Ik heb thuis Tele2 via de Easy Box (speedtouch 706WL) die de WDS functie aan boord heeft.
Ik zou graag deze modem beneden laten staan en dan boven het signaal "opvangen" en verder uitsturen om op de bovenverdieping beter signaal te hebben. Hiervoor wil ik mijn Philips modem (SNV6520/18 ) van Belgacom gebruiken (die met het rode kapje).
1 probleem echter: volgens de Philips website kan dat ding dit aan, maar ik vind het nergens als ik inlog op de Philips.
Blijkbaar werd deze functie eruit gelaten door Belgacom.
Kan iemand me zeggen hoe ik alsnog WDS ga kunnen gebruiken zonder een nieuwe repeater te kopen?
Eventueel waar ik de originele soft van Philips kan vinden die dit zal ondersteunen en hoe deze op mijn Belgacom modem te krijgen?
Thx alvast voor de hulp...
wds op philips modem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Flash je modem gewoon met de originele firmware ipv. de BGC versie.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Tja, als ik die ergens zou vinden, graag!
Maar als ik dit type ingeef op de Philips support site krijg ik geen software te zien...
Kan je me misschien zeggen waar ik die software kan vinden?
Maar als ik dit type ingeef op de Philips support site krijg ik geen software te zien...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mits wat zoeken op het forum kan je de links wel vinden.Rke schreef:Kan je me misschien zeggen waar ik die software kan vinden?
Ik dacht dat het officiele nummer anders was dan wat BGC gebruikt.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Philips website bied geen ondersteuning voor die snvRke schreef:Tja, als ik die ergens zou vinden, graag!
Alleen deze is er
Klik hier
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Bij een vorige versie van die modem (zonder telefoon-aansluiting) is het me eens gelukt een smc-firmware te flashen die wds ondersteunt.
Eerst heb ik de boot-firmware moeten flashen, daar kom je in door de modem aan te zetten met dat pennetje ingedrukt.
Dan moest ik enkele minuten de modem laten uitstaan (anders bleef die gewoon vast hangen). Daarna kon ik de smc-firmware flashen.
Eerst heb ik de boot-firmware moeten flashen, daar kom je in door de modem aan te zetten met dat pennetje ingedrukt.
Dan moest ik enkele minuten de modem laten uitstaan (anders bleef die gewoon vast hangen). Daarna kon ik de smc-firmware flashen.
Op deze versie kun je ook prima een smc-firmware draaien.
ik heb er reeds tig omgezet dus ik kan het weten.
Als je geen Belgacomtv hebt heeft dat alleen maar voordelen.
Het enige wat je nodig hebt is de 0.69d bootloader en de firmware versie 2.14 die is te downloaden bij solcon (nederlandse isp)
een kennis van mij had problemen met Adsl20 sinds de hack naar smc is het probleem bijna verdwenen.
ik heb er reeds tig omgezet dus ik kan het weten.
Als je geen Belgacomtv hebt heeft dat alleen maar voordelen.
Het enige wat je nodig hebt is de 0.69d bootloader en de firmware versie 2.14 die is te downloaden bij solcon (nederlandse isp)
een kennis van mij had problemen met Adsl20 sinds de hack naar smc is het probleem bijna verdwenen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
WDS werkt enkel als beide modems de wds-functie ondersteunen.
't Zou nog beter zijn als je er met een firmware-flash een wlan-extender van kon maken, zou dat gaan?
't Zou nog beter zijn als je er met een firmware-flash een wlan-extender van kon maken, zou dat gaan?
Met de smc firmware ondersteund de Philips WDS.Vieten schreef:WDS werkt enkel als beide modems de wds-functie ondersteunen.
Je kunt er vast ook wel een wlan extender van maken maar ik ken nog geen firmwares voor het vxworks platform die en adsl modem/router/voip/wlan en wlan extender zijn hoewel wds eerdig in die buurt komt.
Als je alleen een extender wilt zijn er diverse philips firmwares die zouden moeten werken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -