E-Leven problemen
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Uit zeer goeie bron (ik werk bij zo'n groentenleverancier) kan ik u meedelen dat dit niet zo is: als de klant maar groot genoeg is (Carrefour), dan zal een leverancier (mijn werkgever) in geen geval stoppen met leveren. Mijn werkgever kan het zich niet permiteren om dergelijke klant te verliezen. Sterker nog: mijn werkgever springt als Carrefour iets vraagt, ook al moeten wij voor die ene klant een hele hoop software herschrijven. En geloof me, Carrefour is niet de snelste met het betalen van facturen... je valt achterover als je ziet voor hoeveel euro die mannen aan onbetaalde facturen hebben openstaan.Mr.T schreef:Het is toch simpel. Als de GB zijn groetenleverancier lange tijd niet betaald heeft, gaat die ook niet meer leveren.
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
ispwatch schreef:Uit het draadje op adsl-bc.org, BGC werd lichtjes op de vingers getikt? (en e-leven waarschijnlijk ook wel)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=660031#660031
Bonjour,
Le juge a tranché tout doit être réactivé dans les 10h.
L'info vient juste de m'être communiqué par mes supérieurs.
Je reviendrai à nouveau vers vous dès que j'ai plus de précisions.
Bien à vous,
Lionel
Waar zit bollegijs en de rest van de BC-clan nu? En wat heeft fustigateur en een paar anderen gezegd? Dat BC niet zomaar derden mag afsluiten. Bon, ze zullen zich nu wel niet meer roeren de BC-roepers!
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Trivial schreef:Spannend, er was toch een vonnis dat belgacom de klanten mocht afsluiten?ispwatch schreef:Uit het draadje op adsl-bc.org, BGC werd lichtjes op de vingers getikt? (en e-leven waarschijnlijk ook wel)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=660031#660031
Bonjour,
Le juge a tranché tout doit être réactivé dans les 10h.
L'info vient juste de m'être communiqué par mes supérieurs.
Je reviendrai à nouveau vers vous dès que j'ai plus de précisions.
Bien à vous,
Lionel
Ja hoor, die mannen van Belgacom mogen alles. Als we een paar BC'ers mochten geloven ...
Niet dus. EAT THIS!
Het krioelt hier ondertussen van de BC-wagentjes in de buurt. Zullen ze dat geregeld krijgen binnen de 10 uur? En met dit warme weer is dit des te lekkerder.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 14 mei 2008, 16:44, in totaal 2 gewijzigd.
Helaas is die vergelijking helemaal fout, aangezien e-leven helemaal geen grote klant is. Ook lijkt het me straf dat je bedrijf facturen langer dan een jaar laat openstaan, ongeacht welke klant dat dan wel is.BMaster schreef:Uit zeer goeie bron (ik werk bij zo'n groentenleverancier) kan ik u meedelen dat dit niet zo is: als de klant maar groot genoeg is (Carrefour), dan zal een leverancier (mijn werkgever) in geen geval stoppen met leveren. Mijn werkgever kan het zich niet permiteren om dergelijke klant te verliezen. Sterker nog: mijn werkgever springt als Carrefour iets vraagt, ook al moeten wij voor die ene klant een hele hoop software herschrijven. En geloof me, Carrefour is niet de snelste met het betalen van facturen... je valt achterover als je ziet voor hoeveel euro die mannen aan onbetaalde facturen hebben openstaan.Mr.T schreef:Het is toch simpel. Als de GB zijn groetenleverancier lange tijd niet betaald heeft, gaat die ook niet meer leveren.
@ fustigateur: ik wacht nog altijd op het persstatement van e-leven. en het officiële verdict van die rechtszaak. ik wist trouwens niet dat het gerecht tegenwoordig zo snel werkte o_O
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
koekoek fusti en co.Fustigateur schreef:ispwatch schreef:Uit het draadje op adsl-bc.org, BGC werd lichtjes op de vingers getikt? (en e-leven waarschijnlijk ook wel)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=660031#660031
Bonjour,
Le juge a tranché tout doit être réactivé dans les 10h.
L'info vient juste de m'être communiqué par mes supérieurs.
Je reviendrai à nouveau vers vous dès que j'ai plus de précisions.
Bien à vous,
Lionel
Waar zit bollegijs en de rest van de BC-clan nu? En wat heeft fustigateur en een paar anderen gezegd? Dat BC niet zomaar derden mag afsluiten. Bon, ze zullen zich nu wel niet meer roeren de BC-roepers!
belgacom is in zijn recht. meer heb ik niet te zeggen! dat heb ik hier al vodoende aangehaald
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Dito.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Er zaten daar ook nog wat roepers van Scarlet (tja dat is in feite ook BGC nu) bij.Fustigateur schreef:ispwatch schreef:Uit het draadje op adsl-bc.org, BGC werd lichtjes op de vingers getikt? (en e-leven waarschijnlijk ook wel)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=660031#660031
Bonjour,
Le juge a tranché tout doit être réactivé dans les 10h.
L'info vient juste de m'être communiqué par mes supérieurs.
Je reviendrai à nouveau vers vous dès que j'ai plus de précisions.
