Emails voor iedereen !

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Toppy
Starter Plus
Starter Plus

Opgelet met je mail-adressen bij EDPnet.

EDPnet heeft namelijk een héél interessante manier van Email-delivery.

Een voorbeeld :

Jouw email-adres is : [email protected]

Wanneer andere gebruikers email-adressen aanmaken zoals :

[email protected]

of [email protected]

dan delen jullie allemaal dezelfde email account.
M.a.w. : Degene van de 3 die het eerste zijn mail afhaalt krijgt deze (zowel voor pietjepuk als PietjePuk als Pietjepuk).

EDPnet gebruikt gewoon het principe "De snelste krijgt de snoepjes".

Het is maar een waarschuwing, ikzelf krijg nu mails van iemand anders, en die andere ontvangt waarschijnlijk mijn mail. :evil:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ja best zo snel mogelijk een ticket bij edpnet aanmaken dan.
Zijn natuurlijk dingen die eigenlijk niet mogen gebeuren, maar een fout is rap gebeurd en zolang het maar rap opgelost is valt het nog mee.
Laatst gewijzigd door Avenger 2.0 26 apr 2008, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Best is gewoon geen ISP-mailadressen meer gebruiken. Als je van ISP verandert, heb je geen problemen met een oud mailadres. GMail, Hotmail, persoonlijke website-account, etc ... zijn de oplossingen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

lol, heb je het gemeldt aan edpnet?
Toppy
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb het gemeld. Dit was hun reply :

Code: Selecteer alles

Beste klant,

E-mailadressen [email protected] en [email protected] zijn gelijk aan elkaar. Alle e-mails die naar u worden opgestuurd komen ook aan.
Op mijn antwoord dat ze inderdaad aankomen, maar ook bij de andere gebruiker, hebben ze (nog) niet geantwoord. :roll: :|
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik begrijp het probleem niet echt, maar ik denk dat dit een probleem is binnen het systeem van EDPnet. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de web-app die EDPnet gebruikt voor het aanmaken van e-mail accounts. Mail-technisch klopt hun reply wel. Maar daar wringt het schoentje in dit geval niet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster

Laat ons dit gewoon even testen, want ik kan moeilijk aannemen dat een mailserver het toelaat om 2 keer hetzelfde email adres aan te maken. Ik heb nu dit email adres aangemaakt: [email protected]. Kan iemand anders nu eens hetzelfde email adres proberen aanmaken?
::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Ik kan alvast geen nieuwe alias met deze naam aanmaken...
Krijg een foutmelding...
Ook een variatie tussen hoofd- en kleine letters geeft een foutmelding...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lijkt me zeer sterk ... misschien heeft die andere persoon gewoon een gelijkaardig mail adres en fout doorgegeven ... ( gebeurt zo vaak bij clueless gebruikers ).
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik begrijp het ook niet goed.
Stel de mail adressen zijn hetzelfde.
Verander dan het passwoord van het mailadress en dan kan "den andere" er toch niet meer bij ?
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Best is gewoon geen ISP-mailadressen meer gebruiken. Als je van ISP verandert, heb je geen problemen met een oud mailadres. GMail, Hotmail, persoonlijke website-account, etc ... zijn de oplossingen.
Hotmail, en gmail toestand mag je niet gebruiken voor commerciële doeleinden
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

rowan schreef: Hotmail, en gmail toestand mag je niet gebruiken voor commerciële doeleinden
Het email adres van je ISP gebruiken vind ik ook niet bepaald professioneel ... zorg dan ergens een hostingaccount met een mailadres.
KK
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:Het email adres van je ISP gebruiken vind ik ook niet bepaald professioneel ... zorg dan ergens een hostingaccount met een mailadres.
Inderdaad. Ik denk trouwens dat je met een residentieel abonnement ook je email adressen en webspace niet mag gebruiken voor commerciële doeleinden. Webspace ben ik vrij zeker van, email adressen weet ik eigenlijk niet.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hello folks, domeinnamen, e-mail adressen,... zijn helemaal niet hoofdletter gevoelig (net zoals bestands-/mapnamen in Windows, dat terzijde)!

