hoe ziet de installatie eruit ??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dicorn
Starter
Starter

beste,

ik stap over van telenet naar adsl nu hoe zit alles in elkaar voor aansluitingen

dus 1 telefoon & 1 internetaansluiting die verdeeld gaat worden via een router naar 4 plaatsen .

moet ik een splitter kopen ??

moet ik een adslmodem/router aanschaffen ? momenteel heb ik een linksys router.

kan er iemand mij foto's sturen hoe er alles uitziet naar verbindingen

momenteel heb ik 5 utp kabels klaar zitten in mijn huis waarvan 1 voor telefoon & 4 voor netwerkaansluitingen

give me tips plz

een adsl leek ;)
Peterken
Premium Member
Premium Member

Je plaatst best je ADSL modem zo dicht mogelijk bij het 1ste telefoonaansluitpunt. (om het maximum uit uw lijn te halen)
Bij ADSL zit zowel het telefoon als data signaal op diezelfde aansluiting en je kan ofwel 1 centrale filter gebruiken of op iedere telefoonaansluiting (waar een apparaat opzit - is nogal discussie over of het nu wel moet als er ook niets insteekt of er dan ook een filter tussenmoet).
De modem kan ofwel bij uw abonnement geleverd worden ofwel zorg je daar zelf voor en kan een ingebouwde router/switch hebben voor meerdere pc's ofwel kan je na de modem alsnog een losse router aansluiten.
Let op bij de aankoop van een ADSL modem want er zijn verschillende standaarden, nl ADSL, ADSL2 en VDSL & in sommige gevallen is er ook nog een '+ variant'.

Kijk eens evt in het netwerken topic, daar staat geloof ik wel meerdere schema's ivm die filters e.d.

Ik denk dat hiermee het belangrijkste gezegd is, misschien dat iemand adners nog iets toe te voegen heeft....
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan je Linksys trouwens blijven gebruiken, en achter je ADSL modem plaatsen (zo hoeft die niet noodzakelijk 4 poorten te hebben). Zoek maar eens achter "bridged mode" op het forum.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”