Trend Micro Ofiicescan 5.58 vs Microsoft XP update

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

We draaien hier een 100-tal computers met Micro Officescan 5.58 als anti virus. Inderdaad een redelijk oudev ersie, maar je kan je wel inbeelden wat een update van het programma aan licenties zou kosten.

Tot voor kort werkte alles goed maar na één van de laatste Windows updates (echter niet service pack 3), loopt het mis. Sommige programma's die gebruik maken van het netwerk lopen vast of updaten niet meer. Een voorbeeld: Outlook. We werken via IMAP en de laatste mails worden gewoon niet meer binnengehaald. Andere, soms custom, programma's die het netwerk gebruiken om bestanden op te halen: zelfde probleem.

In de taskbar zie ik twee keer het programma Outlook staan in lopende toepassingen: één keer is het achterliggend proces outlook.exe, voor het tweede is het lopende proces explorer.exe.

Ik vroeg me af of hier nog systeemadmins zijn die al over dit probleem gehoord/gelezen hebben of er zelf tegen aan gelopen zijn en eventueel zouden weten wat eraan te doen. Het zou ook handig zijn om te weten juist welke XP-update dit probleem veroorzaakt.

Ik heb zelf al wat opgezocht (google en zo) maar ben dit nog niet echt tegengekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”