Skynet en Mobistar schenden privacy van klanten
- Fustigateur
- Pro Member
Door de jaren heen hebben Skynet en Mobistar mijn privacy met de regelmaat van een klok geschonden. En dat door zich te bemoeien met mijn persoonlijke ideologie. Ze speelden ook IP-adressen door aan eender wie daar ook maar om vroeg. Bovendien heeft men zoals men dat in China doet mijn handel en wandel op het internet continu afgespeurd.
Het is voor mij dan ook meer dan welletjes geweest. En zal bij diverse instanties klacht indienen tegen Skynet en Mobistar. Desbetreffende providers moeten niet voor rechter spelen, gebruikers censureren en waar nodig gebruikers schaden door ze (al dan niet tijdelijk) af te sluiten. Gekker kan het niet meer worden in dit soms bijzonder "vreemde" landje. Men ontving "klachten" van linkse rakkers die moeite hadden met mijn mening, stellen desbetreffende providers. Dat was dus ook volgens Skynet en Mobistar een "gegronde" reden om continu mijn privacy en normaal gebruik van het internet te schenden. Dat ook maar niemand gehinderd werd in het normale gebruik van internet (zoals dat wel het geval is met spam, hacking, etc ) kan hen niet schelen. Zij konden me niet hebben, en hebben continu allerhande wetten overtreden. En dat doen ze nog steeds met andere gebruikers, zeker weten!
Diverse instanties maak ik de komende weken het dossier tegen Skynet en Mobistar over. Dergelijke flagrante aanfluitingen van de vrijheid van meningsuiting en privacy zijn ongehoord. Het is werkelijk surrealistisch dat Skynet en Mobistar zich bezig houden met de meningen en uitlatingen van hun gebruikers. En dan nog eens die gebruikers gaan opleggen wat volgens hen de "correcte" meningen zijn. Zoniet worden hun klanten afgedreigd en gehinderd in hun normale internetgebruik.
Het is mij hier niet te doen om schadevergoeding te krijgen, meer nog ik hoef dat in geen geval, maar om de waarborg dat Skynet en Mobistar gebruikers met rust moeten laten in het uiten van hun mening. M.a.w. ze moeten met hun fikken afblijven van de vrijheid van meningsuiting.
Het is voor mij dan ook meer dan welletjes geweest. En zal bij diverse instanties klacht indienen tegen Skynet en Mobistar. Desbetreffende providers moeten niet voor rechter spelen, gebruikers censureren en waar nodig gebruikers schaden door ze (al dan niet tijdelijk) af te sluiten. Gekker kan het niet meer worden in dit soms bijzonder "vreemde" landje. Men ontving "klachten" van linkse rakkers die moeite hadden met mijn mening, stellen desbetreffende providers. Dat was dus ook volgens Skynet en Mobistar een "gegronde" reden om continu mijn privacy en normaal gebruik van het internet te schenden. Dat ook maar niemand gehinderd werd in het normale gebruik van internet (zoals dat wel het geval is met spam, hacking, etc ) kan hen niet schelen. Zij konden me niet hebben, en hebben continu allerhande wetten overtreden. En dat doen ze nog steeds met andere gebruikers, zeker weten!
Diverse instanties maak ik de komende weken het dossier tegen Skynet en Mobistar over. Dergelijke flagrante aanfluitingen van de vrijheid van meningsuiting en privacy zijn ongehoord. Het is werkelijk surrealistisch dat Skynet en Mobistar zich bezig houden met de meningen en uitlatingen van hun gebruikers. En dan nog eens die gebruikers gaan opleggen wat volgens hen de "correcte" meningen zijn. Zoniet worden hun klanten afgedreigd en gehinderd in hun normale internetgebruik.
Het is mij hier niet te doen om schadevergoeding te krijgen, meer nog ik hoef dat in geen geval, maar om de waarborg dat Skynet en Mobistar gebruikers met rust moeten laten in het uiten van hun mening. M.a.w. ze moeten met hun fikken afblijven van de vrijheid van meningsuiting.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 12 apr 2008, 10:37, in totaal 5 gewijzigd.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Het is niet omdat je nu weg bent bij Belgacom dat je ze nu door het slijk moet halen he.
