Betalen voor content op het net komt er aan.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Block schreef in een ander topic:
Iemand een link naar beeldmatriaal, ik geraak via vtm op iwatch.be, maar wat is me dat voor rommel?

1.1 Eur betalen yeah right. De gratis content hapert en mist frames( nieuws gaat vlot, maar eerste gratis aflevering van sara is een ramp).

Ik ga die site niet echt tussen mijn favorieten zetten denk ik.
Dit zou wel eens schering en inslag kunnen worden.
M24, een news feed van "De Tijd" kwam met volgend artikel.

Gedaan met gratis surfen?
Surfers die alle sites willen bekijken, zullen wellicht meer moeten betalen.
VRIJE TIJD - Internetproviders willen meer centen zien voor de vele filmpjes en muziekbestanden die ze naar hun klanten transporteren. Dat kan leiden tot een systeem waarbij er voor elke site apart betaald moet worden. Krijgen we straks abonnementen 'à la carte'?

Volledig artikel zie:
http://nl.m24.be/vrije_tijd/gadgets/Ged ... 7-1771.art
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Proxies?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

De vraag is of de consumenten het gaan lusten.
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Naast de mp3's en xvid's zul je dan ook snel de content van die betaalsites zien opduiken op p2p en usenet.
Je hebt dat nu al ! Er zijn genoeg sites die tv-series aanbieden die de moeite zijn.

Als de korte films op sites schering en inslag worden, dan kan ik me goed inbeelden dat er een soort "mirror-internet" (bijvoorbeeld een plug-in op je browser ?) zal ontstaan waar de links niet naar betalende content verwijzen, maar naar een alternatieve host die het dan gratis aanbied.

Als er meer betalende content online komt zullen de piraten meer macht krijgen. Laat ze maar doen. De Robin Hoods zullen wel zorgen voor brood en spelen ;)
Rogue
Premium Member
Premium Member

Idd@hierboven.

Gewoon een kwestie van wachten tot de betalende content captured & uploaded is.
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Rogue schreef:Gewoon een kwestie van wachten tot de betalende content captured & uploaded is.
Indeed, de jups zullen wel dinero's op tafel leggen zodat ze het plebs kunnen voorzien van gratis stuff.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Inderdaad :P (bespeur ik daar enig sarcasme van jouw kant? :P )
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer

Rogue schreef:Inderdaad :P (bespeur ik daar enig sarcasme van jouw kant? :P )
*oeps* Busted. :-D
Rogue
Premium Member
Premium Member

^^ mja kijk, op dit moment gebeurd net hetzelfde hoor :)

hoe denk je dat al die content op het net geraakt...

bepaalde mensen met toegang tot een systeem maken deze voor het publiek beschikbaar, dat is gewoon internet :wink:
Afbeelding
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

"Absolute onzin"

Het idee van de providers gaat al enkele maanden mee, maar wordt wel steeds concreter. Zo verklaarde de topman van Virgin Media – een van de belangrijkste providers van Groot-Brittannië – vorige week in een interview dat zijn bedrijf al volop bezig is met contracten af te sluiten. "Iedereen gelijk behandelen is absolute onzin. We zijn aan het praten met verschillende spelers, wie niet wil betalen duwen we op de busbaan van het internet," klonk het uit de mond van Neil Berkett. De BBC heeft alvast laten weten niet te willen betalen. Belgische providers reppen voorlopig met geen woord over het onderwerp.
Dat denk ik ook. Dat is bijna zoals gaan zeggen dat de prijs van uw kraantjeswater zal berekend worden op de verhoudingen van de verschillende stoffen die in dat water zitten.
Als Virgin daarmee begint gaat ze volgens mij ...