Zoals de EDPnet helpdesk dus meld, zijn dit allemaal dezelfde mailadressen (en dus ook mailboxen).
KK
Elite Poster
Elite Poster

Gelukkig maar dat domeinnamen niet hoofdlettergevoelig zijn. Stel je voor dat microsoft.com, Microsoft.com en MicroSoft.com 3 verschillende domeinen zouden zijn, er zou nogal wat verwarring zijn dan. :eek:

In dat geval zou bv een grapjas Userbase.be (met hoofdletter) kunnen registreren en linken naar een pr0n site.
Laatst gewijzigd door KK 27 apr 2008, 13:46, in totaal 1 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

hmm lijkt me onwaarschijnlijk....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

KK, daar gaan we hier niet ook al over beginnen eh.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt gelijk, beter erover zwijgen nu het hier terug rustig is. Heb dan ook mijn bovenstaand bericht aangepast :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Thx
Toppy
Starter Plus
Starter Plus

Even een kleine update, op mijn vraag :

26/04/2008 15:41:04
Dat veranderd niks aan het feit dat ik mails krijg gericht aan iemand anders, en die andere dan ook mijn mails.

Is het moto dan "Wie ze het eerst opvraagt, heeft ze" ?
Kreeg ik vandaag dit antwoord van de EDPnet helpdesk, met deze fantastische oplossing :

28/04/2008 10:52:56
Beste klant,

We zouden kunnen u aanraden een andere alias te activeren in uw mailbox en hem te gebruiken (bijvoorbeeld, [email protected] in plaats van [email protected]).
Fantastische oplossing !!!!

En wat dan met mijn geregistreerde programma's die ik allemaal onder deze alias heb gedaan ?!? :x
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Toppy schreef:Even een kleine update, op mijn vraag :

26/04/2008 15:41:04
Dat veranderd niks aan het feit dat ik mails krijg gericht aan iemand anders, en die andere dan ook mijn mails.

Is het moto dan "Wie ze het eerst opvraagt, heeft ze" ?
Kreeg ik vandaag dit antwoord van de EDPnet helpdesk, met deze fantastische oplossing :

28/04/2008 10:52:56
Beste klant,

We zouden kunnen u aanraden een andere alias te activeren in uw mailbox en hem te gebruiken (bijvoorbeeld, [email protected] in plaats van [email protected]).
Fantastische oplossing !!!!

En wat dan met mijn geregistreerde programma's die ik allemaal onder deze alias heb gedaan ?!? :x
Hoe weet jij dat die andere jouw mails krijgt trouwens ? Contact opgenomen met deze persoon ...

Wat jij hier vertelt is technisch gezien bijna onmogelijk ... en ik vermoed dat het hier om een vergissing bij 1 van de 2 gebruikers gaat ( foutief opgeven van mail adres ).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ofterwel is het gewoon spam met een gelijkaardig emailadres, als ik kijk aan wie al die spam gericht is ....

J.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Toppy schreef:Opgelet met je mail-adressen bij EDPnet.

EDPnet heeft namelijk een héél interessante manier van Email-delivery.

Een voorbeeld :

Jouw email-adres is : [email protected]

Wanneer andere gebruikers email-adressen aanmaken zoals :

[email protected]

of [email protected]

dan delen jullie allemaal dezelfde email account.
M.a.w. : Degene van de 3 die het eerste zijn mail afhaalt krijgt deze (zowel voor pietjepuk als PietjePuk als Pietjepuk).

EDPnet gebruikt gewoon het principe "De snelste krijgt de snoepjes".

Het is maar een waarschuwing, ikzelf krijg nu mails van iemand anders, en die andere ontvangt waarschijnlijk mijn mail. :evil:
Op welke basis maak je deze veronderstelling? Omdat je een mail hebt gekregen van een afzender die je niet kent? :? Dan kan de afzender zich misschien gewoon mistikt hebben of het adres verkeerd hebben doorgekregen?

Geen ons eens wat meer details waaruit blijkt dat je deze mail ten onrechte hebt ontvangen...
Toppy
Starter Plus
Starter Plus

khsw schreef: Op welke basis maak je deze veronderstelling? Omdat je een mail hebt gekregen van een afzender die je niet kent? :? Dan kan de afzender zich misschien gewoon mistikt hebben of het adres verkeerd hebben doorgekregen?

