Bij deze een probleem waarvoor ik op zoek ben naar een geschikte oplossing:
Ik beschik over een oude desktop waarop momenteel mijn dagelijkse werkbestanden staan. (WinXP)
Sinds kort ben ik ook de gelukkige eigenaar van een laptop die ik vanaf heden ook wil gebruiken om die werkbestanden te wijzigen (Vista Ult.)
En als backupmedium beschik ik over een NAS (Iomega Storcenter 250 GB).
Nu wil ik de bestanden tussen desktop en laptop gaan synchroniseren. Hiervoor heb ik SyncbackSE op het oog.
Voor het backuppen zit ik met een andere uitdaging:
Op mijn desktop draai ik Norton Ghost 9 en daarmee maakte ik images naar de netwerk-schijft.
Nu, bij de laptop met Vista Ult. kan ik backuppen via windows ... maar die kan niet naar een netwerkshare. Probleem dus. Ik zoek nu een fatsoenlijke oplossing die de 2 pc's kan syncen, en de nodige backup-soft om te backupen naar de netwerkschijf.
Bestanden die op de netwerkschijf staan zou ik dan willen backuppen naar de desktop-PC (het gaat hier weldegelijk over andere bestanden dan de images van de pc's.)
Doe gerust jullie voorstellen ... andere en betere soft, een andere aanpak ?
Ik had al gedacht om mijn bestanden op de netwerkschijf te bewaren en te backuppen naar de desktop (maar Nortong Ghost 9 kan dan geen backup-maken van een netwerkshare dacht ik) Bijkomend nadeel is als ik met de laptop het huis uit ben ik mijn werkbestanden niet mee heb.
Backup - Synchronisatiesoft
-
- Member
- Contacteer:
Google is op Compare IT!
Op het eerste zicht lijkt me dit vooral een tool om bestanden te vergelijken. Ik zoek iets dat 2 directories gaat vergelijken en in 2 richtingen updaten. Echt synchroniseren van folders/volumes.unexpected schreef:Google is op Compare IT!
Maar synctoy blijkt niet vista-compatible te zijn ...Arrigi schreef:Synctoy (gratis) van MS doet dat synchroniseren ook wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ah bon? Ik heb dat van de week zonder problemen geïnstalleerd (Vista Home Premium), maar heb wel nog geen synch proces laten draaien.Kartouch schreef:Maar synctoy blijkt niet vista-compatible te zijn ...Arrigi schreef:Synctoy (gratis) van MS doet dat synchroniseren ook wel.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Mounten ? Als je bedoeld via een net use commando hem te mappen naar een driveletter heb ik dat al gedaan. Maar helaas zonder suc6.L-army schreef:Al eens geprobeerd je netwerk-share als netwerk-schijf te mounten? Misschien kan je dan wel via vista een backup maken
Keep us informed als het wel lukt ! Maar voor zover ik weet is het zo'n Unsupported program van MS.Maglor schreef:Ah bon? Ik heb dat van de week zonder problemen geïnstalleerd (Vista Home Premium), maar heb wel nog geen synch proces laten draaien.Kartouch schreef:Maar synctoy blijkt niet vista-compatible te zijn ...Arrigi schreef:Synctoy (gratis) van MS doet dat synchroniseren ook wel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
de 2.0 beta is hier al een hele tijd aan het synchroniseren met m'n Maxtor StorageConnect II nochtans ... ik heb Vista 32b Ultimate.
Floris Bakker for president!
Ik ben vandaag eens beginnen spelen met Syncback SE. Ik heb het geïnstalleerd op mijn XP-toestel en wat gebackupped naar mijn netwerk-schijf. Seems to work.
2de stap was syncen naar mijn Vista-laptop en daar heb ik een probleem met de sharing van de drive. Ik heb op mijn laptop een partitie h: aangemaakt waarop eigenlijk een copie moet komen van mijn desktop h-folder.
Dus op de laptop advanced-sharing gemaakt van deze partitie, en ik vind ze ook terug vanaf mijn desktop. Maar als ik vanaf mijn desktop op die partitie wil schrijven krijg ik 'Access Denied'. Doe ik een sharing van de folder kan ik onder die fodler wel allerlei dingen doen.
Op internet rondsurfen heeft me al bijgebracht dat vista niet meewerkt als je een drive wil sharen, maar 'k heb nog geen oplossing gevonden? Heeft iemand hier daarvoor al een oplossing ?
2de stap was syncen naar mijn Vista-laptop en daar heb ik een probleem met de sharing van de drive. Ik heb op mijn laptop een partitie h: aangemaakt waarop eigenlijk een copie moet komen van mijn desktop h-folder.
Dus op de laptop advanced-sharing gemaakt van deze partitie, en ik vind ze ook terug vanaf mijn desktop. Maar als ik vanaf mijn desktop op die partitie wil schrijven krijg ik 'Access Denied'. Doe ik een sharing van de folder kan ik onder die fodler wel allerlei dingen doen.
Op internet rondsurfen heeft me al bijgebracht dat vista niet meewerkt als je een drive wil sharen, maar 'k heb nog geen oplossing gevonden? Heeft iemand hier daarvoor al een oplossing ?
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Al die poespas van Vista & XP met die Advanced/Easy sharing zeik buitensmijten en het op de ouwerwetse manier doen. Zelfs onder Vista word nog elke schijf voor de admin geshared als "driveletter$". Dus op je desktop gewoon een net use doen naar "\\vistalaptop\drive$". Als dat niet werkt scheelt er iets anders :p
Grtz,
X
// Edit door L-army: onnodige quote weggehaald. Probeer hier op te letten aub.
Grtz,
X
// Edit door L-army: onnodige quote weggehaald. Probeer hier op te letten aub.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Member
- Contacteer:
klopt maar die mannen hebben ook "Synchronize IT!" en dat is wat je zoektKartouch schreef:Op het eerste zicht lijkt me dit vooral een tool om bestanden te vergelijken. Ik zoek iets dat 2 directories gaat vergelijken en in 2 richtingen updaten. Echt synchroniseren van folders/volumes.unexpected schreef:Google is op Compare IT!

Zolang we nog in Beta zijn (which means free
) kan je ook via onze softwareal je data van je pc's insyn houden
Vragen hieromtrent ? , stel ze gerust via pm

Vragen hieromtrent ? , stel ze gerust via pm
Ik wist niet van het bestaan van Synctoy 2 Beta. Die heb ik alvast eens naast Syncback SE staan.
Het probleem met de Share op vista blijft bestaan. Ook de root h$ verschaft mij geen toegang. Het blijkt echt een probleem te zijn om onder vista een volledige partity te sharen
Maar we blijven zoeken.
En na Synctoy komen de andere misschien ook nog aan bod. Tot ik mijn zin gevonden heb.
Het probleem met de Share op vista blijft bestaan. Ook de root h$ verschaft mij geen toegang. Het blijkt echt een probleem te zijn om onder vista een volledige partity te sharen

En na Synctoy komen de andere misschien ook nog aan bod. Tot ik mijn zin gevonden heb.