April is belgacom maand. wanneer en wat?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
frankv
Member
Member

Jan_B schreef:
DarthDavy schreef:Dan mogen ze hun digital tv houden. Weer een gemiste kans voor BC.
Ik neem het niet noodzakelijk graag op voor Belgacom, maar in dit geval kan ik me inbeelden dat het voor hen technisch moeilijk is om "Quality of Service" te leveren op het ADSL netwerk van een ander.

Misschien dat anderen daar een betere kijk op hebben ?

Ik herinner me een interview met de mensen van Dommel dat er technisch niets in de weg stond dat ze Belgacom TV zouden kunnen aanbieden, en dat ze dit zelfs ook wilden doen. Maar dat Belgacom dit niet wou.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jan_B schreef:Ik neem het niet noodzakelijk graag op voor Belgacom, maar in dit geval kan ik me inbeelden dat het voor hen technisch moeilijk is om "Quality of Service" te leveren op het ADSL netwerk van een ander.
Het is helemaal niet moeilijk daar QoS op te plaatsen... het BGC TV wordt er namelijk in de centrale opgezet... het zou te gek zijn het eerst via de servers van Dommel rond te sturen.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Het wordt steeds duidelijker en duidelijker wat door Hollebollegijs bedoelt werd met de mededeling dat "april maand - Belgacom maand" zou worden.

De prijzen worden droogweg met 3 procent verhoogd, het gaat in sommige gevallen reeds om een verdubbeling.
Ik vraag mij af of dit zomaar kan? in 1 keer dubbel zoveel gaan vragen.

Het is dan ook te verwachten dat hun internet aanbod ook zal stijgen de komende maanden (alsof dat nog niet hoog genoeg is met hun voorhistorische 4Mbits lijn profiel).

Ik hou mijn hart vast voor de prijssetting van hun ADSL2+ en VDSL2 aanbod? Dat zal navenant ook heel hoog worden gesitueerd.

Ik hoop over enkele maanden te mogen lezen dat Belgacom net zoals Electrabel een plotse en heel hoge afname mag vaststellen van hun klantenbestand.

Mod Blue-Sky -3 tal posts van Zambo samen gezet in deze ene reply van hem?
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Ik bel via VoIP, ADSL bij EDPnet, enkel Discovery Line nodig aan 6,85 €/m bij Belgacom. Daar nog een gratis abo op Phonemail, voicemails opvragen kost wel één gesprek. Daar heb ik nu ook wat op gevonden, namelijk een belgische VoIP provider die gesprekken naar 078(*) nummers niet factureert. Alzo, betaal ik het stricte minimum aan Belgacom. Moest ik kunnen, zou ik die vaste telefoonlijn ook buiten kieperen, maar ik heb deze nodig voor m'n ADSL.

Digitale TV zal Telenet worden. Sorry Belgacom, maar jullie hebben niets interessants voor mij in petto, op dit moment.

(*) Voicemails zijn op te vragen via 1230 (eigen lijn) of via 078151230 vanop een ander toestel/lijn.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

MacE501 schreef:Daar heb ik nu ook wat op gevonden, namelijk een belgische VoIP provider die gesprekken naar 078(*) nummers niet factureert.
Wie A zegt, moet B zeggen. Welke provider?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frankv schreef:Ik herinner me een interview met de mensen van Dommel dat er technisch niets in de weg stond dat ze Belgacom TV zouden kunnen aanbieden, en dat ze dit zelfs ook wilden doen. Maar dat Belgacom dit niet wou.
Nee van het BIPT mag Belgacom niks doen op de lijnen van een OLO. Maw als jij BelgacomTV neemt op je Dommel ADSL dan moet Dommel de support op BelgacomTV doen.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Maglor schreef:
MacE501 schreef:Daar heb ik nu ook wat op gevonden, namelijk een belgische VoIP provider die gesprekken naar 078(*) nummers niet factureert.
Wie A zegt, moet B zeggen. Welke provider?
B! :P

Link

Hebben ook vrij goede tarieven voor verkeer naar mobiele netwerken.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

MacE501 schreef:Link
:puke:

Een template, een irritant dance/trance-muziekje en tekst in 101 verschillende fonts? Dat wekt bij mij niet meteen een erg goede indruk moet ik zeggen... Zijn ze ergens reseller van ofzo? Ik kan me écht niet inbeelden dat een echt bedrijf zo'n "site" lanceert?

