Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bijna 3 km van de centrale is ook zo dichtbij niet natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goztow schreef:Bijna 3 km van de centrale is ook zo dichtbij niet natuurlijk.

Als ik het had geweten had ik op de vismarkt in Leuven gaan wonen waar de centrale staat. :-D
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

kaise1 schreef:tja, een heel goedkoop abbo en 8 Mbit/s..ik zou daar dedju heel content mee zijn zenne.. :wink:


Ik zou verdorie een arm en een been geven voor een 8Mbit connectie zonder (al te veel) beperkingen !!!! :smash2:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Uzzi schreef:Ik zou verdorie een arm en een been geven voor een 8Mbit connectie zonder (al te veel) beperkingen !!!! :smash2:


En voor 15 Mbit zonder downloadlimiet ;)?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Deej,
Verklaar u nader?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

gaat het dan toch nog belgacom maand worden? :P
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

L-army schreef:Deej,
Verklaar u nader?
Deej heeft zeker CityConnect met 15 Mb zonder downloadlimiet? :P

Ik zou er veel voor geven hoor :D
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ie heeft idd cityconnect plus 15 Mbit 8)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

deej schreef:En voor 15 Mbit zonder downloadlimiet ;)?



Errrm, 2 armen en 2 benen ?

Kan er iemand op back duwen aub ? :help:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

L-army schreef:Deej,
Verklaar u nader?


Zoals anderen correct opmerkten: ik heb CityConnect Plus en haal effectief 15Mbit. Maar ik heb er goede hoop op dat ik met een Siemens modem binnenkort wat meer ga halen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Uzzi schreef:
deej schreef:En voor 15 Mbit zonder downloadlimiet ;)?



Errrm, 2 armen en 2 benen ?

Kan er iemand op back duwen aub ? :help:


Lol, idd, ik mis er echt ene en surf ook maar aan 2 Mbit :-)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

kaise1 schreef:Lol, idd, ik mis er echt ene en surf ook maar aan 2 Mbit :-)


Ouch, Ik heb ze gelukkig nog alletwee, maar die 2Mbit/s begint danig mijn keel uit te hangen.

Soms, voor een fractie van een seconde overweeg ik om naar Telenet over te stappen, maar gelukkig haalt de rede dan weer de bovenhand :-)

Ik ben ervan overtuigd dat 2008 (met VDSL2) het jaar van de verandering wordt, maar ons geduld wordt blijkbaar nog wat op de proef gesteld. Nu ja, na bijna 3 jaar aan 2Mbit/s, kunnen die paar maanden er nog wel bij zekerst ... Krijg ik nu een medaille voor moed en zelfopoffering ? :banana:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mij heeft het ook niet veel gescheeld of ik wou overstappen,met al die miserie van disconnects en geen verbetering in zicht stond ik zeer dicht bij een overstap naar telenet,gelukkig is die siemens modem op tijd gekomen,het is in ieder geval een heel pak beter nu maar de komende weken ga ik zeker mijn verbinding goed in het oog houden .
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Uzzi schreef:
Soms, voor een fractie van een seconde overweeg ik om naar Telenet over te stappen, maar gelukkig haalt de rede dan weer de bovenhand :-)

... Krijg ik nu een medaille voor moed en zelfopoffering ? :banana:


yep :wink:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

fieldoxide (of iemand anders),

Werkt cityconnect ook met deze Linksys modem ?

Linksys AG241

Iemand dit al geprobeerd ?
Of is enkel de siemens een oplossing ???

Die andere modems zijn toch ook ADSL2+
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:fieldoxide (of iemand anders),

Werkt cityconnect ook met deze Linksys modem ?

Linksys AG241

Iemand dit al geprobeerd ?
Of is enkel de siemens een oplossing ???

Die andere modems zijn toch ook ADSL2+


Elke ADSL2+ modem werkt met CityConnect. Alleen zijn de Siemens ogenschijnlijk kwalitatief beter dan Linksys, Thompson e.a.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

deej schreef:Elke ADSL2+ modem werkt met CityConnect. Alleen zijn de Siemens ogenschijnlijk kwalitatief beter dan Linksys, Thompson e.a.