Bien à vous,
Lionel
Waar zit bollegijs en de rest van de BC-clan nu? En wat heeft fustigateur en een paar anderen gezegd? Dat BC niet zomaar derden mag afsluiten. Bon, ze zullen zich nu wel niet meer roeren de BC-roepers!
Dit wil ik nog even aanhalen, komt van het forum van Le Soir
Citation:
akira2 envoyer un message personnel dit le 14/05/2008, 16:19
Manoeuvre de sabotage ?
Juste une petite correction: Etterbeek n'a pas été coupé. Peut-être que d'autres communes sont dans le même cas ? Cela dit, il est tout de même étrange que cette coupure de Belgacom coïncide avec un extension de la promotion chez Scarlet. (La promo à été étendue de quelques jours). Scarlet appartient à Belgacom, aux dernières nouvelles il manquait juste l'autorisation du régulateur. Si Belgacom voulait s'emparer des clients de E-leven , il n'y aurait pas de meilleure manière que de couper leurs lignes et en même temps proposer l'activation gratuite chez Scarlet + (quelques mois à tarif réduit). Cette brève action anéanti la concurrence et rétabli le bon vieux monopole de Belgacom. Ne perdons pas de vue que plus en plus d'abonnés Belgacom pour la téléphonie fixe optent pour une solution VOIP nettement moins chère et sans abonnement. Il faut pour cela disposer d'une connexion Internet stable et si possible pas trop chère. Belgacom rachète Scarlet et évince E-leven, que reste-t-il ?
Die lezer vindt het dus raar dat de deconnects bij E-leven klanten samenvallen met de promo van Scarlet die verlengd werd.
Je zet de E-leven klanten dus zonder internet, verlengt de promo bij Scarlet en alzo ,ervan uitgaand dat die ontevreden e-leven klanten naar Scarlet gaan, herstelt BGC zijn monopolie (Scarlet wordt door de lezer als eigendom van BGC beschouwd).
Leuke theorietje.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
klopt. bij de melding op het andere forum staat geen enkele verwijzing naar een officiele bron. dus ik geloof er niks van.Mr.T schreef:Dito.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
En dit is al de tweede maal dat E-Leven problemen heeft. Stel dat ze terug online komen, dit gaat maar uitstel van executie zijn. Als ik klant was bij E-Leven, ik zou dringend van provider veranderen om problemen te vermijden in de toekomst.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Daar gaat het hier niet om. Ik heb samen met enkele anderen gesteld dat BC niet zomaar derden mag afsluiten terwijl jij en je BC vriendjes vonden van wel. Niet betalen = afsluiten! Niet dus!
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Daar kan je gelijk in hebben, maar het valt wel op dat de reacties die BGC steunen voornamelijk uit BGC en Scarlet hoek komen.Mr.T schreef:Dito.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
Scarlet heeft nog altijd niets met belgacom te maken. Die overname is nog altijd niet goedgekeurd, dus dit is puur toeval. Speculatie.ispwatch schreef:Er zaten daar ook nog wat roepers van Scarlet (tja dat is in feite ook BGC nu) bij.Fustigateur schreef:ispwatch schreef:Uit het draadje op adsl-bc.org, BGC werd lichtjes op de vingers getikt? (en e-leven waarschijnlijk ook wel)
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=660031#660031
Bonjour,
Le juge a tranché tout doit être réactivé dans les 10h.
L'info vient juste de m'être communiqué par mes supérieurs.
Je reviendrai à nouveau vers vous dès que j'ai plus de précisions.
Bien à vous,
Lionel
Waar zit bollegijs en de rest van de BC-clan nu? En wat heeft fustigateur en een paar anderen gezegd? Dat BC niet zomaar derden mag afsluiten. Bon, ze zullen zich nu wel niet meer roeren de BC-roepers!
Dit wil ik nog even aanhalen, komt van het forum van Le Soir
Citation:
akira2 envoyer un message personnel dit le 14/05/2008, 16:19
Manoeuvre de sabotage ?
Juste une petite correction: Etterbeek n'a pas été coupé. Peut-être que d'autres communes sont dans le même cas ? Cela dit, il est tout de même étrange que cette coupure de Belgacom coïncide avec un extension de la promotion chez Scarlet. (La promo à été étendue de quelques jours). Scarlet appartient à Belgacom, aux dernières nouvelles il manquait juste l'autorisation du régulateur. Si Belgacom voulait s'emparer des clients de E-leven , il n'y aurait pas de meilleure manière que de couper leurs lignes et en même temps proposer l'activation gratuite chez Scarlet + (quelques mois à tarif réduit). Cette brève action anéanti la concurrence et rétabli le bon vieux monopole de Belgacom. Ne perdons pas de vue que plus en plus d'abonnés Belgacom pour la téléphonie fixe optent pour une solution VOIP nettement moins chère et sans abonnement. Il faut pour cela disposer d'une connexion Internet stable et si possible pas trop chère. Belgacom rachète Scarlet et évince E-leven, que reste-t-il ?
Die lezer vindt het dus raar dat de deconnects bij E-leven klanten samenvallen met de promo van Scarlet die verlengd werd.
