nu een tv-provider kiezen (infrax/indi vs telenet) ???

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

ik betrek binnenkort een nieuwbouw appartement waar ik nog kan/moet kiezen voor televisie-leverancier; dit is een gebied waar infrax actief is en waar ik dus in principe via infrax analoge en via indi digitale tv zou kunnen nemen... echter, met heel het juridische gehakketak vraag ik me het volgende af: als ik nu enkel een analoge lijn neem via infrax betaal ik ook de installatiekosten (133 € alstublieft...) ... stel dat de overname door telenet doorgaat vermoed ik dat dezelfde lijn gewoon gebruikt kan worden ?

en wat als ik nu indi digitaal neem en volgende maand gaat de deal door? is er dan een verplichting van telenet om die dienst waarop ik inteken (bv de 56 gratis zenders) te blijven aanbieden ?

thanks !
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Eum .. denk dat je één en andere door elkaar slaat ..

Voor zover ik weet als je appartement in 'infrax' gebied is , kan de analoge kabelaansluiting enkel maar door ( netbeheerder ) infrax gebeuren , net zoals de electriciteits aansluiting en gasaansluiting .... kabelaansluting ( analoge tv ) betaal je bij mijn weten nog steeds aan Infrax , electriciteit dien je dan een leverancier te kiezen ( luminus/elektrabel/etc ).

Als je digitale kabel tv wilt wil is Indi momentel de eneige oplossing , dat het lalter opgeslorpt wordt in telenet lijkt me wel logisch maar dat is afwachten ...hoe dat contractueel dan zit ..

Maar om et simpel te houden als je nu analoge kabel laat binnen trekt ( die 133 euro van infrax ) ben je uiteraard voorzien voor de toekomst .. als indi/infrax ook telenet wordt zal dat op dezelfde kabel zijn uiteraard .

En euh kiezen voor tv leverancier op kabel ?? denk et niet ..tis telenet of infrax ( afhankelijk waar je woont en voor de moment toch nog .. tot het allemaal van monopolist telenet is )
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

ik besef intussen ook data ik infrax en telenet door elkaar gehaald heb (maar dat komt door de gigantisch slechte website van infrax...)

waar wij gaan zitten is het dus blijkbaar enkele telenet voor tv-distributie dus gaan we dat daar sowieso moeten nemen... INDI kan bijgevolg niet dus problem "solved" ... hoewel we liever het INDI-aanbod hadden gehad :-D ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacom TV?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

heb ik gehad als testklant en was niet tevreden over de kwaliteit van het beeld toen ... is daar intussen véél aan veranderd ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik neem aan dat veel ook afhangt van de kwaliteit van je telefoonlijn? Ik ben er toch wel tevreden over, hoewel ik met momenten toch ook wat blokvorming waarneem.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bladebel schreef:heb ik gehad als testklant en was niet tevreden over de kwaliteit van het beeld toen ... is daar intussen véél aan veranderd ?


De beschikbare bandbreedte is nog steeds hetzelfde... er kan dus gewoon niets aan veranderen (tenzij je ooit nog de MPEG2 stream hebt gehad, ondertussen zijn ze namelijk allemaal (???) in MPEG4 dacht ik).
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

net ontdekt dat je geen Belgacom TV kan nemen met een andere adsl-provider dus dat valt ook weg ...
dus wordt het:

een belgacom discovery line
daarop dx-adsl plus
telenet (analoge+)digitale tv

enige nadeel is dubbele aansluitkosten voor zowel belgacom (135 om een lijntje te leggen zeg...) als telenet (70€ kabel-aansluiting + 50€ activatie... :evil: )
maar in de long run (over 3 jaar gezien, alles inbegrepen) komt dit een 500€ goedkoper uit dan bv een digipack van telenet (waar eerlijk gezegd dan de snelheid momenteel nog wel hoger is 20mbit vs 6 maar dat stoort me niet zo...)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je moet vragen dat ze die disco gratis komen leggen en dan doen ze dat normaal ook ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

ah ja ? bestelling is echter al gebeurd ...
er heeft me ook een kerel ge-pb-d dat de bestelling via hem zonder installatiekost verloopt ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Als je de factuur krijgt, bellen en zeggen dat je over telefoon was beloofd dat dat gratis kon. je kan het maar proberen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

bladebel schreef:ah ja ? bestelling is echter al gebeurd ...
er heeft me ook een kerel ge-pb-d dat de bestelling via hem zonder installatiekost verloopt ...


Weetnie of die gratis install ook geld indien het over een nieuwbouw gaat .. dus m.a.w de kabel binnetrekken ... meesteld geld dat pas als er ooit al belgacom actief geweest is en een aansluitpunt aanwezig is .. "denk ik" ..
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

er ligt wel tv en telefoon kabel van aan de kast tot in het appartement dacht ik ... dus gaat enkel over aansluiten van straat naar de kast denk/hoop/vermoed ik :-D
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik zou nu voor de digitale indi gaan (hd-recorder). Indi heeft zwart of wit beloofd dat die dingen na de 'overname' ondersteund blijven. Dan zit je niet maandelijks af te dokken aan die goedkope prul van telenet...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Avenger 2.0 schreef:Ik zou nu voor de digitale indi gaan (hd-recorder). Indi heeft zwart of wit beloofd dat die dingen na de 'overname' ondersteund blijven. Dan zit je niet maandelijks af te dokken aan die goedkope prul van telenet...
Ja, de HD-digicorder is dacht ik dezelfde als de Telenet HD-digicorder.
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

BelgacomTV kan je ook nemen zonder internetabonnement (wel classic telefoonlijn noodzakelijk). En dan eventueel een andere provider op ander koperpaar.

Je kan altijd eens testen of HD van belgacomtv beschikbaar is in je regio:
http://www.belgacom.be/bwt/control/nl/j ... vision=RES

Indien wel wordt je aangesloten op een VDSL2 lijn en zal de kwaliteit goed moeten zijn.

Heb zelf belgacomtv en HD en beeld is echt wel ferm!!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kitt schreef:Weetnie of die gratis install ook geld indien het over een nieuwbouw gaat .. dus m.a.w de kabel binnetrekken ... meesteld geld dat pas als er ooit al belgacom actief geweest is en een aansluitpunt aanwezig is .. "denk ik" ..

Ik heb begin dit jaar een discovery lijn laten "leggen" in mijn nieuwbouw : aansluiting was gratis (heb ik zelfs niet moeten vragen, in de Bgc shop hebben ze dit uit zichzelf gratis gemaakt want er liep op dat moment géén actie), het terminatie(opbouw)punt heb ik wel moeten betalen.
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”