overschakelen Dommel telefonie naar Homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb nu op dit moment Dommel Telefonie (dus met een Fritzbox), en zou willen overschakelen naar Homeconnect
Zit met de volgende vragen :
- doet Dommel het nodige om Belgacom op te zeggen en wordt alles geregeld opdat ik niet zonder telefoon kom te zitten ?
- zijn er kosten verbonden aan deze overschakeling.
- krijg ik zoals iedereen ook de eerste maand gratis ?
- als ik de fritzbox terug stuur hoe lang gaat het duren voor ik mijn waarborg terug krijg ?
- ook een reden om over te schakelen is dat ik vanaf 1 juli een snelheidsverhoging krijg. Hoe kan ik nagaan hoeveel die bedraagt bij mij ?

Heb deze vragen ook aan Dommel gesteld, maar weet dat ik soms lang moet wachten. Is er misschien iemand op het forum die meer weet ?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

dietervanb schreef:Heb nu op dit moment Dommel Telefonie (dus met een Fritzbox), en zou willen overschakelen naar Homeconnect
Zit met de volgende vragen :
- doet Dommel het nodige om Belgacom op te zeggen en wordt alles geregeld opdat ik niet zonder telefoon kom te zitten ?
- zijn er kosten verbonden aan deze overschakeling.
- krijg ik zoals iedereen ook de eerste maand gratis ?
- als ik de fritzbox terug stuur hoe lang gaat het duren voor ik mijn waarborg terug krijg ?
- ook een reden om over te schakelen is dat ik vanaf 1 juli een snelheidsverhoging krijg. Hoe kan ik nagaan hoeveel die bedraagt bij mij ?

Heb deze vragen ook aan Dommel gesteld, maar weet dat ik soms lang moet wachten. Is er misschien iemand op het forum die meer weet ?


Ik zit hier ook met zelfde situatie. Kun je dan hun antwoorden hier posten ?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

dietervanb schreef:Heb nu op dit moment Dommel Telefonie (dus met een Fritzbox), en zou willen overschakelen naar Homeconnect
Zit met de volgende vragen :
- doet Dommel het nodige om Belgacom op te zeggen en wordt alles geregeld opdat ik niet zonder telefoon kom te zitten ?
- zijn er kosten verbonden aan deze overschakeling.
- krijg ik zoals iedereen ook de eerste maand gratis ?
- als ik de fritzbox terug stuur hoe lang gaat het duren voor ik mijn waarborg terug krijg ?
- ook een reden om over te schakelen is dat ik vanaf 1 juli een snelheidsverhoging krijg. Hoe kan ik nagaan hoeveel die bedraagt bij mij ?

Heb deze vragen ook aan Dommel gesteld, maar weet dat ik soms lang moet wachten. Is er misschien iemand op het forum die meer weet ?


Heb je al antwoord gekregen van hun ?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat had je gedacht ? :evil:
Uiteraard nog niets vernomen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb ook een e-mail met allerhande vragen (inzake homeconnect) naar Dommel gestuurd.

Ik vrees echter dat de helpdesk (via mail) nog altijd onderbemand is. Een antwoord kan dan ook gerust 1 tot 2 weken (soms langer) op zich laten wachten.

Als ik zelf meer info heb, zal ik mijn antwoorden hier posten.

Het zou fijn zijn moesten ze een FAQ op de site zetten (met het antwoord op al die vragen). Ik vrees echter dat ze door hun succes, voor de moment niet weten wat eerst te doen...

Het is ook allemaal nog vrij nieuw.

We zullen als klant dus wat geduld moeten opbrengen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

doet Dommel het nodige om Belgacom op te zeggen en wordt alles geregeld opdat ik niet zonder telefoon kom te zitten ?

Heb je enkel telefonie bij belgacom?

zijn er kosten verbonden aan deze overschakeling.

hmm heb je een maandcontract lopen, heb je minimum een jaar een belgacom lijn?

krijg ik zoals iedereen ook de eerste maand gratis ?

Ik vermoed hoogswaarschijnlijk wel ivm dat de prijs in de modemprijs en deze 'verplicht' is.
Maar je kunt misschien beter opzeggen en dan Homeconnect nemen? (als uw 1 jaar derop zit)

als ik de fritzbox terug stuur hoe lang gaat het duren voor ik mijn waarborg terug krijg ?

geld zaken gaan bij dommel altijd wat trager.. dus na ontvangt vermoed ik 2 weken?

ook een reden om over te schakelen is dat ik vanaf 1 juli een snelheidsverhoging krijg. Hoe kan ik nagaan hoeveel die bedraagt bij mij

euh dat hangt ervanaf hé.. 9mbits is 'max'

dus hoever woon je van de centrale? tem 2,5km heb je kans op de volle 9mbits, dit hangt uiteraard ook af van de bedraging etc.. Hoe snel heb je nu?



--dit zijn gecalculeerde gokken..
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoe doen jullie dit om voor ADSL2+ de afstand tot de centrale te weten te komen ???

Ik heb eens gebeld naar Belgacom. Men kon mij die informatie niet leveren. Tenzij ik een ADSL abonnement bij hen zou aanvragen, dan ging de technische dienst dit nakijken. Ja, lol :roll:

Ik ga nooit Belgacom klant of Telenet klant worden.
Toch heeft Belgacom het beheer van het ADSL netwerk in handen.

Waar kun je die afstandcheck zoal laten doen ?

Ofwel belde ik op een verkeerd nummer bij Belgacom.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:Hoe doen jullie dit om voor ADSL2+ de afstand tot de centrale te weten te komen ???

