A2F verkoopsvoorwaarden (bedenkingen)

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb eventjes de Voorwaarden doorgenomen maar zit toch nog met enkele vragen en bedenkingen. De ene al ernstiger dan de andere:

1° Algemene voorwaarden, artikel 6

hier spreekt met over 'de computer van de klant' die verbonden wordt met het netwerk van Webvisie. Betekent dit dat het eigenlijk volgens de letter niet toegelaten is om meerdere computers aan te sluiten?

2° ADSL Abonnementsvoorwaarden, artikel 8

DynDNS kunnen we blijkbaar vergeten. Dit is uitdrukkelijk verboden volgens dit document. Kan/mag dit zomaar verboden worden?

3° ADSL Abonnementsvoorwaarden, artikel 11

De medewerkers van Webvisie mogen blijkbaar inloggen op je persoonlijke router. Dit kan volgens mij niet wettelijk zijn. Ze spreken hier niet eens over 'bij vermoeden van misbruik' of zo .. nee gewoon 'dit mag'

Detail: hier spreekt men dan wel over een router, en niet over een pc.

4° Specifieke voorwaarden ADSL dienstverleningn, artikel 5.5

Een factuur dat ne vervaldatum nog niet betaald is wordt verhoogd met administratiekosten, en dit met een minimum van 50 euro. Althans zo begrijp ik het. Zie veelvuldige posts hier in deze thread: facturen komen te laat aan.
Overmacht kan niet aangehaald worden, want elders in het document staat dat betalingsvorderingen niet in aanspraak komen voor overmacht.

5° Specifieke voorwaarden ADSL dienstverleningn, artikel 13

Kleine tegenspreking: hier stelt men een termijn van 8 dagen waarin een wijziging van de tarieven moet mede gedeeld worden aan de klant.
Verder bovenaan het document (Algemene voorwaarden, artikel 13) spreekt men over 30 dagen indien het om een wijziging gaat ten nadele van de klant.



Ik ben nu geen muggenzifter en wil Webvisie niet aanvallen, maar graag had ik hier in de mate van het mogelijke toch een kleine verduidelijking van gewild. Deze voorwaarden kunnen in geval van betwisting aangehaald worden en dan sta ik graag recht in m'n schoenen.

(misschien nieuwe thread aanmaken voor discussie van Algemene Voorwaarden, :wink: )
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

C-phest,

Wij hebben ook al onze mening over de voorwaarden eens gegeven, doch zijn er gelijk nog een paar dingen onduidelijk gebleven. Enkele zaken verduidelijken:

- Het is toegelaten om een router aan te sluiten, meerdere pc's aan te sluiten etc etc. Er is door ons ook gewezen op de formuleren van die zin.. en men heeft het toch laten staan...nu, het is toegelaten moet je geen zorgen over maken. En wat betreft uw interpretatie: het is 1pc van de klant die rechtstreeks met hun netwerk aangesloten is... de andere pc's zijn dan meestal met die ene pc aangesloten... Maw, dit lijkt mij geen probleempunt...;-).

- Je mag wel dyndns opzetten en gebruiken. Waar het over gaat, is dat men niet toelaat dat je een static ip van hen gebruikt..dus dat je op een of andere manier zou foefelen dat je steeds hetzelfde ip zou krijgen. Deels zit hier ook in dat je dus een dyn.ip hebt en geen static.. en dat ze dus 'random disconnects' kunnen doen. Maw: je mag dyn.dns gebruiken, want het ip van A2F zal niet static zijn. Volgens mij ook geen probleempunt.

- Dit punt is natuurlijk enkel geldig, bij abo's waar Webvisie de router heeft geleverd eh.. (dacht dat ze dat bij bedrijfsabo's voor 8Mbps deden..)
Op je persoonlijke router thuis.. indien je die draaien zou hebben, wordt dus niet ingelogged.. ze kunnen immers niet direct weten dat je er eentje hebt...Maw op toestellen die zij leveren en zij onderhoud doen.. mogen ze dit dus. Bij BGC is dat dacht ik hetzelfde met die flowpointrouters...

- Puntje ivm interest: is dat niet ergens logisch dat er met interest gerekend wordt indien je niet betaald? Meestal zijn er bij de rappel al dossierkosten bij, omdat ze de rappel moeten sturen bij véél bedrijven..
Wat betreft het laat aankomen van die facturen.. zoals gezegd wordt aan gewerkt...maar ik denk niet dat die € 50 zo strikt genomen wordt. Toch niet als je slechts enkele dagen te laat bent...Hierover zal ik A2F nog eens contacteren.

- Ik zie de tegenspreking niet...
AV Art 13: zegt: indien de klant wil wijzigen: 30d op voorhand moet hij opzeggen. (is dus geen wijziging ten nadele van de klant..is als je zelf kiest te wijzigen...of op te stappen)
AAV Art13: indien A2F zijn formules wijzigt: 8d.
(kan zijn dat ik er hier over gekeken heb.. dus als je niet akkoord bent, post dan eens de stukjes...)


