te overhalen te blijven (is al te laat) en DRASTISCHE verbeteringen te beloven
14/08: domiciliatie TELENET opgezegd
29/08: TELENET afgesloten
05/09: brief TELENET ivm eindafrekening (verzoek om rekeringnummer, als deactivatiedatum geven ze 19/07?)
13/09: brief eindafrekening TELENET, Pro Rata correctie vanaf 29/08 + Nalatigheidskost 7euro???
13/09: gebeld naar TELENET ivm Nalatigheidskost en waarborg modem, zou in orde gebracht worden
17/09: Creditnota TELENET ontvangen twv 49,58€ mvv Correctie Kabeltoegang Waarborg Voor Modem (Vrij van BTW)
24/09: tegoed gestort door TELENET
Toch wel hoor , gewoon opzegbrief vragen, in het verleden reeds gevraagd en na enkele dagen thuis ontvangen. Gewoon invullen en terugsturen.xenne schreef:telenet moet jou geen opzegbrief sturen - jij moet die naar hen sturen, aangetekendGozzy schreef:In alle geval heb al gebeld da ze mijne opzeg brief moete sturen
Toen ondekte ik de leechtruk dus niet opgestuurd, deze keer wel.
Hopelijk in julie cityconnect in Mechelen
- xenne
- Elite Poster
als je hem nog liggen had waarom moest je hem dan nog eens vragen? 't is trouwens niet nodig van hem te vragen, alleen maar tijdverlies - gewoon een standaard opzegbrief does the jobGozzy schreef:Toch wel hoor , gewoon opzegbrief vragen, in het verleden reeds gevraagd en na enkele dagen thuis ontvangen. Gewoon invullen en terugsturen.