Je zet de E-leven klanten dus zonder internet, verlengt de promo bij Scarlet en alzo ,ervan uitgaand dat die ontevreden e-leven klanten naar Scarlet gaan, herstelt BGC zijn monopolie (Scarlet wordt door de lezer als eigendom van BGC beschouwd).
Leuke theorietje.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
als gij uw facturen van elektriciteit, gas, water of wat dan ook niet betaald, wordt ge afgesloten. als daar dan andere last van hebben is dat dikke pech.Fustigateur schreef:Daar gaat het hier niet om. Ik heb samen met enkele anderen gesteld dat BC niet zomaar derden mag afsluiten terwijl jij en je BC vriendjes vonden van wel. Niet betalen = afsluiten! Niet dus!
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Laten we maar wachten op officiëel bericht. Denk dat het een beetje vroeg is om victorie te kraaien. Binnen de 10u zouden we hier dus allemaal blije e-leven's moeten zien. En wie gaat die transits e.d. betalen? Ik zou het toch maar met argusogen volgen.
for the record: behoorlijk anti-bgc hier (zie andere topics) maar voor dit debacle heb ik toch wel de kant van bgc gekozen hoor
edit: ik vind de samenzweringstheorieën in dit topic wel super zeg
for the record: behoorlijk anti-bgc hier (zie andere topics) maar voor dit debacle heb ik toch wel de kant van bgc gekozen hoor
edit: ik vind de samenzweringstheorieën in dit topic wel super zeg
Laatst gewijzigd door Rogue 14 mei 2008, 16:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Als ik al zou overstappen zal het zeker niet naar BGC/Scarlet zijn, kabeloplossing maar, en gelukkig is dat voor mij niet bij Telenet.hollebollegijs schreef:klopt. bij de melding op het andere forum staat geen enkele verwijzing naar een officiele bron. dus ik geloof er niks van.Mr.T schreef:Dito.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
En dit is al de tweede maal dat E-Leven problemen heeft. Stel dat ze terug online komen, dit gaat maar uitstel van executie zijn. Als ik klant was bij E-Leven, ik zou dringend van provider veranderen om problemen te vermijden in de toekomst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ander vraagje,
waarom gaat E-Leven nu pas in beroep terwijl de uitspraak op de handelsrechtbank al van 3 weken geleden dateert?
waarom gaat E-Leven nu pas in beroep terwijl de uitspraak op de handelsrechtbank al van 3 weken geleden dateert?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
heb ook niet gezegd dat ze naar BGC moesten komen. gewoon veranderen heb ik gezegd. wie ze kiezen, maakt mij niet uit.ispwatch schreef:Als ik al zou overstappen zal het zeker niet naar BGC/Scarlet zijn, kabeloplossing maar, en gelukkig is dat voor mij niet bij Telenet.hollebollegijs schreef:klopt. bij de melding op het andere forum staat geen enkele verwijzing naar een officiele bron. dus ik geloof er niks van.Mr.T schreef:Dito.
Ik wacht op een officiële persmededeling en de uitspraak.
Ik verwacht dat dit een tijdelijke oplossing is voor E-leven in afwachting van de rechtszaak ten gronde. Het enige dat ze hier dus zullen winnen, is tijd.
Om eerlijk te zijn verwacht ik een faillissement of overname van E-leven binnen het jaar.
En dit is al de tweede maal dat E-Leven problemen heeft. Stel dat ze terug online komen, dit gaat maar uitstel van executie zijn. Als ik klant was bij E-Leven, ik zou dringend van provider veranderen om problemen te vermijden in de toekomst.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
BGC zoekt het ergens zelf, hier triomfantelijk komen verklaren dat ze toch recht in hun schoenen staan, dat e-leven op sterven na dood is, tegelijkertijd gaat datzelfde BGC wel nog e-leven klanten aansluiten.Rogue schreef:Laten we maar wachten op officiëel bericht. Denk dat het een beetje vroeg is om victorie te kraaien. Binnen de 10u zouden we hier dus allemaal blije e-leven's moeten zien. En wie gaat die transits e.d. betalen? Ik zou het toch maar met argusogen volgen.
for the record: behoorlijk anti-bgc hier (zie andere topics) maar voor dit debacle heb ik toch wel de kant van bgc gekozen hoor
Hoe kan je dan vertrouwen hebben in BGC?
BGC en Telenet (en met de ontwikkeling BGC/Scarlet) nu ook Scarlet zijn voor iemand die tegen monopolies is geen optie.
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
²Rogue schreef:for the record: behoorlijk anti-bgc hier (zie andere topics) maar voor dit debacle heb ik toch wel de kant van bgc gekozen hoor
Niet betalen = consequenties zelf dragen. Punt andere lijn. Ik kan in de verste verte geen sympathie opbrengen voor E-Leven in deze case.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
kan zijn.Rogue schreef:Misschien heeft gewn een of andere waal dit voor de gein op een forum gepost
ik lig alvast niet wakker van het probleem rond E-Leven. zouden de meeste hier ook doen. alleen mocht je klant bij E-LEven zijn, heb ik nog enig begrip voor het ongenoegen, maar de fout ligt enkel bij E-Leven en enkele E-Leven klanten hebben dit al toegegeven hier op het forum.
