Dommel verhoogt snelheid en datalimiet

Nieuws omtrent telecom
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:Niet echt... Dommel heeft namelijk geen enkele reden om de huidige volumes aan te bieden (en daardoor kleinere inkomsten te genereren) daar deze ruim boven de concurrentie liggen.

Reden lijkt me duidelijk, klanten weghalen bij providers die dit niet doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dan hoeft men geen 100 GB te geven... minder kan ook (en toch nog steeds meer bieden dan de concurrenten, met uitzondering van dxADSL dan).

Moest Dommel de laatste cent eruit willen persen dan kon men gerust de abonnementsprijs nog iets verhogen, en het volume verlagen.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Vergeet de concurrentie niet: dxADSL, Scarlet,....
Die zijn allemaal de 100 GB gevolgd EN kijk even waar EDPnet blijft staan met zijn 60 GB (en afkalving van de EDPnet happy hours!)?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Dommel kan gemakkelijk vanaf morgen iedereen onbeperkte limiet geven en dan komen ze nog niet in de problemen.In aankoop kost 1gig bijna niks, maar bij oa Belgacom en Telenet maken ze daar misbruik van om die extra gigs duur te verkopen aan hun klanten en daar doet Dommel niet aan mee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

area32 schreef:Vergeet de concurrentie niet: dxADSL, Scarlet,.... Die zijn allemaal de 100 GB gevolgd EN kijk even waar EDPnet blijft staan met zijn 60 GB (en afkalving van de EDPnet happy hours!)?


Groot gebruikers zijn marginalen (graptjen hé :wink: ), en zij die overlopen voor 100 GB in plaats van 60 GB (al kan je bij EDPnet een hogere snelheid krijgen) zijn nog eens een fractie van die marginale groep.

De vraag is of je als provider moet streven om die zeer kleine groep die nooit tevreden is in je klantenbestand te hebben ? Ik kan me best inbeelden dat het rendement van EDPnet gestegen is sindsdien.
condacum
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2008, 18:37
Contacteer:

Er zullen uiteraard mensen zijn die nooit tevreden zijn. Die zal je altijd wel tegen het lijf lopen.
Zelf ben ik van een 10 mbs lijn van Teringnet naar Scarlet 6 mbs gegaan die toen 50 GB als standaard had (Scarlet box). Dit is nu naar 100 GB gegaan.
Zelf al zou ik mijn best doen, dan nog krijg ik dat niet op.
Het belangrijkste vind ik wel gewoon het gevoel te hebben dat wanneer je iets binnen wil halen, hoe groot of hoe klein het ook is, dat je dat kan wanneer je wil en dat je niet heel de tijd op die teringmeter moeten zitten kijken omdat je anders weer op smallband vliegt. Dat groot verbruik stabiliseert zich toch hoor. er zal wel een kleine marge zijn die inderdaad elke maand 100 GB standaard binnen halen, maar bij de meeste anderen stabiliseert dat wel. De eerste maand dat ik 50 GB mocht downloaden geraakte ik aan 30 GB en de maand erachter was het nog 20 GB. En nu geraak ik met een uitspatting nog wel eens aan 25 GB, maar nog nooit over de 30 geraakt.
Ik heb echter wel sympathie voor die bedrijven die eindelijk eens vooruitgang maken en luisteren naar bevindingen en noden van klanten en niet aandeelhouders. Het zijn niet de gewestigde waarden die de kar trekken in dit land. Als ik vandaag kon kiezen (mijn contract is nog niet ten einde) dan koos ik voor Dommel. Al was het maar uit Sympathie en hopelijk een stabiele lijn lol.
Ik zit nu Bij scarlet en heb ruim voldoende hiermee, dus geen reden om te verhuizen, maar Dommel en Scarlet zijn mijn nummer 1 en 2 op dit moment.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Condacum,u heeft 100% gelijk,ik ben ook zeer tevreden met Scarlet,ik hoop wel dat ze hun 'one6' abbo 's gaan omzetten naar 'one 20' waar het mogelijk is,messchien na het openstellen v.h. ADSL 2+ netwerk,tegen het eind van de zomer messchien??
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Wat me ook opvalt is dat men bij Dommel - naast geen melding te maken van evt aanpassingen aan de upstreamsnelheden - ook niks zegt van het ADSL PRO abo. Krijgen die gebruikers misschien automatisch 12Mbit down en no limit?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Stormlord schreef:Wat me ook opvalt is dat men bij Dommel - naast geen melding te maken van evt aanpassingen aan de upstreamsnelheden - ook niks zegt van het ADSL PRO abo. Krijgen die gebruikers misschien automatisch 12Mbit down en no limit?
Dat hangt allemaal van Belgacom af. Als Belgacom hun pro-abonnementen upgraden, dan zal Dommel most-likely dat ook doen.
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

deej schreef:Wel ja gewoon een sniper die de zalm van Telenet en die vliegende nerd van Belgacom afknalt ;). Owned by Dommel.


