Ik had gisteren een probleem bij het versturen van een e-mail:
Ik verstuurde een e-mail met 2 *.psd bestanden (1 van 5Mb en 1 van 3 Mb) als bijlage en de ontvanger kreeg er een 30-voud van op zijn mailbox, welke dan ook crashte.
De oorzaak moet duidelijk bij mij liggen vermits ik een toets gedaan heb naar een ander e-mailadres en daar hetzelfde probleem heb veroorzaakt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Mvg
Jo
MS-7204 MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD, GeForce 6700 XL, Windows XP, Home, SP2, NL, Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 1024 MB RAM, HDD:244 GB, NTFS, Firefox 2.0, Outlook Express 6
E-mail met bijlage komt in veelvoud bij ontvanger
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Zet de mailscanning eens uit van je antivirus programma.johen schreef:Ik had gisteren een probleem bij het versturen van een e-mail:
Ik verstuurde een e-mail met 2 *.psd bestanden (1 van 5Mb en 1 van 3 Mb) als bijlage en de ontvanger kreeg er een 30-voud van op zijn mailbox, welke dan ook crashte.
De oorzaak moet duidelijk bij mij liggen vermits ik een toets gedaan heb naar een ander e-mailadres en daar hetzelfde probleem heb veroorzaakt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Mvg
Jo
MS-7204 MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD, GeForce 6700 XL, Windows XP, Home, SP2, NL, Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 10
24 MB RAM, HDD:244 GB, NTFS, Firefox 2.0, Outlook Express 6
ditCH,
Dank voor uw antwoord.
Ik heb uw raadgeving gevolgd, echter zonder positief resultaat.
Ik weet ook niet of ik het wel juist heb gedaan; Mijn virusscanner is NOD32.
Het probleem van de veelvoudige e-mails met bijlage zat hem in Outlook Express zelf.
Korhaantje op het forum van seniorennet wees mij de weg:
Bij Extra> Accounts...> Eigenschappen> Geavanceerd:
Mocht het vakje bij Verzenden Berichten niet aangevinkt staan.
Bij mij stond dit op 1024 Kb.
Blijft mij echter nog 1 probleem nl:
Het lukt mij niet de 2 bestanden (3Mb en 5Mb) samen te versturen via Outlook Express.
Mijn provider is Skynet.
Mvg
Jo
Dank voor uw antwoord.
Ik heb uw raadgeving gevolgd, echter zonder positief resultaat.
Ik weet ook niet of ik het wel juist heb gedaan; Mijn virusscanner is NOD32.
Het probleem van de veelvoudige e-mails met bijlage zat hem in Outlook Express zelf.
Korhaantje op het forum van seniorennet wees mij de weg:
Bij Extra> Accounts...> Eigenschappen> Geavanceerd:
Mocht het vakje bij Verzenden Berichten niet aangevinkt staan.
Bij mij stond dit op 1024 Kb.
Het lukt mij niet de 2 bestanden (3Mb en 5Mb) samen te versturen via Outlook Express.
Mijn provider is Skynet.
Mvg
Jo
MS-7204 MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD, GeForce 6700 XL, Windows XP, Home, SP2, NL, Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz, 1024 MB RAM, HDD:244 GB, NTFS, Firefox 2.0, Outlook Express 6
Het zou kunnen dat de maximum toegestane grootte van een mailtje bij skynet 5 MB is. Bij gmail is dit iig 10 MB.johen schreef:
Mijn provider is Skynet.
![Afbeelding](http://users.skynet.be/sb171129/userbase/5713.png)
-
- Elite Poster
Bij Skynet is het ook 10 Mb ( met overhead, dus reken ongeveer een 7 tot 8 Mb dat je effectief als attachment kan meesturen ).Rogue schreef:Het zou kunnen dat de maximum toegestane grootte van een mailtje bij skynet 5 MB is. Bij gmail is dit iig 10 MB.johen schreef:
Mijn provider is Skynet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Uit de link in mijn vorig berichtRogue schreef:Het zou kunnen dat de maximum toegestane grootte van een mailtje bij skynet 5 MB is. Bij gmail is dit iig 10 MB.
Selfcare Belgacom schreef:De maximale grootte van een e-mailbericht is op onze uitgaande mailserver gelimiteerd tot 16 MB.
If you can't beat them, confuse them.
20-30% overhead op mail o_O? Gmail heef trouwens blijkbaar sinds mei '07 een limiet van 20MB(blogspot linkje)
![Afbeelding](http://users.skynet.be/sb171129/userbase/5713.png)
-
- Elite Poster
20 Mb is overkill ... als de ontvangende mailserver attachments die groter zijn niet toelaat ...Rogue schreef:20-30% overhead op mail o_O? Gmail heef trouwens blijkbaar sinds mei '07 een limiet van 20MB (blogspot linkje)
CueBoy,
Hartelijk dank voor de link. Deze is zeer nuttig.
Inmiddels slaagde ik er wel in 2 PDF bestanden (2 en 4 Mb) te versturen.
Het zou dus kunnen dat het koppel PSD bestanden de oorzaak is, hoewel zij er afzonderlijk wel doorkwamen.
Dank ook aan de anderen die mij wilden helpen.
Mvg
Jo
Hartelijk dank voor de link. Deze is zeer nuttig.
Inmiddels slaagde ik er wel in 2 PDF bestanden (2 en 4 Mb) te versturen.
Het zou dus kunnen dat het koppel PSD bestanden de oorzaak is, hoewel zij er afzonderlijk wel doorkwamen.
Dank ook aan de anderen die mij wilden helpen.
Mvg
Jo
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het risico met grote attachments (mail is daar eigenlijk ook niet voor gemaakt vanwege de enorm overhead) is dat je timeouts gaat krijgen. Aangezien een mailserver niet weet waar je was gebleven gaat die dan ook steeds dezelfde mail opnieuw en opnieuw aanbieden.
Trouwens aangezien niet iedereen zijn mailserver zomaar attachments slikt van 20 MB beperkt je dit best tot 2 a 3 MB per mail. Op die manier lukt het meestal wel. Heb je meer nodig, plaats het dan op een webhosting en stuur de link door.
Trouwens aangezien niet iedereen zijn mailserver zomaar attachments slikt van 20 MB beperkt je dit best tot 2 a 3 MB per mail. Op die manier lukt het meestal wel. Heb je meer nodig, plaats het dan op een webhosting en stuur de link door.
Voor mail wordt, voor zover ik weet, Base64 gebruiktditCh schreef:Bij Skynet is het ook 10 Mb ( met overhead, dus reken ongeveer een 7 tot 8 Mb dat je effectief als attachment kan meesturen ).
http://en.wikipedia.org/wiki/YEnc33%–40% overhead for 6-bit encoding methods like uuencode and Base64
Please help, looking for a way to get rich and fast