mail filters

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

Ik haal mijn dommel mail binnen met ms outlook, nu is het mij opgevallen dat er regelmatig (meer wel dan niet eigelijk) in het subject van de mail een berichtje wordt geplaatst zoals [mogelijk spam]. ik ben al gaan kijken bij de filters in de webmail instellingen en heb daar de black & white list gedeactiveerd echter zonder resultaat. Is er een manier om deze meldingen en filters af te zetten?

Grtz
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Haal je je mail binnen op het bedrijfsnetwerk? Pakketten à la Trend Micro & consorten kunnen dit soort meldingen zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dommel heeft waarschijnlijk een eigen spam filter die die dingen erbij zet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

het is een filter van dommel zelf want die melding staat er ook al in de webmail. Is er geen mogelijkheid dit af te zetten?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

no name schreef:het is een filter van dommel zelf want die melding staat er ook al in de webmail. Is er geen mogelijkheid dit af te zetten?


Als je dit niet in het dommel controlepaneel kan terugvinden, helaas niet.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Probeer eens te bellen? Ze kunnen dit normaal wel uitschakelen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

Ik ben administratief actief in een vereniging en zodoende is mijn emailadres ook publiek te vinden.
Mijn mailbox wordt dagelijks overspoeld met spam (50 tot 60 berichten is geen zeldzaamheid).
Ik heb aan Dommel de vraag gesteld of er niet iets aan te doen is, want ik ben dagelijks minstens een half uur bezig de spamberichten eruit te filteren.
Dit is het antwoord:
Onze spamfilters staan actief.
Spam is inderdaad een groeiend probleem waar wij weinig tot niets tegen kunnen beginnen.

Ik vind dit een allesbehalve bevredigend antwoord. :-(
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En zo ja, hebben jullie een oplossing gevonden?
Anders zie ik mij verplicht om een gmail-adres in te schakelen, waar ik dat probleem niet heb (wat betekent dat ik alwéér verandering van email moet bekendmaken).


Gr,
rosheen
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je niet in het plesk paneel de spammers blokkeren op server niveau onder de tab email?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

rosheen schreef:Ik ben administratief actief in een vereniging en zodoende is mijn emailadres ook publiek te vinden.
Mijn mailbox wordt dagelijks overspoeld met spam (50 tot 60 berichten is geen zeldzaamheid).
Ik heb aan Dommel de vraag gesteld of er niet iets aan te doen is, want ik ben dagelijks minstens een half uur bezig de spamberichten eruit te filteren.


Ik gebruik Mailwasher. Deze polled om de 10 minuten mijn mailboxen en checked of er spam tussenzit (aan de hand van blacklists en door "trainhg"). Bekende adressen kan je "whitelisten.

Spam neemt hier geen 15 seconden per dag meer in. Alle spam staat in het rood, legitieme mail in het groen en zo nu en dan staat er 1 in het wit. Meestal is dat dan ook spam. 1 vakje aanvinken dan F5 (process mail) en alle spam wordt gewist, mijn e-mail prg (Pegasus) wordt gestart en ik krijg nog alleen echte mails binnen. Mailwasher is niet meer gratis maar is zijn peijs waard zeker als je verschillende mailboxen hebt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

Ik gebruik idd ook Mailwasher (pro) en op zich is dit best makkelijk en handig.
Ware het niet dat er tussen de als spam aangeduide mails, toch nog vaak solide mailtjes zitten, waardoor ik toch de hele lijst moet doorlopen om deze niet onbedoeld te blacklisten.
Ik krijg omwille van mijn functie mails uit alle delen van de wereld en die herkent Mailwasher niet altijd als whitelisted. :-(

Ik ben pas enkele dagen geleden begonnen met in het plesk panel de domeinnamen te blacklisten, hopelijk levert dat op termijn een wat spamvrijer mailverkeer op. De spam is nl. in de voorbije weken pas echt toegenomen.
Jammer voor de (enkele) goede mails die dan misschien ook worden geweerd.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

[quote]Anders zie ik mij verplicht om een gmail-adres in te schakelen, waar ik dat probleem niet heb (wat betekent dat ik alwéér verandering van email moet bekendmaken).[/quote]
Je kan dat veel beter oplossen door in Plesk je @dommel.be te laten forwarden naar je Gmail: je hoeft je adres niet te veranderen, je hebt een prima spamfilter van Google én je kan via Google je @dommel.be instellen als verzendadres.[/quote]
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

staartmees schreef:Je kan dat veel beter oplossen door in Plesk je @dommel.be te laten forwarden naar je Gmail: je hoeft je adres niet te veranderen, je hebt een prima spamfilter van Google én je kan via Google je @dommel.be instellen als verzendadres.

:oops: Da's waar, zover had ik nog niet nagedacht. Ik zat me maar blind te staren op de spam zelf.
Bedankt. :wink:
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Je kan ook de filters van het horde systeem zelf gebruiken.
Ik stel altijd de filters bij op onderwerp met dan een specifiek woord erin voor. zoals im leben, viaaagra, etc...
Houdt het zeer lang uit, tot die verrekte klerez**i weer andere woorden gebruikt.

Grrrr.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”