Ik heb even een mailtje gemaakt aan de ombudsdienst voor telecommunicatie en doe een oproep aan alle gedupeerden om hetzelfde te doen:
inhoud van mijn mail:Geachte Heer,Mevrouw
Ik kon op 05/04/2008 op de website van scarlet het volgende lezen;
"Scarlet heeft het maandelijkse down- en uploadvolume verhoogd.
De Scarlet abonnees genieten vanaf nu=05/04/2008 van:
ADSL6---60 GB/maand"
Deze wijzigingen worden automatisch doorgevoerd, u moet niets doen om
hiervan te kunnen genieten
Dit klopt, op 05/04/2008 werd mijn verbruiksmeter door scarlet gewijzigd van 30GB naar 60GB.
Mijn facturatieperiode loopt de periode 11/03/2008-11/04/2008 en ik heb ongeveer 50GB verbruikt, dus minder dan 60GB.
Merk ik op mijn factuur dat ik 20 EUR moet bijbetalen!!!!!!!
Ik heb al gebeld met scarlet en ze gingen ze een ticketje aanmaken.(als je snapt wat ik bedoel)
Op de nieuwsgroep van scarlet blijkt dat er talloze klanten hetzelfde hebben meegemaakt en van scarlet krijgen ze leuk te horen dat deze verhogin pas ingaat vanaf de volgende facturatie periode.
Nergens werd er op de website of in de nieuwsbrief vermeld dat de verhoging de volgende facturatie periode zou ingaan.
Neen, ze veranderen zelf op 05/04/2008 de verbruikersmeter van 30GB naar 60GB.
Dit is pure oplichting naar de klanten toe.
Mijn klantennummer bij scarlet is
Betwiste factuurnummer
Normaliter betaal ik 33 euro, nu door hun oplichting 53,51 euro.
Ik hoop dat u met scarlet kan bemiddelen aangaande deze problematiek.
Bijbetalen ondanks 60GB!!!!!!!
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Dat zaakje ruikt inderdaad naar oplichting. Ik zit momenteel op 35GB van de 60GB (werd door scarlet aangepast) en de factuur wordt op de 23ste van de maand opgesteld. Misschien kan ik dus ook -geheel onterecht- bijbetalen. In ieder geval succes en houd ons op de hoogte!
groot gelijk, ik raad iedereen aan hetzelfde te doen, want tal van klanten hebben een gelijkaardig probleem!!booker schreef:Ik heb even een mailtje gemaakt aan de ombudsdienst voor telecommunicatie en doe een oproep aan alle gedupeerden om hetzelfde te doen:
inhoud van mijn mail:Geachte Heer,Mevrouw
Ik kon op 05/04/2008 op de website van scarlet het volgende lezen;
"Scarlet heeft het maandelijkse down- en uploadvolume verhoogd.
De Scarlet abonnees genieten vanaf nu=05/04/2008 van:
ADSL6---60 GB/maand"
Deze wijzigingen worden automatisch doorgevoerd, u moet niets doen om
hiervan te kunnen genieten
Dit klopt, op 05/04/2008 werd mijn verbruiksmeter door scarlet gewijzigd van 30GB naar 60GB.
Mijn facturatieperiode loopt de periode 11/03/2008-11/04/2008 en ik heb ongeveer 50GB verbruikt, dus minder dan 60GB.
Merk ik op mijn factuur dat ik 20 EUR moet bijbetalen!!!!!!!
Ik heb al gebeld met scarlet en ze gingen ze een ticketje aanmaken.(als je snapt wat ik bedoel)
Op de nieuwsgroep van scarlet blijkt dat er talloze klanten hetzelfde hebben meegemaakt en van scarlet krijgen ze leuk te horen dat deze verhogin pas ingaat vanaf de volgende facturatie periode.
Nergens werd er op de website of in de nieuwsbrief vermeld dat de verhoging de volgende facturatie periode zou ingaan.
Neen, ze veranderen zelf op 05/04/2008 de verbruikersmeter van 30GB naar 60GB.
Dit is pure oplichting naar de klanten toe.
Mijn klantennummer bij scarlet is
Betwiste factuurnummer
Normaliter betaal ik 33 euro, nu door hun oplichting 53,51 euro.
Ik hoop dat u met scarlet kan bemiddelen aangaande deze problematiek.
