snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Volgens belgacom zit ik 950 m van de centrale
Zal ik dan bij scarlet de volle snelheid kunnen benutten.
Want als ik dat hier soms lees begin ik al smijt te hebben dat ik weg ben gegaan bij TN turbo.
Ik ben het meeste bang dat ze mij ook op een 1MB zouden steken.
Diod
Plus Member
Plus Member

950 m van de centrale is toch heel goed, normaal heb je niks te vrezen, tenzij je binnenbekabeling slecht is ofzo
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Ik zit op 978 m van de centrale en heb een 6Mbps profiel gekregen.
Mijn SNR Margin toen op 3.3:
Downstream: 26.0
Upstream: 28.0
Hercules
Member
Member
Contacteer:

Hoe kan iedereen zo dicht bij de centrale zitten?
Een paar maanden terug beweerde Scarlet maar 12 centrales te hebben in Vlaanderen en daar zou ik 20km vanaf zitten, maar toch surf ik met 5Mb/s
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Hercules schreef:Hoe kan iedereen zo dicht bij de centrale zitten?
Een paar maanden terug beweerde Scarlet maar 12 centrales te hebben in Vlaanderen en daar zou ik 20km vanaf zitten, maar toch surf ik met 5Mb/s
Scarlet heeft geen eigen centrales. Wel hebben ze in sommige Belgacom-centrales hun eigen materiaal staan. In de andere Belgacom centrales huren ze Belgacom materiaal af om DSL diensten aan te bieden aan hun klanten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik zit op 5oo Meter v.d. Belgacom telefooncentrale, ik heb hier wel een zeer oude bekabeling in huis,maar haal een goede 87% op de meter bij userbase,dus ik mag absoluut niet klagen,ook een 6mbps abbo (one6).
Ik denk niet dat u bang moet zijn,als u zo dicht bij de centrale woont.
De one 6 snelheid wil zeggen dat Scarlet hier de Belgacom Tel centrale gebruikt,maar geen eigen netwerk heeft, anders had u automatisch de one 20 abbo gekregen. Volgens mij heeft u een goede beslissing genomen,zo dicht tegen een tel. centrale doet Scarlet het prima,laat eens iets weten als u aangesloten bent,en doe eens de test met de meter van Userbase.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Op de website van extreem adsl 20,kan u,als ge op adsl 20 duwt,een lijst zien van straatnamen die wel 20 mbps geven.
Aangezien het over hetzelfde netwerk gaat,veronderstel ik dat dit hetzelfde is bij Scarlet.
Ik moet wel zeggen dat one 20 bij Scarlet maar zeer beperkt te krijgen is,(ik vind dat ze het zouden moeten verbieden er reklame voor te maken,als de dekkingsgraad zo weinig is)het zal allemaal wel beteren als Belgacom zijn ADSL2+ netwerk verplicht moet openstellen,dit moet gebeuren in Juni-Jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”