Ik heb geen problemen meer met mijn Thompson ( van Dommel ). Mijn Linksys ADSL2+ heeft _nooit_ problemen gegeven, maar spreekt helaas geen Annex M.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Ik heb geen problemen meer met mijn Thompson ( van Dommel ). Mijn Linksys ADSL2+ heeft _nooit_ problemen gegeven, maar spreekt helaas geen Annex M.


Wel blijkbaar syncen de Siemens hoger dan de rest.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ditCh schreef:Ik heb geen problemen meer met mijn Thompson ( van Dommel ). Mijn Linksys ADSL2+ heeft _nooit_ problemen gegeven, maar spreekt helaas geen Annex M.


Hoe moet ik dit nu interpreteren... :|

1) CityConnect is met een Linksys AG241 (ADSL2+) niet mogelijk, wegens het ontbreken van Annex M

OF

2) Het is wel mogelijk, maar synct lager (dus lagere download snelheden). Door het onbreken van Annex M.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Gent32m schreef:
ditCh schreef:Ik heb geen problemen meer met mijn Thompson ( van Dommel ). Mijn Linksys ADSL2+ heeft _nooit_ problemen gegeven, maar spreekt helaas geen Annex M.


Hoe moet ik dit nu interpreteren... :|

1) CityConnect is met een Linksys AG241 (ADSL2+) niet mogelijk, wegens het ontbreken van Annex M

OF

2) Het is wel mogelijk, maar synct lager (dus lagere download snelheden). Door het onbreken van Annex M.


Het is wel mogelijk, maar synct lager in UPLOAD ( met annex M enabled sync ik lager in download en hoger uplaod ). Annex M is een standaard om hogere uploadsnelheden te halen op Adsl2+
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

fieldoxide schreef:Bij mij heeft het ook niet veel gescheeld of ik wou overstappen, met al die miserie van disconnects en geen verbetering in zicht stond ik zeer dicht bij een overstap naar telenet,gelukkig is die siemens modem op tijd gekomen, het is in ieder geval een heel pak beter, nu maar de komende weken ga ik zeker mijn verbinding goed in het oog houden .


Idem :eek:

Om van die vervelende disconnects en sterk (af)wisselende snelheden af te zijn :-D, moet ik dus een Siemen Gigaset SX762 (met Dommel Firmware) kopen?

Dit wordt (m.b.t. Dommel) dan m'n tweede modem/router :eek:

Note: M'n eerste Moden/Router was een D-Link DSL-G624T (werkte voor de Dommel crash perfect :-)) en sindsdien verbind ik (CityConnect) via de Dommel Speedtouch 516 gekoppeld aan een D-Link DIR615 router.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Marie-Anne schreef:
fieldoxide schreef:Bij mij heeft het ook niet veel gescheeld of ik wou overstappen, met al die miserie van disconnects en geen verbetering in zicht stond ik zeer dicht bij een overstap naar telenet,gelukkig is die siemens modem op tijd gekomen, het is in ieder geval een heel pak beter, nu maar de komende weken ga ik zeker mijn verbinding goed in het oog houden .


Idem :eek:

Om van die vervelende disconnects en sterk (af)wisselende snelheden af te zijn :-D, moet ik dus een Siemen Gigaset SX762 (met Dommel Firmware) kopen?

Dit wordt (m.b.t. Dommel) dan m'n tweede modem/router :eek:

Note: M'n eerste Moden/Router was een D-Link DSL-G624T (werkte voor de Dommel crash perfect :-)) en sindsdien verbind ik (CityConnect) via de Dommel Speedtouch 516 gekoppeld aan een D-Link DIR615 router.


