ook ADSL2 bij TELE2?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je op Tele2's eigen netwerk zit, kan je nu al tot 12 Mbps halen. Maar tot nu toe geen mededeling m.b.t. de lijnen buiten hun eigen netwerk.
Er is nog tijd hé, tot 1 juli.
Er is nog tijd hé, tot 1 juli.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Ik zit niet op hun 'eigen' netwerk en dit zal blijkbaar ook nooit zo zijn denk ik. Meen ergens gelezen te hebben dat de overdracht naar hun eigen netwerk reeds achter de rug is. Dus als je er nu niet op zit er niet meer zal op komen ook.
Dus ik hoop dat voor klanten die niet op het tele2 netwerk zitten er toch ook iets zal veranderen in de toekomst.
Tot nu enkel lof voor tele2.
Dus ik hoop dat voor klanten die niet op het tele2 netwerk zitten er toch ook iets zal veranderen in de toekomst.
Tot nu enkel lof voor tele2.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Als je beseft dat één van de Olo's die het hardst heeft zitten pushen voor openstelling van het BGC ADSL2 systeem Tele2 geweest is, laat zich dat wel raden.
Alleen al het feit dat alle All-in'ers zowiezo al een ADSL2 capable modem heeft staan speelt hun nog eens extra in de kaart want het maakt een naadloze integratie mogelijk. Dramatisch genoeg heeft BGC bijvoorbeeld die luxe _niet_ want aardig wat BGC klanten hebben een niet-ADSL2 modem thuis staan.
Geen haar op mijn hoofd dat eraan twijfelt dat ook T2 dit gaat aanbieden, ik vraag me alleen af of we T2-gewijs gewoon weer een "boem-pats" op 1 juli gaan zien, dus zonder voorafgaande aankondiging of weet ik veel. Zit er dik in denk ik.
Onze vriendjes 320i en T2m zullen best al VEEL meer weten hierover, maar het laat zich raden dat ze een dringend verbod gekregen hebben om hier ook maar een jota over te laten uitlekken.
Alleen al het feit dat alle All-in'ers zowiezo al een ADSL2 capable modem heeft staan speelt hun nog eens extra in de kaart want het maakt een naadloze integratie mogelijk. Dramatisch genoeg heeft BGC bijvoorbeeld die luxe _niet_ want aardig wat BGC klanten hebben een niet-ADSL2 modem thuis staan.
Geen haar op mijn hoofd dat eraan twijfelt dat ook T2 dit gaat aanbieden, ik vraag me alleen af of we T2-gewijs gewoon weer een "boem-pats" op 1 juli gaan zien, dus zonder voorafgaande aankondiging of weet ik veel. Zit er dik in denk ik.
Onze vriendjes 320i en T2m zullen best al VEEL meer weten hierover, maar het laat zich raden dat ze een dringend verbod gekregen hebben om hier ook maar een jota over te laten uitlekken.
Tja, zoals te verwachten is is het windstil. Ze hebben pas cadeau's weg gegeven aan hun lieve klantjes. Tele2 zal wel moeten volgen want hun eigen initiatief (pure adsl 12Mbits) is gewoon een lachertje gebleken. Dus ze moeten wel teren op het netwerk van Belgacom als ze nog iets willen betekenen tegenover Dommel, Scarlet, DXadsl, ADSL20, ...HANs schreef:misschien kan 320i of T2M toch een hintje geven
Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik er écht nog niets over weet. Diegenen die de belevenissen van de afgelopen maanden hebben gevolgd zullen wel begrijpen waarom: er is tot op dit moment nog geen praktische info over die openstellingen. Belgacom is druk bezig alles te implementeren.
Algemeen: dat wil niet zeggen dat het er niet binnen de kortste keren komt. Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat snelle verbindingen tegenwoordig ook voor de 'alternatieven' een must zijn, en als alles past in het gestelde economische plaatje zullen er veel providers op deze kar springen. Er zal dan niet lang getwijfeld worden - en we zijn wel gewoon om snel op zo'n mogelijkheden in te spelen.
Praktische info? Van zodra ze er is zullen we wel pro-actief mogen gaan communiceren veronderstel ik.
Algemeen: dat wil niet zeggen dat het er niet binnen de kortste keren komt. Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat snelle verbindingen tegenwoordig ook voor de 'alternatieven' een must zijn, en als alles past in het gestelde economische plaatje zullen er veel providers op deze kar springen. Er zal dan niet lang getwijfeld worden - en we zijn wel gewoon om snel op zo'n mogelijkheden in te spelen.
