Belgacom opent adsl2 in juli

Nieuws omtrent telecom
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Zambo schreef:
hollebollegijs schreef: en dit om misbruik te vermijden.
Allé, Belgacom denkt nu ook al rechter te mogen spelen en zo te bepalen wat hun klanten mogen en wat niet. Wat wordt de volgende uitspraak van Belgacom om hun gigantische dure prijzen te verantwoorden?
wat de prijzen betreft, daar moet je ook naar het bipt kijken. belgacom mag niet zomaar zelf prijzen bepalen. alles moet goedgekeurd worden het bipt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

hollebollegijs schreef:
Zambo schreef:
Allé, Belgacom denkt nu ook al rechter te mogen spelen en zo te bepalen wat hun klanten mogen en wat niet. Wat wordt de volgende uitspraak van Belgacom om hun gigantische dure prijzen te verantwoorden?
wat de prijzen betreft, daar moet je ook naar het bipt kijken. belgacom mag niet zomaar zelf prijzen bepalen. alles moet goedgekeurd worden het bipt.
^^ Dat dus, Zambo :lol:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

deej schreef:
hollebollegijs schreef:de limieten afschaffen zie ik nooit gebeuren
Tuurlijk niet, dan worden de marges kleiner en de concurrentie doet het toch ook niet. Op de volume packs wordt heel verdiend trouwens. Het zal een grote derde partij zijn die ze zal afschaffen en er kabaal rond maken. Dan zullen TN en BGC misschien volgen.

Dit gezegd zijnde; als BGC bij de lancering VDSL2 de limieten afschaft is Telenet gewoon dood want hun Mach 0,2 kan dat vandaag niet aan. En het Belgacom VDSL2 netwerk is meer dan sterk genoeg om FUP aan te kunnen.

Alleen killen ze dan ook al hun resellers in één keer want die hun transit en VPs kunnen dat niet aan :lol:.
Hm masterplan ;)
dbr
Premium Member
Premium Member

deej schreef:
hollebollegijs schreef:de limieten afschaffen zie ik nooit gebeuren
Tuurlijk niet, dan worden de marges kleiner en de concurrentie doet het toch ook niet. Op de volume packs wordt heel verdiend trouwens. Het zal een grote derde partij zijn die ze zal afschaffen en er kabaal rond maken. Dan zullen TN en BGC misschien volgen.

Dit gezegd zijnde; als BGC bij de lancering VDSL2 de limieten afschaft is Telenet gewoon dood want hun Mach 0,2 kan dat vandaag niet aan. En het Belgacom VDSL2 netwerk is meer dan sterk genoeg om FUP aan te kunnen.

Alleen killen ze dan ook al hun resellers in één keer want die hun transit en VPs kunnen dat niet aan :lol:.
Vooropgesteld dat iedereen 100+gb gaat gebruiken als de limieten opgeheven worden.
Dat is natuurlijk onzin, de limieten zijn een inkomstenbron, daarom zijn ze er nog.
Was het wel zo dat mensen continu 100+GB zouden downloaden dan had Kpn in Nederland de limieten ook nooit afgeschaft.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Jelle
Member
Member

Dat denk ik dus ook. Ikzelf ben ook een tegenstander van de limieten, hoewel ik nog nooit erover heb gezeten. Ik hou m'n verbruik echter wel in de gaten. Over de limiet is immers meteen bijbetalen bij Tele2.

