Vraagjes van een ADSL leek

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hey,

Binnenkort verhuis ik ( ga samenwonen met mijn vriendin ). Het is naar een huis die er nogmaar een jaar staat. Kabel + belgacom is reeds voorzien, maar de vorige huurder gebruikte telenet. Er hangt zo een grijs pakje van 12x12cm ofzo, met int midden een belgacom stickertje. Ik verzonderstel dat ik hier ga moeten mee beginnen. Kan iemand me uitleggen wat ik hier juist mee moet doen? Wat moet ik hieraan aansluiten om deftig tot bij mijn Dommel Siemens router te geraken?

Ik ben een leek in ADSL, heb het nooit gehad, daarmee.

Alvast bedankt!
Wes
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Vandaar uit vertrekken de draden naar je "telefoonstopcontacten".
Dan aan zo'n telefoonstopcontact steek je eerst een ADSL-splitter (waaruit een draad naar je modem gaat) en dan op die splitter je telefoonstekker.

Zo zijn de draden bij mij!

(Vanuitgaan: bellen met belgacom / internet via dommel)
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

aangezien hij spreekt van Dommel Siemens router veronderstel ik dat hij zal opteren voor Homeconnect, en dan is een splitter overbodig aangezien telefonie over VOIP gaat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had vroeger ook telenet en ben ook naar belgacom moeten gaan. Telefoon werkte niet, telenet had de kabel van belgacom doorgeknipt en hun aparaten erachter gehangen. er is een technieker moeten langskomen toen van belgacom en deze heeft het probleem opgelost.

Het zou kunnen dat jij dit ook gaat moeten doen.
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik vermoed (al heb ik geen telenet) dat die draden na dat bakje van belgacom worden doorgeknipt.
Dus normaal kan je zo'n draad van het bakje van belgacom naar de desbetreffende plaats zelf trekken.
(Bij mij werkt dat toch perfect en is zelf getrokken)
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

snakeboots schreef:Ik had vroeger ook telenet en ben ook naar belgacom moeten gaan. Telefoon werkte niet, telenet had de kabel van belgacom doorgeknipt en hun aparaten erachter gehangen. er is een technieker moeten langskomen toen van belgacom en deze heeft het probleem opgelost.

Als die telenettechnietker dat bij mijn thuis moest doen die kwam niet levend het huis uit
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

tarzan1990 schreef:
snakeboots schreef:Ik had vroeger ook telenet en ben ook naar belgacom moeten gaan. Telefoon werkte niet, telenet had de kabel van belgacom doorgeknipt en hun aparaten erachter gehangen. er is een technieker moeten langskomen toen van belgacom en deze heeft het probleem opgelost.

Als die telenettechnietker dat bij mijn thuis moest doen die kwam niet levend het huis uit
nja meestal is er een 'kristal' kastje.. weet niet wat de juiste technische term is.. deze kabels halen ze gewoon los en gebruiken ze een clusterklem voor het weer vast te maken..
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

tarzan1990 schreef:

Hier hebben ze dat vroeger ook gedaan , niet geknipt maar uit het telefoonstopcontacht losgedraaid en de kabel van de TN modem erop aangesloten . De BGC kabel lig nu nog ergens in de kruipkelder .
Yargo
Pro Member
Pro Member

Hey,

Hier een foto van hoe het is:

http://users.pandora.be/yargo/CIMG4548.jpg

Zoals je ziet ligt de telefoonlijn ( dikke kabel in de rode buis ) naar het bakje, maar van daaruit vertrekt er (nog) niets.

Heeft er toevallig iemand een foto hoe dit er langs de binnenkant uitziet? Kan ik de zwarte kabel die bij de homeconnect box zit, doorknippen aan de kant waar het klein RJ11 ding zit en direct in dit bakje aansluiten, of...

Bedankt!
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

Yargo schreef:Hey,

Hier een foto van hoe het is:

http://users.pandora.be/yargo/CIMG4548.jpg

Zoals je ziet ligt de telefoonlijn ( dikke kabel in de rode buis ) naar het bakje, maar van daaruit vertrekt er (nog) niets.

