Verbruik Scarlet One
- DonRaveN
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Periode Download Upload Totaal
14 maart 2008 - 13 april 2008 62 GB 11,2 GB 73,2 GB
Verbruik Scarlet One
14/03/08-13/04/08 Trafiek ADSL ( raven007 ) 19,57
Totaal 19,57
die kl**tzakken rekenen mij 19.57€ extra aan terwijl ik 100GB mag downloaden?
Mod Blue-Sky , let op taal a.u.b.
wa is da nu weer voor zever??
ik zal niet de enigste zijn wie dit probleem zal hebben geloof ik,
morgenvroeg bel ik naar die klojo's!
14 maart 2008 - 13 april 2008 62 GB 11,2 GB 73,2 GB
Verbruik Scarlet One
14/03/08-13/04/08 Trafiek ADSL ( raven007 ) 19,57
Totaal 19,57
die kl**tzakken rekenen mij 19.57€ extra aan terwijl ik 100GB mag downloaden?
Mod Blue-Sky , let op taal a.u.b.
wa is da nu weer voor zever??
ik zal niet de enigste zijn wie dit probleem zal hebben geloof ik,
morgenvroeg bel ik naar die klojo's!
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Is die 100 GB wel standaard geworden in de maand maart?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Inderdaad,ik vrees dat je niet anders zal kunnen of betalen(toch voor de betreffende maand).Vanaf nu zal je meer geluk hebben,en ga je die 100 gb wel kunnen gebruiken.
Mijn teller is maar aangepast op 12/4.Mocht ik in de periode 12/3 tot 12/4 meer dan 50gb verbruikt hebben,ik zou ook wel moeten bijbetalen.(gelukkig niet het geval.)
Ik zou mij niet kwaad maken,(slecht voor de tikker) en vanaf nu proberen te genieten van uw 100gb.
U kan altijd wel iets proberen met de helpdesk,maar ik denk dat u beter eens meespeeld met Euro Millions,de kans dat u daar iets uit de brand sleept is immers veel groter.
Mijn teller is maar aangepast op 12/4.Mocht ik in de periode 12/3 tot 12/4 meer dan 50gb verbruikt hebben,ik zou ook wel moeten bijbetalen.(gelukkig niet het geval.)
Ik zou mij niet kwaad maken,(slecht voor de tikker) en vanaf nu proberen te genieten van uw 100gb.
U kan altijd wel iets proberen met de helpdesk,maar ik denk dat u beter eens meespeeld met Euro Millions,de kans dat u daar iets uit de brand sleept is immers veel groter.
- DonRaveN
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Net scarlet aan de lijn gehad (2 minuten moeten wachten MUST BE A RECORD)
volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april
in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo
soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes
volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april
in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo
soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Wraak kan zoet zijn, maar het blijft een lelijke gedachte.
Ik begrijp niet goed waarom iedereen na de aankondiging van die 100 Gb plots de volgende dagen als gek gaat zitten downloaden. Na al die tijd met 50 Gb ben ik uiteraard blij dat het nu naar 100 gaat, maar daarom ga ik plots mijn internetgewoonten niet veranderen. Die paar weken verschil zullen mij dus zeker niet hinderen.
Ik begrijp niet goed waarom iedereen na de aankondiging van die 100 Gb plots de volgende dagen als gek gaat zitten downloaden. Na al die tijd met 50 Gb ben ik uiteraard blij dat het nu naar 100 gaat, maar daarom ga ik plots mijn internetgewoonten niet veranderen. Die paar weken verschil zullen mij dus zeker niet hinderen.
op de site van Scarlet staat thans toch klaar en duidelijk
De Scarlet abonnees genieten vanaf nu van:
ADSL Light - 1GB/maand
ADSL 6 en 20 – 60 GB/maand
One 6 en 20 – 100 GB/maand
Misschien een keertje naar de ombudsman mailen...