Ik heb er zelfs straks eentje gesproken die ook E-Leven hieromtrent verweet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Ergens betwijfel ik of jij die klanten liever naar kabel dan naar adsl zou zien uitwijken.hollebollegijs schreef:
heb ook niet gezegd dat ze naar BGC moesten komen. gewoon veranderen heb ik gezegd. wie ze kiezen, maakt mij niet uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
persoonlijk kan mij dat geen barst schelen.ispwatch schreef:Ergens betwijfel ik of jij die klanten liever naar kabel dan naar adsl zou zien uitwijken.hollebollegijs schreef:
heb ook niet gezegd dat ze naar BGC moesten komen. gewoon veranderen heb ik gezegd. wie ze kiezen, maakt mij niet uit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Leg eens uit? Als voormalig Belgacom partner is dat toch echt onmogelijk gebleken hoor, bij tele2 en andere adsl aanbieders duurt het toch echt langer.Rafken schreef:bullshit, veranderen van provider kan op 24u tijd.khsw schreef:...Mr.T schreef:..
Of kan Belgacom het als het moet in een keer wel binnen 24uur?
Dat zou natuurlijk nogal oneerlijke concurrentie zijn. Tenzij andere aanbieder die mogelijkheid ook geboden wordt.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
De ene speculatie is de andere waard.hollebollegijs schreef:Scarlet heeft nog altijd niets met belgacom te maken. Die overname is nog altijd niet goedgekeurd, dus dit is puur toeval. Speculatie.ispwatch schreef:
Citation:
akira2 envoyer un message personnel dit le 14/05/2008, 16:19
Manoeuvre de sabotage ?
Juste une petite correction: Etterbeek n'a pas été coupé. Peut-être que d'autres communes sont dans le même cas ? Cela dit, il est tout de même étrange que cette coupure de Belgacom coïncide avec un extension de la promotion chez Scarlet. (La promo à été étendue de quelques jours). Scarlet appartient à Belgacom, aux dernières nouvelles il manquait juste l'autorisation du régulateur. Si Belgacom voulait s'emparer des clients de E-leven , il n'y aurait pas de meilleure manière que de couper leurs lignes et en même temps proposer l'activation gratuite chez Scarlet + (quelques mois à tarif réduit). Cette brève action anéanti la concurrence et rétabli le bon vieux monopole de Belgacom. Ne perdons pas de vue que plus en plus d'abonnés Belgacom pour la téléphonie fixe optent pour une solution VOIP nettement moins chère et sans abonnement. Il faut pour cela disposer d'une connexion Internet stable et si possible pas trop chère. Belgacom rachète Scarlet et évince E-leven, que reste-t-il ?
Die lezer vindt het dus raar dat de deconnects bij E-leven klanten samenvallen met de promo van Scarlet die verlengd werd.
Je zet de E-leven klanten dus zonder internet, verlengt de promo bij Scarlet en alzo ,ervan uitgaand dat die ontevreden e-leven klanten naar Scarlet gaan, herstelt BGC zijn monopolie (Scarlet wordt door de lezer als eigendom van BGC beschouwd).
Leuke theorietje.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Omdat ze dachten dat BGC wel zou inzien dat de rechter hen zou terugfluiten als ze de e-leven klanten zouden afsluiten?hollebollegijs schreef:ander vraagje,
waarom gaat E-Leven nu pas in beroep terwijl de uitspraak op de handelsrechtbank al van 3 weken geleden dateert?
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
ja?hollebollegijs schreef: als gij uw facturen van elektriciteit, gas, water of wat dan ook niet betaald, wordt ge afgesloten. als daar dan andere last van hebben is dat dikke pech.
Electriciteit mogen ze niet zomaar afsluiten dacht ik. Zelfs degene die niet betalen krijgen electriciteit (wel heel gelimiteerd, maar toch niet volledig afgesloten).
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Niet volledig, toch niet direct, maar als ze dan nog lang genoeg hun voeten eraan vegen, wordt dat toch ook volledige afsluiting.ChelloExtremer schreef:ja?hollebollegijs schreef: als gij uw facturen van elektriciteit, gas, water of wat dan ook niet betaald, wordt ge afgesloten. als daar dan andere last van hebben is dat dikke pech.
Electriciteit mogen ze niet zomaar afsluiten dacht ik. Zelfs degene die niet betalen krijgen electriciteit (wel heel gelimiteerd, maar toch niet volledig afgesloten).
Niet zozeer die afsluiting als wel de insinuaties en de dubbele houding van BGC en zijn aanhangsels stoot mij hier tegen de borst.
Potje breken potje betalen, maar dan moet wel duidelijk zijn hoeveel het potje kost, en dat was schijnbaar niet het geval.
Eh, BGC is hier helemaal niets triomfantelijk komen verklaren. BGC werd aangevallen op de afsluiting & sommige FORUMMEMBERS vonden dat onbehoorlijk. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in BGC dan e-leven hoor. Van BGC weet ik tenminste dat ze hun facturen kunnen betalen.ispwatch schreef: BGC zoekt het ergens zelf, hier triomfantelijk komen verklaren dat ze toch recht in hun schoenen staan, dat e-leven op sterven na dood is, tegelijkertijd gaat datzelfde BGC wel nog e-leven klanten aansluiten.
