Dag
Ik heb reeds jaren een 4Mbit VERSATEL/TELE2 ADSL lijn in combinatie met een DISCOVERY BGC-lijn die wegens te grote afstand (>7km?) op ongeveer 1Mbit gelimiteerd is (speedtest rond de 80Kbyte).
Dit volstaat om te surfen, maar ik zou willen overschakelen naar een ALL-In en ik ben bang dat de bandbreedte niet genoeg zal zijn.
Volgens de BGC website kan ik zonder problemen 2 TV's aansluiten voor DIGITALE TV en m'n buren hebben ook TELE2 (op m'n aanraden) en hebben een afstand tot de centrale van ongeveer 1 km.
BGC liet mij weten dat men zonder problemen m'n lijn kan "versteken" indien ik DIGITALE TV (en ADLS) bij BGC zou nemen... maar dat men dit natuurlijk niet doet zolang ik bij de "concurrentie" ben. Kan dit zomaar of zijn er alternatieven?
Johan Devos
Te ver van centrale voor 4Mbit maar niet voor DIGITLE TV?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Als ik me niet vergis gaat BGC TV over het VDSL-netwerk & dus niet het ADSL(2+)-netwerk. Verder kan ik wel moeilijk geloven dat jij op 7 km van de centrale zit & je buren 1 km o_O.
Tenzij je buren 6 km verderop wonen natuurlijk
over dat versteken: daar bedoelen ze waarschijnlijk de switch van het brobaII-netwerk naar het turboline-netwerk mee
Tenzij je buren 6 km verderop wonen natuurlijk
over dat versteken: daar bedoelen ze waarschijnlijk de switch van het brobaII-netwerk naar het turboline-netwerk mee
-
- Elite Poster
Ik woon in een wijk met een 100-tal huizen en BGC heeft in die streek de laatste jaren heel wat nieuwe HW geplaatst.
Ik denk dat ik nog verbonden ben met de oude centrale van BGC in het centrum van Kortrijk (7.5 km) en dat m'n buur (die 100 m verder woont ) op een nieuwe centrale verbonden is.
Volgens BGC kan men mij in "no-time" verplaatsen, maar men wil dit niet doen, want volgens hun zeggen: "de lijn volstaat om een goede telefoonkwaliteit te garanderen..."
Ik denk dat ik nog verbonden ben met de oude centrale van BGC in het centrum van Kortrijk (7.5 km) en dat m'n buur (die 100 m verder woont ) op een nieuwe centrale verbonden is.
Volgens BGC kan men mij in "no-time" verplaatsen, maar men wil dit niet doen, want volgens hun zeggen: "de lijn volstaat om een goede telefoonkwaliteit te garanderen..."
gereageerd op jou pb
kort:
* afstand = +/- 3.7km op een tussenverdeler
* jou lijn is niet slecht voor die afstand
* All In 1M kan zeker werken, 4M is een poging maar zonder garanties
* op 1km (1180meter om exact te zijn) heeft Belgacom inderdaad een nieuw ding staan, maar is niet voorzien om ADSL over te laten passeren voor andere operatoren.
kort:
* afstand = +/- 3.7km op een tussenverdeler
* jou lijn is niet slecht voor die afstand
* All In 1M kan zeker werken, 4M is een poging maar zonder garanties
* op 1km (1180meter om exact te zijn) heeft Belgacom inderdaad een nieuw ding staan, maar is niet voorzien om ADSL over te laten passeren voor andere operatoren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Dommel doet enerzijds bruo en anderzijds poour wholesale over Turboline, voor de lijnen via het turboline platform zullen zij identiek geleverd worden als de skynet lijnen (op een dommel lijn [netconnect / niet cityconnect] werkt @SKYNET en een dommel login)320i schreef:van dommel en hun manier van opleveren weet ik spijtig genoeg niets
ok ik wist niet dat zij het wholesale principe toepasten (zoals de @tele2.be klanten die we destijds hadden).
Als ze morgen over zouden gaan naar broba bvb ipv wholesale, dan krijg je dezelfde symptonen als nu bij andere olo's op broba.
Als ze morgen over zouden gaan naar broba bvb ipv wholesale, dan krijg je dezelfde symptonen als nu bij andere olo's op broba.
-
- Elite Poster
Wat betekent dit concreet voor mij?
Kan ik te weten komen wat dit "ding" is?
Is er kans dat TELE2 in de toekomst mijn speed kan verhogen?
Wat zijn realistische ADSL download snelheden op 3.7 km?
Kan ik van dit "ding" gebruik maken als ik zou overschakelen naar bv. Dommel?
