telenet naar homeconnect (dommel), hulp gevraagd

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
kwasny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007, 20:20

hoi!

Nu ik eindelijk telefoon en internet bij dommel kan krijgen vliegt telenet hier met plezier buiten...
Ik had toch een paar vraagjes....

Ik vul op dommel het telefoonnummer van 2 huizen verder in (die hebbe belgacom) en ik kreeg: proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

gelukkig maar :-D

Vroeger hadden we belgacom (dan spreek ik over 6 a 7 jaar geleden), de draden enzo liggen hier nog dus dat moet normaal geen probleem zijn??? het word verdeeld in de kelder, een telefoondraad naar boven en 1tje in de living.
ze zijn wel afgeknipt binnen (niet in de verdeelbak) dus gwn zo een stekkertje op aansluiten???
of bter aansluiten op die verdeelbak?

Wat ik dan nog nodig als ik zo een dommelpacket koop?
een adslsplitter? hoe plaats je die?
heb ik een nieuwe telefoon nodig? Of kan ik eenderd welke telefoon op aansluiten?

voor de rest ken ik er wel genoeg van, het is gwn adsl aansluiten waar ik niet mee vertrouwd ben :P

Alvast bedankt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kwasny schreef:Ik vul op dommel het telefoonnummer van 2 huizen verder in (die hebbe belgacom) en ik kreeg: proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!


Het is een indicatie, maar het kan ook zijn dat je op 6 km woont van de centrale. Een keertje bellen/mailen voor de correcte afstand te weten kan misschien teleurstellingen achteraf vermijden.

kwasny schreef:of bter aansluiten op die verdeelbak?


Het beste is steeds zo dicht mogelijk je modem te plaatsen waar je telefoonlijn binnen komt.

kwasny schreef:een adslsplitter? hoe plaats je die?


Gewoon in de bestaande stekker (de eerste, dus aan je verdeelbak) steken... je telefoon en modem sluit je op deze splitter aan.

kwasny schreef:heb ik een nieuwe telefoon nodig? Of kan ik eenderd welke telefoon op aansluiten?


Je kan eender welke telefoon gebruiken (trouwens op deze telefoons is geen ADSL splitter meer vereist in tegenstelling tot wanneer je telefonie wel via BGC hebt).
kwasny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007, 20:20

bedankt voor de snelle reactie :-D

r2504 schreef:
kwasny schreef:Ik vul op dommel het telefoonnummer van 2 huizen verder in (die hebbe belgacom) en ik kreeg: proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!


Het is een indicatie, maar het kan ook zijn dat je op 6 km woont van de centrale. Een keertje bellen/mailen voor de correcte afstand te weten kan misschien teleurstellingen achteraf vermijden.


Heb ik dus gedaan en ik woon 4.2km van de centrale, weet niet of dat slecht is???
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

kwasny schreef:Heb ik dus gedaan en ik woon 4.2km van de centrale, weet niet of dat slecht is???

Dat is niet zo goed. Ik zit op eenzelfde afstand en haal (net) het 4Mbps profiel zonder al te veel disconnects (2 a 3 keer per week gebeurt het wel eens, meestal 's nachts en afhankelijk van het weer :D ).

Maar aan ADSL2+ zal je - net zoals ik - weinig hebben.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kwasny schreef:Heb ik dus gedaan en ik woon 4.2km van de centrale, weet niet of dat slecht is???


Vanaf 3.5 a 4 km stijgt het risico op tragere snelheden al hangt ook dat nog steeds sterk af van de situatie. Het is aan jou om te zien waar je prioriteiten liggen.
kwasny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007, 20:20

r2504 schreef:
Vanaf 3.5 a 4 km stijgt het risico op tragere snelheden al hangt ook dat nog steeds sterk af van de situatie. Het is aan jou om te zien waar je prioriteiten liggen.


ja ok dat neem ik er dan wel bij...
maar ja eens ik het heb zit ik er zoiso een jaar aan ook als ik niet aansluitbaar ben ofzo? zou ik wel een beetje grof vinden...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

kwasny schreef:ja ok dat neem ik er dan wel bij...
maar ja eens ik het heb zit ik er zoiso een jaar aan ook als ik niet aansluitbaar ben ofzo? zou ik wel een beetje grof vinden...

Je zal altijd aansluitbaar zijn, alleen bestaat het risico dat je op een trager profiel gezet wordt. En ja, je zit dan voor een jaar vast.
ooh. shiny.
kwasny
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007, 20:20

cloink schreef:Je zal altijd aansluitbaar zijn, alleen bestaat het risico dat je op een trager profiel gezet wordt. En ja, je zit dan voor een jaar vast.


dat is wel al een geruststelling dat ik al aansluitbaar ben, dat ik mss geen 4Mbit haal zal ik er moeten bijnemen, 2Mbit zal ook wel voldoende zijn :P

maar ik las dat op 1 juli die abbo's naar een 9mbit profiel gingen overschakelen, zal dan de snelheid ook verhogen hier of niet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kwasny schreef:maar ik las dat op 1 juli die abbo's naar een 9mbit profiel gingen overschakelen, zal dan de snelheid ook verhogen hier of niet?


Nee... bij ADSL2+ blijft de afstand tot de centrale hetzelfde... als je dus bij ADSL bijvoorbeeld maar 2 Mbit/s zou halen, zal dit bij ADSL2+ niet anders zijn.

Voor mensen die te ver van de centrale zitten zijn de opties beperkt als je graag een hogere snelheid hebt... ofwel Telenet, ofwel wachten op VDSL2.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”