Hoe kan je dan vertrouwen hebben in BGC?
Ik vind het eigenlijk nogal flauw allemaal. Als je met een bedenkelijke ISP in zee gaat, die FUP gaat aanbieden terwijl dat in België (voor een normaal abbo) niet is gedaan, die op de koop toe nog het abbo-geld voor het hele jaar op voorhand vragen... je kan toch op enkele km's afstand ruiken dat er hier iets niet juist zit. Als je dat risico dan neemt en het in je gezicht ontploft moet je achteraf ook niet komen bleiten.
Als ik jou was zou ik me daar geen bal van aantrekken en gewoon hetgene bestellen wat voor mij het voordeligste is.ispwatch schreef: BGC en Telenet (en met de ontwikkeling BGC/Scarlet) nu ook Scarlet zijn voor iemand die tegen monopolies is geen optie;
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
E-leven verplicht je niet om het hele jaar op voorhand te betalen, je krijgt echter wel een korting (5 of 10% weet het niet juist) als je dat wel doet.Rogue schreef:Eh, BGC is hier helemaal niets triomfantelijk komen verklaren. BGC werd aangevallen op de afsluiting & sommige FORUMMEMBERS vonden dat onbehoorlijk. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in BGC dan e-leven hoor. Van BGC weet ik tenminste dat ze hun facturen kunnen betalen.ispwatch schreef: BGC zoekt het ergens zelf, hier triomfantelijk komen verklaren dat ze toch recht in hun schoenen staan, dat e-leven op sterven na dood is, tegelijkertijd gaat datzelfde BGC wel nog e-leven klanten aansluiten.
Hoe kan je dan vertrouwen hebben in BGC?
Ik vind het eigenlijk nogal flauw allemaal. Als je met een bedenkelijke ISP in zee gaat, die FUP gaat aanbieden terwijl dat in België (voor een normaal abbo) niet is gedaan, die op de koop toe nog het abbo-geld voor het hele jaar op voorhand vragen... je kan toch op enkele km's afstand ruiken dat er hier iets niet juist zit. Als je dat risico dan neemt en het in je gezicht ontploft moet je achteraf ook niet komen bleiten.
Als ik jou was zou ik me daar geen bal van aantrekken en gewoon hetgene bestellen wat voor mij het voordeligste is.ispwatch schreef: BGC en Telenet (en met de ontwikkeling BGC/Scarlet) nu ook Scarlet zijn voor iemand die tegen monopolies is geen optie;
Voor het overige nooit echte problemen gehad bij e-leven, kan ik van andere "gevestigde" providers niet zeggen.
Die opmerking "ze zijn bijna dood" klonk helemaal niet triomfantelijk?
Wat men ook over het hoofd ziet is dat een bedrijf dat dergelijke uitspraak doet over een concurrent en tegelijkertijd nog aansluitingen verricht voor die concurrent wel dubieuze plannen moet hebben.
Het voordeligste kan ik trouwens niet bij de 3 hierboven aangehaalde providers vinden, ik vermoed veel van de ADSL2+ klanten van e-leven niet (gezien het merendeel der klanten in Brussel/Wallonie woont).
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Bof, hij vertolkt toch perfekt hoe BGC denkt in dit dossier door zo'n uitspraak te doen.Rogue schreef:Het bedrijf doet zo'n uitspraken helemaal niet. Hollebollegijs is Bellens niet he(denk ik )
De verklaringen van BGC over de financiële status van E-leven zinspelen ook in die richting.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
geef hier mijn persoonlijke visie. ga ik akoord zeg ik dit, ga ik niet akkoord, zeg ik dit ook. en ja, ik ga niet met alles akkoord van belgacom.ispwatch schreef:Bof, hij vertolkt toch perfekt hoe BGC denkt in dit dossier door zo'n uitspraak te doen.Rogue schreef:Het bedrijf doet zo'n uitspraken helemaal niet. Hollebollegijs is Bellens niet he(denk ik )
De verklaringen van BGC over de financiële status van E-leven zinspelen ook in die richting.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Yep, en zoals je aangeeft komt die soms overeen met die van BGC, so correct me if i'm wrong, "ze zijn bijna dood" is toch de visie die leeft bij BGC?hollebollegijs schreef:geef hier mijn persoonlijke visie. ga ik akoord zeg ik dit, ga ik niet akkoord, zeg ik dit ook. en ja, ik ga niet met alles akkoord van belgacom.ispwatch schreef:Bof, hij vertolkt toch perfekt hoe BGC denkt in dit dossier door zo'n uitspraak te doen.Rogue schreef:Het bedrijf doet zo'n uitspraken helemaal niet. Hollebollegijs is Bellens niet he(denk ik )
De verklaringen van BGC over de financiële status van E-leven zinspelen ook in die richting.
