Software / licenties lijst

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik ben op zoek naar (gratis) software voor xp / vista pc's om een lijst te genereren van alle geïnstalleerde software liefst mèt licentie nummers er bij.

Kan iemand mij op weg helpen?

:idea: (Het zal vooral gaan om MS office versies, windows zelf, Adobe producten, enz... op een hoop pc's. Ik kan natuurlijk manueel al die pc's nagaan, maar dat is me iets te veel werk, vandaar.)
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bedankt, dat programma komt al aardig in de buurt, alleen: niet alle licenties worden opgesomd.
Toch wel belangrijke dingen zoals Photoshop, illustrator, dreamweaver, flash, flex,... en zo worden blijkbaar overgeslagen. (Ze worden wel getoond, maar de licentie staat er niet bij.)

:???: Weet iemand of dit überhaupt wel mogelijk is met office / adobe pakketen?
Laatst gewijzigd door Mr.V 14 apr 2008, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Zou ie eigenlijk toch wel moeten doen:

http://www.gtopala.com/siw-software/licenses.html

Retrieve Licenses (Product Keys) for Windows, MS Office and over 150 other software products:
Microsoft Windows1,2 (95/98/Me/2000/XP/2003/Vista/20083)
Microsoft Office (20004/XP/2003/2007)
ACDSee (6/7/8/9)
Alcohol 52/68/120%
Adobe Acrobat (7/8)
Adobe Illustrator
Adobe Photoshop 7
...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Office lukt inderdaad, maar photoshop cs3, illustrator, enz... niet. :?
gentenaar1
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2006, 19:05
Locatie: Destelbergen

Heb daar ook wel intresse voor.
De zoon is zijn boekje verloren van COD 3 en dus ook zijn serial.
Het spel is wel nog geinstalleerd,maar als er ooit een format aan te pas komt zijn we alles kwijt.
Dus een progje waarmee je de serials kan zien van geinstalleerde progamma's zou welkom zijn.
Pluskat
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:14

Blijkt inderdaad te werken....maar slechts voor 5 programma's,inclusief windows.
Voor de rest vindt het programma geen productkeys van de aanwezige programma's.
Greetz.
punkfreak
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 dec 2002, 17:05
Locatie: Blauberg

probeer eens aida32

is ondertussen overgenomen door lavalys en noemt nu everest
aida32 is nog te vinden en laat licentiekeys zien
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lijkt mij dat dergelijke software illegaal is, wat ze doen is eigenlijk het reverse engineeren van de software. En dat is in 95% van de gevallen verboden aan de hand van de gebruikers voorwaarden. Ook lijkt het mij vrijwel onmogelijk om de licentie van photoshop te achterhalen.

Manueel nagaan en opslaan in een centrale database vrees ik.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Opexx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2008, 19:41
Locatie: Voorde

Lijkt mij niet. Het enigste dat die programmas doen is een lijst opmaken van wat er op je PC staat en daarbij de gebruikte serial keys zetten. Bij de meeste software kan je de keys zoeken bij Help -> About, dus waarom zou een programma die dit automatisch doet illigaal zijn.

Bedoel je met reverse engineering niet de broncode proberen lezen om zo keys eruit te halen? Want dat is niet wat de poster vroeg.
Afbeelding
Afstand centrale ~1,7km
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

mss ben je hier iets mee? enkel ms

ProduKey v1.26 - Recover lost product key (CD-Key) of Windows/MS-Office/SQL Server
Copyright (c) 2005 - 2008 Nir Sofer
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bedankt voor de reacties. Tot nu toe ben ik dus in staat om de volgende programma's met bijhorende product key te detecteren:

- MS Windows XP (vista nog niet getest)
- MS Office 2003, 2007
- Nero Burning Rom
- Partition Magic
- VMware

Dit zijn toch al enkele van de belangrijkste die ik moet detecteren.
(Enkele kleinere software pakketten heb ik hier niet bij vermeld.)
Wat nu dus nog ontbreekt in mijn lijst zijn voornamelijk Adobe producten.

