April is belgacom maand. wanneer en wat?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

X-2datop schreef:
hollebollegijs schreef:mannekes,
we zijn 7 april, nog 23 dagen te gaan deze maand, dus een beetje geduld kan geen kwaad.
Hey bolle, volgens mij zegt ge hier toch duidelijk dat het nog deze maand is ? Of lezen we dat verkeerd ?

Langs de andere kant, who cares ... als het komt, komt het hé. Een wijze man zei ooit: "Expect the worst, then you don't get dissapointed."

Grtz,
X
lezen kunnen sommige ook al niet. :-D :-D
(grapje hé jongens, voel je je niet beledigd zoals caey hé :-D )
heb nooit gezegd in april hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

X-2datop schreef:Langs de andere kant, who cares ... als het komt, komt het hé. Een wijze man zei ooit: "Expect the worst, then you don't get dissapointed."
Bij BGC is dat dus; "Expect nothing..." :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

hollebollegijs schreef:
"we zijn 7 april, nog 23 dagen te gaan deze maand"

ok, dus wij lezen dat nu verkeerd?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:

ik stop ermee. het wordt vermoeiend,

nooit of nooit heb ik gezegd dat er april iets zou veranderen voor internet.
wel andere dingen, en daar sloeg mijn opmerking op terug utopia.
later enkele dagen terug, heb ik gezegd op korte termijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

hollebollegijs schreef:
X-2datop schreef:
hollebollegijs schreef:mannekes,
we zijn 7 april, nog 23 dagen te gaan deze maand, dus een beetje geduld kan geen kwaad.
Hey bolle, volgens mij zegt ge hier toch duidelijk dat het nog deze maand is ? Of lezen we dat verkeerd ?

Langs de andere kant, who cares ... als het komt, komt het hé. Een wijze man zei ooit: "Expect the worst, then you don't get dissapointed."

Grtz,
X
:wink:
hollebollegijs
Elite Poster

Geplaatst: Vr Mrt 14, 2008 19:16 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

is inderdaad mooi voor de alternatieve operatoren.
maar ja, laat ze maar doen.

ge moest eens weten wat belgacom nog allemaal van plan is.

april wordt belgacom maand
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Ach, we zijn misschien te naief geweest. We hebben gewoon teveel verwacht van onze meest logge provider.

En inderdaad, hollebollegijs had nooit gezegd dat het over internet ging gaan ... maar op een forum dat vooral internet/ADSL gericht is werd deze link misschien te snel gelegd.

Heer vergeef het ons ... naieve zielen ... AMEN
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

We hebben nog een paar dagen dus steek die hooivorken voorlopig maar effe in de kast. Gijs heeft inderdaad niet vermeld dat het om internet gaat, maar stiekem hopen we dat toch :p. U niet druk maken, doen alsof er niets aan de hand is en als het toch komt is de verrassing nog zo groot ^^.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Ik snap niet waarom BGC klanten nog zitten te wachten op iets dat er gewoon al lang is bij de concurrentie: betere prijzen, veel hogere limieten en sommige gevallen ook nog hogere snelheden
Afbeelding
Kartouch
Pro Member
Pro Member

Special_K schreef:Ik snap niet waarom BGC klanten nog zitten te wachten op iets dat er gewoon al lang is bij de concurrentie: betere prijzen, veel hogere limieten en sommige gevallen ook nog hogere snelheden
Omdat we goedgelovig en naief zijn ... en ook wel wat bekkomerd om de wedde van de CEO :lol:
Maar mees van al omdat we Hollebollegijs toch ook aan een inkomen moeten helpen. En geef toe dat ze het deze maand wel verdiend zal hebben.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Special_K schreef:Ik snap niet waarom BGC klanten nog zitten te wachten op iets dat er gewoon al lang is bij de concurrentie: betere prijzen, veel hogere limieten en sommige gevallen ook nog hogere snelheden
Omdat ze gewoon niet beter weten.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Net wat ik dacht, het zijn allemaal masochisten die klanten van BGC en ze zijn er nog fier op ook :lol:
Afbeelding
Special_K
Premium Member
Premium Member

deej schreef: Omdat ze gewoon niet beter weten.
Diegenen die hier zitten zullen het wel weten denk ik :?
Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

ik snap jullie toch niet helemaal, een bedrijf (Belgacom) waar zoveel zaken niet aan deugen volgens jullie, waarom dan zoveel moeite om het dan toch ook nog te blijven volgen, commentaar over geven, hun huidige klanten (die ook op Userbase zitten, een beetje belachelijk te maken?
Special_K schreef:
Ik snap niet waarom BGC klanten nog zitten te wachten op iets dat er gewoon al lang is bij de concurrentie: betere prijzen, veel hogere limieten en sommige gevallen ook nog hogere snelheden

