Dommel Netconnect (ADSL) , verhoging snelheid ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Dan kan je beter ADSL2+ nemen want dat is dan veel goedkoper.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ljd schreef:Dan kan je beter ADSL2+ nemen want dat is dan veel goedkoper.


Ik denk dat inderdaad heel veel Netconnecters er baat bij hebben zo snel mogelijk naar CityConnect te gaan.
Laatst gewijzigd door deej 29 apr 2008, 12:26, in totaal 1 gewijzigd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sorry maar ik wens echt geen 5 euro meer te betalen voor meer snelheid als je bij cityconnect voor de helft van de prijs veel meer krijgt.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

tjah dan moet cityconnect wel beschikbaar zijn hé...
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Als die dan al aanwezig zal zijn op 1/07 als ik de vorige keer mocht geloven zit ik misschien maar bij de trein vanaf oktober .


Vraag me dan af wat met die boostpack?
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

hmm, en met die homeconnect moet je nog altijd raw copper betalen of discovery lijn nemen? ook al zou het dan via adsl2+ gaan?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

BungaMan schreef:hmm, en met die homeconnect moet je nog altijd raw copper betalen of discovery lijn nemen? ook al zou het dan via adsl2+ gaan?


Homeconnect heeft alles inbegrepen, geen aparte lijnen meer nodig.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ljd schreef:Sorry maar ik wens echt geen 5 euro meer te betalen voor meer snelheid als je bij cityconnect voor de helft van de prijs veel meer krijgt.

Ik denk dat je dan eerdere aan Belgacom's deur moet gaan klagen..
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

deej schreef:
ljd schreef:Dan kan je beter ADSL2+ nemen want dat is dan veel goedkoper.


Ik denk dat inderdaad heel veel Netconnecters er baat bij hebben zo snel mogelijk naar CityConnect te gaan.
dat ben ik van plan, vrees alleen dat de migratie moeizaam (ttz traaaaaaaag) gaat verlopen, heb hier al zo'n paar dinges gelezen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
amigozz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2007, 19:31

weet iemand of volgende modem:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... rli_phil_g

compatibel is met deze snelheidsverhoging??
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als hij ADSL2+ ondersteunt, ja.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Draai hem eens om, op de onderkant staat het nummer. (soms ook of hij met adsl2+ werkt)

Ik heb een SN6600/18 (ziet er bijna hetzelfde uit, op de kleur na) en deze is compatibel met adsl2+.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Je moet wel oppassen, want deze is voor ISDN! (Kan zijn dat deze ook werkt met PSTN maar weet niet zeker)
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Tarieven zijn bekend: http://life.tweakers.net/nieuws/53315/bipt-maakt-belgacoms-adsl2+-tarieven-openbaar.html

Code: Selecteer alles

Voor de Broba-variant betalen aanbieders aan Belgacom voor gewoon adsl vanaf 1 juli 5,31 euro per abonnee, tegenover 4,95 euro in 2007, terwijl het tarief voor een sdsl-abonnee iets zakt van 7,83 euro naar 7,47 euro. Voor een adsl2+-abonnee moet 6,26 euro per maand worden afgedragen aan Belgacom.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die prijzen zijn langer bekend, maar dat wil nog belangen niets zeggen over de end-user prijs.

Dommel zit trouwens op Turboline, die prijzen liggen hoger.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Je krijgt dan ook een TURBOLINE :!: geen gewone kopperlijn :wink:

35 Euro voor een adsl2 abo met geen limiet is een goede prijs zou ik zeggen.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Ik hoop dat de tarieven niet te hoog zullen zijn, kan niet wachten tot juli :)
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Iemand die weet welke Uploadsnelheid ze gaan aanbieden bij de 12mbit optie ?
40k is ok, maar bij enige vorm van uploaden word ik precies getransefereerd naar de middeleeuwen. Wat wil zeggen dat er gewoon niks meer kan gedaan worden op gebied van www/verbindingen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daarom moet je je upload limiteren, als ik hier met mijn supersnelle telenet verbinding upload aan de volle 60 kB/s, dan kan ik ook niet meer surfen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lord Utopia schreef:Daarom moet je je upload limiteren, als ik hier met mijn supersnelle telenet verbinding upload aan de volle 60 kB/s, dan kan ik ook niet meer surfen.


