betrouwbaar adsl2 in zone03 bij welke provider?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

is er een betrouwbare optie voor adsl2 in de 03 zone?

ik ben vorig jaar in juni na 2 jaar edpnet dyn6 overgestapt op dyn24, na 3 maanden miserie + 6 maanden gezever om alle betaalde kosten terug te krijgen zijn we terug bij af, op dyn6 dus

ik ben nu al heel erg blij dat ik ten minste online ben, en erg bang om nog risico's met men verbinding te nemen, iedereen die al eens een paar maanden zonder goed werkende verbinding heeft gezeten vandaag de dag zal wel weten waarom

ik lees in de dommel forums gelijkaardige problemen met adsl2 als ik had bij edpnet, namelijk voortdurend disconects en excuses van de provider over de alcatel dslam firmware.

is er ergens een alternatief? is er een provider die hoge snelheid en volume aanbied en een betrouwbare connectie heeft? ik woon praktisch naast de centrale (een 800m).

alvast bedankt voor mogelijke tips
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Als je even wacht op ADSL2+ via Turboline, dan kan Dommel je misschien helpen. De alternatieven zijn niet legio. Scarlet beheert de netwerken van alle andere "interessante" providers, rest u nog de optie Tele2.
ooh. shiny.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als je daarmee aangeeft dat je Dommel CityConnect kan krijgen (want da's hun enige ADSL2+ aanbod op't moment), dan zou ik toch het 'risico' nemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

downset04 schreef:is er een betrouwbare optie voor adsl2 in de 03 zone?


Betrouwbaarheid heeft helemaal niets te maken met de telefoonzone waarin je zit. Wel met de afstand tot de centrale, je bekabling en de provider zelf.

Aangezien je bij een overstap slechts 1 onderdeel wijzigt is de kans de groot dat het even (on)betrouwbaar zal zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacom, maar nog een paar maandjes wachten ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

natuurlijk heeft de kwaliteit niks met de zone te maken, het aanbod echter wel.

ik weet 100% zeker dat al de bekabeling en afstand tot de centrale (800m) in orde zijn, de eerste maand heeft edpnet dyn24 namelijk uitstekend gewerkt

probleem lijkt me dat -indentiek aan de problemen die ik over dommel cityconnect lees- ze niet bij machte zijn hun systeem werkend te houden en nauwelijks de opgeleide mensen hebben om hun infrastructuur deskundig te ondersteunen

erg grappig is dat beide providers af en toe firmware problemen van hun alcatel dslams of andere gebruikte electronica aanhalen, ik weet niet zeker wat het ergste zou zijn: dat dit een exuus is om de klant bezig te houden of een reeel probleem. leugens of amateurisme, moelijke keuze.

op dit moment kan ik dus blijkbaar enkel wachten tot 1 van de traditionele providers hun limiten op een redelijk nivo brengen? of nog eens de sprong in het duister wagen met kans op weken tot maanden geen verbinding?


Goztow:
wat gaat belgacom aanbieden binnen een paar maandjes? iets als hun vdsl? met hogere limieten?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Downset, niemand (misschien Hollebollegijs wel) weet het op dit ogenblik maar als ze Telenet een hak kunnen zetten en willen bijblijven met de kleine providers zullen ze toch iets moeten doen, hé ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Heel wss zal belgacom ook komen met profielen van 9 en 12Mb zoals dommel gaat doen, of zorgen ze
voor nog een verrassing .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”