Windows 98 snelheid

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Rene
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2003, 20:47

hallo
Zou graag eens weten of er progamma's bestaan die je snelheid een beetje opdrijven voor te surfen ik vind dat mijn computer de laatste tijd erg traag geworden is na het plaatsen van een firewall en een antivirus van norton ,ik heb zo iets gezien gelijk pc booster dat je snelheid zou opdrijven?

Surf nog niet lang en weet weinig af van computer ,zal mijn ouderdom wel mee te maken hebben!

heb windows 98 tweede editie

alvast bedankt

Rene
vscomp stijn

Koop je best een nieuwe, windows 98 is al zo oud :s , maar die boosters zijn echt niet goed voor je systeem meestal maken die het alleen trager...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Geef eens wat meer info over je PC : Processor, RAM, welke modem, driverversie van de modem, ... Al wat je nog kan bedenken. Geef ook eens de snelheid waarmee je modem synchroniseert. Als je boven het icoontje naast de klok gaat staan, dan toont deze meestal de snelheid. Uitgedrukt in bps of Mbps.

Normaal staat windows 98SE standaard redelijk goed voor adsl. Maar gaan tweaken (zoals vb met die PC booster) dat zal niet veel uithalen vrees ik. Je doet er dikwijls meer slecht dan goed mee.

Je zegt dat het begonnen is na de installatie van een firewall en norton. Wel, hier heb je eigenlijk al het antwoord op je vraag een beetje. Zet de firewall eens af en probeer nog eens. Als je snelheid dan beter is, dan moet je je instellingen eens nakijken. Het kan zijn dat de firewall voor de vertraging zorgt.

Cheers
Afbeelding
Gast

Bedankt alvast

en verder die inlichtingen die je gevraagd hebt,

processor AMD K6 3D processer
Ram 60,0 MB ram
Snelheid modem 115 200
modem conexant soft 56 data fax pci
adsl speed touch usb

Groetjes Rene
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Van waar haal je de snelheid van de modem? Die "115 200" dus. Dit zijn niet bepaald normale waarden te noemen. Normaal moeten die eerder in de zin liggen van 3.360.000 (kilobit/s). Je kan deze waarden vinden als je dubbelklikt op de 2 computertjes die naast de klok verschijnen als je verbinding maakt met internet. Dan staat er in het bovenste deel van de venster de snelheid normaal.

Doe ook eens een speedtest op deze site. Je kan de links enzo vinden op de portal.

Cheers
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Zou het niet kunnen dat je met een gewone inbelverbinding zit,
die 56 modem zit daar toch maar niks te doen en een 2e inbelverbinding is vlug tot stand gebracht. Het is dus perfect mogelijk om met je ADSLlogin en pw in te bellen op je gewone Connexantmodem vandaar die snelheid denk ik. Dus het zou kunnen dat je gewoon inbelt op een analoge lijn met je 56K modem ipv met je ADSLmodem.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die 115 200 doet me denken aan de foute weergave van 56k onder windows 98. Het lijkt er inderdaad veel op dat je je klassieke modem gebruikt in plaats van de ADSL-modem.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

meon schreef:Die 115 200 doet me denken aan de foute weergave van 56k onder windows 98. Het lijkt er inderdaad veel op dat je je klassieke modem gebruikt in plaats van de ADSL-modem.


Dit had ik ook in gedachten Meon, bij win98 met een 56K modem had ik die weergave ook altijd

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Rene
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2003, 20:47

Sorry mensen heb juillie op een verkeerd spoor gezet,

modem snelheid is wel degelijk 3.360.000
speed test gedaan om 17.00uur

254 kbyte/s
13 kbyte/s
Maar het verschilt wel veel zit tussen de 170-280 op andere tijden



alvast bedankt voor de reactie
Gast

Rene schreef:Sorry mensen heb juillie op een verkeerd spoor gezet,

modem snelheid is wel degelijk 3.360.000
speed test gedaan om 17.00uur

254 kbyte/s
13 kbyte/s
Maar het verschilt wel veel zit tussen de 170-280 op andere tijden



alvast bedankt voor de reactie
Misschien ligt het probleem met je Pc,als ik je systeemconfiguratie bekijk zeg je dat je 60mb ram geheugen hebt ik vind dit persoonlijk wat weinig en dit lijkt mij om problemen vragen :wink: .Je zal je pc moeten upgraden want de snelheden die je behaald met downloaden en upload lijken mij redelijk normaal.
Gast

Heb te weinig kennis van pc
hoe doe je dat upgraden??????? :oops: :idea:
danzka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 nov 2003, 21:54
Locatie: Limburg

Anonymous schreef:Heb te weinig kennis van pc
hoe doe je dat upgraden??????? :oops: :idea:
Omdat je het zelf zegt dat je te weinig kennis hebt kan je beter naar een computerwinkel gaan daar leggen ze je het uit wat je kan doen om je pc te upgraden,ram latjes zijn niet zo duur rond de 50€ want ik veronderstel dat je nog met sdram werkt aangezien je met een amd k6 2 zit.Ofwel moet je aan iemand vragen van je familie of vrienden ofzo die meer kennis hebben van computers :-) veel geluk
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Danzka, ik heb thuis een P3-500MHz staan en 64MB ram. En die trekt perfect de 350Kbyte/s van Skynet. ;) Zelfs een P1 met 32MB ram moet dit kunnen. Dus ik zou zeggen je moet niet upgraden. Je mag altijd, maar je inet zal er niet sneller op gaan.

