Hoe loading video tonen??

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey,

Ik heb onlangs video's op mijn website gezet (mov formaat). Die zijn ongeveer 4tot 5MB, en nu zou ik dus graag op de plaats waar de video geladen wordt een laadbalk zien (zo ene die weergeeft hoeveel procent van de video al gedownload is. Ik heb al wel een scriptje gevonden omdat in de statusbar te doen, maar mijn popup venster is zonder statusbar.

Dus alle suggesties welkom.

Zie http://users.skynet.be/bk381383/brazil/fotos.htm en ga dan naar Videos pirinopolis

Greetz
Braziboy

[mod="SeNsEi Ze0n"]dubbelpost verwijderd[/mod]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

MOV (quicktime) heeft dat normaal zelf al. Enfin, als je progressive download hebt gebruikt tenminste. Dan zie je normaal het speelbalkje voller worden naarmate er meer is binnengehaald van de video.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, net als meon zegt.. Quicktime zelf laten doen.. en indien dat toch problemen zou geven.. eventueel overweggen om die movie in een flash file te gooien en daar een preloader in te bouwen.. is niet zo moeilijk. zijn véél tut's op inet voor te vinden...(google).

Dat weet ik direct hoe ik het moet doen... met jscript zou ik even moeten zoeken..:-).

Nu als je het script hebt, en het werkt met een status-bar, dan kan je het makkelijk aanpassen dat hij op een andere manier het percentage weergeeft... beetje programmeerkennis of ervaring met scripts moet dat wel mogelijk maken :)
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Mercikes voor de snelle antwworden, maar ik blijf met een probleem zitten, ik ben niet echt thuis in de code talen, en doe vrij veel met WYSIWYG programma's en voor script vraag ik raad of zoek ik op het internet.

Zo gebruik ik hier voor de videos ook een script (van iemand gekregen hier op userbase) en voor de videos helemaal gedownload zijn krijg ik alleen een quicktime picture te zien. Dus zou ik graag weten wat ik aan het script moet toevoegen of veranderen om een progressieve download te krijgen. Hier is het script dat ik momenteel gebruik

Code: Selecteer alles

<object classid="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" width="320" 
height="335" codebase="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab">
<param name="Src" value="video01.mov"/>
<param name="Autoplay" value="True" /> <BR>
<param name="Controller" value="True" /> <BR>
<param name="Loop" value="False" /> <BR>
<param name="bgcolor" value="#000000"/> <br>
<embed src="video01.mov" width="320" height="320" autoplay="true" controller="true" pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/" bgcolor="#000000"> </embed>


Greetz
Braziboy
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zou je niet kunnen helpen. Ik ben zelf beginneling in jscript enzo. Maar wat ik wel weet dat die <br> tags daar niet moeten staan ;) Even voor de volledigheid.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Of iets progressive download is of niet ligt aan de codec ;)

Als je het bij quicktime houdt is Sorenson Video 3 een goede keuze, voor avi is er niet echt een codec die progressive download kent, maar daar hebben we dan weer windows media voor.

In elk geval kan je met Cleaner (van Discreet - trial beschikbaar) al die dingen doen die jij nu wilt. Tot en met het genereren van de juiste html.
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Ok, mijn filmkes zijn al met een goede codecs gedaan, nu even Cleaner aan het downloaden en dan zal ik mijzelf even aan het werk zetten.

Achteraf zal ik ook even laten weten wat ervan terecht is gekomen.


EDIT: ik zit hier nog met win98, dus de niewste cleaner (versie XL) wordt al niets, nu maar hopen dat 5.2 op dit krot draait

Greetz
Braziboy
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Troost je, ik werk nog met Cleaner 5.01.
Maar Cleaner is een erg goed programma voor Video Publishing voor het Web, spijtig genoeg niet erg goedkoop. Maar dat zijn geen enkele van "3D Studio Max" Discreet - producten.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Toch even voor de volledigheid dat het stukje code dat Braziboy hier post geen script is.. zeker geen jscript :). Is gewoon een stukje html code waarmee je aanduidt dat je een object.. gebruikt in de html pagina.. en waarbij je dan de verschillende parameters voor dat object definieert ;-).

De preloader is dan gewoon de browser die in zijn eigen statusbar weergeeft dat hij aan het laden is... maw: no scripting here :).

Ik zou verder spelen met meon zijn idee.. en als dat niet zou lukken om één of andere reden -> flash met nen preloader :-)
I love it when a plan comes together!
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Allé, dat van dat script/html wist ik niet, maar een mens leert voortdurend bij (hoe melig dat ook mag klinken).

En voor de rest, het is gelukt om ze op de website te krijgen zodat iedereen kan zien hoeveel er al gedownload is, maar hier in Brazilië duurt dat hier met het 'snelle' adsl (30KB/s) veel te lang. De meesten in belgië zullen daar niet zoveel last van hebben denk ik.

Greetz
Braziboy
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”