switch probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
matx5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb momenteel een motorola modem van telenet, met daarachter een dlink router en daarachter dan de switch. NU werkt alles tot en met de router, ik kan draadloos surfen en met kabel in de router maar wanneer ik switch op de router aansluit en via de switch probeer te surfen loop het mis. dan geeft windows dat ik beperkte verbindings mogelijkheden heb. zie ik iets over het hoofd?

alvast bedankt,

matx5
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Die router heeft toch reeds 4 poorten... waarom sluit je er dan nog een extra switch op aan ? (niet dat het niet zou moeten werken). Nu je switch is Auto MDI/MDIX dus met een foutieve ethernetkabel kan je ook al weinig mis doen. (zie je link activity ?)

Misschien moet je de beide (router en switch) eens volledige resetten... misschien hebben ze last van het feit dat je MAC adres van je PC de een keer voor, dan weer na de swicth zit.
matx5
Plus Member
Plus Member

De switch is er omdat ik 9 netwerkkabels moet aansluiten. Wanneer ik een pc aansluit aan de switch branden het L/A ledje dat aangeeft dat de snelheid 100 Mbps is en het D/C ledje wat aangeeft dat de poort in full duplex mode werkt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

matx5 schreef:De switch is er omdat ik 9 netwerkkabels moet aansluiten. Wanneer ik een pc aansluit aan de switch branden het L/A ledje dat aangeeft dat de snelheid 100 Mbps is en het D/C ledje wat aangeeft dat de poort in full duplex mode werkt.
En wanneer je de switch op de router aansluit ? :)
matx5
Plus Member
Plus Member

juist hetzelfde resultaat, beide lapjes branden :)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Dit eens testen:

PC aansluiten op de router, ipconfig /release, daarna ipconfig /renew en dan ipconfig /all info posten
PC aansluiten op de switch, weer /release, /renew doen en info posten

Als je achter de switch een IP krijgt, kan je de router pingen?

Krijg je achter de switch geen IP dan is er misschien gewoon iets mis met de switch...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member

Ik kom pas donderdag terug bij die mensen, ik zal het dan eens proberen.
bedankt voor de tips al :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sven.VdS schreef:ipconfig /release, daarna ipconfig /renew en dan ipconfig /all info posten
Switches hebben op zich weinig te maken met ipconfig toestanden (als Windows trouwens spreekt over limited connectivity is het meestal omdat het geen IP-adres krijgt).

Ik zou de switch eens proberen te resetten voor zover dat mogelijk is, of anders m'n PC een ander MAC adres geven.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Dat is net mijn punt ... als je geen IP adres krijgt zie je dat met ipconfig direct. Als hij rechtstreeks op de router een IP krijgt, en via de switch niet dan ligt het aan de switch of de bekabeling daarvan.

De reden waarom ik vraag om eerst een release renew te doen is om te vermijden dat Windows te traag is en niet doorheeft dat de kabel verstoken is naar een link die niet meer de zelfde connectiviteit heeft...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member

Inderdaad, een switch is een layer 2(MAC) toestel, een router layer 3(IP). Als je dus een layer 3-adres kunt bemachtigen van een layer 3 apparaat achter een layer 2 apparaat kan je er vanuit gaan dat dat layer 2-apparaat fatsoenlijk functioneert :).

Dit kan je uiteraard verifiëren door te kijken of je kan pingen naar je router van achter je switch.

Trouwens, een switch resetten? o_O
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Rogue schreef: Trouwens, een switch resetten? o_O
Gewoon power cyclen ;), waardoor de CAM tabel leeggemaakt wordt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Rogue schreef:Inderdaad, een switch is een layer 2(MAC) toestel, een router layer 3(IP). Als je dus een layer 3-adres kunt bemachtigen van een layer 3 apparaat achter een layer 2 apparaat kan je er vanuit gaan dat dat layer 2-apparaat fatsoenlijk functioneert :).
Trouwens, een switch resetten? o_O
of, hoe leg ik iets in mooie woorden uit :-)
Ja, switch resetten, kan toch dat dit een managed switch is? Alles defaulten zou ik ook eens proberen dan! Of gewoon de power is afgooien kan ook al helpen...

//edit: mja schrap maar :p
Laatst gewijzigd door NickG 22 apr 2008, 17:38, in totaal 1 gewijzigd.
Rogue
Premium Member
Premium Member

NickG schreef: Ja, switch resetten, kan toch dat dit een managed switch is?
"10/100TX x 16 ports unmanaged Fast Ethernet switch" :P
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

staat de dhcp wel goed ingesteld :wink: .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ljd schreef:staat de dhcp wel goed ingesteld :wink: .
Als hij connecteerd op de router werkt het perfect... dus ja de DHCP staat goed.

Dit is duidelijk geen TCP/IP probleem...
Kartouch
Pro Member
Pro Member

Heeft de switch een IP in dezelfde range ? Ik heb dit zelf moeten aanpassen aangezien mijn router in een andere range staat dan de default-IP van de switch.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Kartouch schreef:Heeft de switch een IP in dezelfde range ? Ik heb dit zelf moeten aanpassen aangezien mijn router in een andere range staat dan de default-IP van de switch.
Een unmanaged switch kan geen IP hebben ...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

ditCh schreef:
Rogue schreef: Trouwens, een switch resetten? o_O
Gewoon power cyclen ;), waardoor de CAM tabel leeggemaakt wordt.
Dat heb ik ook eens meegemaakt dat ik geen verbinding had en na de switch even zonder stroom te zetten was het opgelost. Dat was natuurlijk het laatste waar ik aan dacht maar het is mogelijk.
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member

Ik heb weer een aantal dingen kunnen testen, zonder succes helaas. Ik zie wel dat de pc die achter de switch zit een ip krijgt dat niet in de range van de router ligt. De router geeft 192.168.0.* en de pc krijgt 169.254.18.251 ook is het subnet mask 255.255.0.0 en is er geen default gateway gegeven. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

update: er lopen hier kabels door de muren en wanneer ik de pc via deze aansluit krijg ik dit probleem, maar wanneer ik naar de kelder ga en de pc rechtstreeks verbindt met de switch (zonder de tussenkabel die door de muur loopt dus) werk alles perfect :s
Nu vraag ik mij af hoe het komt dat een pc een ander ip kan krijgen door gewoon een verlengstuk van een kabel door de muur.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Verlengstuk kapoet ;)

Dat 169.254.xxx.xxx adres krijg je wanneer er geen DHCP-server aanwezig is op het netwerk & je geen vast IP hebt ingesteld.

Eens doormeten met een fluke? RJ45-fiches eens controleren?
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member

Das dan iets voor den elentrieker die de kabels gelegd heeft.
Bedankt voor de hulp!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

matx5 schreef:Nu vraag ik mij af hoe het komt dat een pc een ander ip kan krijgen door gewoon een verlengstuk van een kabel door de muur.
Dat is een self assigned IP, dwz een IP dat de pc zichzelf toewijst als hij er geen via DHCP kan verkrijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”