De Scarlet abonnees genieten vanaf nu van:
ADSL Light - 1GB/maand
ADSL 6 en 20 – 60 GB/maand
One 6 en 20 – 100 GB/maand
Misschien een keertje naar de ombudsman mailen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Nog een geluk dat u met 'one 6 of 20' gratis kan bellen naar de helpdesk,naar het schijnt zijn er ook providers(geweest??) waar men moest betalen om naar de helpdesk te bellen.
Betalen om te klagen noemde men dit vroeger.
Verder met ik wel tevreden over Scarlet,u ook??
Betalen om te klagen noemde men dit vroeger.
Verder met ik wel tevreden over Scarlet,u ook??
Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen. Er stond duidelijk vermeld dat de wijzigingen vanaf nu ingingen. Bovendien hebben ze zelf automatisch de volume meter aangepast naar 1/60/100 GB. Ik heb er geen probleem mee dat de wijziging pas in werking treed vanaf volgende facturatiemaand. Maar dat had men dan wel duidelijk moeten vermelden. En dus niet zeggen dat het nu ingaat en dan achteraf toch nog met een factuur afkomen. STUG, werk aan de winkel, ...
Ik heb nog iemand gehad die was aangerekend, de facturatiedienst heeft hem een kredietnota opgestuurd na zijn klacht en na het niet willen betalen van zijn meerverbruik.DonRaveN schreef:Net scarlet aan de lijn gehad (2 minuten moeten wachten MUST BE A RECORD)
volgends hen begin ik nu pas van die volle 100 gig te genieten (de 14de)
terwijl het bekend was van 4 april
in mijn ogen is dit puur bedrog en moesten ze er duidelijk bij zetten van welke datum of de volgende periode ofzo
soit, tis gebeurt niks aan te doen maar 1 ding weet ik zeker: op mijn volgende factuur heb ik er zeker een extra 50 euro doorgebelt op hun kosten!! vrienden/familie genoeg om eens tegen te zeveren tijdens de piekuurtjes
Nogmaals, de limieten zijn van kracht vanaf men dit gemeld heeft en niet gelinkt aan je factuurdatum. Indien men dit wel doet is men verkeert bezig en zie ik niet in waarom je zou betalen.
Ik zegt dit niet zelf maar wel diegene die het bij Scarlet wel voor het zeggen hebben, klaarblijkelijk lukt het op sommige diensten daar niet om up to date te zijn.
Wil het niet lukken, geef mij je gegevens door per PM en ik kaart het alsnog aan. Iets wat je niet moet betalen betaal je niet punt uit.
Ik vind dit eveneens niet kunnen... nu ik zat er niet over maar iemand die ik ken wel. En hij heeft dit aangekaart bij Scarlet en zij zeggen dat het pas vanaf zijn volgende facturatieperiode ingaat. Het kan volgens mij niet dat er dan op de site "vanaf nu" staat...cygeus schreef:Persoonlijk vind ik dit ook niet kunnen. Er stond duidelijk vermeld dat de wijzigingen vanaf nu ingingen. Bovendien hebben ze zelf automatisch de volume meter aangepast naar 1/60/100 GB. Ik heb er geen probleem mee dat de wijziging pas in werking treed vanaf volgende facturatiemaand. Maar dat had men dan wel duidelijk moeten vermelden. En dus niet zeggen dat het nu ingaat en dan achteraf toch nog met een factuur afkomen. STUG, werk aan de winkel, ...
Mja , om eerlijk te zjn dit is toch wel de fout van de gebruiker zelf omdat die zelf zijn limiet heeft gewijzigd.
Er stond duidelijk dat het automatisch zou gebeuren .... een paar dagen geduld en dan had je dit probleem niet gehad.
Er stond duidelijk dat het automatisch zou gebeuren .... een paar dagen geduld en dan had je dit probleem niet gehad.
Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
tooslow schreef:Mja , om eerlijk te zjn dit is toch wel de fout van de gebruiker zelf omdat die zelf zijn limiet heeft gewijzigd.