Praktische info? Van zodra ze er is zullen we wel pro-actief mogen gaan communiceren veronderstel ik.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
En even persoonlijk Zambo... sinds woensdagavond is er inderdaad nog niet gereageerd. Korte weken zijn de drukste en ook wij hadden even een welverdiende rust ingeschakeld op de "feestdagen". Ik voel echter alweer veel subjectiviteit en provicatie in je post. Ik moedig je bij deze nog eens aan om je kritiek op een constructieve manier te uiten.
T2m, waarde collega, negeer Zambo maar, die ***** kan niet anders dan onnozele klap verkopen.
En ja dat het stil was hier komt mede door de korte week, en mensen die soms ook eens nood hebben aan een paar dagen rust!
ik weet dat er nog uitbreiding ging gebeuren van het "eigen" netwerk, maar zoals al eerder aangehaald, 1 juli is nog relatief ver, tegen dat het zo ver is, dan zal er wel meer info verschijnen
En ja dat het stil was hier komt mede door de korte week, en mensen die soms ook eens nood hebben aan een paar dagen rust!
ik weet dat er nog uitbreiding ging gebeuren van het "eigen" netwerk, maar zoals al eerder aangehaald, 1 juli is nog relatief ver, tegen dat het zo ver is, dan zal er wel meer info verschijnen
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Zambo, je constante aanvallen op deze mensen is gewoon belachelijk. Ze doen hun job en veel meer. Ik zou jou wel eens willen zien mensen HELPEN, ipv ze AF TE BREKEN. We zijn een forum bedoeld om mensen te helpen en te informeren, en dit zonder denegrerend of aanvallend te zijn naar de gebruikers toe. Je kan misschien je eigen forum beginnen waar mensen zoals jij zich thuisvoelen. Ow wacht, nee, want zulke mensen zijn zo egocentrisch dat je forum alleen voor jezelf zal dienen.Zambo schreef:Tja, zoals te verwachten is is het windstil. Ze hebben pas cadeau's weg gegeven aan hun lieve klantjes. Tele2 zal wel moeten volgen want hun eigen initiatief (pure adsl 12Mbits) is gewoon een lachertje gebleken. Dus ze moeten wel teren op het netwerk van Belgacom als ze nog iets willen betekenen tegenover Dommel, Scarlet, DXadsl, ADSL20, ...HANs schreef:misschien kan 320i of T2M toch een hintje geven
@userbase_team: sorry voor m'n aanval, maar ben het meer dan beu dat bepaalde mensen dit forum verzieken ipv er meerwaarde aan te geven.
-
- Elite Poster
Hoor ik daar de verbitterde klanken van een ex-Telenet/ex-T2/non-ex Telenet klant ? Want het klopt dat deze _niet_ van het BGC netwerk kunnen genieten hé.Zambo schreef: ... ze moeten wel teren op het netwerk van Belgacom als ze nog iets willen betekenen tegenover Dommel, Scarlet, DXadsl, ADSL20, ...
Het zal mij compleet WORST wezen welk of wat netwerk er verantwoordelijk is voor mijn lijn. Als Broba gebruiker (en tenzij ik me sterk vergis, zijn de meeste van de Tele2 klanten Broba's, maar 320i of T2m mogen me altijd tegenspreken) ben ik _altijd_ al afhankelijk geweest van BGC, maar gelukkig zijn de Olo's zoals T2 er _niet_ van overtuigd is dat de gemiddelde gebruiker 42€ wil betalen voor -vanuit economisch oogpunt gezien- een zwaar verouderde breedband formule.
Ah wacht, da's natuurlijk puur toevallig ongeveer eenzelfde formule als Telenet hanteert en die in deze of gene vorm aan het grootste deel van de Belgen verpatst wordt, de meerderheid heeft gelijk, dus deze _marginale_ hier zal wel helemaal ongelijk hebben. Ducko en Didier zullen het toch wel weten zeker.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Zambo, opbouwende kritiek mag (moet), maar als je gewoon zaken wil afbreken om af te breken ben je hier niet aan het juiste adres.Jammer voor Tele2 dat dit ook wel de keiharde waarheid en realiteit is.
Dus als je hetzelf zoveel beter weet, waarom geef je dan geen constructieve voorstellen?
Met jouw geklaag bereik je _niets_ , integendeel.
En ja, beschouw dit maar als een waarschuwing.
greetz,
Nob
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wie weet herlanceren ze pure ADSL12, maar dan met Belgacom.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik wacht ook op nieuws.
Ik heb een 1.1 Mbit profiel op een 4Mbit lijn en m'n tieners zouden ook wel wat meer snelheid kunnen gebruiken. Daar m'n huidig tariefplan voor m'n 4 GSM's in het gezin afloopt ben ik aan het kijken voor een All-in in combinatie met een hogere snelheid!