EDIT: holy crap, die site is echt een ramp... Zo kom ik nog tegen (in TOTAAL verschillende layout): http://voip-central.net/babbelbox/ (een cgi-based IRC app) waarin voor het VoIP gebeuren gelinkt wordt naar wmc-telecom.net
:?

EDIT2: Via het ondernemingsnummer kom je te weten dat dit een eenmanszaak is en dat de man ook nog tewerkgesteld is bij een werkgever (m.a.w. zelfstandige in bijberoep?). Nouja?
Laatst gewijzigd door cloink 10 apr 2008, 11:05, in totaal 4 gewijzigd.
ooh. shiny.
frankv
Member
Member

deej schreef:
frankv schreef:Ik herinner me een interview met de mensen van Dommel dat er technisch niets in de weg stond dat ze Belgacom TV zouden kunnen aanbieden, en dat ze dit zelfs ook wilden doen. Maar dat Belgacom dit niet wou.
Nee van het BIPT mag Belgacom niks doen op de lijnen van een OLO. Maw als jij BelgacomTV neemt op je Dommel ADSL dan moet Dommel de support op BelgacomTV doen.

En wie beweert dat ze dat niet willen doen? Uit het interview met Dommel bleek dat er in ieder geval geen enkel probleem was. BIPT wordt nogal snel als excuus gebruikt IMHO.
MacE501
Pro Member
Pro Member

cloink schreef::puke:
WTF?
cloink schreef:Een template, een irritant dance/trance-muziekje en tekst in 101 verschillende fonts? Dat wekt bij mij niet meteen een erg goede indruk moet ik zeggen... Zijn ze ergens reseller van ofzo? Ik kan me écht niet inbeelden dat een echt bedrijf zo'n "site" lanceert?
Kan ik mij niet aan storen, site/aanbieder is gericht op een jeugdig publiek (voorwaarde aan dewelke ik echter niet langer voldoe).
cloink schreef:EDIT: holy crap, die site is echt een ramp... Zo kom ik nog tegen (in TOTAAL verschillende layout): http://voip-central.net/babbelbox/ (een cgi-based IRC app) waarin voor het VoIP gebeuren gelinkt wordt naar wmc-telecom.net
Stuur een mailtje naar de webmaster om je beklag te doen.
cloink schreef:EEDIT2: Via het ondernemingsnummer kom je te weten dat dit een eenmanszaak is. Nouja?
So what? Ik gebruik hun SIP settings in m'n Fritzbox en bel goedkoper naar Proximus, Base én Mobistar en tevens gratis naar 078 nummers. Wie of wat daar achter zit, I couldn't care any less mate!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

MacE501 schreef:Wie of wat daar achter zit, I couldn't care any less mate!
Dat noemen ze avontuurlijk zijn. ;-)

Maar goed, dat is uw volste recht natuurlijk en eerlijk gezegd: veel slechtere service dan van Betamax zal het zeker niet zijn (ik vermoed dat die hun support-mailtjes richting /dev/null sturen). Mijn bedenking was in eerste instantie: zo'n rommelboeltje zal wel reseller zijn van een "echt" bedrijf. Maar als ik zo snel snel alles overloop, lijkt dat niet meteen het geval te zijn. Zou je de SIP-server eens kunnen geven? :-)
ooh. shiny.
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Goedkoop valt die voip-central toch ook niet echt te noemen. Zeker niet als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld voipcheap.com
MacE501
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:
MacE501 schreef:Wie of wat daar achter zit, I couldn't care any less mate!
Zou je de SIP-server eens kunnen geven? :-)
Zal voor vanavond zijn, zit nu op het werk... 8)
MacE501
Pro Member
Pro Member

GeertAki schreef:Goedkoop valt die voip-central toch ook niet echt te noemen. Zeker niet als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld voipcheap.com
Is idd goedkoper voor mobiel, maar 078 zal wel niet gratis zijn? :wink:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Idd, voipcheap rekent 12 ct/minuut voor 078-nummers.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Maglor schreef:Idd, voipcheap rekent 12 ct/minuut voor 078-nummers.
Dan nemen we Voipcheap als derde SIP voor de uitgaande calls naar mobiele nummers! 8)
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

peewee schreef:Belgacom biedt vanaf 14 april belgacom TV aan zonder ADSL maar wel voor klanten met een PSTN lijn geen discovery.
Niet compatibel met ADSL van andere operators.

