zijn er mensen op VDSL aangesloten bij BGC?
na miserie met adsl2+ met edpnet (in antwerpen) en dommel (in leuven) zoek ik een stabiele snelle verbinding, de datalimiet bij vdsl is echt knudde, maar misschien lukt het wel, belangrijker is de stabiliteit en support als er iets mis is
daarom enkele vraagjes:
- zijn er veel problemen met verbinding of met hun netwerk?
- werkt de support goed? (mijn ervaring met belgacom support op men vaste discovery lijn is uitstekend)
- werkt de support ook goed bij zware problemen, of krijg je net zoals bij de kleinere providers een hoop technische excuses die maanden aanslepen zonder oplossing?
- zijn de snelheden effectief hoog? of is de beloofde 17mbps een theoretische max en valt het in de praktijk zwaar tegen?
alvast bedankt voor alle info die gebruikers me kunnen geven
ervaringen VDSL boost BGC?
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ben er zeer tevreden van, op twee jaar tijd geen enkele keer downtime gehad, snelheid is zeer goed, ik haal hier 84% efficientie met de userbase speedtest, dit vertaald zich in de praktijk naar een downloadsnelheid van 1.8 MB/sec.
Greetz,
J.
Greetz,
J.
-
- Elite Poster
eerst en vooral laten nakijken of vdsl technisch beschikbaar is.downset04 schreef:zijn er mensen op VDSL aangesloten bij BGC?
na miserie met adsl2+ met edpnet (in antwerpen) en dommel (in leuven) zoek ik een stabiele snelle verbinding, de datalimiet bij vdsl is echt knudde, maar misschien lukt het wel, belangrijker is de stabiliteit en support als er iets mis is
daarom enkele vraagjes:
- zijn er veel problemen met verbinding of met hun netwerk?
- werkt de support goed? (mijn ervaring met belgacom support op men vaste discovery lijn is uitstekend)
- werkt de support ook goed bij zware problemen, of krijg je net zoals bij de kleinere providers een hoop technische excuses die maanden aanslepen zonder oplossing?
- zijn de snelheden effectief hoog? of is de beloofde 17mbps een theoretische max en valt het in de praktijk zwaar tegen?
alvast bedankt voor alle info die gebruikers me kunnen geven
problemen met het netwerk zijn er nauwelijks. belgacom netwerk is van hoge kwaliteit.
support is zeer goed. problemen worden zeer snel opgelost. er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, redenen waar belgacom zelf weinig kan aan doen, maar tja, die zijn er overal.
snelheden zijn effectief hoog en in de praktijk valt het zeer goed mee.
(bestaande vdsl klanten zijn zeer tevreden en tja wat de limiet betreft, heb je gelijk, maar daar kan ik weinig aan veranderen).
als ge wilt, pm me en ik kijk morgen na of vdsl beschikbaar is voor je. installatie is sowieso gratis.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik ben zo'n "tevreden" VDSL gebruiker die met plezier deze zomer zal overstappen naar een ADSL2 aanbieder want ondanks wat hollebollegijs hier ook beweert trekt bvb. de uploadsnelheid op niets. Die is gemiddeld zelfs lager dan een GO of Plus.hollebollegijs schreef:snelheden zijn effectief hoog en in de praktijk valt het zeer goed mee.
(bestaande vdsl klanten zijn zeer tevreden en tja wat de limiet betreft, heb je gelijk, maar daar kan ik weinig aan veranderen).
Voor die prijs mag je toch ook wel een limiet in de buurt van 60GB per maand verwachten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als stabiliteit en snelheid prioritair zijn, en je kan leven met 35 GB limiet dan ben je beter af met Telenet Turbonet. Daar heb je 20 Mbps down, 1 Mbps up (meestal met 95% efficientie) voor 61.32 euro.
- brooklyn
- Elite Poster
Wat ben je nu met een 17mbps lijn als je een volume hebt van 35 gigs, het is net als een Ferrari hebben en maar 35 km kunnen rijden. geef mij maar een goeie C-klasse waar ik oneindig mee kan rijden.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Die limiet is voor mij niet echt een probleem.
Ik heb het enkel aangehaald om aan te tonen dat ze voor die prijs ook wel iets aan die limiet zouden mogen doen.
Gelukkig maakt Belgacom geen Ferrari's
Ik heb het enkel aangehaald om aan te tonen dat ze voor die prijs ook wel iets aan die limiet zouden mogen doen.
Gelukkig maakt Belgacom geen Ferrari's

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat is jou persoonlijke visie... ik kom (voorlopig) meestal zelfs toe met m'n 12 GB. Het is aan ieder voor zich om te bepalen waar zijn prioriteiten liggen, al neemt dat niet weg dat ook ik het graag wat ruimer zou zien.brooklyn schreef:Wat ben je nu met een 17mbps lijn als je een volume hebt van 35 gigs, het is net als een Ferrari hebben en maar 35 km kunnen rijden. geef mij maar een goeie C-klasse waar ik oneindig mee kan rijden.
Niet iedereen heeft een Ferrari nodig, net zo min dat iedereen een vrachtwagen nodig heeft.
de limieten zijn idd bedroevend,brooklyn schreef:Wat ben je nu met een 17mbps lijn als je een volume hebt van 35 gigs, het is net als een Ferrari hebben en maar 35 km kunnen rijden. geef mij maar een goeie C-klasse waar ik oneindig mee kan rijden.
toch maakt een snellere verbinding enorm veel vershil in alles wat je doet
al je wachtijden op paginas/downloads zijn 4 keer korter, ik heb even (3 weken) een stabiele adsl2+ verbinding gehad aan een 20mbps, verschil is enorm met adsl en zeker de moeite waard