Ik moet wel zeggen dat dit effect bij DSL groter is dan bij kabel :)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nja ik hoop toch dat de upload ook es FERM opgetrokken wordt. 40 kb/s up is niet meer van deze tijd :s
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Lord Utopia schreef:Daarom moet je je upload limiteren, als ik hier met mijn supersnelle telenet verbinding upload aan de volle 60 kB/s, dan kan ik ook niet meer surfen.


QoS
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

"extra opties (incl. btw)"
productoverzicht :: internet toegang :: netconnect :: adsl of adsl2+
- netconnect

• siemens gigaset ...
speed pack: verhoog uw downloadsnelheid tot 12,0 mbps (1). bestelbaar in de loop van juli 2008 voor een eenmalige activatiekost van 99,00 euro incl. btw

bron= "http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home"

Versta ik het nu goed? je moet 99 euro betalen voor 12Mbit lijn te krijgen? :s
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Das 8,25 EUR per maand, gezien over 12 maanden, over 24 maanden is dat dan 4,125 EUR. 't Is wel duur, maja.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Das 8,25 EUR per maand, gezien over 12 maanden, over 24 maanden is dat dan 4,125 EUR. 't Is wel duur, maja.


Maja 99 euro in één keer betalen beetje overdreven als je het mij vraagt :s snap niet hoe ze erbij komen :s
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neok schreef:
Lord Utopia schreef:Das 8,25 EUR per maand, gezien over 12 maanden, over 24 maanden is dat dan 4,125 EUR. 't Is wel duur, maja.


Maja 99 euro in één keer betalen beetje overdreven als je het mij vraagt :s snap niet hoe ze erbij komen :s
Misschien zou het psychologisch beter geweest zijn moesten ze het idd aan 8,25 EUR per maand aangeboden hebben :P
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
Neok schreef:
Lord Utopia schreef:Das 8,25 EUR per maand, gezien over 12 maanden, over 24 maanden is dat dan 4,125 EUR. 't Is wel duur, maja.


Maja 99 euro in één keer betalen beetje overdreven als je het mij vraagt :s snap niet hoe ze erbij komen :s
Misschien zou het psychologisch beter geweest zijn moesten ze het idd aan 8,25 EUR per maand aangeboden hebben :P


ALS het waar is van die 99 euro weet ik niet of ik bij Dommel blijf, ...
Telenet ging ook een keer op de knop drukken, twas maar een knopje... maar dit is wel straffer :) een knop die 99 euro kost ! FOEI
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

"extra opties (incl. btw)"
productoverzicht :: internet toegang :: netconnect :: adsl of adsl2+
- netconnect

• siemens gigaset ...
• speed pack: verhoog uw downloadsnelheid tot 12,0 mbps (1). bestelbaar in de loop van juli 2008 voor een eenmalige activatiekost van 99,00 euro incl. btw

bron= "http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnect.php?cust=home"

Versta ik het nu goed? je moet 99 euro betalen voor 12Mbit lijn te krijgen? :s


dat is veel in één keer maar mooi meegenomen

voorlopig limiteerd bc de 24mbs op 12mbs zouden ze die nog verhogen met de jaren tenzij dommel hen voor is door heel vlaanderen op city te steken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neok schreef:
ALS het waar is van die 99 euro weet ik niet of ik bij Dommel blijf, ...
Telenet ging ook een keer op de knop drukken, twas maar een knopje... maar dit is wel straffer :) een knop die 99 euro kost ! FOEI
Dat ligt aan het BIPT en Belgacom he, had het BIPT gezegd dat ADSL goedkoper wordt en ADSL2+ dezelfde prijs krijgt als ADSL voorheen, dan had die hoge kost zeer waarschijnlijk véél lager gelegen. Ge zijt altijd vrij om terug te keren naar Telenet he, ze zien u graag komen ^^
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
Neok schreef:
ALS het waar is van die 99 euro weet ik niet of ik bij Dommel blijf, ...
Telenet ging ook een keer op de knop drukken, twas maar een knopje... maar dit is wel straffer :) een knop die 99 euro kost ! FOEI
Dat ligt aan het BIPT en Belgacom he, had het BIPT gezegd dat ADSL goedkoper wordt en ADSL2+ dezelfde prijs krijgt als ADSL voorheen, dan had die hoge kost zeer waarschijnlijk véél lager gelegen. Ge zijt altijd vrij om terug te keren naar Telenet he, ze zien u graag komen ^^


