Windows server 2008

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel ik was eens een test versie aan het installeren van windows server 2008. Alles is goed verlopen van de installatie en drivers . Nu had ik op een site gelezen dat je de server kan omtoveren zodoende dat hij de vista look verkreeg wat wel leuker werkt als die oude look ;-)

Maar echter ben ik op een probleem gestoten !! Ik heb dus na de installatie deze desktop geactiveerd volgens deze site ;
http://www.tech-recipes.com/rx/2576/win ... ista_theme

Alles goed verlopen en herstart , maar toen .....
Als ik nu dus server manager wil open doen voor verdere configuratie van de server zoals bijvoorbeeld terminal server te installeren dan gaat dit niet omdat ik nu geen server manager krijg maar wel de kader van computer manager . En kan ik dus niet roles gaan toevoegen op de server . En omdat ik dit niet correct verkrijg kan ik die desktop ervaring ook niet opnieuw uitschakelen .
Iemand een gedacht in welke richting ik kan gaan kijken om dit op te lossen . Misschien iemand hier die me toch kan aan wijzen waar die server manager zit ? om toch zodoende alles te fixen zonder de boel terug opnieuw te moeten formateren en herinstalleren .
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De GUI aanpassen op een server? En daarmee de boel doen vastlopen? Daar ben ik niet echt heel verbaasd over :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

nee nee , niks vast lopen ! enkel kan ik nu niet meer aan de server manager . De naam klopt nog maar de link verwijst nu naar computer manager . En vind ik niet direct terug waar je nu de roles nog kan gaan aanpassen of toevoegen . Ben nog maar een amateur op server vlak maar aldoende leert men hè! ;-)
En na vallen is het gewoon terug opstaan :-)

edit
----

zit trouwens in de standaart mogelijkheden van server 2008 dus het moet wel degelijk werken hoor .
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Kijk hier eens.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

ben ik niet verder mee geholpen tot mijn spijt . De themes heb ik al uit gezet maar ik moet weten te vinden waar ik die Desktop experience terug kan vinden om hem uit te zetten . Bij server manager heb ik hem kunnen inschakelen , maar mits is ik die niet meer te zien krijg door de instelling desktop experience aan te vinken ben ik dus terug op zoek naar die server manager .

EDIT
-----

Heb hem gevonden onder de system32 dir. Als ik die nu dubbelklik krijg ik het gewenste versie te zien .Maar dit is voor enkele seconden en dan krijg ik een fout en de melding om online te gaan zoeken naar een oplossing of het programme af te sluiten ; Geen van beide lost het dus op .
Halen jullie hier iets meer uit ;
Description:
Stopped working

Problem signature:
Problem Event Name: CLR20r3
Problem Signature 01: mmc.exe
Problem Signature 02: 6.0.6001.18000
Problem Signature 03: 47919524
Problem Signature 04: Microsoft.Windows.ServerManager
Problem Signature 05: 6.0.0.0
Problem Signature 06: 4791ad96
Problem Signature 07: 1f26
Problem Signature 08: 1e
Problem Signature 09: System.NullReferenceException
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 2067

EDIT 2
--------

Desktop Window Manager Session Manager;
Provides Desktop Window Manager startup and maintenance services

dit is een service dat hier automatisch word opgestart . Is dit een normale service of heeft het iets te maken met wat ik naar de knoppen heb geholpen?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Misschien domme vraag maar hier komt ie toch :)

Restore point terugzetten?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Sven.VdS schreef:Misschien domme vraag maar hier komt ie toch :)

Restore point terugzetten?
nope werkt niet!

Maar probleem is al van de baan , het hem terug opnieuw geinstalleerd na een format.
Een goude tip is dus als je hem als server wil gebruiken blijf dan van die desktop experiens af ;-)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Bij Server 2003 verliep dat nochtans vlotjes .. heb dat OS jaren op m'n game pc gedraaid.