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
hollebollegijs schreef:als gij uw facturen van elektriciteit, gas, water of wat dan ook niet betaald, wordt ge afgesloten. als daar dan andere last van hebben is dat dikke pech.Fustigateur schreef:Daar gaat het hier niet om. Ik heb samen met enkele anderen gesteld dat BC niet zomaar derden mag afsluiten terwijl jij en je BC vriendjes vonden van wel. Niet betalen = afsluiten! Niet dus!
Je vergelijkt appelen met peren. Want het gaat hier in jouw voorbeeld niet om derden, terwijl in het geval E-levne het wel om derden gaat. En stel dat je stelling dan nog zou kloppen, klopt die ook niet, want ook leveranciers van energie mogen sinds kort de mensen niet meer zonder energie zetten, maar moeten de mensen van een minimumenergie voorzien.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Ook leuk de reactie van de woordvoerder van BGC
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=85065
E-Leven betwist de schuld niet, maar geeft aan dat Belgacom op zijn beurt ook geld schuldig is aan de provider. Het gaat om 250.000 euro aan retributies. Dat is een schadevergoeding die Belgacom moet betalen wanneer er zich vertragingen of storingen voordoen die de klanten van de kleine provider treffen. Daar komt nog eens 150.000 euro bij door bezwaren op facturen.
Die klachten komen niet uitsluitend van het bedrijf zelf. "In totaal hebben we 250 bevestigingen van klanten", zegt Van Daele. De aard hiervan loopt uiteen. Installateurs van Belgacom zouden bijvoorbeeld de aansluiting vaak tot drie weken uitstellen.
"Zij vinden van alles uit", reageert Margot van Belgacom. "Wat zij naar voren schuiven als klachten, betwisten wij ten stelligste. Zo beweren ze dat er vertraging zou zijn op het netwerk, maar daar is nooit iets van hard gemaakt."
Wat die laatste opmerking betreft, zelfs bij een duo interventie waarbij duidelijk vast kwam te staan dat de schuld niet bij e-leven lag, heeft BGC zich achter allerlei regeltjes en uitzonderingen op die regeltjes verborgen om aan te tonen dat de lijn aan de specificaties voldeed, dat dossier is nog altijd hangende.
Niet moeilijk dat je dan iets niet hard kan maken natuurlijk.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=85065
E-Leven betwist de schuld niet, maar geeft aan dat Belgacom op zijn beurt ook geld schuldig is aan de provider. Het gaat om 250.000 euro aan retributies. Dat is een schadevergoeding die Belgacom moet betalen wanneer er zich vertragingen of storingen voordoen die de klanten van de kleine provider treffen. Daar komt nog eens 150.000 euro bij door bezwaren op facturen.
Die klachten komen niet uitsluitend van het bedrijf zelf. "In totaal hebben we 250 bevestigingen van klanten", zegt Van Daele. De aard hiervan loopt uiteen. Installateurs van Belgacom zouden bijvoorbeeld de aansluiting vaak tot drie weken uitstellen.
"Zij vinden van alles uit", reageert Margot van Belgacom. "Wat zij naar voren schuiven als klachten, betwisten wij ten stelligste. Zo beweren ze dat er vertraging zou zijn op het netwerk, maar daar is nooit iets van hard gemaakt."
Wat die laatste opmerking betreft, zelfs bij een duo interventie waarbij duidelijk vast kwam te staan dat de schuld niet bij e-leven lag, heeft BGC zich achter allerlei regeltjes en uitzonderingen op die regeltjes verborgen om aan te tonen dat de lijn aan de specificaties voldeed, dat dossier is nog altijd hangende.
Niet moeilijk dat je dan iets niet hard kan maken natuurlijk.
Ben zelf één van de slachtoffers, t.t.z mijn zoon die in zijn eerste jaar burgerlijk ingenieur aan de KUL zit.
Ik kan u verzekeren dat die méér dan verveeld zit met de situatie. Die mannen kunnen gewoon niet zonder internet.
Met alle begrip voor Belgacom en hun onbetaalde fakturen maar ze hadden dat ook anders kunnen aanpakken.
Bvb een eerste keer de snelheid voor de helft naar beneden, paar dagen later nog eens halveren en eventueel dan naar smalband.
Dat zou twee dingen als gevolg hebben namelijk
1) Enorme druk op Eleven en
2) als het dan toch fout afloopt zullen zij die de dupe zijn misschien wel uit respect voor hun houding voor BC kiezen.
Bij die groep zou ik alnog niet behoren want ik heb véél te slechte ervaring met het machtsmisbruik van BC.
Ik was tot voor 2 jaar namelijk vele jaren klant van Easynet tot mijn volle tevredenheid.
Op een dag kreeg ik een brief van BC dat ik nu klant was bij hen en mijn inlog gegevens in mijn router diende te veranderen.
BC had alle prive klanten van Easynet overgenomen.
Moet je weten dat ik net 3 weken daarvoor mijn Easynet had vernieuwd voor een vol jaar.
Ik was het met Belgacom niet eens omdat hun snelheid niet dezelfde was, hun download 10 keer minder was, alle poorten onder 1024 potdicht zaten en ik dus mijn eigen mail server niet meer kon draaien en tenslotte was hun prijs nog hoger ook.
Heb dat allemaal via aangetekend schrijven meegedeeld maar niks aan te doen.