Er stond duidelijk dat het automatisch zou gebeuren .... een paar dagen geduld en dan had je dit probleem niet gehad.
Mijn collega heeft zijn limiet niet gewijzigd. Hij zat er 5gb boven ofzo, maar omdat het twee dagen voor het einde van de maand was heeft hij het gelaten.
Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.Rudi.$ schreef:Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Ok, laat maar dan, ik kan je niet verplichten het op te lossen.neon schreef:Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.Rudi.$ schreef:Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Inderdaad, als er van Scarlet ostentatieve onwil is, kan ik moeilijk hem aanraden een aangetekende brief te gaan schrijven die zoveel kost als het verschil dat hij erboven zit héRudi.$ schreef:Ok, laat maar dan, ik kan je niet verplichten het op te lossen.neon schreef:Mijn collega heeft hiervoor naar Scarlet gebeld en zowel op de technische als op de facturatiedienst zeiden ze dat er niets aan te doen valt.Rudi.$ schreef:Kredietnota is snel gemaakt, waarom neem je geen actie? Of zijn dat geen goede princiepes?DonRaveN schreef:Jammer genoeg is het geld al van mijn rekening gegaan..
lang leve de domiciliering grrrrzzz
Klagen ok, maar als je er iets aan wil doen en je krijgt de kans dan moet je die kans grijpen en anders niet klagen. Mijn idee.
Bij mij hebben ze ook 45 euro aan extra traffic aangerekend.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
In het persbericht en op mijn scarlet staat sinds 4 april dat men vanaf nu 100GB heeft.
Bij de keuze van traffic per maand is 100GB de laagste optie.
En zelfs telefonisch werd mij destijds meegedeeld dat het direct inging.
Een kijken of ik onze scarlet vrienden weet te overtuigen om die 45 pleuro terug te storten of te verrekenen met toekomstige facturen.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
In het persbericht en op mijn scarlet staat sinds 4 april dat men vanaf nu 100GB heeft.
Bij de keuze van traffic per maand is 100GB de laagste optie.
En zelfs telefonisch werd mij destijds meegedeeld dat het direct inging.
Een kijken of ik onze scarlet vrienden weet te overtuigen om die 45 pleuro terug te storten of te verrekenen met toekomstige facturen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik denk dat er weinig zal aan te doen zijn,omdat het waarschijnlijk bekeken word in termijnen van elk 1 maand.
Wettelijk gezien valt er geen speld tussen te krijgen.(maandelijkse betalingen weet je)
Vb.Abbo van 11 Maart tot 11 April, moet je nog bijbetalen omdat je abbo altijd per maand gerekend word,dus 30 dagen.
Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat dit absoluut niet leuk is,maar ik zou er toch over waken,niet te veel kosten te doen,want een aangetekend schrijven e.d. kost ook subiet een pak t.o.v. het bedrag dat ge moet bijbetalen.
Wettelijk gezien valt er geen speld tussen te krijgen.(maandelijkse betalingen weet je)
Vb.Abbo van 11 Maart tot 11 April, moet je nog bijbetalen omdat je abbo altijd per maand gerekend word,dus 30 dagen.
Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat dit absoluut niet leuk is,maar ik zou er toch over waken,niet te veel kosten te doen,want een aangetekend schrijven e.d. kost ook subiet een pak t.o.v. het bedrag dat ge moet bijbetalen.
ja wadde, da s**** big timeHercules schreef:Bij mij hebben ze ook 45 euro aan extra traffic aangerekend.
Dit gaat natuurlijk nergens over.
In het persbericht en op mijn scarlet staat sinds 4 april dat men vanaf nu 100GB heeft.
Bij de keuze van traffic per maand is 100GB de laagste optie.
En zelfs telefonisch werd mij destijds meegedeeld dat het direct inging.
Een kijken of ik onze scarlet vrienden weet te overtuigen om die 45 pleuro terug te storten of te verrekenen met toekomstige facturen.
maarja, misleidende reclame zijn we van scarlet gewend
zeg mij anders eens wie er al 20mbit heeft?
