EDPNET helpdesk speedtest

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
inetsurfer
Starter
Starter

Dit is om een gehoor te geven aan de -- mijn inziens -- vele problemen die zich de laaste tijd voordoen bij edpnet.

Via deze weg doe ik een test van hun helpdesk en post ik alle resultaten hier op een zo objectieve manier mogelijk.

hier de start:

aanvankelijk heb ik aanmeldproblemen met mijn ADSL verbinding ADSL-DYN6.
Ook is de downloadsnelheid zeer bedroevend sederd en paar dagen.

We doen ons eerste beroep op de helpdesk:

--- copy --

Ticket details 17/04/2008 3:22:12 -

Omschrijving traag
Mijn ADSL lijn is de laatste dagen zeer traag geworden.
Snelheden tot maximum 200KB/sec.
U begrijpt dat dit ruim onvoldoende is.

Graag uw onderzoek naar het probleem.
Mvg, ..........................

-- end copy --
inetsurfer
Starter
Starter

hun eerste antwoord lijkt me duidelijk een automatisch bericht, jammer voor de verloren tijd alweer.

Ook stel ik vast dat aan de extreem technische bewoording "atm- en ip-overhead " geen enkel normaal mens een boodschap heeft.

-- copy --

17/04/2008 11:52:41

Beste klant

Om een idee te krijgen van de daadwerkelijk gehaalde snelheid van uw internetverbinding, zouden we het op prijs stellen mocht u ons de resultaten van enkele snelheidstestjes bezorgen.

Hiervoor surft u naar een aantal testwebsites, zoals www.userbase.be, www.speedtest.nl en speedtest.edpnet.be, waar u uw resultaten noteert, en dit bij voorkeur gedurende enkele dagen herhaalt, gespreid over verschillende tijdstippen van de dag. Let u er uiteraard op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bv. net op hetzelfde moment via VoIP te telefoneren of uw e-mail af te halen of te versturen. Probeer daarom zoveel mogelijk toepassingen die van uw internetverbinding gebruik maken, af te sluiten.

U mag er redelijkerwijs van uitgaan dat u (in goede omstandigheden, tijdens de daluren) kunt down- en uploaden aan ongeveer 80 % van de synchronisatiesnelheid van uw modem. 20 % van de capaciteit van uw lijn gaat namelijk sowieso verloren aan atm- en ip-overhead (controlepakketten).

Met uw 6 Mbit-lijn kunt u doorgaans dus rekenen op ongeveer 4800 kbit/s (600 kByte/s) down- en 480 kbit/s (60 kByte/s) uploadsnelheid in de praktijk.

-- end copy --
inetsurfer
Starter
Starter

Mijn antwoord ;-)

-- copy --
17/04/2008 13:46:26
Ik ben Cisco Certified, dus je mag er zeker van zijn dat als ik zeg dat de lijn traag is, em ook traag is en er zeker geen lokaal probleem is!

Your DOWNLOAD Speed:
1732 kbps or 217 KB/sec
an efficiency of ~29%

Your UPLOAD Speed:
517 kbps or 65 KB/sec

-- end copy --
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

inetsurfer schreef:Mijn antwoord ;-)

-- copy --
17/04/2008 13:46:26
Ik ben Cisco Certified, dus je mag er zeker van zijn dat als ik zeg dat de lijn traag is, em ook traag is en er zeker geen lokaal probleem is!

Your DOWNLOAD Speed:
1732 kbps or 217 KB/sec
an efficiency of ~29%

Your UPLOAD Speed:
517 kbps or 65 KB/sec

-- end copy --
En ik ben Avaya certified! Boehoe :P

Typisch antwoord van de first line helpdesk uiteraard, volgende is dat het ligt aan de "externe omstandigheden"... 8)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Beter gedurende enkele dagen op enkele verschillende tijdstippen speedtests doen en dan gebundeld opsturen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Hun automatisch bericht dat ze jouw ticketje goed ontvangen hebben, vind ik toch niet slecht. Waarom vond je dat verloren tijd? :?
inetsurfer
Starter
Starter

Als de speed al enkele dagen brak is, dan is er iets aan de hand heh GozTow

toch even een extra testje gedaan om jou te plezieren ;-)

Your DOWNLOAD Speed:
1795 kbps or 224 KB/sec
an efficiency of ~30%

Your UPLOAD Speed:
520 kbps or 65 KB/sec

nogChoco: is idd verloren tijd als iemand niets te zeggen heeft maar toch doe. Dat neemt tijd voor mij in beslag om door te nemen, en time = money no?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik wou enkel zeggen wat waarschijnlijk de beste strategie is om je probleem aan te kaarten :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik kan je nu al zeggen wat hun antwoord is:
doe tests gedurende een week (of meer) verspreid over vershillende tijdstippen
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik snap niet dat mensen dit soort speedtests aankaarten? Dat zijn echt nietszeggende testjes IMHO.

