Waarschijnlijk geen pc-versie Grand Theft Auto IV

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Een dag voor de langverwachte release van Grand Theft Auto voor de Xbox 360 en PlayStation 3-consoles zullen er misschien een hoop mensen teleurgesteld zijn dat Rockstar geen plannen heeft voor een pc-versie van Grand Theft Auto IV.

"Wat het uitbrengen van Grand Theft Auto IV voor de pc betreft, dit is erg onwaarschijnlijk. We hebben geen plannen om het spel voor de pc te ontwikkelen", aldus Rockstar. "We moesten onze inspanningen richten op de console-versies en de pc-versie krijgt waarschijnlijk het daglicht niet te zien".

Morgen zal de officiële release van Grand Theft Auto zijn. Waar de gekraakte Xbox 360-versie al te downloaden was via diverse sites zal dit weinig invloed hebben op de verkopen van het spel.

Naar verwachting zal het spel 400 miljoen dollar opbrengen in de eerste weken nadat het spel beschikbaar zal zijn. Hiermee zal het de grootste entertainment-release worden in de geschiedenis.


bron:techzine.nl & whatifgaming.com
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Whiiii .... morgen is mijn pre order der voor de PS3 :D
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Crap. Wéér een reden meer om ne PS3 te kopen (en dus geld uit te geven dat ik niet heb :P)...
ooh. shiny.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... ik zie het al aankomen : Ballmer's idee voor Vista door te laten breken : GTA4 for PC, Vista only, (aangezien Halo niet zo aansloeg :twisted: ) over 18 maanden of zo.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Tegen dan zal het zijn "GTA4 launch titel for Windows 7" ;). Zeer irritant dat de pc steeds moet wachten, maar ergens is het begrijpelijk. Veel grote titels falen dezer dagen op de pc wegens piraterij. Echter zullen er genres blijven bestaan die enkel op pc goed spelen, zoals RTS en TBS games. Mijn inziens is dit ook voor FPS, RPG en MMORPG, maar dat is voor interpretatie vatbaar. dingen zoals rayman lenen zich daarentegen niet echt voor de pc.

Maar om ot te blijven: misschien toch maar eens bij een maat langsgaan. Volgens zijn review http://www.arena51.be/nl/videogames/art ... uto-4.html is het een topspel :D.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

tja, spijtig.
ik persoonlijk vind dat een racegame nog altijd het best gespeeld wordt op een pc.

doe dit o.a. met :

need for speed prostreet
DTM
Sega Rally
Upshift Strikeracer
Trakmania Nation Forever
...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... mijn vrouwtje ammuseert zich nogthans rot met allerlei versies van Rayman op pc hoor. Gaat _perfect_. :-)

@Santa : je gelooft toch echt niet dat Microsoft voor de eerste keer in zijn bestaan de geprojecteerde release date van een OS niet wederom met minstens 12 maanden zou missen ?! :lol:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

kaween schreef:... mijn vrouwtje ammuseert zich nogthans rot met allerlei versies van Rayman op pc hoor. Gaat _perfect_. :-)

Hoe ouder het spel, hoe liever ze het spelen precies.

Die "van ons" speelt nog het allerliefst Caesar III (releasedate: 1998). Simpel genoeg, geen gevecht en dat het grafisch op den hond zijn kl*ten trekt of dat de opvolgers 10 keer beter zijn, interesseert haar geen hol. :D
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

kaween schreef:@Santa : je gelooft toch echt niet dat Microsoft voor de eerste keer in zijn bestaan de geprojecteerde release date van een OS niet wederom met minstens 12 maanden zou missen ?! :lol:

Haha, true :D. Een mens mag maar hopen zeker. Maar ik denk dat ze alleszins zo rap mogelijk het vista debacle willen vergeten.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:tja, spijtig.
ik persoonlijk vind dat een racegame nog altijd het best gespeeld wordt op een pc


Denk dat je het aan het verwarren bent met Gran Turismo.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

cloink schreef:Crap. Wéér een reden meer om ne PS3 te kopen (en dus geld uit te geven dat ik niet heb :P)...


En nu koopt iedereen een console, en in 6 maand komt men af dat men een PC versie zal uitbrengen. Wil ik nu al geld opzetten :)

Gezien de x360 veel te dicht aanleunt tegen PC architectuur, is het onmogelijk dat ze geen PC versie gaan maken. En zeg nu zelf, wat zou je zelf doen? Zeggen dat er een PC versie komt, en de sales verliezen van al die PC eigenaars die dan een console kopen + de duurdere console versie?