Je hebt ondertussen al genoeg je ongenoegen laten blijken in een andere topic.
nu ga je beginnen bashen op belgacom, als ze jou tijdelijk afsluiten zullen ze wel een deftige reden hebben.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 012#215012
Volgens mij heb je geen poot om op te staan ......
nu ga je beginnen bashen op belgacom, als ze jou tijdelijk afsluiten zullen ze wel een deftige reden hebben.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Fustigateur
- Pro Member
Technisch gezien is mijn overstap naar Scarlet een verbetering. Of bent U van mening dat U beter weet dan ik weet? Ik heb op een gegronde manier uitgelegd wat die technische verbeteringen inhouden. Ik heb daarover mijn bevinding, of kan je het niet hebben dat voor mij die overstap van BC naar Scarlet een verbetering inhoudt? Laat toch iedereen zijn mening hebben. Het zet mogelijks andere mensen aan om dezelfde stap te wagen, en te zien dat er wel degelijk naast BC betere alternatieven zijn. Ok, in bepaalde gevallen kan dat tegenvallen, maar in mijn geval is dat allesbehalve zo en ben supertevreden. Kon mijn ogen niet geloven toen ik razendsnel van de éne pagina naar de andere kon surfen op een eindelijk stabiele (binnenshuis draadloze) verbinding.Patje schreef:Het is niet omdat je nu weg bent bij Belgacom dat je ze nu door het slijk moet halen he.
PS. Misschien heb ik dan wel geen poot om op te staan, maar zijn klanten van BC en Mobistar bij deze verwittigd wat hun "praktijken" zijn. En niet iedereen is ongevoelig inzake het schenden van privacy en vrije meningsuiting.
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 22 keer
Noem jij dat een technische uitleg? Ik zie geen enkel technisch gegeven dat uw mening bevestigdIk heb op een gegronde manier uitgelegd wat die technische verbeteringen inhouden
- Fustigateur
- Pro Member
Link:rowan schreef:Code: Selecteer alles
Ik heb op een gegronde manier uitgelegd wat die technische verbeteringen inhouden[quote] Noem jij dat een technische uitleg. Ik zie geen enkel technisch gegeven dat uw mening bevestigd [/quote]
Hogere download, upload, stabielere verbinding, meer maandelijks volume, etc .... Aan mindere prijs. Of zijn dat geen technische verbeteringen? We wijken af van de topic, gelieve on topic te blijven. Privacy van gebruikers en schending van de vrijheid van meningsuiting.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
Vrijheid van meningsuiting is belangrijk totdat je hiermee de vrijheid van anderen gaat schenden.
Vrijheid van meningsuiting is belangrijk totdat je hiermee de vrijheid van anderen gaat schenden.
- Fustigateur
- Pro Member
Er werd niemand bedreigd of wat dan ook. Ik klaag enkel "het systeem" aan. En wie wordt er beter van "het systeem" in België? Oh hoe verrassend! Bedrijven als Belgacom die tot op heden hun monopolie politiek beschermd blijven zien, evenals Telenet op de kabel.Goztow schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
Wie niemand bedreigt, een technische hinder vormt voor anderen, ... daar moeten Skynet en Mobistar met hun poten van afblijven. Zij moeten zich niet gaan wikkelen in een rol van internetrechter. Dat is een taak voor justitie.
Je hoeft overigens niet benieuwd te zijn, want wanneer ik aangetekend vraag naar hun "argumenten" hebben ze er geen.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 12 apr 2008, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
Nogmaals. Ge wilt on-topic blijven en gaat Belgacom en Mobistar beschuldigen van inbreuk op de privacy. Goed, maar daarvoor moet ge bij de rechtbank zijn. Dus hier zitten bashen lijkt me weinig toegevoegde waarde.Fustigateur schreef:Link:rowan schreef:Code: Selecteer alles
Ik heb op een gegronde manier uitgelegd wat die technische verbeteringen inhouden[quote] Noem jij dat een technische uitleg. Ik zie geen enkel technisch gegeven dat uw mening bevestigd [/quote]
Hogere download, upload, stabielere verbinding, meer maandelijks volume, etc .... Aan mindere prijs. Of zijn dat geen technische verbeteringen? We wijken af van de topic, gelieve on topic te blijven. Privacy van gebruikers en schending van de vrijheid van meningsuiting.
En toch effe off-topic. Als ge technisch uitleg wil geven willen wij cijfers, gefundeerde argumenten en bewijzen. Wat gij geeft is verkooppraat. Tuurlijk bieden providers hogere snelheden ... in theorie. Maar er zijn genoeg mensen die op een 2 Mb. profiel moeten surfen omdat meer technisch niet haalbaar is.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Wat ik niet begrijp is hoe jij weet dat ze dit gedaan hebben, als ze inderdaad u internet connecties bespied hebben en dit zonder gerechtelijk bevel, zou ik het ook niet laten gaan zeker niet als deze informatie vrijgegeven is aan derden ! Bij welke ISP hij momenteel zit doet niet ter zake vind ik !