Geen ons eens wat meer details waaruit blijkt dat je deze mail ten onrechte hebt ontvangen...
Ik maak deze veronderstelling op basis van een 6tal mails met als subject en tekst ="Test" , "Nog een test", "testje" and last but not least, een bevesitiging aan [email protected] (van edpnet) dat zijn extra bestelde Gb's en webspace opgeleverd zijn, inclusief een pdf met de gegevens van die persoon, en de info tot het bewerken van z'n site, inclusief z'n naam en paswoord die hij daarvoor nodig had.

Zo, dus nog steeds een veronderstelling, meneer hhsw ? :roll:
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Toppy schreef:
khsw schreef: Op welke basis maak je deze veronderstelling? Omdat je een mail hebt gekregen van een afzender die je niet kent? :? Dan kan de afzender zich misschien gewoon mistikt hebben of het adres verkeerd hebben doorgekregen?

Ik maak deze veronderstelling op basis van een 6tal mails met als subject en tekst ="Test" , "Nog een test", "testje" and last but not least, een bevesitiging aan [email protected] (van edpnet) dat zijn extra bestelde Gb's en webspace opgeleverd zijn, inclusief een pdf met de gegevens van die persoon, en de info tot het bewerken van z'n site, inclusief z'n naam en paswoord die hij daarvoor nodig had.

Zo, dus nog steeds een veronderstelling, meneer hhsw ? :roll:
er heeft iemand z'n reply-to adres verkeerd ingesteld, da's al. Meer is er niet aan de hand, en op een dag zal die gast wel doorhebben dat er iets niet klopt, en dan controleert hij z'n instellingen, en mogelijks vindt hij dan de fout :)
edit: ge kunt altijd mail verzenden als iemand anders, da's geen enkel probleem, maar ge kunt geen mail ontvangen van iemand anders.
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus

ik vermoed dat er iets dergelijks aan de hand is :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

trobbelke schreef: er heeft iemand z'n reply-to adres verkeerd ingesteld, da's al. Meer is er niet aan de hand, en op een dag zal die gast wel doorhebben dat er iets niet klopt, en dan controleert hij z'n instellingen, en mogelijks vindt hij dan de fout :)
edit: ge kunt altijd mail verzenden als iemand anders, da's geen enkel probleem, maar ge kunt geen mail ontvangen van iemand anders.
Voila, trouwens, als in die PDF de naam,adres... enzo van de persoon die een vergissing beging staat, waarom dan niet even contact opnemen (telefoonnummer kan niet moeilijk te vinden zijn) en hem uitleggen wat er gaande is? Dan zul je direct zien dat er enkel een klein foutje/vergissing in het spel is door de user zelf, en helemaal niet van EDPnet :-)
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Heel maf, daarnet krijg ik een mailtje op een EDPnet-alias (voornaam van mijn vrouw), met dit verschil dat het ontvangende adres begint met een hoofdletter. Ik moest direct terug aan dit topic denken...
KK
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:Heel maf, daarnet krijg ik een mailtje op een EDPnet-alias (voornaam van mijn vrouw), met dit verschil dat het ontvangende adres begint met een hoofdletter. Ik moest direct terug aan dit topic denken...
Voor zover ik weet is e-mail niet hoofdlettergevoelig. Dus [email protected] is hetzelfde als [email protected].
khsw
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:
khsw schreef:Heel maf, daarnet krijg ik een mailtje op een EDPnet-alias (voornaam van mijn vrouw), met dit verschil dat het ontvangende adres begint met een hoofdletter. Ik moest direct terug aan dit topic denken...
Voor zover ik weet is e-mail niet hoofdlettergevoelig. Dus [email protected] is hetzelfde als [email protected].
Die discussie hebben we hierboven ook gevoerd, en dat is idd zo. Maar het leek me wel bizar, want simpelweg [email protected] is nu niet direct een adres waar je je heel sterk in kunt mistypen... Maar het zal wel een foutje van de gebruiker geweest zijn.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”