I don't think so. Zo dom zijn ze niet om de PC versie te laten liggen. En ja, 9/10 kans zal het een Vista exclusief versie worden. Dat staat ook bijna vast. Zou ik doen als ik in MS hun plaats was.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik wil geen games spelen op een TV die toch nooit beschikbaar is :(.
En alle GTA's heb ik graag gespeeld.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik denk niet dat Rockstar het zich kan permitteren om de miljoenen markt van de PC niet aan te boren. Gewoon wat marketingpraat om de xbox en playstation verkopen te pushen, imo.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

nogChoco schreef:Ik denk niet dat Rockstar het zich kan permitteren om de miljoenen markt van de PC niet aan te boren. Gewoon wat marketingpraat om de xbox en playstation verkopen te pushen, imo.


Inderdaad. De 'graphics' op de xbox 360 (en waarschijnlijk ook ps3), die ik op de verschillende screenshots op internet heb gezien, zag er niet zo spectaculair uit (wazig en geen aa). Ik neem aan dat de PC veel beter beeld kan toveren voor de die-hard gamers (met geld). En met de multiplaer optie, moeten ze ook minder schrik voor piracy hebben.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Ik vond de vorige versies op de PC ook niet denderend van graphics, die wazige en een beetje cartoonachtige look dat zijn volgens mij één van de karakteristieke eigenschappen van GTA. Los daarvan is GTA in het verleden gewoon leuker te spelen geweest op de PC
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dus ook dat dit een marketing stunt is.
Ik dacht mij ergens te herinneren dat rockstar bij GTA SA al gezegd had dat het niet op de PC uitkwam. Pc zal gewoon weer een jaar later zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is voor de marketing idd. Nu dwingen ze de mensen zowaar om een PS3 of meer een XBOX360 te kopen. 'k Wil wel niet weten hoe dat er moet gaan uitzien, ik denk dat je een redelijk zware machine in HD³ moet hebben om dat te ondersteunen :P
condacum
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:37
Contacteer:

L-army schreef:Ik denk dus ook dat dit een marketing stunt is.
Ik dacht mij ergens te herinneren dat rockstar bij GTA SA al gezegd had dat het niet op de PC uitkwam. Pc zal gewoon weer een jaar later zijn.


True indeed! Ik dacht inderdaad hetzelfde. Dat komt een jaar later of misschien anderhalf jaar later wel uit. Ze zouden gek zijn bij Rockstar om hun kip met gouden ei niet op alle platforms uit te brengen.
Het klopt idd dat de pc natuurlijk het meest lijden zal onder piraterij, maar is dat een reden om het spel niet uit te brengen op dit platform?
Ik zou het hard betwijfelen, gezien ze anders toch een aardige stuiver mis zouden lopen. Het spel is toch al ontwikkeld. Ze hoeven het niet helemaal opnieuw uit te vinden om op de pc te releasen. Kosten baten zal het nog altijd een aardige stuiver opleveren voor Rockstar ondanks piraterij.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... komt nog bij dat _alle_ publishers het erover eens zijn dat, gebruik makende van MS's toolbox (XNA), het produceren van een port van een XB360 titel naar een PC in verhouding heel makkelijk is. (=lees : goedkoop te maken)

Ach ja, Crysis was zogezegd ook enkel mogelijk op een PC. :twisted:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

kaween schreef:Ach ja, Crysis was zogezegd ook enkel mogelijk op een PC. :twisted:


Ja en nee. Veel mensen vergissen zich met het dat de crysis ENGINE op de consoles draait. Dat de engine erop draait is de eerste stap, maar als men denkt dat de Console versie dezelfde image kwaliteit gaat kunnen draaien als menig moderne pc's, is men grondig mis.

Men kan, zal dat wel verbergen met de leuke trucjes, zoals lagere resoluties draaien dan 720p ( 640p of whatever dat men nu al verschillende keren gedaan heeft ( Halo x360, GTA PS3 ).

Maar als men verwacht full blown crysis te zien op de console's zoals de pc's, vrees ik dat men eraan is voor de moeite.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Met een goeie online-mogelijkheid ga je toch veel mensen aanspreken die het spel wel willen kopen om een legale key te hebben.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Inderdaad, en er zijn genoeg mensen die hun xbox360/ps3 modden.
Afbeelding
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Rogue schreef:Inderdaad, en er zijn genoeg mensen die hun xbox360/ps3 modden.


afaik valt er nog niks te 'modden' aan de ps3 hoor, voor de xbox360 is er al lange tijd een firmware hack (en homebrew maar dat is voor 99% van de gebruikers niet haalbaar door de moeilijkheid om t uit te voeren)
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

daar heb je gelijk in, maar beweren dat dit zo (lang) zal blijven is natuurlijk onzin :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Games”