netconnect -> cityconnect
hoi ik heb nu 2 maanden netconnect
nu zie ik dat hasselt binnenkort ook avaiable is hier,
zou het mogelijk zijn van mijn contract dan om te zetten nr een cityconnect contract? of moet ik dat jaar volledig uit doen voordat ik het kan laten omschakelen?
Groetjes
nu zie ik dat hasselt binnenkort ook avaiable is hier,
zou het mogelijk zijn van mijn contract dan om te zetten nr een cityconnect contract? of moet ik dat jaar volledig uit doen voordat ik het kan laten omschakelen?
Groetjes
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
omschakelen zal volgens mij wél kunnen binnen het jaar, activatie zal wel betaald moeten worden
op het crm is er recentelijk een "switch your account to cityconnect " button toegevoegd
mvg,
op het crm is er recentelijk een "switch your account to cityconnect " button toegevoegd
mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Contacteer:
regio leuven ,nog niks te zien bij mij van die switch
ah ma ik ben dus niet contractueel een jaar verbonden aan mijn netconnect abo?
die opstartkosten of wat het ook mag zjin betaalk wel met plezier erbij alsk mijn huidig contract gewoon kan veranderen zonder daar kosten voor te moeten betalen
die opstartkosten of wat het ook mag zjin betaalk wel met plezier erbij alsk mijn huidig contract gewoon kan veranderen zonder daar kosten voor te moeten betalen
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
volgens mij niet, overstappen naar cityconnect zal kunnen, maar je zal opnieuw activatie betalen (vermoed ik)predje schreef:ah ma ik ben dus niet contractueel een jaar verbonden aan mijn netconnect abo?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Volgens mij wacht je dan best tot er VDSL 2 is, want cityconnect zal minder goed zijn als de netconnect (qua snelheid)noob schreef:nog iest weet iemand hoe ver dat het loopt zo'n cityconnect ik woon zo'n 10 km van hasselt zo dat voor mij dan ook lukken??
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb nu cityconnect van dommel en ik zit op een kleine 2800 meter van de centrale ,ik haal snelheden van ongeveer 1148 KB/sec download en 92 KB/sec upload wat een aanvaardbare snelheid is tov de afstand maar ik denk dat ik met vdsl2 nog wel hogere snelheden zal aankunnen,als dommel dit zou aanbieden binnenkort dan ga ik het toch daarnemen aangezien belgacom wel een hogere prijs zal vragen voor dat product. .
-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Om heel eerlijk te zijn is deze snelheid niet zo super hé, het is maar 3x sneller dan wat ik nu heb, ik hoop dat dommel VDSL2 gaat verdelen want die snelheid zal veeeel hoger zijn. Ik had ergens gelezen dat ze theoretisch max 100mbit kunnen halen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Je mag dan wel op 10km wonen van Hasselt, de vraag is ben je wel aangesloten op die centrale ? want als je gewone adsl hebt op 10km afstand zou je nu bijna niets hebben van breedband internet.noob schreef:nog iest weet iemand hoe ver dat het loopt zo'n cityconnect ik woon zo'n 10 km van hasselt zo dat voor mij dan ook lukken??
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja mensen, het gaat enkel om de centrales binnen de stad en niet in de buitenstad 10km verder. Met veel geluk ben je net aangesloten op die centrale maar er is ook veel kans dat dit niet zo is. Best eens bellen naar Dommel, dan weten ze normaalgezien ook op welke centrale je dan zit.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- fieldoxide
- Elite Poster
neen dat is waar maar je merkt het verschil toch wel hoor ,zeker tijdens het downloaden,enige nadeel voor de moment dat ik heb zijn de stabiliteit van de verbinding die nog niet optimaal is , regelmatig last van uitval (disconnects).reyntjensw schreef:Om heel eerlijk te zijn is deze snelheid niet zo super hé, het is maar 3x sneller dan wat ik nu heb, ik hoop dat dommel VDSL2 gaat verdelen want die snelheid zal veeeel hoger zijn. Ik had ergens gelezen dat ze theoretisch max 100mbit kunnen halen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Helaas heb jij inderdaad een slechte lijn (zie je post in het andere topic): 5,4 dB SNR en 37dB attenuation...fieldoxide schreef:neen dat is waar maar je merkt het verschil toch wel hoor ,zeker tijdens het downloaden,enige nadeel voor de moment dat ik heb zijn de stabiliteit van de verbinding die nog niet optimaal is , regelmatig last van uitval (disconnects).
Hier is het sinds de firmware patch superstabiel.
- Patje
- Elite Poster
Je zou mss kunnen vragen om uw profiel nog iets lager te zetten, om meer tot een stabiele verbinding te komen.fieldoxide schreef:neen dat is waar maar je merkt het verschil toch wel hoor ,zeker tijdens het downloaden,enige nadeel voor de moment dat ik heb zijn de stabiliteit van de verbinding die nog niet optimaal is , regelmatig last van uitval (disconnects).