Gewoon een opmerking in de aard van "de komende maanden..." zou al volstaan om ervoor te zorgen dat ik niet moet overschakelen want ik ben best tevreden met TELE2!
Ik heb een 1.1 Mbit profiel op een 4Mbit lijn en m'n tieners zouden ook wel wat meer snelheid kunnen gebruiken. Daar m'n huidig tariefplan voor m'n 4 GSM's in het gezin afloopt ben ik aan het kijken voor een All-in in combinatie met een hogere snelheid!
Gewoon een opmerking in de aard van "de komende maanden..." zou al volstaan om ervoor te zorgen dat ik niet moet overschakelen want ik ben best tevreden met TELE2!
Ik ben ook heel tevreden met TELE2 en ben nog bij de unlimited leden.
Maar natuurlijk Dommel homeconnect begint ook aardig te lonken. Mijn broer heb ik dommel aangeraden omdat dit na de unlimited van tele2 was.
Hij is daar heel tevreden over en aangezien ze daar de snelheid verhogen en de limiet weghalen wordt dit voor mij ook zeer aantrekkelijk.
Maar toch wil ik bij tele2 blijven dus graag wat reactie van tele2 wat hun plannen zijn.
Maar natuurlijk Dommel homeconnect begint ook aardig te lonken. Mijn broer heb ik dommel aangeraden omdat dit na de unlimited van tele2 was.
Hij is daar heel tevreden over en aangezien ze daar de snelheid verhogen en de limiet weghalen wordt dit voor mij ook zeer aantrekkelijk.
Maar toch wil ik bij tele2 blijven dus graag wat reactie van tele2 wat hun plannen zijn.
HANs, Tele2 is niet zo happig om informatie vrij te geven rond toekomstige producten, of die nu op korte termijn of op lange termijn gelanceerd worden. We moeten je het antwoord dus schuldig blijven - zelfs al zouden we het zelf weten.
-
- Elite Poster
HA !
Het is in het verleden al meerdere keren voorgevallen dat ze op de helpdesk zelfs helemaal niet op de hoogte waren van nieuwe producten. Dan kreeg je van die vragen als "en waar haalt U die info vandaan" bij vragen naar een nieuw product, met als nogal lullige antwoord "wel euh, van de Tele2 site ....". Pijnlijk.
Het is nog ocharm 1 weekje wachten. Zal toch nog lukken he Hans ? T2 weet best wel dat ze zich niet kunnen veroorloven om langs de zijlijn te blijven staan, op termijn hebben ze zelfs geen keuze. En als het dan toch nog zou mislopen, zijn er allersinds alternatieven. Bij teleurstelling is dat hooguit 1 week extra wachten bij migratie naar een andere ISP. Vergeleken met de jaren dat we nu al wachten, maakt dat niks meer uit.
Het is in het verleden al meerdere keren voorgevallen dat ze op de helpdesk zelfs helemaal niet op de hoogte waren van nieuwe producten. Dan kreeg je van die vragen als "en waar haalt U die info vandaan" bij vragen naar een nieuw product, met als nogal lullige antwoord "wel euh, van de Tele2 site ....". Pijnlijk.
Het is nog ocharm 1 weekje wachten. Zal toch nog lukken he Hans ? T2 weet best wel dat ze zich niet kunnen veroorloven om langs de zijlijn te blijven staan, op termijn hebben ze zelfs geen keuze. En als het dan toch nog zou mislopen, zijn er allersinds alternatieven. Bij teleurstelling is dat hooguit 1 week extra wachten bij migratie naar een andere ISP. Vergeleken met de jaren dat we nu al wachten, maakt dat niks meer uit.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit ondertussen nog niet bekend is...
Vind het maar flauw dat er een totale stilte is langs het Tele2 front!
Zelfs hun verdelers (BASE Shops & Allo Telecom) weten nog helemaal van niks omdat ze zelf geen info krijgen van Tele2. Straf he!!
Vind het maar flauw dat er een totale stilte is langs het Tele2 front!
Zelfs hun verdelers (BASE Shops & Allo Telecom) weten nog helemaal van niks omdat ze zelf geen info krijgen van Tele2. Straf he!!
Nog enkele dagen geduld en we zullen het weten. Begrijpelijk dat Tele2 nog de lippen stijf op elkaar houdt. Waarschijnlijk zal men moeten wachten totdat de staats monopolist Belgacom zijn lancering gedaan heeft. Wel weten dat Tele2 altijd veel scherpere tarieven heeft gegeven dan Belgacom. Dus vertrouw er maar op dat dit nu ook niet anders zal zijn. Tele2 gaat dan ook hopelijk meer mogelijkheden hebben om hun eigen netwerk verder uit te spelen.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Op de site staat nog niks over Adsl2.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
Speculatie :
Met een beetje pech is dit een uitloper van het T2/BGC/12mbps/vdsl debacle wat blijkbaar ook niet echt in vriendschap is verlopen.