- Fustigateur
- Pro Member
Dan zijn dat "abnormale" omstandigheden waarover jij spreekt. Ik bevind mij in "normale" omstandigheden. En voor mij is de overstap van het BC-netwerk naar het Scarlet-netwerk een verbetering. Ik weet ook wel dat je in bepaalde gebieden zelfs niet eens adsl kunt aansluiten. Enkel kabel, en dus telenet. Maar daar draait de discussie hier niet om. En wat voor een flauwekul is me dat om hier te moeten bewijzen dat ik technisch verbeterd ben. Ik zie dat ook wel aan de snelheid van inladen, en testen op diverse snelheidsmeters. En de stabiliteit van surfen.Kartouch schreef:Nogmaals. Ge wilt on-topic blijven en gaat Belgacom en Mobistar beschuldigen van inbreuk op de privacy. Goed, maar daarvoor moet ge bij de rechtbank zijn. Dus hier zitten bashen lijkt me weinig toegevoegde waarde.Fustigateur schreef:Link:rowan schreef:Code: Selecteer alles
En toch effe off-topic. Als ge technisch uitleg wil geven willen wij cijfers, gefundeerde argumenten en bewijzen. Wat gij geeft is verkooppraat. Tuurlijk bieden providers hogere snelheden ... in theorie. Maar er zijn genoeg mensen die op een 2 Mb. profiel moeten surfen omdat meer technisch niet haalbaar is.
Overigens heb ik het recht andere mensen te melden waar Skynet en Mobistar zich mee bezig houden, en dat dit een zeer "gevaarlijk" gegeven is naar de toekomst toe, want waar eindigen deze praktijken? Dat jij niet opgezet bent met deze info, dat is eveneens uw recht, maar jij hebt echter niet het recht deze info voor andere gebruikers te onthouden die desbetreffende info als mogelijks "interessant" kunnen beschouwen.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 12 apr 2008, 11:14, in totaal 3 gewijzigd.
- Ofloo
- Elite Poster
Zolang er geen gerechtelijk bevel is, is er geen rede voor een isp om zulke zaken te beslissen ! Onschuldig tot bewezen schuldig dacht ik, als een onderzoeksrechter vind dat het nodig is van zijn connecties te onderscheppen zal deze wel de nodige papieren naar de ISP in kwestie versturen, zolang dat niet gebeurd is de ISP voor mij altijd in fout !Goztow schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
Wij leven in een samenleving en er zijn nu eenmaal regels en procedures die moeten doorlopen worden en die procedures en regels gelden voor iedereen !
Sommige mensen hebben er moeite mee naargelang de aard van de beschuldiging, het is niet omdat iemand ergens van beschuldigd wordt dat hij/zij daarom dan al schuldig is !
'k herinner me laatst nog in de media gezien te hebben waar een vrouw zijn man verlaten had, een bakker, waarbij de man op den duur verdacht werd voor moord, zaak geruïneerd 3 jaar later vinden ze de vrouw terug in Nederland, wat leven wij in een fantastisch land !
Laatst gewijzigd door Ofloo 12 apr 2008, 11:13, in totaal 1 gewijzigd.
- Fustigateur
- Pro Member
Ofloo schreef:Zolang er geen gerechtelijk bevel is, is er geen rede voor een isp om zulke zaken te beslissen ! Onschuldig tot bewezen schuldig dacht ik, als een onderzoeksrechter vind dat het nodig is van zijn connecties te onderscheppen zal deze wel de nodige papieren naar de ISP in kwestie versturen, zolang dat niet gebeurd is de ISP voor mij altijd in fout !Goztow schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
Wij leven in een samenleving en er zijn nu eenmaal regels en procedures die moeten doorlopen worden en die procedures en regels gelden voor iedereen !
Er was geen gerechtelijk bevel. Hoe ik dat kan weten? Dan dienen enerzijds alle betrokken partijen hiervan op de hoogte gebracht te worden, en anderzijds zal een gebruiker ook niet bij een andere ISP terecht kunnen. Het gaat hier om een flagrante schending van de privacy en aanslag op de vrijheid van meningsuiting, nu jaren aan één stuk door Skynet en Mobistar, en daar kan ik niet mee lachen.
- Ofloo
- Elite Poster
Dus ze brengen jouw op de hoogte en dan gaan ze u bespieden, .. ? Dat snap ik al helemaal niet ! 'k Dacht dat je op elk moment vrij bent van het veranderen van ISP indien wenselijk natuurlijk wil dit niet zeggen dat je dan vrijgesteld wordt van alle kosten die daar aan verbonden zijn.Dan dienen alle betrokken partijen hiervan op de hoogte gebracht te worden, en anderzijds zal een gebruiker ook niet bij een andere ISP terecht kunnen.
Dus ik neem aan dat ze u schriftelijk op de hoogte gesteld hebben, dan zou ik daarmee naar de rechtbank stappen, ..