Het zou véél nuttiger zijn als je iets zou downloaden van een lokale EDPnet mirror (upload bv. een bestandje van 50MB naar je webspace en download het opnieuw). Dat zou véél relevanter zijn wat betreft de echte "traagheid" van je lijn. Als je nl. daar vertraging op merkt, dan is het effectief je lijn tot bij EDPnet...
ooh. shiny.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zal ook voor een deel aan routing liggen hoor. Voor de rest is er ZEKER een probleem met de capaciteit van het Scarlet netwerk of ATM, whatever het ook noemt.

Sinds ik geen klant meer ben van EDPnet (1 jaar geleden) ging downloaden van de users.edpnet.be FTP server trager dan nu met m'n Dommel abonnement. Upload had ik praktisch nooit problemen mee. En 'k heb nu nog steeds dezelfde router, ooit nog van EDPnet zelf gekocht...

Als ze dan nog durven afkomen met het is uw binnenbekabeling of modem of router of een probleem met de koper in de grond, zelf al zijn de syn waarden gelijk dan stel ik me toch vragen. In het begin wanneer ik klant was nooit geen last gehad, maar na 2-3 jaar kwamen de problemen opduiken die nu meer en meer het onderwerp zijn van posts op userbase.be

Voor mij is het dan duidelijk en zoek ik simpelweg een andere ISP.

Mocht het bij Dommel hetzelfde geweest zijn dan denk ik wel dat ik terug bij Belgacom zou geweest zijn en 'k zou gewoon m'n computer wat minder gebruiken en me wat op een andere manier amuseren of bezig houden.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
inetsurfer
Starter
Starter

update ....
we zijn nu al paar dagen verder en ik heb zelfs nog maar 1 standaard mail ontvangen zoals reeds aangehaald hier.

Ondertussen staat er een waslijst aan testreports in mijn ticket waar een normaal mens zeker geen bal van snapt. In het kort vat ik samen wat je ziet:
- een diagnose van de lijn met signaalkwaliteit (ruis, vermogen, etc ADSL stuff)
- een overzicht van de duurtijd van mijn laatste pakweg 10 sessies (tijd dat mijn modem met internet verbonden was)
Je ziet in de lijst ook steeds de reden van beeindigen van de ADSL sessie.

Momenteel staat de status van mijn ticket op TODO

en we wachten op resuultaat.....

nog net even een snelheidstest gedaan:

EDPNet MAX6 DYN 1715 517 29% 22-04-2008 23:49 blankenberge - grote markt
CuBe
Member
Member
Contacteer:

Ik vind snelheidstestjes van zulke websites steeds maar aan de lage kant... Je kan deze zeker niet accuraat noemen, ik heb zelfs de indruk dat de resultaten meer gebaseerd zijn op CPU gebruik door je Java, dan op de daadwerkelijke snelheid...

Zoals reeds eerder aangehaald, download bestandjes van een EDPnet ftp, of zelf van ftp.belnet.be dan ga je veel accurater resultaten behalen.

Voor mij draaien zulke browser-based speedtests steeds uit op resultaten in de 200kb/s range, waar een test uitgevoerd op ftp/http met een bijv. 100.bin bestandje steeds resulteren op 412kb/s :p

Doe jij de rekensom maar in het verschil van de resultaten :p
liger
Elite Poster
Elite Poster

CuBe schreef:Ik vind snelheidstestjes van zulke websites steeds maar aan de lage kant... Je kan deze zeker niet accuraat noemen, ik heb zelfs de indruk dat de resultaten meer gebaseerd zijn op CPU gebruik door je Java, dan op de daadwerkelijke snelheid...

Zoals reeds eerder aangehaald, download bestandjes van een EDPnet ftp, of zelf van ftp.belnet.be dan ga je veel accurater resultaten behalen.

