homeconnect & cityconnect in st-truiden & kessel-lo

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 maa 2007, 11:54
Locatie: 3910 / Neerpelt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zojuist te lezen bij nieuws & updates in het crm system :

April 26 - 2008 - 9:21 AM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: homeconnect & cityconnect in st-truiden and kessel-lo can be ordered

we are pleased to announce that cityconnect in st-truiden and kessel-lo and homeconnect can be ordered as of today.
if you have an existing netconnect line in these regions you can start the migration via the i-link in your controlpanel.

----------------------------------------------------------------

vanaf vandaag kan u overal de homeconnect bestellen en in st-truiden en kessel-lo de aanvraag starten voor een cityconnect aansluiting.
indien u een bestaande netconnect aansluiting heeft in deze regios kan u ook de migratie naar cityconnect starten via de i-knop in uw controlpanel. :-D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goed nieuws :). Ze werken daar toch naarstig door, bij Dommel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

er staat dat het kan besteld worden, niet dat het kan opgeleverd worden.

het woord naarstig zou ik bij dommel zeker niet gebruiken. ik wacht ondertussen al 5 weken op mijn cityconnect aansluiting in leuven, waar het produkt al sinds 5 maanden besteld kan worden.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb me ingeschreven en meteen betaald. Volgens de instructies moest je ook een contract opsturen via fax of post... maar WELK contract? Krijg je dat nog via de post toegestuurd ofzo?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wimpie3 schreef:Ik heb me ingeschreven en meteen betaald. Volgens de instructies moest je ook een contract opsturen via fax of post... maar WELK contract? Krijg je dat nog via de post toegestuurd ofzo?

neen je moet met uw eigen bloed opschrijven: ik ga akkoord om mijn ziel in ruil te geven voor cityconnect abonnement.
En je moet zelfs geen 2 dagen wachten, het moment dat je je handtekening zet verschijn Bart en zegt dat je binnen enkele weken zal aangesloten worden
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

wimpie3 schreef:Ik heb me ingeschreven en meteen betaald. Volgens de instructies moest je ook een contract opsturen via fax of post... maar WELK contract? Krijg je dat nog via de post toegestuurd ofzo?
Dit contract krijg je normaal per mail.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

heb het hier ook aangevraagd (vrijdag al) ... factuur ook direct betaald.

Nog geen nieuw contract gekregen of info hoe ik hun siemens modem kan kopen. (wil 'em best ook zelf bestellen ... maar als je het bij hun besteld krijg je blijkbaar speciale firmware die wat beter werkt op hun netwerk).
Aan welke prijs verkopen ze die modem?
meos
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2008, 00:32

Iemand enig idee hoelang zo een migratie naar Cityconnect duurt als je reeds Netconnect hebt ?
jokke009
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2008, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Khad al netconnect en dus op de knop gedrukt op den vrijdag ... steeds aant wachten. Nu kan ik wel zeggen dat men internet opeens weg is... chance dat ik backup skynet nog heb.

Kzal maar is beginnen zoeken voor ne modem. annex m perferable, kga dadelijk loveno bellen om te zien dat dien Gigaset van siemens daaarmee werkt .
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

persoonlijk ga ik niet investeren in speciale annex M modem, wat je wint aan upload verlies je immers aan download, dus waarom niet proberen met gewone adsl2 compatibele modem. het ziet er trouwens naar uit dat ik één van de eerste zal zijn die met Fritzbox cityconnect gaat pakken.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

meos schreef:Iemand enig idee hoelang zo een migratie naar Cityconnect duurt als je reeds Netconnect hebt ?


tot nu toe schandalig lang, kan zelfs evolueren naar onaanvaardbaar lang.

ik heb migratie aangevraagd op 20 maart, migratiefee is ook al betaald. Tot nu toe nog geen enkele feedback gekregen, behalve een confirmatiemail en de vermelding 'migration has been requested' in de CRM toepassing.