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ik zeg ook niet dat je iemand zomaar mag afsluiten, ik ben het met je eens. Alleen ben ik wel benieuwd naar iets meer detail over de zaak, kwestie van mij een mening te kunnen vormen.Ofloo schreef:Zolang er geen gerechtelijk bevel is, is er geen rede voor een isp om zulke zaken te beslissen ! Onschuldig tot bewezen schuldig dacht ik, als een onderzoeksrechter vind dat het nodig is van zijn connecties te onderscheppen zal deze wel de nodige papieren naar de ISP in kwestie versturen, zolang dat niet gebeurd is de ISP voor mij altijd in fout !Goztow schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
Sommige mensen hebben er moeite mee naargelang de aard van de beschuldiging, het is niet omdat iemand ergens van beschuldigd wordt dat hij/zij daarom dan al schuldig is !
'k herinner me laatst nog in de media gezien te hebben waar een vrouw zijn man verlaten had, een bakker, waarbij de man op den duur verdacht werd voor moord, zaak geruïneerd 3 jaar later vinden ze de vrouw terug in Nederland, wat leven wij in een fantastisch land !
- Fustigateur
- Pro Member
Heb de voorbije jaren scherpe kritieken geleverd op media, politiek, economische spelers, etc ... En dat heeft de gevoelige teentjes van diverse personen geraakt. Het Belgische establishment huivert bij de gedachte dat er veranderingen zouden komen in de vastgeroeste structuur waarin dit land zich bevindt. Niet vergeten dat Belgacom zo'n speler is die baat heeft bij die vastgeroeste (monopolistische) structuur.Goztow schreef:Ik zeg ook niet dat je iemand zomaar mag afsluiten, ik ben het met je eens. Alleen ben ik wel benieuwd naar iets meer detail over de zaak, kwestie van mij een mening te kunnen vormen.Ofloo schreef:Zolang er geen gerechtelijk bevel is, is er geen rede voor een isp om zulke zaken te beslissen ! Onschuldig tot bewezen schuldig dacht ik, als een onderzoeksrechter vind dat het nodig is van zijn connecties te onderscheppen zal deze wel de nodige papieren naar de ISP in kwestie versturen, zolang dat niet gebeurd is de ISP voor mij altijd in fout !Goztow schreef:Ik ben wel eens benieuwd wat jouw meningen inhouden als zelfs een ISP ze al als voldoende beschouwen om je af te sluiten...
De op hun tenen getrapte klagers (die in 99% van de gevallen geen persoonlijk belang hadden) hebben één na één klacht ingediend bij desbetreffende providers waarop ze me bij Skynet en Mobistar uiteindelijk schorsten of afsloten. Het is dus een zaak van "hoe meer klachten" bij Skynet en Mobistar over 1 van hun klanten, hoe meer kans om geschorst of afgesloten te worden.
Althans dat gaat op voor Skynet en Mobistar. Andere providers sturen een vriendelijk mailtje vanuit hun abusedienst dat je daarvoor maar klacht bij de politie of gerecht moet neerleggen, wat ook maar de normaalste zaak van de wereld is. Maar bij Skynet en Mobistar is dat anders. Of klachten nu gegrond of niet gegrond zijn maakt niet uit. Hoe meer klachten, hoe sneller afgesloten. Zij wanen zich dus in een rol van rechter en justitie.
Nogmaals, de klachten kwamen uit de hoek van een stelletje linkse idioten met een gefrustreerd leven die er niets beter op gevonden hadden om publiekelijk iedereen op te roepen abuses te sturen naar die providers tegen mij. Gegrond of niet, maakt voor die providers niets uit. Voor mij echter wel, want mijn privacy is geschonden en de vrijheid van meningsuiting. Vandaar dat ik klacht zal neerleggen bij diverse instanties tegen Skynet en Mobistar. Er was ook in geval Mobistar geen waarschuwing of zo, enkel een aankondiging dat mijn contract zou aflopen. Ze hebben er ook voor gezorgd dat ik enkele dagen heb moeten wachten tot het andere signaal er op zat. En hebben mij hiermee commerciële schade toegebracht, want ik heb een onderneming die elke dag internet nodig heeft voor aanvragen en offertes. Heb mijn zaken via het internet moeten verder zetten door middel van internet bij familie.
