Cisco CCNA

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Allen,

Enkele vraagjes:

Waar kan ik het beste mijn CCNA examens afleggen ? (modulair)

Wat is de kostprijs van de examens ?

Welke literatuur hebben jullie gebruikt om tot een succesvol examen te komen ?

Hebben jullie de labtests in virtuele software-omgeving gedaan of in een "echt" lab ?

Ik heb echt zin om dit te behalen, maar ik zou er graag goed voorbereid aan beginnen ... goed begonnen is half gewonnen :-)

Dus zou leuk is te horen hoe jullie het hebben aangepakt ! :-D

Alvast bedankt!

Greetz,

mr. V.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Ik zou bezinnen eer ge begint. Het CCNA certificaat op zich stelt niets voor in de echte wereld en ook de inhoud van de leerstof is ZEER beperkt.
Het is wél een prerequisite voor bijna alle andere Cisco certificaten/examens, dus als je van plan bent om verder in Cisco te gaan ben je quasi verplicht eerst CCNA te worden.

Ben je niet van plan verder te gaan buiten CCNA, dan zou ik er mijn tijd niet aan spenderen.

My 2 cents,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Provider

Hier op het PiH te kortrijk kan je blijkbaar je examen CCNA afleggen, maar daar moet je eens over informeren want dat blijkt maar sinds kort zo te zijn. Wij krijgen nu via school CCNA discovery en dat kost ons niets. Voor de modale netwerker zonder sponsors kost het wel een stuk meer gok ik. Beste dat je kan doen is eens bellen naar een examencentrum en meer info vragen.

Ik heb zelf CCNA geleerd via de site van cisco met de online chapters. Maar of dat voor de "volwassen" ccna ook opgaat kan ik niet zeggen. de labotest heb ik zo goed als mogelijk proberen te maken (buiten de obvious dingen die ik al wist).
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Azlan (Global Knowlegde) en Telindus bvb organiseren examens. Mijn examen moet iets van 150 Euro gekost hebben.
Ik heb Cisco ijzer liggen thuis, maar dynamips, dynagen, pemu en gns3 zijn schitterende tools om een virtueel labo te bouwen.

Oefenen kan met vragen van Testking en pass4sure. http://www.sadikhov.com/forum/ is site met interessante posts.
Qbe
Plus Member
Plus Member
Provider

X-2datop schreef:Ik zou bezinnen eer ge begint. Het CCNA certificaat op zich stelt niets voor in de echte wereld en ook de inhoud van de leerstof is ZEER beperkt.
Het is wél een prerequisite voor bijna alle andere Cisco certificaten/examens, dus als je van plan bent om verder in Cisco te gaan ben je quasi verplicht eerst CCNA te worden.

Ben je niet van plan verder te gaan buiten CCNA, dan zou ik er mijn tijd niet aan spenderen.

My 2 cents,
X

CCNA heeft wel een waarde als je CCNA 1,2,3,4 behaald hebt. Alleen Cisco essentials 1 en 2 hebben totaal geen waarde(omdat de meeste bedrijven niet weten wat het inhoud. )
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Provider

iemand zei me onlangs dat hij al veel onbekwame mensen gezien heeft die wel kunnen zwaaien met een CCNA of MCSA enz. :)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer
Provider

Dat is zo met eender welk diploma ook he.

't is niet omdat je iets van buiten kan blokken dat je er ook iets van begrijpt.

Gisteren heb ik nog op de radio gehoord dat ze in test-fase ook mensen zonder diploma gaan aanwerven voor overheidsfuncties. Er zijn genoeg IT'ers zonder diploma die dmv ervaring stukken meer weten dan een pas afgestudeerd groentje, maar toch heeft dat groentje momenteel meer kans om zo'n job te halen.

Diploma's zijn maar zoveel waard als de ervaring die je er kan naast leggen. Elke recruiter die dat niet begrijpt zou beter een andere job zoeken 8)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Provider

CCNA heeft wel een waarde als je CCNA 1,2,3,4 behaald hebt. Alleen Cisco essentials 1 en 2 hebben totaal geen waarde(omdat de meeste bedrijven niet weten wat het inhoud. )
Idd, is de bedoeling de vier delen te doen he ... Kan het doen met kleine tussenkomst van het werk dus waarom niet he :-)

Ik ben is curieus wat ik er terecht van ga brengen :-)

Alvast bedankt voor de replies allen !

Greetz,

Mr. V.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Qbe schreef:Alleen Cisco essentials 1 en 2 hebben totaal geen waarde(omdat de meeste bedrijven niet weten wat het inhoud. )
ROFL.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iemand zei me onlangs dat hij al veel onbekwame mensen gezien heeft die wel kunnen zwaaien met een CCNA of MCSA enz.
Dt is zo de waarheid. Ik heb zelf ook een MCSE en enkele ander certificaten die u niks gaan zeggen. Ik heb heel veel zeer bekwame collega's zonder ook maar één certificaat dewelke teren op 10 jaar ervaring. Ik heb er evenveel met een certificaat die denken dat ze professioneel zeer goed bezig zijn, maar tegen de sterren op next,next,finish werken. Het ergste is dat de laatste categorie in sollicitaties vaak verder geraakt.

Wat betreft die CCNA, ik heb ooit die 4 hoofdstukken in het PIH afgelegd als lesonderdeel, alleen was de timing om een examen af te leggen verschrikkelijk slecht. Ik vond het best een interessante basis. Je moet er enkele rekening mee houden dat je die CCNA moet hernieuwen. Als je niet dag in dag uit met specifiek networking bezig bent, is dit niet interessant.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

http://www.vue.com/cisco/
login aanmaken en exam schedulen, je kan dan het center kiezen dat het dichtst bij jou ligt

qua preparatie kan je met packet tracer oefenen, voor ccna examens volstaat dat wel

qua literatuur gewoon de 2 ccna boeken? :s
http://www.hcw.be/p.aspx?p=q03202
http://www.hcw.be/p.aspx?p=q62198

succes
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”