Voor de geïnteresseerden: http://win2k3.msfn.org/
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Je zal mss wel je persoonlijke goede reden en motivatie hebben, maar waarom laat je een server OS niet gewoon z'n ding doen ? Heb het hier ook draaien in VMware, maar waarom daar eyecandy aan toevoegen ?

Sorry hoor, do not take it personal, mr op dat vlak ben ik nogal oldskool look van Windows :-) You could even call me conservative :-D

Vista is de eerste Windows waar ik niet meteen alles op "classic" interface switchte ... but then again, I'm also still hooked on monochrome "black & white" interface for CLI 's :twisted:

NERD MODE OFF
trobbelke
Premium Member
Premium Member

ik heb net Windows Server 2008 op m'n laptop gegooid en ben nu op zoek naar een gratis antivirus. AVG 8 wil alvast niet :-( . Is er wel een gratis AV versie voor een server OS?
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De motivatie voor een server OS als client os te zetten is mij wel niet echt duidelijk.
trobbelke schreef:Windows Server 2008 op m'n laptop gegooid
Legaal? (de windows bedoel ik)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

L-army schreef:De motivatie voor een server OS als client os te zetten is mij wel niet echt duidelijk.
http://exo-blog.blogspot.com/2008/03/wi ... right.html ;).
tuurke
Plus Member
Plus Member

L-army schreef:De motivatie voor een server OS als client os te zetten is mij wel niet echt duidelijk.
idd.

windows server 2008 is niet bedoelt als desktop, gebruik hem waarvoor em gemaakt is.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vergis u niet: Windows Server 2003 kan wel degelijk op mindere hardware draaien dan XP, omdat het standaard veel minder toeters en bellen ingeschakeld heeft. Zoals iemand hierboven al zei: als ge een performant systeem wilt hebben met Windows (bvb voor gaming) dan is Server interessanter dan een client-OS. Ik weet niet hoe het zit met 2008, die heb ik nog niet geïnstalleerd.
En legaal op een laptop krijgen is geen probleem als je bvb een MSDN-subscription hebt.
trobbelke
Premium Member
Premium Member

Technet subscription!

Ik heb op de laptop van 't werk Server 2003 draaien, (trouwens op m'n desktop op 't werk ook), die gaat beter met resources om dan XP, zo kan ik meer virtual machines draaien met dezelfde hardware.
Non-profit organisaties krijgen serieuze kortingen bij Microsoft :)

Nu ja, er is een probleem met de wireless (broadcom 43xx) met Server 2008 (64bit) op m'n laptop. Als ik het niet kan oplosen, ga ik Server 2003 installeren.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Het is toch eens leuk om zo met nieuwere besturing systemen te spelen. Je leert er van bij en wat server 2008 betreft die zou stukken sneller draaien dan vista met sp1. Dus de moeite wel eens waard om te testen.
Server 2008 heeft de zelfde core files als vista maar zoals al eerder gemeld gebruikt die minder resources. Dus kan je beter installe naar je eigen wensen met wat je wilt gebruiken. En zoals op meerdere sites gelezen zou dit een 20 % snellere desktop geven met de zelfde hardware.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sniffie schreef:stukken sneller draaien dan vista met sp1.
Daar moet je nu ook niet echt veel moeite voor doen :lol:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

tuurke schreef:windows server 2008 is niet bedoelt als desktop, gebruik hem waarvoor em gemaakt is.
Op oudere laptops draait die Server 2008 veel beter dan Vista en beschikt over dezelfde nieuwe technologieën als Vista. Waarom zou je die dan niet draaien als client OS?
dbr
Premium Member
Premium Member

Nod32 van Eset draait op windows 2008
In de VM werkt 2008 erg lekker, standaard kun je hem in het engels downloaden en een nl-taalpack toevoegen, dit kan ook na de installatie en werkt erg eenvoudig.
Virtueel draait hij erg vlot, ga hem binnenkort eens testen op de laptop.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”