Ik wens alleen de mensen over deze praktijken te informeren, want ik vind dit alles werkelijk NIET kunnen. Providers zoals Skynet en Mobistar moeten zorgen voor internet. Het beoordelen van uitlatingen is een zaak van het gerecht. Justitie zal nogal haast maken om zich bezig te houden met de uitlatingen van mensen op fora. Zolang mensen niet bedreigd worden, of technische hinder oplopen is er geen enkele reden voor een ISP om iemand te schorsen of af te sluiten.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
En ga je ook zo eerlijk zijn en links posten naar de berichten waarvan jij vermoed dat ze voor je afsluiting gezorgd hebben? Kwestie dat we kunnen meepraten en al dan niet een oordeel vellen...
ooh. shiny.
als ik correct ben in mijn vermoeden wie fustigateur is moet je gewoon maar eens kijken in be.politics en/of be.providerscloink schreef:En ga je ook zo eerlijk zijn en links posten naar de berichten waarvan jij vermoed dat ze voor je afsluiting gezorgd hebben? Kwestie dat we kunnen meepraten en al dan niet een oordeel vellen...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Ow nu weet ik plots waarom het zo rustig is de laatste weken in be.providersGaGo schreef:als ik correct ben in mijn vermoeden wie fustigateur is moet je gewoon maar eens kijken in be.politics en/of be.providerscloink schreef:En ga je ook zo eerlijk zijn en links posten naar de berichten waarvan jij vermoed dat ze voor je afsluiting gezorgd hebben? Kwestie dat we kunnen meepraten en al dan niet een oordeel vellen...
Mijn euro is gevallen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik was het net ook aant denken ...GaGo schreef: als ik correct ben in mijn vermoeden wie fustigateur is moet je gewoon maar eens kijken in be.politics en/of be.providers

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
En in be.tv en be.radioTomsworld schreef:
Ow nu weet ik plots waarom het zo rustig is de laatste weken in be.providers
Mijn euro is gevallen.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Fustigateur
- Pro Member
on4bam schreef:En in be.tv en be.radioTomsworld schreef:
Mijn euro is gevallen.![]()
Stel dat dat nu nog zo is, is het verboden als consument om gebruik te maken van deze fora? Ik dacht van niet.
Bovendien zijn mensen die steeds onder hun echte naam en via hun provider berichten posten continu te traceren, eveneens van jaren ver. Het open en bloot opkomen voor een mening wordt dus gecounterd met schorsingen en afsluitingen door providers Skynet en Mobistar. Zij hebben dat recht niet, vandaar dat ik tegen hen klacht zal indienen. Een flagrante schending van de privacy + aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.
Mensen worden door dergelijke ronduit "totalitaire" providers (die je enkel maar tegenkomt in fascistische regimes) gedwongen om zich continu persoonlijk te beschermen door middel van anonieme proxies en een anonieme naam. De "vrije" wereld volgens Skynet en Mobistar. Deze 2 providers horen thuis in China, maar niet in het vrije Europa. Hoewel vrij ...
-
- Elite Poster
Ik begrijp die providers heel goed, als ik jou een dienst zou verkopen en ik krijg voortdurend al dan niet terrechte abuse meldingen dan zou ik na mijn wettelijk termijn ook mijn recht gebruiken om geen diensten meer te leveren aan U, ongeacht het feit dat meldingen ok zijn. Het feit dat er meldingen zijn kost werkkracht geld etc, dus als er iemand een uur per maand moet bezig zijn met klachten over eenzelfde klant te lezen/behandelen ben je een verliespost. Dus met zo'n product waar amper marge op is idd eruit.Fustigateur schreef:on4bam schreef:En in be.tv en be.radioTomsworld schreef:
Mijn euro is gevallen.![]()
Stel dat dat nu nog zo is, is het verboden als consument om gebruik te maken van deze fora? Ik dacht van niet.
Bovendien zijn mensen die steeds onder hun echte naam en via hun provider berichten posten continu te traceren, eveneens van jaren ver. Het open en bloot opkomen voor een mening wordt dus gecounterd met schorsingen en afsluitingen door providers Skynet en Mobistar. Zij hebben dat recht niet, vandaar dat ik tegen hen klacht zal indienen. Een flagrante schending van de privacy + aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.
Mensen worden door dergelijke ronduit "totalitaire" providers (die je enkel maar tegenkomt in fascistische regimes) gedwongen om zich continu persoonlijk te beschermen door middel van anonieme proxies en een anonieme naam. De "vrije" wereld volgens Skynet en Mobistar. Deze 2 providers horen thuis in China, maar niet in het vrije Europa. Hoewel vrij ...
Gelukkig is er voor ISP's nog geen leverplicht he, je zoekt best een isp die het begrip abuse nog niet kent, alhoewel ik ben zeker eens je er klant wordt dat ze die dienst wel in het leven zullen moeten roepen want dat anders hun noc / support / sales etc lastig gevallen worden met abuse meldingen.