Heeft er toevallig iemand een foto hoe dit er langs de binnenkant uitziet? Kan ik de zwarte kabel die bij de homeconnect box zit, doorknippen aan de kant waar het klein RJ11 ding zit en direct in dit bakje aansluiten, of...

Bedankt!
yargo als je ff kunt wachten zal ik het is fotoshoppen.. maar weet

en je bedoelt de rj11 kant verwijderen.. zou moeten gaan.

waar loopt de telefoonkabel?

edit: ik bedoelde eigenlijkk uw huidige van telenet ;)
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 21 mei 2008, 19:37, in totaal 1 gewijzigd.
Yargo
Pro Member
Pro Member

Ik heb tijd ;).

Volgens mij is de dikke kabel naar het belgacom kastje de telefoonkabel, het kan bijna niet anders, al de andere kabels zijn UTP kabels die naar de verschillende kamers lopen, en kabels van Telenet.
Yargo
Pro Member
Pro Member

Niemand die hetzelfde bakje thuis heeft? en een foto wil trekken ofzo van den binnenkant :).
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Yargo ,

zoals al uitgelegd ;-)
Het witte kasje waar belgacom op staat dat de vertrekdoos . Splitters heb je niet meer nodig omdat in nieuwe aansluitingen de filter al in zit ( is hier zo ) Van dat kasje moet je vertrekken naar de modem van dommel .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Yargo schreef:Niemand die hetzelfde bakje thuis heeft? en een foto wil trekken ofzo van den binnenkant :).
ik zal da eens doen :-)

Edit
-----
Heb enkele foto's verstuur naar je mail adres , maar moet toegeven dat hier een ander bakje hangt . Dat van mij is met filter ingebouwd en voorzien om storings vrij te werken met telefoon centrale en alarm .
Dus als er iemand Yargo kan helpen met een foto van een gewoon kasje dan zal hij pas zekerheid hebben .Maar je zal zien Yargo , in da bakje zitten enkel de verbindings klemmen waarschijnlijk . Open doen en je zal zien wat er in zit .
groetjes ,
Snif
Laatst gewijzigd door SniFManS 21 mei 2008, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
Yargo
Pro Member
Pro Member

Sniffie schreef:
Yargo schreef:Niemand die hetzelfde bakje thuis heeft? en een foto wil trekken ofzo van den binnenkant :).
ik zal da eens doen :-)
Thanks, zou super zijn, dan weet ik waar ik me aan kan verwachten, en hoe ik het zelf moet doen :D. Bedankt!
Yargo
Pro Member
Pro Member

Hey,

Ben net terug van het huis, en heb het bakje eens opengeschroeft.

Binnenin zit een soort van grte lusterklem op 2 "verdiepingen" en 6 lang.

Ik zal eens zeggen waar er iets inzit:

1 bovenste laag: blauw
1 onderste laag: oranje

2 bovenste laag: wit
2 onderste laag: donkergrijs

tussen 3 en 5 zit er niets

6 onderste laag: wit

Waar moet ik nu het rode en het groene kabeltje dat naar de siemens modem loopt indoppen? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Thanks!
Bijlagen
vb.jpg
voorbeeld
(5.32 KiB) 140 keer gedownload
Yargo
Pro Member
Pro Member

Niemand die dit weet?
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Dat kan niemand weten :) Je moet zelf testen met een voltmeter, of je tussen wit en grijs spanning hebt, of tussen blauw en oranje.

Als je spanning meet (ongeveer 50 volt), dan is dat zeer waarschijnlijk de juiste klem om uw kabel aan te hangen.

Of je probeert gewoon ff aan wit en grijs uw kabeltje te hangen, als dat niet werkt ist blauw en oranje ;)

En voor alle duidelijkheid, je sluit uw kabeltje aan aan de "overkant" van waar de binnekomende kabel op gevezen zit (dus de kant waar nog geen kabeltjes aanzitten).
Yargo
Pro Member
Pro Member

Hey,

Dat zal ik eens aan mn broer moeten vragen, zelf ken ik daar niet zoveel van :).

Tzou altijd kunnen dat er iemand met hetzelfde bakske hangt, en dan zullen de kabels ook wel hetzelfde aangesloten zijn zeker :). Ik had op zo iemand gehoopt :).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”