Jaarlijks 250 extra flitspalen langs Vlaamse wegen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

CueBoy schreef:
r2504 schreef:Ik slalom niet steeds tussen de vrachtwagens uiterst rechts (als de autostrade leeg is over een langere afstand zal ik dat wel doen)... dat is correct, maar ik rijdt dan ook aan de maximale snelheid op het middenste vak (als er tenminste drie zijn). Er is dus geen enkele reden dat één of andere macho mij moet voorbij steken, want dat begaat hij zo ie zo al een overtreding (laat staan dat hij het rechts zou doen tussen nog eens vrachtwagens ook wat totaal onverantwoord is).
Da's demonisering :-)
We kunnen beiden de situatie niet inschatten die Sub Zero voor ogen heeft, maar als hij het over rechts inhalen heeft, denk ik niet automatisch aan een slalommende gek op een volle autostrade... jij blijkbaar wel :-D
Hoe beeld jij dat dan wel in, ..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ofloo schreef:Hoe beeld jij dat dan wel in, ..
Niemand verwacht dat men hem langs rechts zal inhalen (ook al rijdt hij maar 110). Het is dus gewoon een onverantwoord maneuver dat zo ie zo een zware overtreding is (al dan niet in combinatie met te hoge snelheid... en het risico dat het "gat" dicht gereden wordt... zelfs met één vrachtwagen op de rechter rijstrook !)

Ik heb ook een hekel aan mensen die "traag" op het middenste rijvak rijden... maar ik ga zelf geen 50x van rijstrook veranderen tussen Mechelen en Brussel om toch maar ieder meter rechts te kunnen rijden die zou mogelijk zijn. Ieder overbodig maneuver blijft nu éénmaal een risico.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Ik meen dat sub zero het heus wel had over een tweebaansrijbaan...anders vlam je hem namelijk gewoon langs links voorbij ;)
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ofloo schreef:Hoe beeld jij dat dan wel in, ..
Ik moet mij dat niet inbeelden... hieronder vind je mijn wekelijkse zaterdagnacht realiteit op de E40 van Leuven, richting Brussel, na middernacht.
Ik rijd uiterst rechts vanaf de aansluiting E314 - E40... ter hoogte van Bertem kom ik een middenvakker (of nog erger : ééntje die op het 3e rijvak blijft rijden, want daar komen "ze" automatisch op uit als ze van Tienen komen) tegen... dan ga ik echt niet het inhaalmanoeuver uitvoeren langs links...
Zelfde autostrade 10km verder, kom ik garanti een andere middenvakker tegen die ik al 5km op dat middenvak zie rijden... voor zo'n chauffeur ga ik ook niet veranderen van rijvak.
Voila, nu weet je hoe ik mij dat voorstel :wink: Vinden mensen mij dan een onverantwoorde pipo, so be it.
r2504 schreef:Niemand verwacht dat men hem langs rechts zal inhalen
Eerlijk gezegd denk ik dat chauffeurs als bovenstaande helemaal NIKS verwachten in het verkeer... die leven in hun eigen wereldje.
r2504 schreef:Ieder overbodig maneuver blijft nu éénmaal een risico.
Die discussie hebben we al gevoerd...
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”