- Fustigateur
- Pro Member
Ik heb me voorgenomen om voortaan ofwel anoniem mijn mening te geven ofwel via een open proxy (zoals 95% van de internetters dat wijselijk anoniem doet) ten einde dat idioten mijn provider niet meer lastig vallen.Tomsworld schreef:
Ik begrijp die providers heel goed, als ik jou een dienst zou verkopen en ik krijg voortdurend al dan niet terrechte abuse meldingen dan zou ik na mijn wettelijk termijn ook mijn recht gebruiken om geen diensten meer te leveren aan U, ongeacht het feit dat meldingen ok zijn. Het feit dat er meldingen zijn kost werkkracht geld etc, dus als er iemand een uur per maand moet bezig zijn met klachten over eenzelfde klant te lezen/behandelen ben je een verliespost. Dus met zo'n product waar amper marge op is idd eruit.
Gelukkig is er voor ISP's nog geen leverplicht he, je zoekt best een isp die het begrip abuse nog niet kent, alhoewel ik ben zeker eens je er klant wordt dat ze die dienst wel in het leven zullen moeten roepen want dat anders hun noc / support / sales etc lastig gevallen worden met abuse meldingen.
De enige instantie die kan oordelen over dit soort zaken is justitie. Het toont wel aan dat bepaalde gefrustreerde figuren een middel hebben gevonden om mensen in hun persoonlijke leven schade toe te brengen, en dat Skynet en Mobistar daar ook aan meewerken als het in hun kraam past. En dat je dus niet "vrij" op internet voor je mening kan uitkomen.
Bepaalde providers hebben een standaardmail waarin staat dat je klacht moet neerleggen bij justitie (vandaar dat die "zogezegde" klachten niet gericht zijn aan justitie maar aan de providers, want die klagers met een kansloos leven, en ik schat ook werkloos, hebben geen enkel persoonlijk belang bij hun klachten, gewoon wat persoonlijke schade toebrengen is hun bedoeling). Mobistar en Skynet hebben geen dergelijke standaarmail (omdat ze zelf graag eens voor rechter spelen). Zij kijken er al naar uit tegen dan ze een klant kunnen "ambeteren". Onder het mom van "er komen veel klachten binnen", dus kunnen we eens doen wat we willen. Of die klachten gegrond zijn, doet voor hen niets ter zake.
Overigens, ga ik hier niet het proces voeren, dat zal wel op een ander domein gebeuren. Eens zien of elke consument zo blij zal zijn te weten dat Skynet en Mobistar zomaar op basis van ongegronde klachten eventjes je kunnen schorsen of afsluiten. En op deze manier je privacy schenden + de vrijheid van meningsuiting.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 12 apr 2008, 15:02, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Kijk ik ga er niet inhoudelijk op ingaan, maar ik denk dat je het verkeerd ziet, ik ken veel mensen die ongezouten hun mening geven, al dan niet onder een nickname maar die is vaak heel snel te herleiden naar hun echte gegevens. En de meeste van die mensen zijn nog nooit afgesloten, ik ben ervan overtuigd als je da basis netiquette respecteerd en voor de rest eerlijk en hoffelijk bent dat je gerust je mening kan geven zonder problemen te krijgen met enig welke abuse dienst.Fustigateur schreef: Ik heb me voorgenomen om voortaan ofwel anoniem mijn mening te geven ofwel via een open proxy (zoals 95% van de internetters dat wijselijk anoniem doet) ten einde dat idioten mijn provider niet meer lastig vallen.
De enige instantie die kan oordelen over dit soort zaken is justitie. Het toont wel aan dat bepaalde gefrustreerde figuren een middel hebben gevonden om mensen in hun persoonlijke leven schade toe te brengen, en dat Skynet en Mobistar daar ook aan meewerken als het in hun kraam past. En dat je dus niet "vrij" op internet voor je mening kan uitkomen.
Bepaalde providers hebben een standaardmail waarin staat dat je klacht moet neerleggen bij justitie. Mobistar en Skynet hebben dat niet, zij kijken er al naar uit tegen dan ze een klant kunnen "ambeteren". Onder het mom van "er komen veel klachten binnen", dus kunnen we eens doen wat we willen. Of die klachten gegrond zijn, doet voor hen niets ter zake.
Overigens, ga ik hier niet het proces voeren, dat zal wel op een ander domein gebeuren. Eens zien of elke consument zo blij zal zijn te weten dat Skynet en Mobistar zomaar op basis van ongegronde klachten eventjes je kunnen schorsen of afsluiten. En op deze manier je privacy schenden + de vrijheid van meningsuiting.
- Fustigateur
- Pro Member
Tomsworld schreef:Kijk ik ga er niet inhoudelijk op ingaan, maar ik denk dat je het verkeerd ziet, ik ken veel mensen die ongezouten hun mening geven, al dan niet onder een nickname maar die is vaak heel snel te herleiden naar hun echte gegevens. En de meeste van die mensen zijn nog nooit afgesloten, ik ben ervan overtuigd als je da basis netiquette respecteerd en voor de rest eerlijk en hoffelijk bent dat je gerust je mening kan geven zonder problemen te krijgen met enig welke abuse dienst.Fustigateur schreef: Ik heb me voorgenomen om voortaan ofwel anoniem mijn mening te geven ofwel via een open proxy (zoals 95% van de internetters dat wijselijk anoniem doet) ten einde dat idioten mijn provider niet meer lastig vallen.