Afschaffing van de limiet zou vooral m'n internetgebruik iets aangenamer maken. Eindelijk eens een wat verschillende linuxdistro's tegelijk kunnen testen, eens rustig op youtube kunnen rondklikken zonder me zorgen te moeten maken over de grootte van de filmpjes. 100+GB, dat doe ik nooit op, maar het surfconfort zal er zeker op vooruit gaan.
Caey
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:
Zambo schreef:
Eigenlijk is dat toch wel erg van het BIPT, Belgacom heeft zo'n prachtige reputatie weten op te bouwen qua eerlijke mededinging dat het werkelijk, werkelijk! Onzinnig is dat ze zelfs maar durven vermoeden dat Belgacom zou proberen de concurrentie uit de markt te drukken. Stel u voor dat er een concurrent zou zijn voor bijvoorbeeld het 1207 nummer, neem nu het willekeurige 1313 nummer dan zou Belgacom nooit via een 'lek' die nummers zelf registreren en dan extra kosten aanrekenen zodat ze per definitie duurder zijn.
Gelukkig procederen ze dan ook het BIPT plat.

Er was wel één mening die creatief was:
Belgacom opent adsl2 voor de alternatieve operatoren en beginnen dan zelf maar samen met telenet vdsl-snelheden aan te bieden (hoewel dat uitdrukkelijk niet de bedoeling was)

18GB - 40Mbit down : gone in 60 minutes!
Laatst gewijzigd door Caey 26 apr 2008, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Persoonlijk vind ik het dommel systeem veel interessanter dan een FUP, bij FUP weet je niet precies hoeveel je mag downloaden, bij een harde limiet die hoog ligt wel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Kan iemand mij eens het BIPT besluit tonen dat de prijs van een Belgacom internet abo vastlegt op 41€ ?

En hoe valt het hele 'Belgacom is onschuldig' verhaal te rijmen met het BIPT onderzoek naar price-squeezing door Belgacom, wat de abo-prijs van de andere ISPs beinvloed?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

L-army schreef:Persoonlijk vind ik het dommel systeem veel interessanter dan een FUP, bij FUP weet je niet precies hoeveel je mag downloaden, bij een harde limiet die hoog ligt wel.
Hoezo? dommel heeft een FUP.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

nogChoco schreef:Kan iemand mij eens het BIPT besluit tonen dat de prijs van een Belgacom internet abo vastlegt op 41€ ?

En hoe valt het hele 'Belgacom is onschuldig' verhaal te rijmen met het BIPT onderzoek naar price-squeezing door Belgacom, wat de abo-prijs van de andere ISPs beinvloed?
Kun je zelf eens nazien hier, bij marktanalyses,... dateert wel van 11/02/2003

(zal je niet al te veel aan hebben dus)
dbr
Premium Member
Premium Member

Jelle schreef:Dat denk ik dus ook. Ikzelf ben ook een tegenstander van de limieten, hoewel ik nog nooit erover heb gezeten. Ik hou m'n verbruik echter wel in de gaten. Over de limiet is immers meteen bijbetalen bij Tele2.

Afschaffing van de limiet zou vooral m'n internetgebruik iets aangenamer maken. Eindelijk eens een wat verschillende linuxdistro's tegelijk kunnen testen, eens rustig op youtube kunnen rondklikken zonder me zorgen te moeten maken over de grootte van de filmpjes. 100+GB, dat doe ik nooit op, maar het surfconfort zal er zeker op vooruit gaan.
Inmiddels heb je dus unlimited, mocht je via domicilering betalen.
(zie tele2 deelforum)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

laurens7 schreef:
L-army schreef:Persoonlijk vind ik het dommel systeem veel interessanter dan een FUP, bij FUP weet je niet precies hoeveel je mag downloaden, bij een harde limiet die hoog ligt wel.
Hoezo? dommel heeft een FUP.
Waar zie jij dat?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mediumband is FUP. Dus netconnect+boostpack = FUP met minimum 150GB
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Blue-Sky schreef:
nogChoco schreef:Kan iemand mij eens het BIPT besluit tonen dat de prijs van een Belgacom internet abo vastlegt op 41€ ?

Kun je zelf eens nazien hier, bij marktanalyses,... dateert wel van 11/02/2003

(zal je niet al te veel aan hebben dus)
Gelieve mij de relevante paragraaf in dat document te quoten, want ik zie'm niet?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”