T2 heeft heel actief aan de Broba2 kar zitten trekken als je er de verslagen van het BiPT op nakijkt, lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze plots deze voor technisch en commericeel hoogstinteressante route (wegens de install base van de reeds aanwezige ADSL2 modems) zouden laten varen.
Of men zou inmiddels op zware en onoplosbare problemen zijn gestoten ivm met de 7xx modems.
Those who know won't speak, and those who speak don't know.
Met een beetje pech is dit een uitloper van het T2/BGC/12mbps/vdsl debacle wat blijkbaar ook niet echt in vriendschap is verlopen.
T2 heeft heel actief aan de Broba2 kar zitten trekken als je er de verslagen van het BiPT op nakijkt, lijkt me dus onwaarschijnlijk dat ze plots deze voor technisch en commericeel hoogstinteressante route (wegens de install base van de reeds aanwezige ADSL2 modems) zouden laten varen.
Of men zou inmiddels op zware en onoplosbare problemen zijn gestoten ivm met de 7xx modems.
Those who know won't speak, and those who speak don't know.
-
- Elite Poster
.... het worden lange weken voor die jongens op die manier.
Maar even serieus : bij de ISP's die vol enthausiasme de 1 juli datum naar voren schoven is er tot nu toe ook nog niks naar 9 of 12mbps gegaan. BGC zelf spreekt over "verhoging van wave 1 in begin juli, en de rest halverwege augustus..."
Hoe dit financieel moet ingepakt worden zal ook nog wel een vraag zijn, want BGC gaat dit niet voor niets doen hé. Wat is het, BGC vraag 50€, Dommel zelfs nog meer (dacht ik) ....
Tot die tijd denk ik niet dat we moeten verwachten dat T2 hier veel over kan zeggen ...
Maar even serieus : bij de ISP's die vol enthausiasme de 1 juli datum naar voren schoven is er tot nu toe ook nog niks naar 9 of 12mbps gegaan. BGC zelf spreekt over "verhoging van wave 1 in begin juli, en de rest halverwege augustus..."
Hoe dit financieel moet ingepakt worden zal ook nog wel een vraag zijn, want BGC gaat dit niet voor niets doen hé. Wat is het, BGC vraag 50€, Dommel zelfs nog meer (dacht ik) ....
Tot die tijd denk ik niet dat we moeten verwachten dat T2 hier veel over kan zeggen ...
-
- Erelid
99 EUR, dat is 50 EUR herjumping in de centrale en de resterende 49 EUR is voor de verhoging elke maand te kunnen betalen, 4,91 EUR naar 5,41 EUR ofzoiets.kaween schreef:.... het worden lange weken voor die jongens op die manier.
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hoe kom je er achter of HomeConnect van Dommel 12mbit gaat bieden op je bestaande lijn?
De telefoon opties van Dommel zijn een pak beter dan die van Tele2 (meteen 2 lijnen, nummer herkenning). Combineer dat met 12mbit unlimited vs de 4 van Tele2 en het is zeker de moeite waard.
De telefoon opties van Dommel zijn een pak beter dan die van Tele2 (meteen 2 lijnen, nummer herkenning). Combineer dat met 12mbit unlimited vs de 4 van Tele2 en het is zeker de moeite waard.
-
- Erelid
door de check te doen op https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspxKaiZas schreef:Hoe kom je er achter of HomeConnect van Dommel 12mbit gaat bieden op je bestaande lijn?
als er 12 Mbps opkomt, dan zit je in ADSL2+ gebied van Belgacom. Dat wil niet zeggen dat je het effectief haal.
om de afstand tot de centrale te weten moet je eens bellen naar Belgacom ofwel in uw modemgegevens kijken, naar de line attenuation ofziets. Ben er geen kenner in
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Merci! Daar geraakte ik niet via de site. En tevens goed nieuws voor Turnhout:
Tele2 heeft het geweldig gedaan over de jaren hier. Maar de stilte rondom de snelheidsstijging bij hun gaat mij toch over de sloot trekken richting Dommel, peins ik.
Yay!op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:
- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
Tele2 heeft het geweldig gedaan over de jaren hier. Maar de stilte rondom de snelheidsstijging bij hun gaat mij toch over de sloot trekken richting Dommel, peins ik.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Idem hier voor ADSL2+, maar ik blijf wel nog bij Tele2
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04