Het zijn meestal niet de Belgacom-klanten die hier lopen te zeiken over de firma, het zijn meestal anderen.
Als jullie dan toch zo goed zitten op een ander, blijf daar dan en stop nu eens eindelijk met dat gezeur over andere firma's. Als je geen klant bent heb je toch ook geen last! Zaag tegen jullie eigen providers....
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kwaliteit? Beschikbaarheid?

Voor sommige mensen is beschikbaarheid belangrijker dan de prijs :wink:
En ik ken geen enkele speler die als het om beschikbaarheid gaat beter scoort dan Belgacom.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Special_K schreef:Net wat ik dacht, het zijn allemaal masochisten die klanten van BGC en ze zijn er nog fier op ook :lol:
Dus 90% van alle KMO's zijn masochistisch??? Het is effectief zo dat 80% van de bevolking niets geeft om volume of een betere prijs, zolang het goed werkt is het ok.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:

En ik ken geen enkele speler die als het om beschikbaarheid gaat beter scoort dan Belgacom.
Beschikbaarheid is geen probleem, 't is de snelheid :roll:

Heel erg leuk hoor, dekking van 99,8%, maar hoeveel % van die mensen zitten aan 1.1 Mb te surfen...
nogChoco
Premium Member
Premium Member

@jan28:
Belgacom controleert de ADSL markt op meer manieren dan gezond is. De prijzen en voorwaarden zijn daar het bewijs van. Zelfs als je bij een alternatieve ISP zit, betaal je nog (teveel) aan Belgacom. Waarom zou die situatie dan niet aangeklaagd mogen worden?

En het is misschien niet altijd duidelijk in de kritiek, maar vergeet niet dat Belgacom een duo-rol heeft: als provider en als netbeheerder. Hun netbeheer zou naar mijn mening neutraal moeten zijn, maar 't is zeer duidelijk dat zij die positie misbruiken om hun rol als internet en TV provider af te schermen van al teveel competitie.

edit: ... onder de beschermende paraplu van de regering(en).
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:
hollebollegijs schreef:

ik stop ermee. het wordt vermoeiend,

nooit of nooit heb ik gezegd dat er april iets zou veranderen voor internet.
wel andere dingen, en daar sloeg mijn opmerking op terug utopia.
later enkele dagen terug, heb ik gezegd op korte termijn.
Inderdaad daarin heb je gelijk gekregen wat betreft de maand april.

Belgacom heeft deze maand de tarieven voor de vaste telefonie verhoogd
Er zijn schandalen omtrent Belgacom en Proximus aan het licht gekomen
Belgacom als staatsbedrijf wil af van de sociale abonnementen, weigert dus nog zijn sociaal en maatschappelijke functie te verwezelijken
Er komt steeds meer druk op de gigantische prijzen voor breedband en telefonie van de Nationale Bank van Belgie en van minister Van Quickenborne
..

Dus het bedrijf heeft zijn best gedaan om zich op negatieve manier in de media te werken, nu enkel nog wachten op het persbericht met de prijs setting van hun ADSL2+
verb
Premium Member
Premium Member

jan28 schreef:ik snap jullie toch niet helemaal, een bedrijf (Belgacom) waar zoveel zaken niet aan deugen volgens jullie, waarom dan zoveel moeite om het dan toch ook nog te blijven volgen, commentaar over geven, hun huidige klanten (die ook op Userbase zitten, een beetje belachelijk te maken?