Telefonisch werd mij meegedeeld:
Het ligt eraan hoe ver je van de centrale af woont of je die 100GB gaat krijgen
Tegen zoveel doms kan ik echt niet.
Na wat navragen beweerden ze ineens dat het pas bij de volgende periode in zou gaan, dus in mei!
Ik neem hier dus geen genoegen mee en zal ze per fax een klacht sturen.
Straks betaal je 12 maanden lang 50 euro bij, omdat het niet 4 april 2008 maar 2009 moest zijn...
Het ligt eraan hoe ver je van de centrale af woont of je die 100GB gaat krijgen
Tegen zoveel doms kan ik echt niet.
Na wat navragen beweerden ze ineens dat het pas bij de volgende periode in zou gaan, dus in mei!
Ik neem hier dus geen genoegen mee en zal ze per fax een klacht sturen.
Straks betaal je 12 maanden lang 50 euro bij, omdat het niet 4 april 2008 maar 2009 moest zijn...
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Gelet op het feit dat scarlet communiceert dat de wijzigingen 'vanaf NU' worden doorgevoerd (lees mijn.scarlet.be) + het feit dat een limiet lager dan 100Gb (Scarlet one) niet meer kan ingesteld worden ben ik ook te vinden voor de veronderstelling dat de nieuwe limiet reeds van toepassing was.booker schreef:hier hetzelfde, 20 euro aan mijn broek.
Heb al gebeld en een mail gestuurd, afwachten maar.
Misschien toch wel een item voor STUG
Anders had scarlet moeten communiceren 'vanaf de volgende factuurdatum' of 'vanaf de volgende reset van de meter'.
Ik heb het dan ook binnen STUG op de tafel gelegd en zal het blijven opvolgen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- DonRaveN
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Hmmmz, mijn teller is gereset van de 13de op de 14de mei, zoals altijd..DonRaveN schreef:de 14de mei is het zover hier, ben benieuwd of ze hetgeen ik te veel betaald heb vorige maand zullen aftrekken deze maand...
klaat nog iets weten als het zover is..
maar normaal gezien kan ik de 15de mijn factuur bekijken via mijn.scarlet.be en sturen ze deze via email ook nog eens door, wat nu duidelijk het geval niet is, blijkbaar hebben ze probleemkes mee de facturen ... hopelijk geen miserie deze keer ...
Ik post nog eens als ik mijn fatuur te zien krijg, untill then........
- DonRaveN
- Member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
daarnet mijn factuur gekregen en tis NADA, geen korting of terug betaling!!!DonRaveN schreef:Hmmmz, mijn teller is gereset van de 13de op de 14de mei, zoals altijd..DonRaveN schreef:de 14de mei is het zover hier, ben benieuwd of ze hetgeen ik te veel betaald heb vorige maand zullen aftrekken deze maand...
klaat nog iets weten als het zover is..
maar normaal gezien kan ik de 15de mijn factuur bekijken via mijn.scarlet.be en sturen ze deze via email ook nog eens door, wat nu duidelijk het geval niet is, blijkbaar hebben ze probleemkes mee de facturen ... hopelijk geen miserie deze keer ...
Ik post nog eens als ik mijn fatuur te zien krijg, untill then........
ik dacht dat scarlet alles ging terugbetalen? blijkbaar niet pffft
Ik open zojuist mijn factuur (ligt hier al 1,5 week) en zie dat ze de teveel gerekende traffic (43GB) keurig hebben verrekend met de nieuwe factuur.
Ik had overigens wel een schriftelijke klacht gefaxt, maar daar (nog) nooit antwoord op gehad.
Maar het resultaat is in elk geval goed.
Ik had overigens wel een schriftelijke klacht gefaxt, maar daar (nog) nooit antwoord op gehad.
Maar het resultaat is in elk geval goed.