Ik heb eens gebeld naar Belgacom. Men kon mij die informatie niet leveren. Tenzij ik een ADSL abonnement bij hen zou aanvragen, dan ging de technische dienst dit nakijken. Ja, lol :roll:

Ik ga nooit Belgacom klant of Telenet klant worden.
Toch heeft Belgacom het beheer van het ADSL netwerk in handen.

Waar kun je die afstandcheck zoal laten doen ?

Ofwel belde ik op een verkeerd nummer bij Belgacom.


Je bent van gent aan uw naam te zien? Zover ik weet zijn daar nog geen ADSL2+ centrales van DOMMEL dus kun je ook nog niet echt controleren hoe ver je ervanaf zit...

met een beetje moeite kom je op deze image uit:
Afbeelding


edit
@L-Army,
daarmee dat ik zei 'van dommel'..

't is niet noodzakelijk dezelfde centrale die belgacom & Dommel gebruikt.. Dus de afstand die belgacom zegt 'kan' verkeerd zijn.
Als je vraagt wat uw normale ADSL afstand is zou dit ongeveer gelijk moeten zijn met adsl2+ van dommel.. maar enkel dommel weet waar ze hun centrales (gaan) zetten
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 15 mei 2008, 16:10, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belgacom rolt trouwens RE-ADSL2+ uit als ik mij niet vergis.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb net antwoord gekregen :

Voor onze bestaande digitel klanten gaat binnenkort de mogelijk

geboden worden dezelfde voorwaarden te hebben als de

homeconnect maar dan met de fritzbox.

Meer info hierover gaat volgen in de periode juni - juli.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

icekiller2k6 schreef:euh dat hangt ervanaf hé.. 9mbits is 'max'

dus hoever woon je van de centrale? tem 2,5km heb je kans op de volle 9mbits, dit hangt uiteraard ook af van de bedraging etc.. Hoe snel heb je nu?



--dit zijn gecalculeerde gokken..


Nu heb ik met news server 415 KBps.
En de afstand tot de centrale : die ken ik niet, en weet niet hoe die te weten te komen. Blijkbaar wil Belgacom die geheim houden ofzo ??
Laatst gewijzigd door dietervanb 15 mei 2008, 17:16, in totaal 1 gewijzigd.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Even een vriendelijk mailtje sturen naar je provider.

Ff muggeziften:

kunnen we allemaal KBps gebruiken ipv kbps als we het over kiloBYTES hebben? 415 kbps is namelijk zo'n 51 KBps(8 bits = 1 byte). En omdat dat erg overeenkomt met de uploadsnelheid van dommel is dat nogal verwarrend :)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

icekiller2k6 schreef:Je bent van gent aan uw naam te zien? Zover ik weet zijn daar nog geen ADSL2+ centrales van DOMMEL dus kun je ook nog niet echt controleren hoe ver je ervanaf zit...


Dommel biedt kortelings ADSL2+ aan via wholesale, maw. men gebruikt gewoon de bestaande BGC centrales en zal dus overal ADSL2+ hebben (dekking is nagenoeg hetzelfde als bij gewoon ADSL).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

dietervanb schreef:Heb net antwoord gekregen :

Voor onze bestaande digitel klanten gaat binnenkort de mogelijk

geboden worden dezelfde voorwaarden te hebben als de

homeconnect maar dan met de fritzbox.

Meer info hierover gaat volgen in de periode juni - juli.


dus we moeten geen siemens kopen ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimaX schreef:dus we moeten geen siemens kopen ?


Beiden gebruiken VoIP... dus het kan in princiepe met iedere modem die er ondersteuning voor heeft. De Siemens is gewoon een eenvoudig "pack" voor nieuwe klanten.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

r2504 schreef:
DimaX schreef:dus we moeten geen siemens kopen ?


Beiden gebruiken VoIP... dus het kan in princiepe met iedere modem die er ondersteuning voor heeft. De Siemens is gewoon een eenvoudig "pack" voor nieuwe klanten.


Oke merci, dat is goede nieuws ! Ondersteunt de fritzbox van dommel adsl2+ ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DimaX schreef:Oke merci, dat is goede nieuws ! Ondersteunt de fritzbox van dommel adsl2+ ?


Google is your friend !
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Eigenlijk vind ik dat geen goed nieuws.
Van de Fritzbox + aparte wireless + nog eens aparte hub om PC rechtstreeks aan te sluiten zou ik 149 euro terug krijgen, om daarna slechts 129 voor de Siemens te betalen, en alles mooi in 1 kastje te krijgen.
Tevens ben ik zeker dat ik nu activatie zal moeten betalen + kon ik waarschijnlijk fluiten naar die gratis maand :evil:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dietervanb schreef:Eigenlijk vind ik dat geen goed nieuws.
Van de Fritzbox + aparte wireless + nog eens aparte hub om PC rechtstreeks aan te sluiten zou ik 149 euro terug krijgen, om daarna slechts 129 voor de Siemens te betalen, en alles mooi in 1 kastje te krijgen.
Tevens ben ik zeker dat ik nu activatie zal moeten betalen + kon ik waarschijnlijk fluiten naar die gratis maand :evil:


als je al een jaar abonement heb schakel dan over...?
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maa 2008, 18:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Mij stuurden ze dit antwoord

Geachte,

Hartelijk dank voor uw mail.

Bestaande netconnect klanten met een digitel telefonie oplossing kunnen overschakelen naar de homeconnect met behoud van de fritzbox digitelbox.

Wanneer dit mogelijk is (nog niet bekend wanneer) zal u een mail ontvangen over hoe u deze omschakeling zal kunnen initialiseren.

Indien u hierbij verdere vragen heeft, raden we u aan onze helpdesk hierover telefonisch te contacteren.

Dit kan tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

DimaX schreef:Oke merci, dat is goede nieuws ! Ondersteunt de fritzbox van dommel adsl2+ ?
uiteraard
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”