Bepaalde providers hebben een standaardmail waarin staat dat je klacht moet neerleggen bij justitie. Mobistar en Skynet hebben dat niet, zij kijken er al naar uit tegen dan ze een klant kunnen "ambeteren". Onder het mom van "er komen veel klachten binnen", dus kunnen we eens doen wat we willen. Of die klachten gegrond zijn, doet voor hen niets ter zake.
Mobistar en Skynet schenden de privacy van hun klanten en doen dat ook met de vrijheid van meningsuiting. Dat is mijn standpunt en daar wijk ik geen mm van af. De feiten zijn wat ze zijn, en doorvoor ga ik ook klacht indienen bij diverse instanties.
-
- Elite Poster
... wordt vervolgd dus, we zullen de uitspraak ooit wel lezen zeker op het internet ergens dat de rechtbank of ombudsman niet onpartijdig isFustigateur schreef:
Mobistar en Skynet schenden de privacy van hun klanten en doen dat ook met de vrijheid van meningsuiting. Dat is mijn standpunt en daar wijk ik geen mm van af. De feiten zijn wat ze zijn, en doorvoor ga ik ook klacht indienen bij diverse instanties.

Soit anderzijds wel proficiat hoor

Google web
Resultaten 1 - 100 van circa 9.930 voor (0,08 seconden)
Google discussiegroepen
Resultaten 1 - 100 van ongeveer 72.500 voor
Ergens heb ik ooit iemand ooit horen zeggen jou privacy eindigt op het punt waarop je een ander zijn rechten aantast, misschien zit daar wel een waarheid in.
PS: En voor de rest is dat idee van open proxies goed, zo worden die eigenaars verwittigd / afgesloten via de abuse van die isp, minder open proxies = minder spam en phising. Dus ergens is het een nobele bezigheid.

- on4bam
- Moderator
Stel (volledig fictief voorbeeld): Je post onder je eigen naam laster over een bedrijf of zijn leiders. Het bedrijf komt dit te weten (gunstige wind) en dient klacht in. Je blijft volharden en uiteidelijk zijn er over deze (en andere) activiteit zoveel klachten dat je provider besluit je af te sluiten. Is dit dan censuur of totalitair? Het zal eerder in strijd zijn met de algemene voorwaarden die je tekent bij aansluiting. Afsluiten van je verbinding gebeurt dan ook maar na verwittiging. Er zijn nu eenmaal regels en die gelden voor iedereen.Fustigateur schreef:on4bam schreef: Bovendien zijn mensen die steeds onder hun echte naam en via hun provider berichten posten continu te traceren, eveneens van jaren ver. Het open en bloot opkomen voor een mening wordt dus gecounterd met schorsingen en afsluitingen door providers Skynet en Mobistar. Zij hebben dat recht niet, vandaar dat ik tegen hen klacht zal indienen. Een flagrante schending van de privacy + aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.
Stel dat je bent wie ik denk dat je bent dan is het alvast niet door 1 klacht dat je buitenvloog. Het was is dat geval een aanhouden stroom van klachten.
Wat de anonieme proxy betreft... lang heeft het dan niet geduurd om je anonimiteit op te geven

Bye, Maurice
Inderdaad. De man die niks anders doet dan off-topic posten en flamewars uitlokken op usenet, propaganda voor het Vlaams Belang verspreidt, politici ongelukken toewenst en meer van dat fraais... Die komt hier wat klagen omdat hij bij elke provider buiten gegooid wordt.GaGo schreef:als ik correct ben in mijn vermoeden wie fustigateur is moet je gewoon maar eens kijken in be.politics en/of be.providers

Blijkbaar heeft hij het toch al door dat zijn gedrag ongewenst is op usenet, want sinds kort post hij enkel nog zijn onzin via anonieme proxies. Hij weet dus dat hij verkeerd bezig is, maar in plaats van zijn gedrag aan te passen, gebruikt hij smerige trucjes om toch maar verder te kunnen doen met zijn vuilspuiterij en off-topic nonsens.
De 'vrijheid van meningsuiting' waarover hij het heeft, geldt volgens hem enkel maar wanneer men zijn mening deelt, want anders is hij zelf de eerste om 'laster' en 'eerroof' te roepen.
Besluit: Belgacom en Mobistar hebben overschot van gelijk dat ze deze man aan de deur gezet hebben. Wie misbruik maakt van een ongemodereerd medium, loopt vroeg of laat toch tegen de lamp.