Al twee mails gestuurd, naar goede gewoonte wordt er niet op geantwoord. Bellen naar een 070 support nummer doe ik uit principe niet.
Temenes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008, 16:45

Is er eigenlijk al iemand die aangesloten is geraakt in Sint-Truiden? Ik belde vandaag naar de klantendienst en kreeg te horen dat de centrale nog niet in orde was.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik hoorde 2 weken geleden dat de centrale in Kessel-Lo ten vroegste in juni gaat klaar zijn. Fijne gasten! Die innen ons geld dus al lang voor ze klaar zijn met hun installatie...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

wimpie3 schreef:Ik hoorde 2 weken geleden dat de centrale in Kessel-Lo ten vroegste in juni gaat klaar zijn. Fijne gasten! Die innen ons geld dus al lang voor ze klaar zijn met hun installatie...
haha, in Leuven hadden ze toch 4 maanden op voorhand geind? :D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Temenes
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008, 16:45

Vandaag eindelijk aangesloten in Sint-Truiden.

afstand tot centrale 1.1 à 1.5 km
modem: philips sna6640

down
Your DOWNLOAD Speed:
12233 kbps or 1529 KB/sec

an efficiency of ~51%

up
Your UPLOAD Speed:
948 kbps or 119 KB/sec
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zeer degelijk ^^
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Temenes schreef:Vandaag eindelijk aangesloten in Sint-Truiden.


Welkom op het echte Internet ;).
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Temenes schreef:Vandaag eindelijk aangesloten in Sint-Truiden.


cool, kessel-lo switcht maandag normaal.
Weet iemand waar de bcom centrale in kessel-lo is? Ben er vrij ver vandaan denk ik (maar sync wel aan 4mbps op mijn adsl verbinding).
Anyway cityconnect plus is goedkoper dan netconnect+boostpack ... en dan krijg is nog vast ip en upload zal zeker wel wat hoger zijn ... dus is zeker de moeite.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

zoals verwacht ... mijn netconnect is vandaag cityconnect plus geworden in kessel-lo

Downstream-snelheid: 7781 kbps
Upstream-snelheid: 1245 kbps

woon vrij ver van centrale, dus is zoals ik verwacht had.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

ChelloExtremer schreef:zoals verwacht ... mijn netconnect is vandaag cityconnect plus geworden in kessel-lo

Downstream-snelheid: 7781 kbps
Upstream-snelheid: 1245 kbps

woon vrij ver van centrale, dus is zoals ik verwacht had.

op meer dan 3.3km?
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ChelloExtremer schreef:zoals verwacht ... mijn netconnect is vandaag cityconnect plus geworden in kessel-lo

Downstream-snelheid: 7781 kbps
Upstream-snelheid: 1245 kbps

woon vrij ver van centrale, dus is zoals ik verwacht had.


Waar is de centrale ergens in Kessel-Lo?
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Vandaag signaal actief! Alleen geraak ik er niet op... van zodra ik wat resultaten kan halen lees je ze hier :)

Srry voor de tripple post :cry:
Laatst gewijzigd door Gieleuh 27 mei 2008, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gieleuh kan je nog meer spammen misschien!!?
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

En exact dezelfde post dan nog -_-. modje kan je ff wat postjes verwijderen? (incluis deze)
Afbeelding
Gieleuh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:31

Your DOWNLOAD Speed:
11022 kbps or 1378 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
1027 kbps or 128 KB/sec