Als ik Skynet niet wilde kon ik mijn geld niet terugkrijgen alhoewel ze zowel alle voor als nadelen van Easynet hadden overgenomen. Welnu dat is grof en ik laat me ook niet zomaar doen.
Dus heb ik prompt mijn telefoonlijn naar Discovery gezet, een VOIP router gekocht en VOIPSTUNT geinstalleert.
Sindsdien bel ik volledig gratis naar vaste toestellen in 33 landen en aan een gunstig tarief naar GSM's. Ik betaal nog 6.95 aan BC per maand terwijl ik vroeger gemiddeld 150 Euro per faktuur betaalde.
Ik nam Dommel als provider en ben daar absoluut tevreden van. Ik heb daar 100 GB down (volgende maand 200 GB), en een gratis fantastishe newsserver ( dezelfde waar ik vroeger maandelijks tussen 11 en 30 dollar voor betaalde), alle poorten open dus zeg nu zelf, je moet echt al zwaar op uw kop gevallen zijn om een Skynet te nemen.
Mijn binnenhuiscentrale hangt aan de FritzBox dus ik bel gewoon gratis vanuit elke kamer met mijn vroegere toestellen.
Toen ik dat na enkele maanden alles tot volle tevredenheid had getest heb ik het aan anderen laten zien.
Kleine ondernemers en zelfstandigen die véél grotere BC fakturen hadden en ik en je kunt begrijpen hoe gelukkig die allemaal zijn.
Ik heb onlangs nog eens berekend hoeveel omzetverlies dat allemaal voor BT betekend over de volgende 10 jaar en we kwamen op een kleine 200.000 Euro.
BC behandeld iedereen alsof het idioten zijn en ze toch niet opkunnen tegen hun leger advocaten. Hoe is het mogelijk bvb dat je bij onze nationale TELEFOONmaatschappij niet eens per telefoon binnengeraakt ? Wat een grap.
In alles wat ze doen proberen ze de klant te beperken om niet te zeggen bedriegen.
Koop maar eens een touchtone router. Zuiver crippleware zodat hij maar 1 ip wil uitdelen en ik kan nog hopen andere feiten aanhalen.
Dus voor mij niet meer.
Dommel zit intussen ook in Leuven.
Cityconnect ADSL2+ voor 35.95 en dat wil zeggen, fixed IP (de ingewijden weten wat dat betekend !!!)
UNLIMITED download, gratis newsserver (Gigabit) alle poorten open dus waarom zou iemand het in zijn hoofd halen om de BC ADSL2+ voorwaarden te slikken.
Ze verplichten u wel om een vaste lijn te nemen als je Dommel neemt (tenminste als je uw telefonie niet via Dommel wil hebben)
Dat is mij méér dan genoeg.
Dus nog even afwachten, "den blok" in Leuven begin binnenkort en dan zijn die studenten meestal thuis. We zien dus wel wat er gebeurd met Eleven.
Ik kan u verzekeren dat die méér dan verveeld zit met de situatie. Die mannen kunnen gewoon niet zonder internet.
Met alle begrip voor Belgacom en hun onbetaalde fakturen maar ze hadden dat ook anders kunnen aanpakken.
Bvb een eerste keer de snelheid voor de helft naar beneden, paar dagen later nog eens halveren en eventueel dan naar smalband.
Dat zou twee dingen als gevolg hebben namelijk
1) Enorme druk op Eleven en
2) als het dan toch fout afloopt zullen zij die de dupe zijn misschien wel uit respect voor hun houding voor BC kiezen.
Bij die groep zou ik alnog niet behoren want ik heb véél te slechte ervaring met het machtsmisbruik van BC.
Ik was tot voor 2 jaar namelijk vele jaren klant van Easynet tot mijn volle tevredenheid.
Op een dag kreeg ik een brief van BC dat ik nu klant was bij hen en mijn inlog gegevens in mijn router diende te veranderen.
BC had alle prive klanten van Easynet overgenomen.
Moet je weten dat ik net 3 weken daarvoor mijn Easynet had vernieuwd voor een vol jaar.
Ik was het met Belgacom niet eens omdat hun snelheid niet dezelfde was, hun download 10 keer minder was, alle poorten onder 1024 potdicht zaten en ik dus mijn eigen mail server niet meer kon draaien en tenslotte was hun prijs nog hoger ook.
Heb dat allemaal via aangetekend schrijven meegedeeld maar niks aan te doen.
Als ik Skynet niet wilde kon ik mijn geld niet terugkrijgen alhoewel ze zowel alle voor als nadelen van Easynet hadden overgenomen. Welnu dat is grof en ik laat me ook niet zomaar doen.
Dus heb ik prompt mijn telefoonlijn naar Discovery gezet, een VOIP router gekocht en VOIPSTUNT geinstalleert.
Sindsdien bel ik volledig gratis naar vaste toestellen in 33 landen en aan een gunstig tarief naar GSM's. Ik betaal nog 6.95 aan BC per maand terwijl ik vroeger gemiddeld 150 Euro per faktuur betaalde.
