Scarlet instellingen zichtbaar via het net

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Weeeeh!
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:20

Ik ontdekte onlangs dat zomaar iedereen in het administratiepaneel van mijn scarlet box kan... ze worden echter wel tegen gehouden door een wachtwoord.

Toch vind ik dit vreselijk irritant, wetend dat iedereen er zomaar aan kan.

Hoe kan ik er voor zorgen dat je via mijn ip-adres niet in mijn scarlet-box instellingen kan kijken/prutsen?
life is hard... but... hard is not life
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb nog nooit een scarletbox gebruikt. Maar is er geen optie om "remote management" af te zetten? Het zou kunnen dat om een of andere reden deze optie op staat.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Weeeeh!
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:20

Ik vond wel Remote Access, waarbij wordt uitgelegd dat het dient om mijn router bereikbaar te maken via het net. Maar het probleem is dat die al uit staat. (???)
life is hard... but... hard is not life
spliffeh
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 apr 2008, 11:17

Normaal gezien heeft elke router dit. Dit is de zogenaamde WAN/LAN-access. WAN access is voor het benaderen van je router via het internet (dus via je publieke IP) en LAN access is voor het benaderen van je router via je lokale netwerk (bijv. IP: 192.168.xxx.xxx). De meeste routers bieden de optie de toegang via WAN volledig af te zetten (zowel via HTTP, TELNET, ICMP als TFTP) waardoor deze als ware onzichtbaar wordt voor iedereen op het internet. Indien deze optie niet aanwezig is raad ik je sterk aan om een heel ingewikkeld paswoord te zetten op de WAN-access want de standaard paswoorden zijn meestal admin/admin, admin/1234 of dergelijke flauwekul...
hierdoor kan men je instellingen aanpassen en is je beveiliging eigenlijk uitgeschakeld.

Ik ken persoonlijk de scarlet box niet dus ik zou zeggen bel naar scarlet maar waarschijnlijk krijg je als antwoord dat de beste bescherming het uittrekken van de stekker is :bang:
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik denk dat dit aanstaat zodat scarlet ook in de modem kan om eventueel die voip instellingen enzo aan te passen vanop afstand.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Krijg je dat ook als je via een proxy (www.phproxy.us bvb) naar je eigen ip surft? Want vanaf je eigen netwerk je eigen ip adres benaderen heeft meestal hetzelfde effect als naar je router surfen (192.168.xxx.xxx).

Anders is het mss wat DrTho zegt.
Weeeeh!
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:20

Ahzoo... dit wist ik niet... ik dacht als ik mijn externe IP gebruik dat ik mijn router dan ook extern benader, maar blijkbaar niet

met phpproxy zag ik dan ook meteen dat ik niet bereikbaar ben

ik dank jullie allemaal :-D
life is hard... but... hard is not life
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”