Omzetgroei maar nettoverlies voor Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Telecombedrijf Telenet heeft in het eerste kwartaal goede cijfers geboekt, met een omzetstijging van 9 procent en ruim 102.000 nieuwe abonnees. 'Tijdelijke boekhoudkundige elementen' leidden wel tot een nettoverlies van 6,8 miljoen euro.

Het telecombedrijf boekte tijdens de eerste drie maanden van het jaar een omzet van 247,1 miljoen euro, tegen 226,8 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2007. De winst voor belastingen, intresten, afschrijvingen en waardeverminderingen (ebitda) steeg met 12 procent tot 118,6 miljoen euro.

Netto leed de firma wel een verlies van 6,8 miljoen euro, tegenover een kwartaalwinst van bijna 11 miljoen euro een jaar geleden. De rode cijfers hebben te maken met onder andere "een toename van de interestlasten na de verhoging van de schuld", aldus Telenet. De grootste invloed was het gevolg van een daling van de langetermijnrente die een ongunstige impact had op de interestdekking. "Dat is een tijdelijke boekhoudkundige weergave", aldus het bedrijf.

Telenet kreeg er het voorbije kwartaal netto ruim 102.000 abonnees bij en had eind maart een totaal abonneebestand van 3,18 miljoen (exclusief mobiele telefonie).

De digitale televisie is goed op weg om dit jaar de 500.000 abonnees te bereiken, zei gedelegeerd bestuurder Duco Sickinghe. Er kwamen in de eerste drie maanden van het jaar 47.000 abonnees bij tot een totaal van 438.000. "Een kwart van onze analoge kabelabonnees is nu omgeschakeld naar digitale televisie", aldus Telenet.

Ook breedbandinternet en vaste telefonie zagen hun klantenbestand groeien. Er kwamen 31.000 abonnees voor breedbandinternet bij tot 914.000, en 24.000 vaste telefonieklanten tot 572.000. Bij de mobiele telefonie - voorlopig nog "low profile" - kwamen er 11.000 abonnees bij tot 67.000.

Opvallend is het toenemende succes van "triple play" - dat zijn klanten met een abonnement op minstens drie producten. Dat aantal steeg in vergelijking met maart 2007 met 35 procent tot 346.000. Een vijfde van de in aanmerking komende klanten kiest ondertussen voor triple play, zo luidt het. Een jaar geleden was dat 15 procent.

Onder meer het succes van dual en triple play leidde tot een toename van de ARPU (gemiddelde omzet per klant, nvdr) met 14 procent in vergelijking met vorig jaar, aldus nog Telenet. Ook de "voortgaande digitalisering van de kabeltelevisieabonnees" droeg tot die ARPU-toename bij. Digitale tv-kijkers nemen steeds meer het kijken in eigen hand, via onder meer video-op-aanvraag, wat vaak betalend is. Het aantal video-op-aanvraagtransacties bij Telenet nam met 85 procent toe tegenover het eerste kwartaal van 2007.

Telenet behoudt zijn jaarprognoses van een organische omzetgroei van 5 à 6 procent en een organische ebitda-groei van 6 tot 8 procent.

Bron: Belga & datanews
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

yama schreef:De rode cijfers hebben te maken met onder andere "een toename van de interestlasten na de verhoging van de schuld"


Tja, als je geld gaat lenen om een cadeautje te geven aan de aandeelhouders, dan zit je achteraf met de gebakken peren. Telenet is overgenomen geworden om als een citroen uitgeperst te worden. Het klinkt als een cliché dat hier al veel keer gezegd is, maar in dit geval is het echt de waarheid : Telenet (en dan vooral de hoofdaandeelhouder van Telenet, Liberty Global) ziet zijn klanten alleen maar als melkkoeien waaruit zoveel mogelijk geperst moet worden.
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Dat doet me er aan denken dat ik mijn kabelabbonement bij TN dringend moet opzeggen, wil met die schurken niets meer te maken hebben....
Het verbaast me dat ze toch meer en meer klanten hebben, had gedacht dat veel bedrogenen ze de rug zouden toekeren....
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

De meeste mensen kennen maar belgacom en telenet en met de pack promo's laten er veel zich vangen bij alle twee de isp's .
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mocht ik al een eigen huis hebben zou ik tv vlaanderen nemen, maar dat heb ik nog niet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

yama schreef:De meeste mensen kennen maar belgacom en telenet en met de pack promo's laten er veel zich vangen bij alle twee de isp's .

Kmoet wel zeggen: met al hun promo's is het toch mogelijk om de prijs serieus wat te doen dalen. Wat niet wegneemt dat het volume laag blijft voor grote en middelgrote gebruikers.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

HUH ?
Zelfs als je het volume buiten beschouwing laat, is telenet nog bij de duurste.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:HUH ?
Zelfs als je het volume buiten beschouwing laat, is telenet nog bij de duurste.


50 euro voor internet en telefonie (gratis na 14u) is nochtans niet slecht als je kan leven met de limieten... Dommel zal dan ook een mooie concurrent worden met HomeConnect denk ik.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bwa, ik heb digi TV en adsl apart bij BGC. de decoder heb ik op dit moment 6 maanden gratis, 6 maanden 10 € gratis on demand (handig voor de vrouw), ik heb gedurende 2 jaar (nog één jaar te gaan) elke maand 5 € korting op adsl door win back en 2 € korting op BGC TV, ook door win back.

Ik hang wel nog een 9-tal maanden vast aan BGC TV + ADSL nu, maar daar kan ik mee leven: Coditel is het enige TV alternatief voor mij en die komen hier niet meer binnen!

Oh, en ik heb op het dik jaar tijd dat ik terug bij BGC zit, geen minuut zonder Internet gezeten :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

nja mischien kunnen ze de prijzen nog een beetje opvoeren zodat wij hun schulden gaan betalen
hopelijk komt dommel snel met adsl2+ & tvvlaanderen met een paar hd zenders bij(10 of meer) en telenet is weer een klant kwijt :twisted:
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

grootste oplichter en monopolist van het land en nog steeds geen winst ... .

lijkt me dat het tijd wordt dat ze hun kabel openstellen zodat er eindelijk eens een paar alternatieven via de kabel ontstaan.

Jammer genoeg hebben sommige mensen geen keuze en moet je wel klant blijven voor internet en/of tv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tooslow schreef:grootste oplichter en monopolist van het land en nog steeds geen winst ... .


Telenet maakt meer dan genoeg winst... maar men heeft verleden jaar ettelijke honderden miljoenen euro's laten terug vloeien naar Liberty Global (de Amerikaanse hoofd aandeelhouder) ! Om dit cadeautje (leegzuigen) mogelijk te maken heeft Telenet dus een serieuze lening moeten aangaan (en alzo moet men dus ook geen belasting betalen).
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

r2504 schreef:
tooslow schreef:grootste oplichter en monopolist van het land en nog steeds geen winst ... .


Telenet maakt meer dan genoeg winst... maar men heeft verleden jaar ettelijke honderden miljoenen euro's laten terug vloeien naar Liberty Global (de Amerikaanse hoofd aandeelhouder) ! Om dit cadeautje (leegzuigen) mogelijk te maken heeft Telenet dus een serieuze lening moeten aangaan (en alzo moet men dus ook geen belasting betalen).


idd, is hier op de frontpage nog gepost geweest.
En te denken dat een paar idioten het positief vonden dat dat gebeurde (reacties op het topic).
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Uzzi schreef:Tja, als je geld gaat lenen om een cadeautje te geven aan de aandeelhouders, dan zit je achteraf met de gebakken peren.


Toch niet helemaal , elk bedrijf doet er alles aan om (officieel) geen winst te maken , geen winst is ook pak minder belastingen betalen zoals je wel weet .
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Uiteraard doet elk bedrijf er alles aan om zo weinig mogelijk winst maken. Maar als ik mag kiezen tussen 1€ rente te moeten betalen of 0,34€ winstbelasting te moeten betalen, kies ik toch voor de belastingen hoor.
sonic393
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2006, 10:50

en hoe gaan ze dit verantwoorden in combinatie met dit bericht? http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18751

Ik vind dit alleszins allesbehalve correct, maar ja...

Weet iemand een provider, waar ik naar kan overstappen? Ik heb nu telenet office access, met vast ip adres en eigen mail/webserver voor mijn bedrijf(je)

Ik zou dus minstens deze voorwaarden terug willen, limieten zijn minder belangrijk dan upload/downloadsnelheid.

Iemand voorstellen?
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

dopke schreef:
Uzzi schreef:Tja, als je geld gaat lenen om een cadeautje te geven aan de aandeelhouders, dan zit je achteraf met de gebakken peren.


Toch niet helemaal , elk bedrijf doet er alles aan om (officieel) geen winst te maken , geen winst is ook pak minder belastingen betalen zoals je wel weet .


Er zijn andere manieren om je winst zo weinig mogelijk te doen belasten dan ze simpelweg aan de aandeelhouders uit te keren. Investeren in het bedrijf is er een van.

Het is overduidelijk dat Liberty Global in Telenet een melkkoe heeft gevonden. Vandenbrande mag tevreden zijn met zijn fantastisch project; voor de zoveelste keer heeft een simpele boer uit België zich door een stel investeerders in de luren laten leggen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Op uitkeringen aan aandeelhouder worden ook belastingen betaald.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sonic393 schreef:Weet iemand een provider, waar ik naar kan overstappen? Ik heb nu telenet office access, met vast ip adres en eigen mail/webserver voor mijn bedrijf(je)


Kijk misschien eens op http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven

Hun dxADSL business abonnement en dxADSL ADSL2+ fix abonnement zijn mooie alternatieven voor een Telenet Office Access. (spijtig dat ik ter ver van een centrale zoon :cry: )
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Kijk misschien eens op http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven

Hun dxADSL business abonnement en dxADSL ADSL2+ fix abonnement zijn mooie alternatieven voor een Telenet Office Access. (spijtig dat ik ter ver van een centrale zoon :cry: )


Het mag wel gezegd worden dat het gewoon FullTelecom resellers zijn ... ( dus Scarlet ).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ditCh schreef:Het mag wel gezegd worden dat het gewoon FullTelecom resellers zijn ... ( dus Scarlet ).


Maar noch bij Full Telecom, noch bij Scarlet kan ik meteen iets vinden over fixed IP ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”