Ik heb heden morgen de nieuwe upgrade van messenger 6.1 gedownload, en nu krijg ik die boodschap hier onder voor een audio gesprek, weet iemand raad
Je computer, Internet-provider of netwerk ondersteunt mogelijk geen audiogesprekken of videovergaderingen
MSN Messenger
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Hey Giljom,
Dat is inderdaad een vervelend probleem, waar we komen wat info tekort voor je te kunnen helpen.
- Wat zijn je specs van de pc?
- Je OS (win XP/2000/NT)
- welke firewall heb je?
- je verbinding (telenet/adsl) + modem/router
- Werkte audiogesprek voor je upgrade?
Het eerste waar ik aan denk is om je firewall even te controleren, en kijken op je programma wel voldoende rechten heeft om het internet te kunnen.
Dit probleem kan wijzen op poorten die dichtstaan.
Dat is inderdaad een vervelend probleem, waar we komen wat info tekort voor je te kunnen helpen.
- Wat zijn je specs van de pc?
- Je OS (win XP/2000/NT)
- welke firewall heb je?
- je verbinding (telenet/adsl) + modem/router
- Werkte audiogesprek voor je upgrade?
Het eerste waar ik aan denk is om je firewall even te controleren, en kijken op je programma wel voldoende rechten heeft om het internet te kunnen.
Dit probleem kan wijzen op poorten die dichtstaan.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hoogst waarschijnlijk heb je een firewall. Uit eerdere draadjes weet ik dat het ooit heeft gewerkt. Maar personal firewalls à la ZoneAlarm of Norton Personal Firewall zijn nogal achterdochtig als het komt op nieuwe programma's die verbinding willen maken met het Internet. Dus je moet ergens gaan aanvinken dat msnmsgr.exe (het uitvoerbaar bestand van msn messenger 6.1) toegang mag krijgen tot het Internet en als server mag draaien.
Zou het niet kunnen dat je een aantal poorten moet openzetten in je router, of modem (al naargelang wat je gebruikt). Ik had ooit eens ergens gelezen dat Msn Messenger een aantal poorten nodig heeft voor die gesprekken te kunnen voeren. Daar was ook een speciale functie voor in sommige routers, die sommige mods hier nogal onveilig vonden ofzoiets. Ik kan niet juist meer op de naam komen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
In een eerdere thread van Giljom was dat al aan bod gekomen, de oplossing was Universal Plug & Play aan te zetten in de router, en ik denk niet dat daar iets aan gewijzigd is.
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Beste Meon, die plug en play staat uit, dat is goed maar waar kan ik juist dit volgende open zetten of aanvinken in uw antwoord hier onder
[mod="The Oddity"]
Bbcode in gevoegd. Gelieve de quote tags te gebruiken indien je iemand citeert. [/mod]
meon schreef:Dus je moet ergens gaan aanvinken dat msnmsgr.exe (het uitvoerbaar bestand van msn messenger 6.1) toegang mag krijgen tot het Internet en als server mag draaien.
[mod="The Oddity"]
Bbcode in gevoegd. Gelieve de quote tags te gebruiken indien je iemand citeert. [/mod]
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja.. je moet zorgen dat je info correct is eh.. met incorrecte feedback kunnen wij niks doen eh... dan spreken we naast elkaar eh.
Zeker zorgen dat die uPnP dus aan staat!
dat van die *.exe file, dat is in een software matige firewall die op de pc waarop je msn wilt draaien moet staan. Daarin ga je een instelling moeten doen.
Maw zoeken naar een firewall op die pc in de aard van: ZoneAlarm, WindowsXp firewall, NIS,... etc etc.
Indien je dat weet, zet de firewall eerst af en probeer of het lukt.. indien het lukt, is het dus gewoon een setting in de firewall en dan gaan we die instellen. Maar best eerst controleren of het wel de firewall is. Maw: checken en laat ons weten welke het is.
Zeker zorgen dat die uPnP dus aan staat!
dat van die *.exe file, dat is in een software matige firewall die op de pc waarop je msn wilt draaien moet staan. Daarin ga je een instelling moeten doen.
Maw zoeken naar een firewall op die pc in de aard van: ZoneAlarm, WindowsXp firewall, NIS,... etc etc.
Indien je dat weet, zet de firewall eerst af en probeer of het lukt.. indien het lukt, is het dus gewoon een setting in de firewall en dan gaan we die instellen. Maar best eerst controleren of het wel de firewall is. Maw: checken en laat ons weten welke het is.
I love it when a plan comes together!