Het zijn meestal niet de Belgacom-klanten die hier lopen te zeiken over de firma, het zijn meestal anderen.
Als jullie dan toch zo goed zitten op een ander, blijf daar dan en stop nu eens eindelijk met dat gezeur over andere firma's. Als je geen klant bent heb je toch ook geen last! Zaag tegen jullie eigen providers....
Tegen wil en dank ben ik met mijn Dommel verbinding klant van dat rotbedrijf. Uiteindelijk vloeit er altijd geld naar de Belgacom kassa, tenzij ik Telenet neem maar dat is kiezen tussen pest en cholera.
deej
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:Dus 90% van alle KMO's zijn masochistisch???
Appelen - Peren. Het gaat over consumenten, niet bedrijven. Alhoewel ook de KMO's vaak niet beter weten bij gebrek aan IT manager.
Special_K schreef:Diegenen die hier zitten zullen het wel weten denk ik :?
En hoeveel % van de internet bevolking vertegenwoordigen diegenen die hier zitten?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:

Beschikbaarheid is geen probleem, 't is de snelheid :roll:

Heel erg leuk hoor, dekking van 99,8%, maar hoeveel % van die mensen zitten aan 1.1 Mb te surfen...
Met beschikbaarheid bedoelde ik niet de dekking maar de "uptime".
Als je kijkt naar het Belgacom netwerk dan is het moeilijk om beter te doen.

Dus kort samengevat wat mij betreft is het vrij simpel: is er een goedkoper alternatief met dezelfde kwaliteit dan zal ik overwegen om over te stappen.
Ik hebben trouwens recent een aantal SDSL lijnen bij Belgacom opgezegd en er komen er nog meer...
Rafken
Plus Member
Plus Member

jan28 schreef:ik snap jullie toch niet helemaal, een bedrijf (Belgacom) waar zoveel zaken niet aan deugen volgens jullie, waarom dan zoveel moeite om het dan toch ook nog te blijven volgen, commentaar over geven, hun huidige klanten (die ook op Userbase zitten, een beetje belachelijk te maken?
Special_K schreef:

BINGO. die zit.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Rafken schreef:
Special_K schreef:

BINGO. die zit.
Naar mijn weten is dit een forum waar je ervaringen deelt of dit nu klinkt als gezaag of niet, .. iedereen heeft recht op die mening, .. maar als je het niet kan aanzien niemand verplicht je van hier te lezen.
Rafken
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:
Rafken schreef:
Special_K schreef:

BINGO. die zit.
Naar mijn weten is dit een forum waar je ervaringen deelt of dit nu klinkt als gezaag of niet, .. iedereen heeft recht op die mening, .. maar als je het niet kan aanzien niemand verplicht je van hier te lezen.
maar respect is van belang. en je moet niet op één iemand schieten als hij of zij je mening niet deelt of ook niet mocht die persoon bij een bepaalde provider werken.
RESPECT telt, dat is wat sommingen niet kennen. Zielig is dat. Dat is zoals een klein kind dat zijn goesting niet krijgt. :-D
deej
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:BINGO. die zit.
Ik zie niet in waarom die zit. Hij zit totaal niet eigenlijk.

Wij klagen over Belgacom omdat ze op alle mogelijke manieren de concurrentie proberen te verhinderen wat resulteert in veel te hoge tarieven en een onbeweeglijke markt. Daarnaast horen we altijd hetzelfde gezaag over iTunes en foto's als excuus om de prijzen hoog te houden. Daarnaast klagen we over het BIPT dat een bende watjes is. Net zoals we klagen over Telenet die lekker mee profiteert van de hele situatie.

Met als resultaat dat de onwetende consument (gelukkig voor Belgacom & Telenet is dat 80% van de markt) veel te veel betaalt.
Rafken
Plus Member
Plus Member

deej schreef:
Rafken schreef:BINGO. die zit.
Ik zie niet in waarom die zit. Hij zit totaal niet eigenlijk.

Wij klagen over Belgacom omdat ze op alle mogelijke manieren de concurrentie proberen te verhinderen wat resulteert in veel te hoge tarieven en een onbeweeglijke markt. Daarnaast horen we altijd hetzelfde gezaag over iTunes en foto's als excuus om de prijzen hoog te houden. Daarnaast klagen we over het BIPT dat een bende watjes is. Net zoals we klagen over Telenet die lekker mee profiteert van de hele situatie.