C-Phest, Ik weet niet of je al veel verkoopsvoorwaarden gelezen hebt? Begin dan eens met die van Skynet.. zijn even beu opgesteld. Dit is iets wat jullie moet beschermen.. maar A2F ook moet beschermen.. maw worst-case scenario's met een klant zitten ook in die AV.. maar dat wil nog niet zeggen dat ze alles zo strict volgen eh... enfin ja, ik hoop dat de onduidelijkheid opgehelderd is? Denk dat er dus enkel evt nog een punt is.. ivm die tegensprekende termijnen...maar denk dat dat ondertss ook opgelost is ;-).

Dit is niet aanvallen eh.. dit is iets wat ik verwacht had... de voorwaarden kritisch bekijken.. net zoals die van Skynet ook al doorgelicht zijn.
I love it when a plan comes together!
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

The Oddity schreef:- Ik zie de tegenspreking niet...
AV Art 13: zegt: indien de klant wil wijzigen: 30d op voorhand moet hij opzeggen. (is dus geen wijziging ten nadele van de klant..is als je zelf kiest te wijzigen...of op te stappen)
AAV Art13: indien A2F zijn formules wijzigt: 8d.
(kan zijn dat ik er hier over gekeken heb.. dus als je niet akkoord bent, post dan eens de stukjes...)


Onder voorbehoud van de toepassing van artikel 17 behoudt WebVisie bvba zich het recht voor de
tarieven op ieder ogenblik te herzien, op voorwaarde dat het de abonnees, bij minder gunstige tarieven
voor de abonnees, hiervan een maand op voorhand verwittigt.

verderop staat er dan:

Bij wijzigingen van de contractuele voorwaarden en/of de tarieven verbindt WebVisie bvba er zich toe de
Klant zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen de acht ( 8 ) dagen in geval van wijziging van de tarieven,
voorafgaandelijk aan de invoegetreding ervan te informeren.

Ik begrijp hier toch uit dat beide stukken (al dan niet onder andere) over wijziging van tarieven gaat . En de ene spreekt dus over ! dagen en de andere over een maand.

The Oddity schreef:Dit is niet aanvallen eh.. dit is iets wat ik verwacht had... de voorwaarden kritisch bekijken.. net zoals die van Skynet ook al doorgelicht zijn.


Zo bekijk ik dat niet hoor, wees gerust :) En zo was mijn post niet bedoeld. 't is maar onder het motto 'beter voorkomen dan genezen'

Wat betreft die voorwaarden kritisch bekijken .. dat zal wel beroepsmisvorming zijn door heelder dagen met SLA voorwaarden te werken ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

C-phest,

Ah, tis een ander artikelnummer...
Idd gezien en gelezen, doch ff onderscheid maken. De 30dagen staat in de algemene voorwaarden en is dus van toepassing op webspace, mailboxen, hosting, colocation, etc etc.
De 8dagen staat in de specifieke adsl voorwaarden. Maw: de acht dagen gelden voor adsl abo's.

Is dus geen tegenspreking, doch een specificatie per product. Voor alles geldt X, specifiek voor dat onderdeel geldt Y.

Ik zie het niet echt als contradictie..
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

dat van meer betalen als men niet optijd betaald is zoo snel nog niet hoor. want ik krijg mijn facturen ook altijd laat in mijn brievenbus dus ik kan pas betalen als het eigenlijk al vervallen is maar dat is dan maar een paar dagen en daar heb ik nog nooit iets voor moeten meer betalen. het zal wel zo zijn van als het extreem lang duurt zoals een maand te laat ofzo.
jayworld
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2003, 11:47

C- Phest,

In beginsel kunnen 2 of meer partijen een willekeurige overeenkomst (contract) sluiten over het al dan niet leveren van goederen en diensten.

De “wet” voorziet een aantal grond- en vormvoorwaarden (er mag bijvoorbeeld geen dwang zijn) en er zijn ook zaken die van openbare orde zijn (hier kan je geen overeenkomst over sluiten, ook al zijn beide partijen het over eens. Bijv. Over het verkopen van een orgaan.)

Voor een aantal overeenkomsten zijn er specifieke grond- en vormvoorwaarden (bijv. voor de verkoop van een onroerend goed).

Meer informatie over overeenkomsten vind je in het Burgerlijk Wetboek of in een basiswerk over overeenkomsten.

Een beauty is, alhoewel stokoud, nog steeds :

VANDEPUTTE R., De overeenkomst. Haar ontstaan, haar uitvoering en verdwijning, haar bewijs, Brussel, Larcier, 1977, 464 p.
ISBN: 2804402541

Sommige artikels in de overeenkomst kunnen eenzijdig en “onrechtvaardig” lijken, maar zijn daarom niet onwettelijk.

Ik besef ook wel dat de algemene voorwaarden “in het voordeel” van A2F zijn en dat zij niet geneigd zullen zijn hun positie te verzwakken.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”