Hmm :) Ik denk dat ik ga voor homeconnect, ... Kan ik Belgacom opezeggen , sneller surfen, meer bellen, en geen limiet meer ...
Laatst gewijzigd door Neok 17 jun 2008, 22:30, in totaal 1 gewijzigd.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

99€ heb ik er persoonlijk niet voor over, moet dan ook nog een andere modem kopen...
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dus als BGC er voor kiest om ook ADSL2+ aan te bieden(wat ze hoogstwaarschijnlijk wel gaan doen) gaan ze ook een activatiekost aanrekenen van €99?
Als BGC klant vind ik het veel maar als ik minder moet betalen dan wat je betaalt als Dommel klant vind ik dat discriminatie.

Hoe komt het dat dat bedrag zo hoog ligt trouwens, de procedure zal toch wel niet zoveel verschillen van een ADSL1 activatie?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

logion schreef:Dus als BGC er voor kiest om ook ADSL2+ aan te bieden(wat ze hoogstwaarschijnlijk wel gaan doen) gaan ze ook een activatiekost aanrekenen van €99?
Als BGC klant vind ik het veel maar als ik minder moet betalen dan wat je betaalt als Dommel klant vind ik dat discriminatie.

Hoe komt het dat dat bedrag zo hoog ligt trouwens, de procedure zal toch wel niet zoveel verschillen van een ADSL1 activatie?
Dat weet ik niet. Belgacom kan het gratis aanbieden voor hun klanten, het is hun eigen netwerk. Tenzij ze er ook geld willen uithalen, wat niet onwaarschijnlijk is.

ADSL2+ is ietjes duurder tgo ADSL1. Dommel zal er geen verlies aan lijden.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Ja lap, heb ze hier thuis overtuigd Dommel te nemen met een berekening hoeveel goedkoper het wel nie is, maar nu ineens afkomen met een kost van €99 ga nie pakken, kan er dus achter fluiten, zal 4mbit blijven :(
Blaizer
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2007, 17:20

'k zie die 12 mbit wel zitten. Ben daar ook voor bereid een prijs te betalen, maar ik vraag mij af wanneer cityconnect in mijn beurt zal komen.
Prijs van 99,00 is natuurlijk een zware brok om door te slikken, maar het heeft zijn downs en ups. Uiteindelijk, 1 jaar = 8,25 euro/maand, 2 jaar = 4,125 euro/maand zoals eerder gezegd. Valt eigenlijk nog al bij al wel mee.

anyway, zou de upload speed ook verhogen? cityconnect heeft 24mbps down en 3mbps up, dus logischerwijze zou netconnect met speedpack dan 1,5mbps up hebben? Of ben ik verkeerd? :D
Laatst gewijzigd door Blaizer 18 jun 2008, 01:35, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blaizer schreef:'k zie die 12 mbit wel zitten. Ben daar ook voor bereid een prijs te betalen, maar ik vraag mij af wanneer cityconnect in mijn beurt zal komen.

anyway, zou de upload speed ook verhogen? cityconnect heeft 24mbps down en 3mbps up, dus logischerwijze zou netconnect met speedpack dan 1,5mbps up hebben? Of ben ik verkeerd? :D
U bent spijtig genoeg verkeerd. De maximale upload bedraagt 512 kbps. Neuten moet je daarvoor doen bij het BIPT en Belgacom.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.

bron: site dommel.

Waar vind je die afstand? in ieder geval niet op de plek waar je je telefoonnr. kan ingeven.

Spijtig dat de datalimiet niet verhoogd wordt voor die prijs (moet dommel die activiatiekost eigenlijk gedeeltelijk aan belgacom betalen?, zij doen dat toch ook niet gratis, dan kan ik er nog inkomen).
Wat moet VDSL dan wel gaan kosten? :o

Mss is het beter om naar cityconnect over te schakelen, hier aansluitbaar buiten gent, maar aan welke snelheid?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik wacht al 10 jaar op een hogere snelheid , die 99 euro betaal ik met plezier.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Domme vraag misschien, maar die 99€ is dat om van 4Mbps naar 12 te gaan, of van 9Mbps naar 12?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Van 4 naar 12.

Maar ik mis de 4 naar 9 optie :?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”