Met als resultaat dat de onwetende consument (gelukkig voor Belgacom & Telenet is dat 80% van de markt) veel te veel betaalt.
en hoe komt het dat de klant onwetend is? vertel me dat is?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Rafken schreef:en hoe komt het dat de klant onwetend is? vertel me dat is?
w00t. Binnenkopper...

Omdat de klant zichzelf niet voldoende informeert uiteraard. Vraag eens aan 100 willekeurige Vlamingen om internet-providers op te sommen. De helft zal het in Keulen horen donderen, meer dan een kwart zal allicht Telenet/Belgacom vermelden en een marginale minderheid (haha) zal mogelijks hier en daar nog een derde, kleinere speler kunnen opsommen...

Ik ben er heilig van overtuigd dat VELEN zouden overstappen mochten ze de alternatieven kennen en mocht (niet onbelangrijk) het e-mailadres probleem van de baan zijn (velen willen hun e-mail adres behouden en tja...).
ooh. shiny.
Rafken
Plus Member
Plus Member

cloink schreef:
Rafken schreef:en hoe komt het dat de klant onwetend is? vertel me dat is?
w00t. Binnenkopper...

Omdat de klant zichzelf niet voldoende informeert uiteraard. Vraag eens aan 100 willekeurige Vlamingen om internet-providers op te sommen. De helft zal het in Keulen horen donderen, meer dan een kwart zal allicht Telenet/Belgacom vermelden en een marginale minderheid (haha) zal mogelijks hier en daar nog een derde, kleinere speler kunnen opsommen...

Ik ben er heilig van overtuigd dat VELEN zouden overstappen mochten ze de alternatieven kennen en mocht (niet onbelangrijk) het e-mailadres probleem van de baan zijn (velen willen hun e-mail adres behouden en tja...).
reclame maken moeten ze doen. ze moeten ook naar de klanten toestappen hé.
elke firma die wil groeien en meer klanten wil, moet reclame maken.
deej
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:reclame maken moeten ze doen. ze moeten ook naar de klanten toestappen hé.
Maar als dat in een markt is waar je professioneel gewurgd wordt door twee groten blijft er niet veel geld over om reclame te maken...

Dus daar moet de overheid iets aan doen: de tarieven naar beneden halen, de kabel openstellen, eventueel netwerk en content van mekaar afsplitsen you name it, zodat alternatieve operatoren deftig kunnen concurreren met twee bedrijven die hun infrastructuur en klantenbasis grotendeels cadeau hebben gekregen.
Special_K
Premium Member
Premium Member

L-army schreef:
Special_K schreef:Net wat ik dacht, het zijn allemaal masochisten die klanten van BGC en ze zijn er nog fier op ook :lol:
Dus 90% van alle KMO's zijn masochistisch??? Het is effectief zo dat 80% van de bevolking niets geeft om volume of een betere prijs, zolang het goed werkt is het ok.
Fout, ze geven er niet om omdat ze vaak niet weten dat er interessantere alternatieven zijn. Voor KMO's maakt het niet uit, ze trekken hun kosten toch gewoon af.
Afbeelding
Rafken
Plus Member
Plus Member

deej schreef:
Rafken schreef:reclame maken moeten ze doen. ze moeten ook naar de klanten toestappen hé.
Maar als dat in een markt is waar je professioneel gewurgd wordt door twee groten blijft er niet veel geld over om reclame te maken...

Dus daar moet de overheid iets aan doen: de tarieven naar beneden halen, de kabel openstellen, eventueel netwerk en content van mekaar afsplitsen you name it, zodat alternatieve operatoren deftig kunnen concurreren met twee bedrijven die hun infrastructuur en klantenbasis grotendeels cadeau hebben gekregen.
ok, maar als je klanten wil winnen, moet je reclame maken.
stel dat belgacom en telenet plots minder reclame zouden maken, ze gaan ook minder klanten binnenhalen.
stel nu dat belgacom geen reclame maakt voor Together. er zou niemand op intekenen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Special_K schreef:Voor KMO's maakt het niet uit, ze trekken hun kosten toch gewoon af.
Gelieve uw lompe, niets ter zake doende opmerkingen ergens anders te posten :evil:
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
Special_K schreef:Voor KMO's maakt het niet uit, ze trekken hun kosten toch gewoon af.
Gelieve uw lompe, niets ter zake doende opmerkingen ergens anders te posten :evil:
wat zijn we weer beleefd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:wat zijn we weer beleefd.
Wat is er mis met mijn opmerking?

