Zopas stel ik vast dat Zattoo niet meer aangeboden wordt in België, althans dat is wat het spul meldt wanneer ik het probeer op te starten. Voorheen werkte het wel. Of heeft dit wat te maken met het niet herkennen van het nieuwe IP-adresbereik van EDPnet : 77.109.64.0/18 ???
En de betweterige startpagina van Zattoo beweert dat ik een Hollander ben.
Voorheen waren dit 213.219.128.0/19 en 212.71.0.0/19.
Sedert 9/5 werkt het terug. EDPnet paste het whois record voor 77.109.64.0/18 aan, nu staat er BE i.p.v. NL.
Zattoo probleem
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
dito, kende de site wel nog nietmisterjo schreef:Ik zit bij dommel en ik heb het juist getest.. Het werkt nog perfect
bedankt voor het sharen ervan
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
werkt perfect geen probleem; bestaat nog steed in belgië
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Zattoo is een client-programma waarmee je live tv kan volgen van geselecteerde zenders, waaronder VT4 en VIJFTV. Het bijzondere aan Zattoo is dat regionalisering gewaarborgd wordt door enkel IP-ranges goed toe te staan die zij kennen, en kunnen koppelen aan een regionaal gebied.misterjo schreef:kan ff niet volgen
Ik blijf een IP-adres in dat 77. ... bereik krijgen als ik dat probeer, dus dat haalt niks uit. Vrijwel zeker is dit adresbereik dus verkeerd toegewezen bij Zattoo. Diegenen die hier beweren dat het nog werkt zitten dus niet in het 77. ... bereik.Spink schreef:Misschien eens opnieuw inloggen voor een nieuwe IP?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Volgens RIPE is uw IP "Country: NL", en ik denk dat dat de reden is dat het niet werkt. EDPnet eens contacteren om te zien of ze hun RIPE-gegevens kunnen updaten?
Inmiddels dit ticket naar EDPnet gepleegd :meon schreef:Volgens RIPE is uw IP "Country: NL", en ik denk dat dat de reden is dat het niet werkt. EDPnet eens contacteren om te zien of ze hun RIPE-gegevens kunnen updaten?
Sedert gisteren kan ik niet meer op Zattoo (zie www.zattoo.com), een client waarmee televisie gekeken kan worden. Het ding beweert dat mijn land nog niet toegankelijk is, waarbij ze beweren dat ik vanuit Nederland opereer.
Volgens mijn vermoeden zou het te maken hebben met het feit dat ik nu een IP-adres krijg toegewezen in het bereik 77.109.64.0/18, terwijl dit bij andere EDPnetters nog steeds in het 213.219.128.0/19 of 212.71.0.0/19 bereik is, waardoor het daar wel werkt - wegens Belgisch.
Zattoo beperkt de toegankelijkheid namelijk op basis van IP-adresbereiken.
Zie ook de thread op : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18618
Sedert 9/5 werkt het terug. EDPnet paste het whois record voor 77.109.64.0/18 aan, nu staat er BE i.p.v. NL.
Laatst gewijzigd door petoetje 11 mei 2008, 16:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Zover ben ik wel , ik gebruik het al een tijdje . Het was Robbe die mij quote dat ik niet goed kan volgenmeon schreef:Zattoo is een client-programma waarmee je live tv kan volgen van geselecteerde zenders, waaronder VT4 en VIJFTV. Het bijzondere aan Zattoo is dat regionalisering gewaarborgd wordt door enkel IP-ranges goed toe te staan die zij kennen, en kunnen koppelen aan een regionaal gebied.misterjo schreef:kan ff niet volgen