a) een pak klanten verliezen, als dan niet allemaal
b) een paar processen aan hun been krijgen
c) beschuldigd worden van censuur (wat dan ook zo zal zijn)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zie het al gebeuren dat op bvb Youtube Belgacom z'n eigen flash applicatie schrijft dat zich nesteld tussen Youtube en je pc zodat je een euro moet betalen om dat dom filmpje te mogen bekijken. Ik zie het al komen... Maar als andere providers volgen dan zal er immense protest komen. Niet alleen van mij uit. Klappen zullen er wel vliegen!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Als dit er ooit komt, kan ik wireless (of een andere manier) connectie maken met je geburen alleen maar toejuichen, zo kunnen we dan een "2de internet" maken...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ons allemaal aansluiten op wireless antwerpen en ergens een dikke lijn huren als gateway :)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

misterjo schreef:ons allemaal aansluiten op wireless antwerpen en ergens een dikke lijn huren als gateway :)
En als je niet van Antwerpen bent ? ;)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

AnD schreef:En als je niet van Antwerpen bent ? ;)
Een dikke antenne kopen :P

ps: in andere steden lopen er ook wireless projecten :)
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

met wireless antwerpen bedoelde ik eigenlijk wireless-belgië (dat van wireless antwerpen is).

En ze hebben al een vrij grote dekking hoor. (voor een publiek wifi netwerk :p )

antwerpen , brussel , hasselt , HOB , luik , genk , tielt-winge ,diest , ....
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

och ja, de mannen t' stad a'pen en al de rest daarrond is parking :lol:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik denk dat content providers als google dit niet zo goed idee zullen vinden.

Want met Youtube verdienen ze dus wel geld met de ads. En minder bezoekers equals less money.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Er zal ALTIJD een manier zijn om iets gratis te doen, trouwens sinds wanneer hebben ISP het recht betaling te vragen op content die ze zelf niet produceren !? We hebben al limieten, vind je niet dat dit er een beetje over is !?

Trouwens als ze data gaan bewerken filteren, .. wet van de privacy zegt dat iets .. dat ze overal hun poten maar vanaf houden, .. of het gaat hun geld kosten !

p2p topic waar scarlet door sabam verplicht werd te filteren, SSL en het is gedaan ! Hoe willen ISP dit gaan toepassen !

Als zulke zaken worden doorgevoerd zullen ISP snel het doelwit worden van hackers in het algemeen, 'k denk niet dat men dit wil als je weet dat er sommige enkele honderdduizenden botjes hebben circuleren !

PS: hackers is niet echt het juiste woord, maar ..
Laatst gewijzigd door Ofloo 22 apr 2008, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
Caey
Pro Member
Pro Member

tjah het is een beetje historisch gegroeid. Tijdens de millenium ict boom is er zodanig geïnvesteerd in bandbreedte dat er ten eerste een overcapaciteit was en dat ze dachten ermee toe te komen tot 2011-2015.
Nu blijkt dat met fenomenen als YouTube (en video content in het algemeen) de bandbreedte met zo'n 300-400% toegenomen is.

Dat zou er dan weer toe leiden dat providers zullen moeten investeren in bandbreedte naar de klant toe zonder dat dit meer inkomsten oplevert. (ik denk dat er nu al een paar bij Belgacom en Telenet spontaan in hun broek aan het plassen zijn... investeringen nog voordat er vraag is! ongehoord!?)
Dus men zal eerst de klassieke weg bewandelen door oftewel limieten in te voeren (hoewel ik mij moeilijk kan voorstellen dat dit 12GB zou zijn :) ) Of de contentaanbieders te laten betalen en dan voordelen geven inzake traffiekprioriteit.

brengt mij trouwens op het idee, misschien kunnen we eens nederlandse internetproviders vragen hoeveel hun klanten precies gebruiken. Dan kunnen we meteen zien hoeveel mensen over de belgische limiet zouden gaan... (zal wel iets meer dan 6% zijn vrees ik)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Die capaciteit had men al lang moeten voorzien of mag ripenet en dergelijk straks ook geld vragen voor elk ip dat ze krijgen !? Omdat volgens hun model ook niet voorzien was dat men zonder zou komen zitten, nu moeten die ook investeren.

Ofwel zijn ze isp en investeren ze zoals ieder bedrijf dat moet doen, ofwel doen ze niks en komen ze in problemen het is gewoon zo simpel.

Waar vraag is is aanbod als ze een daar een probleem mee hebben dat ze het dan aan een andere firma overlaten !
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”