:idea: Ik heb ondervonden dat Aida32 ongeveer het zelfde kan detecteren als SIW.
ProduKey detecteert (razend snel in feite) uitsluitend Microsoft dingen zoals de windows- en de office- key.

Ik blijf nog even verder zoeken vooraleer ik het opgeef en zal jullie op de hoogte houden moest ik een oplossing vinden voor de Adobe producten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net hier gevraagd hoe wij het doen: door domweg de hive uit het register te exporteren en die te parsen (doen ze allemaal uiteindelijk, maar hier handmatig). Je krijgt op die manier wel maar een deel van een Adobe key terug, de laatste 5 tekens zijn gewoon "XXXXX".
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

:idea: Ik heb ondertussen nog wat andere programma's gevonden:

- Product key Finder (trial: laat enkel de eeste 4 nummers zien) -> vindt toch al adobe's keys t.e.m. versie CS2, helaas nog geen CS3.
Andere gevonden keys: Windows, Office, Partition Magic, VMware, Nero,...

- Belarc advisor (freeware) -> genereert een html rapport met een hoop hard- en software details, maar detecteert helaas maar adobe keys t.e.m. CS2.
Andere gevonden keys: windows, Office, VMWare, MS Virtual PC, Nero ,...

Ik slaag er maar niet in om software te vinden die dingen van het Adobe CS3 pakket kan achterhalen.

Net hier gevraagd hoe wij het doen: door domweg de hive uit het register te exporteren en die te parsen (doen ze allemaal uiteindelijk, maar hier handmatig). Je krijgt op die manier wel maar een deel van een Adobe key terug, de laatste 5 tekens zijn gewoon "XXXXX".

:???: @Meon: Heb je enig idee waar ik in het register die key kan vinden? Ik heb zojuist al eens zitten zoeken in \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\ maar vind er niets in terug.
Ik zou zelfs al tevreden zijn met de 4 eerste cijfers van de key, meer moet ik niet hebben; aangezien ik de officiële key ken.

Via google kwam ik berichten tegen dat vanaf CS3 de key niet meer in het register zou zijn opgeslagen, maar ergens anders. (Wáár zeggen ze niet.)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oei. Ik heb enkel tot CS2 geprobeerd. Ik heb zelf wel CS3 geïnstalleerd, en kan daar in Photoshop: Help > System Info de key te zien krijgen.
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ja, dat van die help > system info wist ik wel, maar ik zie mij dat niet hier in heel het bedrijf gaan doen op iedere pc in feite. :-)

Ik heb een tijdje terug een hardware database moeten aanleggen voor het bedrijf, en dat nam al enorm veel tijd in beslag. Ik had simpelweg iedereen een mailtje gestuurd met een link naar een progje wat ze moesten uitvoeren om mij dan een html rapportje terug te mailen... :roll: man, man: vooraleer iedereen dat heeft willen uitvoeren. -> daar is 2 maand over heen gegaan.

Vandaar dat ik het deze keer remote wou proberen aan te pakken.
En dat lukt met hoger genoemde software grotendeels (op CS3 dingen na dus.)

Ondertussen ben ik het pad te weten gekomen waar Adobe tegenwoordig zijn key's zou opslaan, een SQLite database blijkbaar:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe PCD\Cache\cache.db
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mr.V schreef:Ondertussen ben ik het pad te weten gekomen waar Adobe tegenwoordig zijn key's zou opslaan, een SQLite database blijkbaar:
C:\Program Files\Common Files\Adobe\Adobe PCD\Cache\cache.db
He, juij: inderdaad: tabel domain_data, kolom "key", de regel met "LineCU 4" in de kolom "value".
De waarde die daar in staat is hetzelfde als m'n key op de doos.
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Voor diegene die het interesseert, met de volgende SQL query kan je in de bovenstaande SQLite database alle serienummers opvragen van programma's uit het CS3 pakket.

Code: Selecteer alles

select subDomain, value from domain_data where key = "LineCU 4"

(Je hebt hier natuurlijk wel een SQLite browser nodig, maar die zijn gratis te vinden via google.)

Bedankt voor alle reacties die ik gehad heb, ik kan eindelijk aan mijn "licentie database" beginnen. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”