Kan ik DIGITALE TV nemen in combinatie met bv. TELE2 ADSL?
Kan ik (tijdelijk) van operator veranderen en toch nog m'n tele2 e-mail adressen behouden (ev. via webmail of forewarding)?
Wat is Wholesale, OLO, broba en bruo en welke provider past wat toe in mijn geval?
Kan ik te weten komen wat dit "ding" is?
Is er kans dat TELE2 in de toekomst mijn speed kan verhogen?
Wat zijn realistische ADSL download snelheden op 3.7 km?
Kan ik van dit "ding" gebruik maken als ik zou overschakelen naar bv. Dommel?
Kan ik DIGITALE TV nemen in combinatie met bv. TELE2 ADSL?
Kan ik (tijdelijk) van operator veranderen en toch nog m'n tele2 e-mail adressen behouden (ev. via webmail of forewarding)?
Wat is Wholesale, OLO, broba en bruo en welke provider past wat toe in mijn geval?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Op de meeste vragen ga je een antwoord vinden in Userbase zelf
Gebruik de zoekfunctie eens
Gebruik de zoekfunctie eens
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
antwoorden hieronderjohan.devos schreef:Wat betekent dit concreet voor mij?
Dit ding is eigelijk gewoon een extra versterkte straatcabine en/of een cabine voor VDSL. Belgacom heeft deze geplaatst gehad voor Belgacom TV (VDSL)johan.devos schreef:Kan ik te weten komen wat dit "ding" is?
johan.devos schreef:Is er kans dat TELE2 in de toekomst mijn speed kan verhogen?
Moesten er grote kabelwerken gebeuren misschien, maar vergeet niet dat Tele2 diensten levert maar dat Belgacom netbeheerder blijft. Dus dan zou Belgacom deze kabelwerken moeten doen, VDSL openstellen (Tele2 op hun beurt dan VDSL diensten gaan leveren). Is niet voor morgen zeg maar.
Op 3.7 km zal je afhankelijk van gebied tot gebied tussen de 1.5 en +/- 3 Mb zitten.johan.devos schreef:Wat zijn realistische ADSL download snelheden op 3.7 km?
Gezien Dommel wholesale is, zou dit mogelijk kunnen zijn, maar denk dat er momenteel enkel VDSL zit en dus gebruikt wordt voor Belgacom TV.johan.devos schreef:Kan ik van dit "ding" gebruik maken als ik zou overschakelen naar bv. Dommel?
Dacht het niet. Vroeger moest je persé adsl bij Belgacom hebben voor TV te kunnen nemen. Tegenwoordig moet dit niet meer, maar vergeet niet dat Belgacom TV over VDSL (~ ADSL2+) loopt, dus dan moet je al 2 paren gaan laten activeren.johan.devos schreef:Kan ik DIGITALE TV nemen in combinatie met bv. TELE2 ADSL?
Eens geannulleerd bij Tele2 ben je je mailadressen "kwijt" (lees: wordt de toegang afgesloten daar dit een dienst is die inbegrepen is in het abonnement).johan.devos schreef:Kan ik (tijdelijk) van operator veranderen en toch nog m'n tele2 e-mail adressen behouden (ev. via webmail of forewarding)?
Wholesale: Hier levert Belgacom de profielen (snelheid) op de lijn, maar krijg je een toegang van je provider. Makkelijk uitgelegd: is een ADSL profiel zoals je bij Belgacom zou hebben (met een tijdelijke account van Belgacom kan je ook perfect surfen) en jou account (ontvangen via je provider) wordt toegelaten op die lijn. Hier beheert Belgacom eigelijk alles, maar de operator factureert jou voor de ADSL diensten ipv Belgacom. (Dommel gebruikt dit bvb)johan.devos schreef:Wat is Wholesale, OLO, broba en bruo en welke provider past wat toe in mijn geval?
OLO: Other Line Operator, maw een alternatieve operator.
Broba: klassieke adsl, komt er op neer dat je ADSL hebt over ATM. (max speed hier is +/- 6mbps)
Bruo: duurdere optie voor de operatoren, gezien ze eigelijk zelf grote kosten hebben gedaan voor dit netwerk. Hier krijg je dan bvb ook ADSL2+ op, met maxima snelheden die tot een +/- 24mbps kunnen gaan.
In jou geval zit je op Broba (Tele2). Zou je naar dommel gaan, kom je op Wholesale level.
Ga je naar Belgacom TV komt je op VDSL of ADSL2+.
-
- Elite Poster
Vriendelijk bedankt voor je uitleg!
Johan
Johan