Voor mij draaien zulke browser-based speedtests steeds uit op resultaten in de 200kb/s range, waar een test uitgevoerd op ftp/http met een bijv. 100.bin bestandje steeds resulteren op 412kb/s :p

Doe jij de rekensom maar in het verschil van de resultaten :p
welke cpu heb je mss?
CuBe
Member
Member
Contacteer:

AMD 3700+

Het is maar een persoonlijke observatie voor mezelf van deze browser-tests, ik weet zeker niet dat dit voor iedereen het geval is. Een testje met een 100.bin is in alle geval steeds correcter dan welke browser-test dan ook.
liger
Elite Poster
Elite Poster

CuBe schreef:AMD 3700+

Het is maar een persoonlijke observatie voor mezelf van deze browser-tests, ik weet zeker niet dat dit voor iedereen het geval is. Een testje met een 100.bin is in alle geval steeds correcter dan welke browser-test dan ook.
ik kom altijd zelfde resultaten uit. Had ook zo een vermoeden dat java het ging trager maken maar bij mij is het 100% correct
CuBe
Member
Member
Contacteer:

[offtopic]Net eens uit nieuwsgierigheid het userbase.be testje gedaan :)

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3381 kbit/s or 423 kbyte/s
- Upload speed : 217 kbit/s or 27 kbyte/s
Wed Apr 23 2008 at 15:19:35 UTC+0200

Nie slecht ;-) Verdomd goed accuraat deze keer...
[/offtopic]
inetsurfer
Starter
Starter

vervolg....

Ik heb per ongeluk een extra tiket gemaakt (belgische way of doing something)

-- copy ticket --
Ticket details 25/04/2008 4:26:41 -
Omschrijving slechter met de dag

Historiek 25/04/2008 4:26:41
lijnsnelheid is beneden alle pijl
ziehier test van deze nacht:

Your DOWNLOAD Speed:
1378 kbps or 172 KB/sec
an efficiency of ~23%

Your UPLOAD Speed:
520 kbps or 65 KB/sec

25/04/2008 11:19:49
Beste klant
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw mededeling.
Een direct antwoord kunnen wij u hier helaas niet op geven.
Wij zullen dit verder onderzoeken en u zo spoedig mogelijk een passend antwoord formuleren.

Ticket status: Completed
--- end copy --

And thats it ???? we zullen dit verder onderzoeken maar is al completed???
Sorry jongens maar als een fatsoenlijke opvolging al niet meer kan.
Man man man toch, waar zijn die helpdeskmensen mee bezig?

Hier zit duidelijk iets niet snor in de interne keuken van edpnet.

Heel jammer, want tot op heden kon ik zelfs niet eens 1 opmerking maken over hun professioneel werken. Alles was tot op heden 100% in orde vor mij.
(ook dat moet gezegd worden toch)

Maar het peil is nu de laatste dagen / weken gezakt tot diep onder de maat.

Naar mijn vermoeden zijn ze daar een/paar goede mensen kwijtgespeeld onderweg of zo..... ?

Anyway, we blijven wachten op een oplossing.
btw: in reactie op vorige antwoorden, de snelheidstests zijn wel behoorlijk accuraat als je moderne en niet belaste machienes hebt.
Mijn is core 2 duo 7200 met 4 gig ram, cpu load 3%
Intern gigabit netwerk (cisco, 3com en alcatel apparatuur)
En of ik nu die java test doe of ftp download, de speed blijft +- gelijk.

Anderzijds moet ik wel aan bevestigen dat voor mensen die met virusen en veel rommel op een dan nog ook trage pc wel degelijk een valse meeting kunnen hebben bij die java test. Maar dat is hier zeker het geval niet! (zie cpu load)

wordt vervolgd .....
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ik wacht al op een antwoord vanaf 1 november.
Staat nog steeds to do.
Al verschillende keren opmerkingen toegevoegd aan het ticket zonder resultaat.
Maar er is een lichtpuntje.
Vanaf 30 mei ben ik 1 jaar klant en kan ik overstappen naar Dommel.
liger
Elite Poster
Elite Poster

Waterboy schreef:Ik wacht al op een antwoord vanaf 1 november.
Staat nog steeds to do.
Al verschillende keren opmerkingen toegevoegd aan het ticket zonder resultaat.
Maar er is een lichtpuntje.
Vanaf 30 mei ben ik 1 jaar klant en kan ik overstappen naar Dommel.
want daar krijg je snel antwoord :D
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”