Best jammer van de uploadsnelheid! Weet niet of Annex M nu aanstaat of niet... Waar kan ik dat vinden bij een Siemens SX762...
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Ik woon op 3.4 km van de centrale in sint-truiden voor adsl2 en weet echt niet of ik zou overschakelen als ik hier lees op 1.5 km 1500 kbps download ga ik miss maar 800 kbps hebben en dan ga ik mij enorm irriteren aan de trage download snelheid. ( heb met turbonet zo goed als altijd volle snelheid) En als ik dan ga klagen bij dommel gaan ze toch met excusses afkomen dat het probleem be mij ligt enzo... Wat dus duidelijk niet is.
Als men zegt 24mbps dan moet dat ook 24mbps zijn! en niet maar de helft.
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

eljefke schreef:Ik woon op 3.4 km van de centrale in sint-truiden voor adsl2 en weet echt niet of ik zou overschakelen als ik hier lees op 1.5 km 1500 kbps download ga ik miss maar 800 kbps hebben en dan ga ik mij enorm irriteren aan de trage download snelheid. ( heb met turbonet zo goed als altijd volle snelheid) En als ik dan ga klagen bij dommel gaan ze toch met excusses afkomen dat het probleem be mij ligt enzo... Wat dus duidelijk niet is.
Als men zegt 24mbps dan moet dat ook 24mbps zijn! en niet maar de helft.


dan moet je bij telenet blijven met je limiet :|
daar kan jij EN dommel niks aandoen dat de snelheid zakt vanwege de afstand
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Men garandeert geen 24mbit, dommel niet belgacom niet. Geen enkele ADSL provider.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

eljefke schreef:Ik woon op 3.4 km van de centrale in sint-truiden voor adsl2 en weet echt niet of ik zou overschakelen als ik hier lees op 1.5 km 1500 kbps download ga ik miss maar 800 kbps hebben en dan ga ik mij enorm irriteren aan de trage download snelheid. ( heb met turbonet zo goed als altijd volle snelheid) En als ik dan ga klagen bij dommel gaan ze toch met excusses afkomen dat het probleem be mij ligt enzo... Wat dus duidelijk niet is.
Als men zegt 24mbps dan moet dat ook 24mbps zijn! en niet maar de helft.
Op 3.4 km kun je nog tussen de 4 en 8 Mb halen. Wanneer providers snelheden geven, dan staat daarbij: "Maximumsnelheid" en niet gegarandeerde snelheid. Bij Dommel niet, bij Belgacom niet en bij Telenet ook niet. Gij moet van mij niet overschakelen, blijf jij maar bij Telenet, zagers als jij verdienen niets anders dan Telenet.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Lord Utopia schreef: zagers als jij verdienen niets anders dan Telenet.


:think:
:lol2:

ElJefke, misschien is het interessant mocht je je kennis van ADSL oppoetsen of toch wat meer nalezen wat ADSL juist is (voordelen, nadelen, beperkingen).

Het heeft zijn voordelen en nadelen tegenover coax.
Maar om hier de oerOUDE discussie over te beginnen welke techniek beter is... nee dank u.
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Moet er dus uit concluderen dat adsl pakken slechter is?! Het oude kabel is trager omdat er meerdere mensen tegelijk opzitten verhaaltje, heb ik geen last van dus Adsl is dus nest? En dommel is een prul bedrijf... Ik haat het limiet bij telenet, maar wordt opgetrokken en als ik de minister zou moeten geloven gaat het nog veel hoger worden opgetrokken.
Ik lig ver van de telenet centrale. En toch 20mbps halen. Amuseer je maar met je disconnects en trage snelheid. Ik kom wel aan met 60 gb per maand... Ik kan ook 500gb downloaden per maand maar wat heb ik eraan? 40 films per maand die ik nooit zal zien...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

En kun je je zinnen ook normaal neerpennen? Om het enigszins goed te kunnen lezen?

Jajong, jij zit héél erg ver van de Telenet-centrale, rara.

Download jij maar razendsnel, je verdient het.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

eljefke schreef:Moet er dus uit concluderen dat adsl pakken slechter is?! Het oude kabel is trager omdat er meerdere mensen tegelijk opzitten verhaaltje, heb ik geen last van dus Adsl is dus nest? En dommel is een prul bedrijf... Ik haat het limiet bij telenet, maar wordt opgetrokken en als ik de minister zou moeten geloven gaat het nog veel hoger worden opgetrokken.
Ik lig ver van de telenet centrale. En toch 20mbps halen. Amuseer je maar met je disconnects en trage snelheid. Ik kom wel aan met 60 gb per maand... Ik kan ook 500gb downloaden per maand maar wat heb ik eraan? 40 films per maand die ik nooit zal zien...
Hoeveel betaal je voor die 60 gieg ook weer?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Tja minder als je bij dommel...
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

eljefke schreef:Tja minder als je bij dommel...


