Diod schreef:De laatste tijd heb ik hier last van een serieus trage download snelheid, de uploadsnelheid is normaal:
http://www.speedtest.net/result/264295434.png
Voorheen kreeg ik 400 KB/s, terwijl dit nu dus véél lager ligt. Hier is niks verandert geweest. Ik merk dit vooral in het weekend, door de week heb ik een redelijk normale snelheid maar 's avonds (vanaf +- 23:00 uur) merk ik ook weer een vertraging.
Dommel schreef:Geachte,
Hartelijk dank voor uw email !
WIj hebben een lijnmeting gedaan en konden geen problemen vastellen :
Synchro measurement result for line 013######
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 4640.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 21.0 dB
UpstreamNoiseMargin 22.0 dB
DownstreamAttenuation 18.0 dB
UpstreamAttenuation 7.0 dB
Mocht dit niet duidelijk zijn, kan u onze helpdesk
telefonisch contacteren tijdens kantooruren.
Zij helpen u hier graag mee verder!
U kan hen bereiken op het nummer 070 224 305.
Alvast bedankt!
Iemand enig idee wat dit zou zijn?Diod schreef:En ik denk dus ook niet dat het probleem hier ligt.
Het is dan ook niet altijd dat ik problemen ondervindt.
Nu haal ik bijvoorbeeld 400 KB/s op de newsserver.
Eergisteren kon ik van geluk spreken als ik 100 haalde.
Het is niet alleen met de newsserver, maar ook met andere zaken(waar ik normaal wel 400 KB/s ofzo haal).
En ik merk ook dat ik bijvoorbeeld 's avonds of in het weekend vooral problemen heb, terwijl ik op een werkdag dit niet (fel) merk.
Ik weet niet of dit mogelijk is(ben niet zo thuis in ADSL zaken), maar is het misschien zo dat als er iemand anders op de centrale(of wat dan ook) aangesloten zit, die op volle snelheid aan het downloaden is, hij de rest tegenhoud?(Ik bedoel dan meerdere mensen) Want zoals 's nachts en door het weekend zullen de meesten wel downloaden (die bij dommel zijn).