Op hoeveel sta je nu? 10M ofzo gezien in die andere post van jou (dacht dat city connect 24M was ?)
mss es laten zakken naar 9Mbit
Laatst gewijzigd door Patje 24 maa 2008, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- fieldoxide
- Elite Poster
Dommel is hier van op de hoogte maar er is nog steeds geen passende oplossing voor mijn probleem,heb zowat alles nagekeken en geprobeerd wat ik maar kan bedenken,wie weet is het niet ergens een defect tussen het aansluitpunt bij ons in de garage en het stuk koperdraad van belgacom dat binnenkomt .deej schreef:Helaas heb jij inderdaad een slechte lijn (zie je post in het andere topic): 5,4 dB SNR en 37dB attenuation...fieldoxide schreef:neen dat is waar maar je merkt het verschil toch wel hoor ,zeker tijdens het downloaden,enige nadeel voor de moment dat ik heb zijn de stabiliteit van de verbinding die nog niet optimaal is , regelmatig last van uitval (disconnects).
Hier is het sinds de firmware patch superstabiel.
Het enige dat ik nog KAN doen is de kabel volledig vernieuwen tussen het aansluitpunt in mijn garage en de modem hier . Dat kastje waar de draad van belgacom opstaat is ook wel eentje uit de 'jaren stillekes ' maar daar zie ik niks speciaals aan .
- Patje
- Elite Poster
Of een technieker laten langs komen (BC) die metingen doen, om het probleem op te sporenfieldoxide schreef: Dommel is hier van op de hoogte maar er is nog steeds geen passende oplossing voor mijn probleem,heb zowat alles nagekeken en geprobeerd wat ik maar kan bedenken,wie weet is het niet ergens een defect tussen het aansluitpunt bij ons in de garage en het stuk koperdraad van belgacom dat binnenkomt .
Het enige dat ik nog KAN doen is de kabel volledig vernieuwen tussen het aansluitpunt in mijn garage en de modem hier . Dat kastje waar de draad van belgacom opstaat is ook wel eentje uit de 'jaren stillekes ' maar daar zie ik niks speciaals aan .
- fieldoxide
- Elite Poster
Vorig jaar zat ik bij edpnet en daar had ik ook regelmatig problemen,
toen is er een technieker van belgacom langsgeweest met zo een telefoon en deze heeft hem toen rechtstreeks aan die connector in de garage gehangen en toen zei hij dat er geen verlies op de lijn zat . Bij edpnet had ik ook last van een op en neergaande SNR margin.
Kan er eigenlijk slijtage komen op zo een kabel en op zo een kastje ?
toen is er een technieker van belgacom langsgeweest met zo een telefoon en deze heeft hem toen rechtstreeks aan die connector in de garage gehangen en toen zei hij dat er geen verlies op de lijn zat . Bij edpnet had ik ook last van een op en neergaande SNR margin.
Kan er eigenlijk slijtage komen op zo een kabel en op zo een kastje ?
- Patje
- Elite Poster
Denk dat van de meeste mensen hun snr wel een beetje schommelt, maar het voornaamste en slechtste is dat jij net aan het randje zit van 6db en vanaf 6db zijn er disconnects.
moest jij bvb 20db hebben en schommelt ietwat dan geeft dat niet dat het 3 a 6db schommelt.
als die kabel zo oud is (van 1971) kan daar wel slijtage opkomen, koper die oxideert aan de contactpunten etc, best vervangen naar nieuwe ...
moest jij bvb 20db hebben en schommelt ietwat dan geeft dat niet dat het 3 a 6db schommelt.
als die kabel zo oud is (van 1971) kan daar wel slijtage opkomen, koper die oxideert aan de contactpunten etc, best vervangen naar nieuwe ...
- fieldoxide
- Elite Poster
Ja dat dacht ik ook wel dat koper oxideert,misschien toch maar de kabel vervangen ,en wat dacht je dat van doosje in de garage waar de kabel van belgacom op aangesloten is , zou daar ook verlies kunnen opzitten ?
- fieldoxide
- Elite Poster
Ben net in de garage de kabels eens gaan loskoppelen en de oude koperpuntjes aan de kabels afgeknipt en de kabel terug gestript zodat er een nieuw stukje koperdraad blootligt,heb alles terug aangesloten,ga alles nu eens terug in het oog houden .fieldoxide schreef:Ja dat dacht ik ook wel dat koper oxideert,misschien toch maar de kabel vervangen ,en wat dacht je dat van doosje in de garage waar de kabel van belgacom op aangesloten is , zou daar ook verlies kunnen opzitten ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
is er iemand uit Leuven bij wie de switch van net- naar cityconnect al is doorgevoerd?
ik heb de migratie aangevraagd op 20 maart en ondertussen is de proforma factuur ook al afgerekend via domiciliëring, maar ik heb nog geen aansluitingsdatum oid gezien in de CRM toepassing.
ik heb de migratie aangevraagd op 20 maart en ondertussen is de proforma factuur ook al afgerekend via domiciliëring, maar ik heb nog geen aansluitingsdatum oid gezien in de CRM toepassing.
-
- Plus Member
- Contacteer:
ik heb het ook aangevraagd maar nog niet betaald omdat ze niet antwoorden op mijn support vraag of ik wel degelijk cityconnect plus geselecteerd heb;
Wist niet meer wat ik geselecteerd had
Wist niet meer wat ik geselecteerd had
-
- Plus Member
- Contacteer:
voor het eerst een factuur thuis toegestuurd gekregen
maar nog altijd geen antwoord op mijn mail
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
En staat het niet op die factuur welke Citiconnect het is?tarzan1990 schreef:voor het eerst een factuur thuis toegestuurd gekregen
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
- Contacteer:
cityconnect migration staat erKen schreef:En staat het niet op die factuur welke Citiconnect het is?tarzan1990 schreef:voor het eerst een factuur thuis toegestuurd gekregen
Ik zit wel niet bij dommel maar heb vroeger gelijkaardige problemen gehad bij scarlet.
Ik heb mijn router rechtstreeks op de binnenkomen belgacom lijn aangesloten(en al de rest logekopelt) => probleem opgelost.
Maak wel geen gebruikt van vaste telefoon dus had ik geen bekabeling meer nodig in de rest van het huis.
groeten
Ik heb mijn router rechtstreeks op de binnenkomen belgacom lijn aangesloten(en al de rest logekopelt) => probleem opgelost.
Maak wel geen gebruikt van vaste telefoon dus had ik geen bekabeling meer nodig in de rest van het huis.
groeten
-
- Plus Member
Even een update van mijn situatie voor anderen die er aan denken over te schakelen van net- naar cityconnect. Na op 20 maart de migratie te hebben aangevraagd en op 5 april de migratiefee te hebben betaald, ben ik vandaag (23 mei) aangesloten op cityconnect.
Buiten de lange wachttijd is de migratie zeer vlot verlopen, ik heb max. 2 uur zonder internetverbinding gezeten.
Buiten de lange wachttijd is de migratie zeer vlot verlopen, ik heb max. 2 uur zonder internetverbinding gezeten.
-
- Plus Member
ik haal 1380 KB/s sustained download (gemeten met 300 MB Giganews download). Dat is +/- 11000 Kb/s.
Ik woon op 1 km afstand in vogelvlucht van de Vismarkt, dus volgens mij zijn dat te verwachten waarden. Of zou het in theorie sneller moeten kunnen?
Ik woon op 1 km afstand in vogelvlucht van de Vismarkt, dus volgens mij zijn dat te verwachten waarden. Of zou het in theorie sneller moeten kunnen?
-
- Pro Member
Giganews is een goeie test. Met telenet turbonet heb ik op giganews al snelheden van 2 tot 2.2MB/s gehaald.
A post without a signature is like a fish without a bike
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik zit op 1.3 km van de vismarkt en haal 1600 KB/s ( op Annex M ), gewoon doe ik zelfs 1700TylerDurden schreef:ik haal 1380 KB/s sustained download (gemeten met 300 MB Giganews download). Dat is +/- 11000 Kb/s.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
hoe is uw upload?ditCh schreef:Ik zit op 1.3 km van de vismarkt en haal 1600 KB/s ( op Annex M ), gewoon doe ik zelfs 1700TylerDurden schreef:ik haal 1380 KB/s sustained download (gemeten met 300 MB Giganews download). Dat is +/- 11000 Kb/s.
ik wil namelijk best wel 100kbyte inleveren voor hogere upload
en zit normaal 1,25km van de centrale..
-
- Elite Poster
Mijn upload is op Annex M 210 KB/s
-
- Plus Member
Met welke modem is dat? Ik heb een speedtouch 516 v6.ditCh schreef:Ik zit op 1.3 km van de vismarkt en haal 1600 KB/s ( op Annex M ), gewoon doe ik zelfs 1700
En die afstand, is dat 1,3 km door dommel/begacom/... nagemeten of in vogelvlucht gemeten?
Mijn 1 km in vogelvlucht is misschien wel 2 km effectief of zo. Zou eigenlijk eens moeten bellen om na te vragen wat de echte afstand is, kwestie van zeker te weten of ik er het maximum uithaal of niet.
-
- Elite Poster
Dat is met een Speedtouch 516 v6. Afstand door een BGC werknemer bepaaldTylerDurden schreef: Mijn 1 km in vogelvlucht is misschien wel 2 km effectief of zo. Zou eigenlijk eens moeten bellen om na te vragen wat de echte afstand is, kwestie van zeker te weten of ik er het maximum uithaal of niet.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Heb sinds gisteren cityconnect (herent)
Mijn modem is een philips sna6500
Zoals je ziet is de downspeed niet veel hoger als mijn netconnect abbo
Krijg ik mijn snelheden omhoog door een andere modem te kopen?
Bv die siemens gigaset?