Wat het probleem is van de trage snelheid zou ik echt niet weten.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

De hardware config, indien de hardware correct werkt heeft niks te zien met de snelheid waarmee je download.. maw: die ram upgrade.. das zever. Dat gaat enkel de verwerking van de download beter doen gaan of de werking van programma's, dat heeft niks te zien, met dat die data sneller binnenkomt...

Ik haal ook perfect 350Kbyte/s op een 4.86,16Mb ram..

Wat die snelheid betreft, zoals reeds gezegd: heb je die al eens gedaan door je firewalll uit te zetten of te deinstalleren? (soms kan dat problemen geven, dus zeker testen). Indien dit niks helpt: kijk je mtu instelling na... en controleer of die op 1500 staat. (hoe je dit doet, kan je vast en zeker in het forum lezen, dus even zoeken op mtu of drtcp, moet je verder helpen).

Heb je al een spyware scan gedaan? Heb je véél background programma's? Je zit toch niet met Kazaa, Emule, of iets anders in de background traffic te gebruiken?
Even controleren dus ;-).

En als je niet van plan bent om nog analoog te surfen.. zou ik zeggen voor alle gemak: deinstalleer die analoge zaken... en haal die modem eruit.. Dat kan soms problemen geven... ik raad het niet graag aan. Zeker niet als je iets van pc's kent.. maar dan kan je de boel doorgaans wel deftig configgen dat hij kan blijven zitten, anders haal die gewoon weg.. Indien probs blijven.
I love it when a plan comes together!
Gast

Sub Zero schreef:Danzka, ik heb thuis een P3-500MHz staan en 64MB ram. En die trekt perfect de 350Kbyte/s van Skynet. ;) Zelfs een P1 met 32MB ram moet dit kunnen. Dus ik zou zeggen je moet niet upgraden. Je mag altijd, maar je inet zal er niet sneller op gaan.

Wat het probleem is van de trage snelheid zou ik echt niet weten.
Als je norton installeert antivirus en firewall en je hebt zo weinig ram dan ga je me niet vertellen dat alles nog snel gaat werken :?, als het echt zijn internet is die trager gaat dan zou ik het probleem ook niet weten :???:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Guest de verwerking gaat trager zijn, maar die firewall en scanner vertraagt niet noodzakelijk hoor.. als hij niet alles scanned kan hij niet vertragen eh...

Nuja, de test moet gewoon eens gebeuren.. normaal heeft het ram geheugen niks te zien met de download snelheid.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tuurlijk wel: hij heeft een Speedtouch USB en die hang heel erg vast aan uw cpu en ram. En als die het druk hebben, dan gaat de modemsnelheid omlaag. Beetje zoals die PCI-56k-modems die eigenlijk gewoon enumerators zijn ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Meon, ik heb ook een sptu en ik mag die gerust op een PI met minimale usb support hangen.. die haalt 350Kbyte/s... ;-).

Het heeft er mee te zien.. maar zo'n verschil gaat dat toch niet maken zenne volgens mij...
I love it when a plan comes together!
Gast

een paar aanpassingen gedaan op jullie aanraden en haal nu een snelheid van
331 kb
dat lijkt er al meer op

alvast bedankt allemaal :-D :lol:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En kun je dan zeggen welke aanpassingen je juist gedaan hebt? We leren ook graag bij weet je ;)

Cheers
Afbeelding
Rene
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2003, 20:47

Heb een beetje gedaan wat the oddity aangeraden heeft in zijn vorige berichten

firewall veranderd van instelling
alles wat mijn analoge verbinding te maken had verwijderd
mpu instelling
spyware gecontroleerd
paar programas verwijderd

alvast bedankt voor alle goeie raad
:lol:
crapiecorn.

maar als je dan bv win xp op je p1 zet gaat dat wel verschill maken, hier op 633mhz 256ram heb ik een download verschil van 100kb/sec tussen win xp en linux, win xp zit meestal tegen de 200 terwijl linux meestal tegen 300 zit.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

crapiecorn,

Ja WinXp is beter dan Win98 voor connecties en Linux is beter dan Windows in het geheel.

Maare WinXp op een pc met 60Ram? neen dat zou ik niet doen.. gaat miserie opleveren ;-).
I love it when a plan comes together!
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Heb hier een Compaq Celeron 800mhz met 60mb sdram en er draait wel degelijk Windows XP Professional op. Ik zeg niet dat het optimaal draait, maar ofdat nu problemen gaat opleveren zou ik niet meteen durven beweren. Het draait, goed is iets anders natuurlijk. :-D

En wat die Linux uitspraak betreft ben ik ook niet helemaal akkoord mee, het hangt er sterk vanaf voor welke doeleinden het nodig is. Maar die discussie is uiteraard al in een andere topic uitgevochten. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”