Ook HD TV zal vanaf 14 april te verkrijgen zijn.

Persbericht verschenen.
Ja lap, vendor lock-in. Eerst verplichte "bakskes", en nu is het verboten om ADSL op een ander te hebben.

En de Belgacom klanten laten dat allemaal zomaar klakkeloos over zich heen gaan? Daar komt absoluut geen protest tegen? Zelfde met de prijsverhoging van de telefoon, broek af en voorover bukken? (excuses voor de expliciete beeldspraak)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
MacE501
Pro Member
Pro Member

Bend over and take it like a man! 8)

Mensen moesten meer op zoek gaan naar alternatieven, en die zijn er echt wel hoor! Alleen doen de meeste mensen gewoon de moeite niet.

Neem nu de autoverzekeringen: onlangs een offerte van ING voorgelegd aan KBC, die na drie weken met een aangepast voorstel kwam waardoor mijn jaarlijkse bijdrage bij hun opeens 120€ lager kan. Aan de ene kant is dit uiteraard goed nieuws, langs de andere kant houdt het wel in dat je jarenlang "geringeloord" werd...

Ben jaren aankoper geweest, en één ding vooral geleerd: bij elke aankoop, of het nu producten of diensten zijn, wordt je gerold. De kunst bestaat erin, je zo min mogelijk te laten rollen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

MacE501 schreef:Neem nu de autoverzekeringen: onlangs een offerte van ING voorgelegd aan KBC, die na drie weken met een aangepast voorstel kwam waardoor mijn jaarlijkse bijdrage bij hun opeens 120€ lager kan. Aan de ene kant is dit uiteraard goed nieuws, langs de andere kant houdt het wel in dat je jarenlang "geringeloord" werd...
True, same goes voor leningen en brandverzekering. Als je plots met voorstellen komt die echt zelfs tot de helft goedkoper zijn, dan kan het plots allemaal ook goedkoper bij je huidige bank/verzekeraar. Zelfs als je gewoon gaat klagen dat de autoverzekering toch wel duur is (zonder voorstel van andere verzekeraar) kan het vaak zelfs al goedkoper onder dezelfde voorwaarden :-s

Ben op dit moment zelf op zoek naar de goedkoopste lening,brand- levensverzekering combo, en ik kan je verzekeren dat als je niet rondkijkt je idd gewoon gerold wordt, voor ettelijke (tien)duizenden euro's!
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ondertussen zijn we al 20 april en heeft Belgacom nog altijd niks interessant gelanceerd. Dat ze zich maar haasten met ADSL2+ zodat andere providers het nationaal kunnen aanbieden!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

hellsnake schreef mag ik ook wat lenen?

Ik had ook wel een hogere speed verwacht maar het is nog geen mei, en stabiel is mijn down en upload wel.
(maandelijks volume heb ik genoeg overschot)

Dus blijf ik waar ik ben, wat goed en snel functioneert zonder uitval, dan blijf je best waar je bent. lees ook dit

Maandelijks volume : Gebruikt volume voor deze maand 1 GB 821 MB van de beschikbare 17 GB (15 GB 180 MB overblijvend).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Blue-Sky, altijd al willen vragen: waarom heb jij Plus (+ 5 €) als je nooit aan die 17 gieg komt? Dat is toch weggegooid geld?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De optie Multi heb ik genomen waar Internet security, van Symantec.
Waar automatisch 17 gieg inzit. (zie ouder screenshot)

Voordelig tel. tarief tijdens de werkuren en gratis op zon en feestdagen, behalve naar 900 nummers.
Heb je deze optie besteld en geïnstalleerd, kan deze gedownload worden, via de Website Belgacom.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Oh, het was je dus om het security pack te doen :). OK, dat begrijp ik.

Je weet waarschijnlijk ook wel dat er gratis virusscanners zijn die een even goed resultaat geven als Norton? Jouw keuze, natuurlijk :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
area32
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Oh, het was je dus om het security pack te doen :). OK, dat begrijp ik.