Ik denk dat dat het beste is Marie-Anne, ik heb de Siemens Gigaset SX762 met 'dommel ' firmware ,deze is mij rechtstreeks opgestuurd door dommel,ik vrees dat indien je deze in de winkel gaat kopen er GEEN dommel firmware opstaat,
Vanmorgen heeft mijn modem er wel een dik half uur uitgelegen zonder verbinding, ik zal straks de logfiles van de modem eens moeten bekijken want het is mij nog niet duidelijk of de oorzaak bij dommel of bij mij ligt,waren er nog mensen met problemen vanmorgen ?
Nu is blijkbaar alles weer ok.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

fieldoxide schreef:Ik denk dat dat het beste is Marie-Anne, ik heb de Siemens Gigaset SX762 met 'dommel ' firmware ,deze is mij rechtstreeks opgestuurd door dommel,ik vrees dat indien je deze in de winkel gaat kopen er GEEN dommel firmware opstaat


Correct vermits die Dommel firmware niet vrij verkrijgbaar is. Binnenkort zouden de Siemens op de site moeten staan.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kan je dan met een adsl2+ modem toch nog altijd een netconnect abonnement gebruiken?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

reyntjensw schreef:Kan je dan met een adsl2+ modem toch nog altijd een netconnect abonnement gebruiken?


Ja
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

heeft er al iemand ervaring met Fritzbox! op cityconnect?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

fieldoxide schreef:
maar de komende weken ga ik zeker mijn verbinding goed in het oog houden .


Bij mij (2850 mtr van de centrale) is het (nog steeds) hopeloos.

Te pas en onpas disconnects, ik word er hoorndol van.

Wat geven je (Siemens) logfiles?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier enkele waardes van de laatste dagen,heb een 'stabiel ' profiel tov de vorige maanden sinds aanschaf van de siemens.Mijn profiel is wel iets lager geplaatst maar liever zo dan disconnects .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Ziet er goed uit :wink:

Liever een iets lager profiel dan constant disconnects.

Ondertussen heb een support ticket aangemaakt.

Nu maar hopen dat Dommel er iets aan wil doen, anders zeg ik per ommegaande, eenzijdig (wanprestatie/instabiele verbinding) m'n abonnement op.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik stond ook op het punt om mijn abonnement op te zeggen, had zelfs al contact opgenomen met de ombudsdienst , maar nu met die siemens is alles 'voorlopig ' stabiel .
jokke009
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2008, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gent32m schreef:
ditCh schreef:Ik heb geen problemen meer met mijn Thompson ( van Dommel ). Mijn Linksys ADSL2+ heeft _nooit_ problemen gegeven, maar spreekt helaas geen Annex M.


Hoe moet ik dit nu interpreteren... :|

1) CityConnect is met een Linksys AG241 (ADSL2+) niet mogelijk, wegens het ontbreken van Annex M

OF

2) Het is wel mogelijk, maar synct lager (dus lagere download snelheden). Door het onbreken van Annex M.


Volgens de spec site ontbreekt helemaal geen annexM op dien modem... tis ook de enige modem die ik vind met annnex M in de leuven regio, tenzij iemand een andere winkel kent ?

http://www-au.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=AU%2FLayout&cid=1130279325576&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

"Standards IEEE 802.3u, IEEE 802.3, ITU G.992.1 (g.dmt),
ITU G.992.2 (g.lite), ITU G.992.3, ITU G.992.5,"

da laatste is annex m. kan iemand dit bevestigen ?
Dodgey
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2006, 02:34

Nog mensen in Heverlee/Leuven met massa's disconnects het laatste uur?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Dodgey schreef:Nog mensen in Heverlee/Leuven met massa's disconnects het laatste uur?


Geen problemen hier ... ( centrum Leuven )
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Dodgey schreef:Nog mensen in Heverlee/Leuven met massa's disconnects het laatste uur?


JA, maar niet alleen het laatste uur.

Het is onwerkbaar, d(i)e disconnects :cry:

Dommel heeft mij teruggezet op 'n 6mb profiel

Volgens mij is de (disconnect) oorzaak m'n Dommel Speedtouch 516 modem.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Marie-Anne schreef:Dommel heeft mij teruggezet op 'n 6mb profiel

Volgens mij is de (disconnect) oorzaak m'n Dommel Speedtouch 516 modem.