Ik ben bedrijfsleider dus ik voel mij aangesproken door Special_K zijn opmerking en die is gewoon lomp of zal ik zeggen dom?
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
Rafken schreef:wat zijn we weer beleefd.
Wat is er mis met mijn opmerking?

Ik ben bedrijfsleider dus ik voel mij aangesproken door Special_K zijn opmerking en die is gewoon lomp of zal ik zeggen dom?
gelijk heb je.
maar met alle respect, laat gewoon het woordje lomp weg.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Astralon schreef:
Ik heb er geen probleem dat men me verwijt om lompe opmerkingen te maken als er een degelijke argumentatie aan toegevoegd wordt maar die is me hier even ontgaan.
Ik zal ondertussen even de vrijheid nemen om me nader te verklaren.
L-army verklaart eerder in deze thread dat 80% van de zakelijke telecomklanten BGC verkiest. Mijn repliek is gewoon dat de prijs voor hen een minder doorslaggevend argument is dan voor particuliere gebruikers omdat ze uiteindelijk deze kosten kunnen inbrengen in hun boekhouding.
Daarmee beweer ik niet dat er uiteindelijk geen meerkost meer overblijft.
EOD
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Als je dit bedoelt...
Special_K schreef:Mijn repliek is gewoon dat de prijs voor hen een minder doorslaggevend argument is dan voor particuliere gebruikers omdat ze uiteindelijk deze kosten kunnen inbrengen in hun boekhouding.
schrijf het dan a.u.b. ook zo en niet...
Special_K schreef: Voor KMO's maakt het niet uit, ze trekken hun kosten toch gewoon af.
Special_K schreef: Ik heb er geen probleem dat men me verwijt om lompe opmerkingen te maken als er een degelijke argumentatie aan toegevoegd wordt maar die is me hier even ontgaan.
De indruk wekken dat de kosten voor een bedrijf totaal onbelangrijk zijn want dat ze die toch mogen aftrekken van de belastingen is een lompe en/of domme opmerking.
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:Als je dit bedoelt...
Special_K schreef:Mijn repliek is gewoon dat de prijs voor hen een minder doorslaggevend argument is dan voor particuliere gebruikers omdat ze uiteindelijk deze kosten kunnen inbrengen in hun boekhouding.
schrijf het dan a.u.b. ook zo en niet...
Special_K schreef: Voor KMO's maakt het niet uit, ze trekken hun kosten toch gewoon af.
Special_K schreef: Ik heb er geen probleem dat men me verwijt om lompe opmerkingen te maken als er een degelijke argumentatie aan toegevoegd wordt maar die is me hier even ontgaan.
De indruk wekken dat de kosten voor een bedrijf totaal onbelangrijk zijn want dat ze die toch mogen aftrekken van de belastingen is een lompe en/of domme opmerking.
vraagje off topic.
zeg jij als bedrijfsleider tegen je personeel ook dat ze ook lomp of stom zijn bij een foutje?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Rafken schreef:vraagje off topic.
zeg jij als bedrijfsleider tegen je personeel ook dat ze ook lomp of stom zijn bij een foutje?
Vraag morgen eens aan je baas opslag en vermeldt als argument dat het toch niets uitmaakt want dat hij/zij de kosten toch mag aftrekken.
Post zijn/haar antwoord en dan krijg je mijn antwoord :wink:
Rafken
Plus Member
Plus Member

Astralon schreef:
Rafken schreef:vraagje off topic.
Vraag morgen eens aan je baas opslag en vermeldt als argument dat het toch niets uitmaakt want dat hij/zij de kosten toch mag aftrekken.
Post zijn/haar antwoord en dan krijg je mijn antwoord :wink:
mijn baas zal nooit het woord 'lomp' gebruiken.
hij zou het professioneler zeggen. welk woord juist weet ik niet maar hij zou dat ene woord zeker niet gebruiken.
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”