Je weet waarschijnlijk ook wel dat er gratis virusscanners zijn die een even goed resultaat geven als Norton? Jouw keuze, natuurlijk :).
en meestal beter en minder belastend zijn voor de computer.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ok mr rest nog altijd de hamvraag van het topic:

Aprilmaand Belgacommaand ? Buiten tariefverhogingen en aankondiging HDTV (duh, like we did not know that allready) nog ni veel spectaculairs zien gebeuren ...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ze hebben nog 10 dagen en 7 uur he... :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vraag me af of de Belgacommers ook zullen moeten wachten voor Adsl2+ tot 01/07.
of dat ze er vroeger mee beginnen ....... (zal niet meer voor in april zijn denk ik)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:Vraag me af of de Belgacommers ook zullen moeten wachten voor Adsl2+ tot 01/07.
of dat ze er vroeger mee beginnen ....... (zal niet meer voor in april zijn denk ik)
Dat mag niet, want de alternatieven moeten op hetzelfde moment kunnen beginnen met ADSL2+.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lord Utopia schreef:
Patje schreef:Vraag me af of de Belgacommers ook zullen moeten wachten voor Adsl2+ tot 01/07.
Dat mag niet, want de alternatieven moeten op hetzelfde moment kunnen beginnen met ADSL2+.
Amaai dit zijn weeral nog eens de regels .... dan moeten we niet veel spectaculairs meer verwachten deze maand van belgacom :roll:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Toppy
Starter Plus
Starter Plus

Allé, ze hebben ons deze maand maar half zolang aan het lijntje gehouden als gewoonlijk. Proficiat !
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Toppy schreef:Allé, ze hebben ons deze maand maar half zolang aan het lijntje gehouden als gewoonlijk. Proficiat !
Vraag me nog steeds af wat Belgacom nu zal doen in april. Pas op, de maand is nog niet om. Het venijn zit hem misschien in de staart? Van 4MB naar 6MB, en abonemment naar 25 euro zakken. En limiet op 50 giga. Hmmm ... Ik denk dat er sommigen BC onderschatten, en ze de komende dagen nog eens gaan zot doen. April wordt dan toch nog BC-maand. :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als er iemand jullie aan het lijntje heeft gehouden, dan zijn dat jullie zelf wel :)

Niemand heeft hier gezegd dat er iets ging veranderen op internetgebied. Hollebolle zei gewoon dat april Belgacommaand ging zijn, en Belgacom is niet alleen internet, maar ook telefonie, tv, mobiele tv enz.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Als er iemand jullie aan het lijntje heeft gehouden, dan zijn dat jullie zelf wel :)

Niemand heeft hier gezegd dat er iets ging veranderen op internetgebied. Hollebolle zei gewoon dat april Belgacommaand ging zijn, en Belgacom is niet alleen internet, maar ook telefonie, tv, mobiele tv enz.
ik heb in een ander topic hier nog aangehaald vandaag wat belgacom allemaal gelanceerd heeft in april.
en wees er maar zeker van dat er op korte termijn ook wijzigingen zullen gebeuren op vlak van internet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
deej
Elite Poster
Elite Poster

ADSL2+ in Turboline is er alvast eentje van.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:ADSL2+ in Turboline is er alvast eentje van.
heb het over de belgacom abonnementen zelf, onozelaar.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
MacE501
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:
:nono:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

MacE501 schreef:
hollebollegijs schreef:
:nono:
je moet daar niet te zwaar aan tillen.
wat hij vertelde is al langer geweten. dat is geen nieuws. het enige wat ik wilde zeggen, dat zijn opmerking, niets te maken met de mijne. that's all.
dus doet da vingerke maar weg.
deej
Elite Poster
Elite Poster

En hoe schrijven we oNNozelaar?
KK
Elite Poster
Elite Poster

En weer die arrogantie van hollebollegijs... Tja, als je hier zelf komt verkondigen dat april Belgacom maand is, en er verschijnt tijdens die maand meer negatief als positief nieuws over Belgacom, dan moet je ook maar tegen de kritiek kunnen.

Ik denk trouwens dat dat vingertje bedoeld was om je duidelijk te maken dat verwijten hier niet welkom zijn. Trouwens, 'onnozelaar' is met dubbele n ;)
Laatst gewijzigd door KK 25 apr 2008, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”