Mogelijk een fallende modem? Had hetzelfde probleem hier ook ( op gewoon ADSL ). Op momenten kon hem gewoon geen sync meer houden, en zat hem constante te disconnecteren. Dommel support was een grote hulp...

Dommel: A ja, we zullen uw profiel op 3.3Mbits zetten.
Me: Ok, is testen daarmee.

Probleem nog altijd daar. Mail hun voor iemand te laten afkomen en de installatie te controleren ( kon enkel de modem of lijn zijn wegens de opbouw hier ). Had op dat moment geen reserve modem meer.

Hun oplossing: O wacht, we gaan u op 2.2Mbits zetten. Intussen heb ik getest met een modem van op werk. Idd, modem naar de botten. Vlug nieuwe gehaald, en zelfde dag ( en dag daarop ) gemailed voor NIET op 2.2Mbits te zetten. Het probleem was gevonden & opgelost.

En ja, je kan raden. 2.2Mbits. Intussen ben ik al 4 weken vruchteloos bezig om mijn profiel terug naar boven te laten zetten ( 6 of 7 mails later nog altijd niets. Na de 3de mail gingen ze het doen, en de volgende dag ging het in orde zijn. En dat was 2 weken geleden ) ). En ja, gans maand op 2.2Mbits ( inc lager upstream. En daar had ik boosterpack nog wel voor ).

*Zucht*. Ik moet toegeven, hun support s****! Weken eer ze antwoorden, en de oplossing is bijna altijd: "We gaan u downgraden". Terwijl het niet nodig is, of dat niet de oplossing is... Dommel is mij niet meer lang beschoren tegen dit tempo. Dit is geen support meer, als men weken wacht met antwoorden, en hun oplossing dan downgraden is ( terwijl het niets oplost, zelf al downgrade je naar 1Mbits zou hem nog altijd sync verliezen ).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Om 1630 uur vandaag er ook even uitgelegen(ben blijkbaar niet de enige want volgens de smoke ping server van Ditch lag Epo er ook rond die periode even uit ) , en er zijn blijkbaar nog mensen die regelmatig er last van hebben, ik moet wel zeggen dat mijn Siemens modem/router een opmerkelijke verbetering is tov het begin van mijn dommel abonnement , maar voor te zeggen dat de disconnects verleden tijd zijn is het zeker nog te vroeg, in het begin lag ik er elke dag wel een paar keer uit , nu is het ongeveer om de 3 dagen.
Het zal volgens mij nog een hele poos duren er we hier van een stabiele lijn kunnen spreken maar dat zal wel liggen aangezien het feit cityconnect een vrij nieuw product is zeker .
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

fieldoxide schreef:lag ik er elke dag wel een paar keer uit


Dit is bij mij nog steeds (Dommel Speedtouch) het geval :cry:
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Gewoon ter info, ik heb ook een Dommel Speedtouch en geen problemen.
Ik zit wel dicht bij de centrale, maar het is dus niet de facto de modem die slechts is. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou niet het geval zou kunnen zijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

tequila schreef:Gewoon ter info, ik heb ook een Dommel Speedtouch en geen problemen.
Ik zit wel dicht bij de centrale, maar het is dus niet de facto de modem die slechts is. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou niet het geval zou kunnen zijn.


Idem hier ... zelfde modem. 1.2 km van de centrale.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk persoonlijk hoe verder je van de centale zit hoe meer problemen,er zijn veel mensen die weinig tot geen problemen hebben maar die dicht tegen de centrale zitten terwijl er mensen zijn die redelijk ver van de centrale zitten en die wel problemen hebben , zo is er hier een persoon die zoals ik ook op ongeveer een 2850 meter van de centrale zit en die ook veel disconnects heeft.
Enige optie voor mij is dichter tegen de centrale gaan wonen . :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”