Ik nam Dommel als provider en ben daar absoluut tevreden van. Ik heb daar 100 GB down (volgende maand 200 GB), en een gratis fantastishe newsserver ( dezelfde waar ik vroeger maandelijks tussen 11 en 30 dollar voor betaalde), alle poorten open dus zeg nu zelf, je moet echt al zwaar op uw kop gevallen zijn om een Skynet te nemen.
Mijn binnenhuiscentrale hangt aan de FritzBox dus ik bel gewoon gratis vanuit elke kamer met mijn vroegere toestellen.
Toen ik dat na enkele maanden alles tot volle tevredenheid had getest heb ik het aan anderen laten zien.
Kleine ondernemers en zelfstandigen die véél grotere BC fakturen hadden en ik en je kunt begrijpen hoe gelukkig die allemaal zijn.
Ik heb onlangs nog eens berekend hoeveel omzetverlies dat allemaal voor BT betekend over de volgende 10 jaar en we kwamen op een kleine 200.000 Euro.
BC behandeld iedereen alsof het idioten zijn en ze toch niet opkunnen tegen hun leger advocaten. Hoe is het mogelijk bvb dat je bij onze nationale TELEFOONmaatschappij niet eens per telefoon binnengeraakt ? Wat een grap.
In alles wat ze doen proberen ze de klant te beperken om niet te zeggen bedriegen.
Koop maar eens een touchtone router. Zuiver crippleware zodat hij maar 1 ip wil uitdelen en ik kan nog hopen andere feiten aanhalen.
Dus voor mij niet meer.
Dommel zit intussen ook in Leuven.
Cityconnect ADSL2+ voor 35.95 en dat wil zeggen, fixed IP (de ingewijden weten wat dat betekend !!!)
UNLIMITED download, gratis newsserver (Gigabit) alle poorten open dus waarom zou iemand het in zijn hoofd halen om de BC ADSL2+ voorwaarden te slikken.
Ze verplichten u wel om een vaste lijn te nemen als je Dommel neemt (tenminste als je uw telefonie niet via Dommel wil hebben)
Dat is mij méér dan genoeg.
Dus nog even afwachten, "den blok" in Leuven begin binnenkort en dan zijn die studenten meestal thuis. We zien dus wel wat er gebeurd met Eleven.
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Kotnet via E-leven is terug operationeel sinds een half uurtje.bobsys schreef:Ben zelf één van de slachtoffers, t.t.z mijn zoon die in zijn eerste jaar burgerlijk ingenieur aan de KUL zit.
Ik kan u verzekeren dat die méér dan verveeld zit met de situatie. Die mannen kunnen gewoon niet zonder internet.
In Gent ook alles terug full speed...
Dat BGC wacht met het afsluiten tot net voor het verlengde week-end terwijl het zogezegd de go-ahead al gekregen heeft van de rechter (wat niet volledig waar, ook niet onwaar, is aangezien ik het vonnis gezien heb) is pure pesterij en een mooie planning van hun kant.
De zogezegde wrongful-repairs die BGC opstuurt zijn ook een mooi voorbeeld van hun intenties: 111,55€ per interventie die volgens hun niet nodig was. Wat ze er niet bijzetten is de reden: bij het aansluiten van de lijn doen ze de patching niet correct waarna er een 2e interventie nodig is van hun kant (11 mag niet in de KVD, straatverdeler), etc
Het feit dat de rechter besliste dat binnen de 10 uur alle lijnen terug up moesten zijn blijkt van gezond verstand en ook dat BGC hier geen recht toe had
E-leven heeft fouten gemaakt, dat geef ik zonder probleem toe, maar ik voel een kop of twee rollen bij BGC voor de persoon die de go-ahead gaf deze lage actie en de juridische dienst die dit toeliet.
Ook het probleem van de slechte bereikbaarheid is er eentje die al aansleept van in het begin. Er zijn nu eenmaal te weinig mensen om iedereen op te vangen bij dit soort problemen.
Dat BGC wacht met het afsluiten tot net voor het verlengde week-end terwijl het zogezegd de go-ahead al gekregen heeft van de rechter (wat niet volledig waar, ook niet onwaar, is aangezien ik het vonnis gezien heb) is pure pesterij en een mooie planning van hun kant.
De zogezegde wrongful-repairs die BGC opstuurt zijn ook een mooi voorbeeld van hun intenties: 111,55€ per interventie die volgens hun niet nodig was. Wat ze er niet bijzetten is de reden: bij het aansluiten van de lijn doen ze de patching niet correct waarna er een 2e interventie nodig is van hun kant (11 mag niet in de KVD, straatverdeler), etc
Het feit dat de rechter besliste dat binnen de 10 uur alle lijnen terug up moesten zijn blijkt van gezond verstand en ook dat BGC hier geen recht toe had
E-leven heeft fouten gemaakt, dat geef ik zonder probleem toe, maar ik voel een kop of twee rollen bij BGC voor de persoon die de go-ahead gaf deze lage actie en de juridische dienst die dit toeliet.
Ook het probleem van de slechte bereikbaarheid is er eentje die al aansleept van in het begin. Er zijn nu eenmaal te weinig mensen om iedereen op te vangen bij dit soort problemen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer