Volumediscussie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Mrhelpfull
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2008, 10:48

Ik lees al een tijdje de posts hier en had doch enkele bedenkingen.
Is Dommel zich in zen eigen vel aan snijden? Ik bedoel er zijn er hier
aardig wat die serieuze volumes verplaatsen ( geen beschuldiging,ik zou het ook doen) als ik da hier zo lees en nu mediumband verhoogd is en sommige hun max snelheid blijven halen + dan nog een de nieuwsserver = +- ongelimiteerd.Hoe kunnen zij zich dit veroorloven ivg met andere providers of zijn we gewoon jaren mega in de zak gezet.Of zijn ze nu klanten aant ronselen daarna prijzen en limieten langzaam aanpassen.Dit is allemaal pure speculatie dus ik zou graag wat menigen hierover horen.
Men eigen bestelling is in aanvraag daarom dak nie wil dat ze binnen een maand overkop gaan snapt ge :?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Mrhelpfull schreef:of zijn we gewoon jaren mega in de zak gezet.


Ik denk dat dit de nagel op de kop is ;-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Mrhelpfull
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2008, 10:48

Als ik zie hoeveel geld ik aan fcking telenet verspild grrr ,
Ik leg die stomme motorola modem op de baan en ik ga der met
men wagen ne keer goed over rijden,bende amateurs. :twisted:
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken. Ondertussen heeft Dommel zich wel al bewezen dat ze 't wel goed aanpakken.

Trouwens, ze hebben niet van de ene op de andere unlimited aangeboden en niet iedereen gebruikt nu elke maand zijn volledige volume op, dus het verbruik zal wel onder controle zijn nu.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Werkt dommel niet met directe leased lines naar hun usenet provider? Da's een pak goedkoper dan general traffic lijnen ... is bijna alsof het interne traffic is.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Voor het overgrote deel van hun klanten die enkel maar kunnen genieten van het netconnect abonnement is het trouwens niet unlimited en blijft alles bij het oude. (100GB 4Mbit tenzij je voor meer snelheid meer wilt betalen)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nee, volgens mij heeft dommel geen peering naar giganews. Het zou wel kunnen dat ze een deel bijhouden via een proxy. Hoe het nu zit met de nieuwe nieuwsserver weet ik niet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wat gaat dommel eigenlijk doen met hun nieuwsserver als ze ADSL2+ via Turboline gaan aanbieden?(snelheid wordt gecapped atm) Hoe snel gaan hun nieuwsservers voor cityconnect abo's eigenlijk?
Wat zijn trouwens de kosten die dommel maakt op de €35 die wordt betaald voor netconnect?
Hoeveel kost een Gb traffiek voor Dommel? Upload is allesinds goedkoop, ik veronderstel dat dit voor download ook zo is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik dacht dat de traffiek die komt van de nieuwsservers absoluut niets kost.

De winst die Dommel maakt op 35 EUR is allezins heel weinig.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Lord Utopia schreef:De winst die Dommel maakt op 35 EUR is allezins heel weinig.


Bron ?

Lord Utopia L-army heeft bij Dommel gewerkt hij kan het mischien bevestigen dat 1 gig bijna niks kost in aankoop dus de klanten van oa Telenet en Belgacom worden idd maand na maand afgezet. :lol:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:Ik dacht dat de traffiek die komt van de nieuwsservers absoluut niets kost.

Als je geen leased line hebt, moet je wel via een of andere backbone gaan waar je de traffic van moet betalen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ketter schreef:
Lord Utopia schreef:De winst die Dommel maakt op 35 EUR is allezins heel weinig.


Bron ?

Lord Utopia L-army heeft bij Dommel gewerkt hij kan het mischien bevestigen dat 1 gig bijna niks kost in aankoop dus de klanten van oa Telenet en Belgacom worden idd maand na maand afgezet. :lol:
Ja, I know :P

Mag hij dat wel zeggen? Of is het wel etisch verantwoord om dat te zeggen? Aleeja, je gaat toch je vorige werkgever geen steek in de rug geven ofzo.
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

pfft ik betaal 28 euro voor fulladsl en khaal makkelijk 600KB/s en mijn limiet is 30 GB maar gelijk oeveel dak er over zit ze doen niks

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Lord Utopia schreef:
ketter schreef:
Lord Utopia schreef:De winst die Dommel maakt op 35 EUR is allezins heel weinig.


Bron ?

Lord Utopia L-army heeft bij Dommel gewerkt hij kan het mischien bevestigen dat 1 gig bijna niks kost in aankoop dus de klanten van oa Telenet en Belgacom worden idd maand na maand afgezet. :lol:
Ja, I know :P

Mag hij dat wel zeggen? Of is het wel etisch verantwoord om dat te zeggen? Aleeja, je gaat toch je vorige werkgever geen steek in de rug geven ofzo.


Lord Utopia waarom zie jij dat als een steek geven ? Als er iemand is die zijn klanten NIET afzet is het Dommel wel.Zij hebben al genoeg laten zien dat het ook anders en goedkoper kan.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ketter schreef:Lord Utopia L-army heeft bij Dommel gewerkt hij kan het mischien bevestigen dat 1 gig bijna niks kost in aankoop dus de klanten van oa Telenet en Belgacom worden idd maand na maand afgezet. :lol:


We will neither confirm nor deny, als je even nadenkt dan weet je waarom :)
Maar om je een tip te geven, er word niet betaald per GB door een provider ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ketter schreef:
Lord Utopia schreef:De winst die Dommel maakt op 35 EUR is allezins heel weinig.


Bron ?

Lord Utopia L-army heeft bij Dommel gewerkt hij kan het mischien bevestigen dat 1 gig bijna niks kost in aankoop dus de klanten van oa Telenet en Belgacom worden idd maand na maand afgezet. :lol:


het is niet zo eenvoudig als zomaar even "ne gig kopen", je moet circuits huren om het verkeer over te sleuren, je moet equipment aankopen, je moet stroom betalen voor deze equipment, rackspace ...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ditCh klopt wat je zegt hoor maar ik bedoel als je ziet wat Belgacom en Telenet vraagt aan de klant per extra gig dan maken ze daar veel winst op als je kijkt naar aankoop verkoop.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ketter schreef:ditCh klopt wat je zegt hoor maar ik bedoel als je ziet wat Belgacom en Telenet vraagt aan de klant per extra gig dan maken ze daar veel winst op als je kijkt naar aankoop verkoop.


True ... ( en dan te bedenken dat telenet en bgc grote spelers zijn, waardoor ze sneller private peerings kunnen verkrijgen en daardoor grote verkeersstromen nog free of charge zijn :), Telenet durft zelfs paid peering te vragen :) )
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

ditCh schreef:
ketter schreef:ditCh klopt wat je zegt hoor maar ik bedoel als je ziet wat Belgacom en Telenet vraagt aan de klant per extra gig dan maken ze daar veel winst op als je kijkt naar aankoop verkoop.


True ... ( en dan te bedenken dat telenet en bgc grote spelers zijn, waardoor ze sneller private peerings kunnen verkrijgen en daardoor grote verkeersstromen nog free of charge zijn :), Telenet durft zelfs paid peering te vragen :) )


raar toch, toen em nog bij telenet (chello) zat was em altijd telenet aan het verdedigen want hij had daar op den helpdesk gezeten en dat het toch wel geld koste dat volume en olala als we eens zeiden dat dommel daar toch wel gebreken hadden.

Nu is em bijgedraaid blijkbaar.
Jammer dat ik het topic niet meer kan vinden, zou temooi zijn geweest.

maarja, beter laat dan nooit hé
Aan TS, Dommel is goed bezig, laten we hopen dat het een grote speler kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”