We gaan echt geen spelletje spelen, hoor.

Ja Telenet is sneller vs ADSL.
JA ADSL2+ KAN sneller zijn als Telenet, zo kan VDSL alsook VDSL2 dit zijn.

Kabel heeft nog genoeg debiet over om ook zijn snelheden te verhogen hoor, maar jij zit goed, want jij hebt geen last van fluctuaties in snelheden of uitvallen. (Ik ken er persoonlijk anderen die aan t einde van de lus zitten).

Je hebt t heel duidelijk gemaakt dat jij kabel verkiest. Over smaak of voorkeur valt nu eenmaal niet te twisten.

Volgens veel mensen hun mening hier op UB is Telenet veel te duur voor wat ze aanbieden. En de meeste users hier zijn geen jan modaals die eens een filmpje downloaden en tevree zijn met alle BS die de duopolisten ze in hun strot ramt.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Heb sinds dinsdag een aansluiting in Kessel-Lo, onder de meest optimale omstandigheden. Zit op een 300 tal meter van de centrale, volledig nieuwe bekabeling van Belgacom in de kelder, geen splitter. Haal toch teleurstellende resultaten:

In Annex A meldt het logbestand:
Bandwidth (Down/Up - kbit/s) : 10650/1125

In Annex M krijg ik:
Bandwidth (Down/Up - kbit/s) : 10446/1809

Dit zijn de resultaten zoals ik ze in de logfile krijg bij het resetten van de modem - zijn dit de lijnsync waarden of de daadwerkelijke transfer snelheden?

Ik ben trouwens informaticus maar had het zelf lastig om alles geconfigureerd te krijgen ("out of the box" werkte het bijgeleverde modem niet). Een korte handleiding of howto van Dommel zou dus welkom zijn...
jandc
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2008, 13:21

wimpie3 schreef:Heb sinds dinsdag een aansluiting in Kessel-Lo, onder de meest optimale omstandigheden. Zit op een 300 tal meter van de centrale, ...


Hey Wimpie3,
waar is die centrale in Kessel-Lo juist gelegen?
Hang er zelf ook aan (016/25....) maar wil kunnen inschatten op hoeveel km ik ongeveer zit.
Jan
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

eljefke schreef:Moet er dus uit concluderen dat adsl pakken slechter is?! Het oude kabel is trager omdat er meerdere mensen tegelijk opzitten verhaaltje, heb ik geen last van dus Adsl is dus nest? En dommel is een prul bedrijf... Ik haat het limiet bij telenet, maar wordt opgetrokken en als ik de minister zou moeten geloven gaat het nog veel hoger worden opgetrokken.
Ik lig ver van de telenet centrale. En toch 20mbps halen. Amuseer je maar met je disconnects en trage snelheid. Ik kom wel aan met 60 gb per maand... Ik kan ook 500gb downloaden per maand maar wat heb ik eraan? 40 films per maand die ik nooit zal zien...


Haha ,droom maar lekker verder dit wordt een BHV2 (brussel halle vilvoorde).

Dommel een prul bedrijf: best niks zeggen over bedrijven waar je nooit klant bent of geweest bent.


500GB downloaden bij telenet : wat gaat je dat niet kosten?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

tarzan1990 schreef:500GB downloaden bij telenet : wat gaat je dat niet kosten?


sssh ... hij ( of zij ) denkt dat de limieten truk nog werkt ;)
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

De centrale ligt in de wijk Lolanden. Vlakbij de kleine GB in Kessel-Lo.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”