Tjah, ergens heb je zeker en vast gelijk. En ergens is het onze eigen fout. Er stond inderdaad dat het automatisch doorgevoerd ging worden. Dat ze bij scarlet met "lag" werken weten we allemaal wel al langer dan vandaag. Hadden de mensen die weer geen geduld hadden eens iets langer gewacht dan was dit allemaal niet nodig. Veel zal het uiteindelijk niet uitmaken, want ze zullen gewoon zeggen dat ze de regel op die dag hebben ingevoerd, maar dat het systeem gewoon "wat later" is. Althans, dat zal volgens mij de uitleg zijn.
en voor we gaan kruisigen, ik was ook een van de ongeduldigen .
het lijkt een beetje zoals een weg van 70 waar plots borden van 90 geplaatst worden, en je toch geflitst wordt omdat de nieuwe snelheidslimiet pas 2 dagen na het plaatsen van de borden effectief werd. Volledig onterecht maw.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Was het maar na 2 dagen, dan was er nog niets aan de hand geweest.
Ze beweren nu ineens per telefoon dat het pas bij de cyclus van mei-juni in zou gaan....
Dit zaakje stinkt echt erg.
Ik denk alleen niet dat ze er gezien het aantal klachten mee weg gaan komen.
Ze beweren nu ineens per telefoon dat het pas bij de cyclus van mei-juni in zou gaan....
Dit zaakje stinkt echt erg.
Ik denk alleen niet dat ze er gezien het aantal klachten mee weg gaan komen.
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Als ik het goed lees heeft booker wel geduldig gewacht. Ik heb van zijn/haar uitleg begrepen dat hij/zij heeft gewacht totdat scarlet zelf de volume limiet naar 60GB veranderd heeft. Als dit waar is, is scarlet in fout en niet booker!SantaSCSI schreef:Tjah, ergens heb je zeker en vast gelijk. En ergens is het onze eigen fout. Er stond inderdaad dat het automatisch doorgevoerd ging worden. Dat ze bij scarlet met "lag" werken weten we allemaal wel al langer dan vandaag. Hadden de mensen die weer geen geduld hadden eens iets langer gewacht dan was dit allemaal niet nodig. Veel zal het uiteindelijk niet uitmaken, want ze zullen gewoon zeggen dat ze de regel op die dag hebben ingevoerd, maar dat het systeem gewoon "wat later" is. Althans, dat zal volgens mij de uitleg zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Gelet op het feit dat scarlet communiceert dat de wijzigingen 'vanaf NU' worden doorgevoerd (lees mijn.scarlet.be) + het feit dat een limiet lager dan 100Gb (Scarlet one) niet meer kan ingesteld worden ben ik ook te vinden voor de veronderstelling dat de nieuwe limiet reeds van toepassing was.
Anders had scarlet moeten communiceren 'vanaf de volgende factuurdatum' of 'vanaf de volgende reset van de meter'.
Ik heb het dan ook binnen STUG op de tafel gelegd en zal het blijven opvolgen.
/update
Het probleem is vanuit STUG voorgelegd aan scarlet.
Anders had scarlet moeten communiceren 'vanaf de volgende factuurdatum' of 'vanaf de volgende reset van de meter'.
Ik heb het dan ook binnen STUG op de tafel gelegd en zal het blijven opvolgen.
/update
Het probleem is vanuit STUG voorgelegd aan scarlet.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Scarlet heeft ons laten weten dat ze het aan het bekijken zijn en dat ze ons asap een oplossing doorsturen. Hou dus de TIK.be-site in de gaten!
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voor ik antwoord op mijn klacht aan Scarlet per fax ga krijgen.
Ze worden inmiddels wel langs tig kanten gek gemaakt schat ik zo in...
Overigens zit ik na 10 dagen in d enieuwe periode al er op 60Gb dus ik heb de stekker er vast maar uitgetrokken voor ze weer gaan beweren dat het nog niet is ingegaan.
Ze worden inmiddels wel langs tig kanten gek gemaakt schat ik zo in...
Overigens zit ik na 10 dagen in d enieuwe periode al er op 60Gb dus ik heb de stekker er vast maar uitgetrokken voor ze weer gaan beweren dat het nog niet is ingegaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Inderdaad, vandaag een mooi art. op ZD Net.be 'Limiet verhoging Scarlet krijgt duur staartje' in dit art.
Bekend Scarlet zelf de schuld, en verzekerd zijn klanten dat alles goed zal geregeld worden!!
Dus mensen, het verhaal zal nog goed aflopen. (ook met veel dank aan TIK-STUG) natuurlijk.
Bekend Scarlet zelf de schuld, en verzekerd zijn klanten dat alles goed zal geregeld worden!!
Dus mensen, het verhaal zal nog goed aflopen. (ook met veel dank aan TIK-STUG) natuurlijk.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Aanvullend artikel op ZDNet ...
"Foute facturering Scarlet opgelost" ...
"Foute facturering Scarlet opgelost" ...