Afbeelding

I s**** at photoshop :roll:
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik hoop dat het ooit nog eens 6 of 9 mbps standaar word en dan 100 gig die blijft en dan betalen voor 12 mbps en 200 of wa het ook is :D
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

seagull schreef:
Avenger 2.0 schreef:Sweet. Bye bye edpnet dan. De enigste reden waarom ik nog daar was, was hun hogere snelheid, die nu gaat wegvallen...

edpnet zal wel volgen zeker :roll:


Eerlijk gezegd zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

CuBe schreef:I s**** at photoshop :roll:

K zal er ni op reageren :p.

Dommel doet het inderdaad maar weer. Nu nog een betere support en ze gaan echt met de lift naar het penthouse.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

De support van dommel is bijlange zo slecht niet aangezien ze het met een man of 7 moeten doen . Kijk ma na TN en BGC , een pak meer volk en die hunne support is nog 1000x erger .
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

SantaSCSI schreef:Nu nog een betere support en ze gaan echt met de lift naar het penthouse.
Dat is volledig waar. Dat is de enige reden (samen met hun facturatie-problemen) dat ik niet voor dommel heb gekozen.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

dopke schreef:De support van dommel is bijlange zo slecht niet aangezien ze het met een man of 7 moeten doen .


Laten we niet overdrijven he. Als men na een maand & half nog altijd sync snelheid niet verhoogt ( nadat ze het eerst naar beneden zetten zonder toestemming! ), met nu al een stuk of 9 mails de deur uit voor het rechtzetten van hun aanpassing ( waarvan 4 intussen aparte tickets, want op dezelfde ticket nummer reageren ze niet. Niet dat de aparte veel helpen, even veel reactie ... 0! ).

Ergste van als is, je betaald voor abo + boostpack ( dat origineel genomen was speciaal voor de 4Mbits/0.5Mbits upstream ), en met wat zit je vandaag... 2Mbits/0.384Mbits. Jongens toch. Support my behind.

Ik ben persoonlijk terug aan het rondkijken wat de andere isp's gaan doen, met adsl2... En als ze nog effen met men voeten blijven spelen, vliegen ze buiten.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Support Dommel s**** :twisted: :twisted:
4 weken geleden een mail gestuurd om te vragen hoe en wat bij downgraden,nog steeds geen antwoord.Een week of anderhalf later een zelfde mail gestuurd nog steeds geen antwoord.Maar goed zo vaak heb ik ze niet nodig :lol: :lol:

en voor mijn 63 euro die ik iedere maand neertel mogen ze op zijn minst wat support geven :roll:
Live life to the Max
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik betaal evenveel voor minder . Ik heb in m'n 8 jaar TN ook al een hoop mails gestuurd en nog nooit antwoord gehad.
Om dan nog te zwijgen over de problemen waarvoor ze moeten langskomen , ze komen wel ma krijgen amper iets opgelost ( gelukkig is er de netbeheerder nog ) .

Het is nu zowat het zwakke punt van bijna alle isp's . Maar toch chapeau dat ze met zo weinig mensen toch nog enige support geven en ook nog innoverend zijn .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

regeri schreef:Support Dommel s**** :twisted: :twisted:
4 weken geleden een mail gestuurd om te vragen hoe en wat bij downgraden,nog steeds geen antwoord.


Bij Dommel is het misschien een uitzondering... bij TN is het de gouden regel, als je al ooit antwoord krijgt op mails. Volgens mij gaat hun webformulier (want een mail kan je zelfs niet sturen omdat ze geen adres hebben) gewoon richting /dev/null
Warlord
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2008, 01:49

Mode: G.DMT
Type: Fast
Line coding: Trellis On
Status: No Defect
Link power state: L0

Downstream Upstream
SNR margin (dB): 22.8 22.0
Attenuation (dB): 22.0 11.0
Output power (dBm): 19.7 11.9
Attainable rate (Kbps): 9280 1096
Rate (Kbps): 4640 512
K (number of bytes in DMT frame): 146 17
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Delay (msec): 0 0

Super Frames: 125905 125903
Super Frame Errors: 0 0
RS Words: 0 0
RS Correctable Errors: 0 0
RS Uncorrectable Errors: 0 N/A

HEC Errors: 0 0
OCD Errors: 0 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 23423449 0
Data Cells: 1423584 0
Bit Errors: 0 0

Total ES: 3 0
Total SES: 3 0
Total UAS: 36 0

lol kan mij eens iemand zeggen wat dit chinees betekend :lol: :lol:

is da goed, is da slecht, wa zie je daaraan enzovoort enzovoort.
Bijlagen
routermodem.JPG
voor de mensen die graag comfort hebben;)
(127.32 KiB) 90 keer gedownload
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gesynct aan 9mbit down 1 mbit uo
goeie lijnwaarden 20db up en down
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Waar kan je ergens zien welke snelheid je kan halen ? Bedoel iedereen spreekt hier over een lijn upgrade van 9 of 12 Mbit voor het abbo netconnect. En de grote vraag , wanneer zal dommel hier mee op de proppen komen ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Na 1 juli.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

LoSeR schreef:gesynct aan 9mbit down 1 mbit uo
goeie lijnwaarden 20db up en down

Nee, max sync is 9/1, instelling is 4.6/512
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

qless schreef:
LoSeR schreef:gesynct aan 9mbit down 1 mbit uo
goeie lijnwaarden 20db up en down

Nee, max sync is 9/1, instelling is 4.6/512

correct, te snel gelezen
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”