- Fustigateur
- Pro Member
Dat providers zelf voor rechter spelen is een gevaarlijk gegeven. Wat is de volgende stap bij Skynet en Mobistar?Tomsworld schreef:... wordt vervolgd dus, we zullen de uitspraak ooit wel lezen zeker op het internet ergens dat de rechtbank of ombudsman niet onpartijdig isFustigateur schreef:
Mobistar en Skynet schenden de privacy van hun klanten en doen dat ook met de vrijheid van meningsuiting. Dat is mijn standpunt en daar wijk ik geen mm van af. De feiten zijn wat ze zijn, en doorvoor ga ik ook klacht indienen bij diverse instanties..
Soit anderzijds wel proficiat hoorik ken weinig mensen die het beter doen en geen bekend / publiek persoon zijn.
Google web
Resultaten 1 - 100 van circa 9.930 voor (0,08 seconden)
Google discussiegroepen
Resultaten 1 - 100 van ongeveer 72.500 voor
Ergens heb ik ooit iemand ooit horen zeggen jou privacy eindigt op het punt waarop je een ander zijn rechten aantast, misschien zit daar wel een waarheid in.
PS: En voor de rest is dat idee van open proxies goed, zo worden die eigenaars verwittigd / afgesloten via de abuse van die isp, minder open proxies = minder spam en phising. Dus ergens is het een nobele bezigheid.
Het zomaar vrijgeven van de identitieit achter de IP-gegevens van klanten die wat muziek downloaden aan Sabam of IFPI? Dan zullen ze die van quasi alle klanten mogen doorgeven, want iemand die op het internet zit downloadt sowieso af en toe auteursrechtelijk beschermd werk. Ook al is dat puur voor eigen gebruik.
Mijn vertrouwen in deze 2 totalitaire en naar mijn mening totaal onbetrouwbare providers is volledig weg. Men neemt een loopje met de privacy van hun klanten. Die mannen komen hier nooit meer binnen. Noch in mijn onderneming, noch privé. Geen China-toestanden.
Laatst gewijzigd door Fustigateur 12 apr 2008, 17:45, in totaal 2 gewijzigd.
- Fustigateur
- Pro Member
on4bam schreef:Fustigateur schreef:Stel (volledig fictief voorbeeld): Je post onder je eigen naam laster over een bedrijf of zijn leiders. Het bedrijf komt dit te weten (gunstige wind) en dient klacht in. Je blijft volharden en uiteidelijk zijn er over deze (en andere) activiteit zoveel klachten dat je provider besluit je af te sluiten. Is dit dan censuur of totalitair? Het zal eerder in strijd zijn met de algemene voorwaarden die je tekent bij aansluiting. Afsluiten van je verbinding gebeurt dan ook maar na verwittiging. Er zijn nu eenmaal regels en die gelden voor iedereen.on4bam schreef: Bovendien zijn mensen die steeds onder hun echte naam en via hun provider berichten posten continu te traceren, eveneens van jaren ver. Het open en bloot opkomen voor een mening wordt dus gecounterd met schorsingen en afsluitingen door providers Skynet en Mobistar. Zij hebben dat recht niet, vandaar dat ik tegen hen klacht zal indienen. Een flagrante schending van de privacy + aanfluiting van de vrijheid van meningsuiting.
Stel dat je bent wie ik denk dat je bent dan is het alvast niet door 1 klacht dat je buitenvloog. Het was is dat geval een aanhouden stroom van klachten.
Wat de anonieme proxy betreft... lang heeft het dan niet geduurd om je anonimiteit op te geven
Ja dat is censuur, want een bedrijf of persoon dient wegens laster geen klacht in bij de provider van de beklaagde, maar bij politie of justitie. En heb op dat vlak nooit last gehad. Justitie heeft wel betere dingen te doen dan zich bezig te houden met één of andere idioot die dan dan nog in 99% van de gevallen geen betrokken partij zou zijn. Enkel met Mobistar en Skynet heb ik last, want die menen te mogen optreden namens justitie. Het wordt dringend tijd dat justitie deze providers aanpakt, want zij menen zich taken te kunnen permitteren waar zij helemaal niet voor bevoegd zijn. Ik huiver bij de gedachte dat providers meer en meer zelf gaan optreden in diverse zaken terwijl dat de taak van justitie is.
PS. Er was geen enkele verwittiging noch van Mobistar, noch van Skynet. En dat zegt opnieuw veel, zoniet alles over deze "totalitaire" providers die enkel in China, Cuba, Noord-Korea of Wit-Rusland horen werkzaam te zijn.
- on4bam
- Moderator
Wel Koe... euh Fustigateur, het is geen censuur wanneer je in strijd met de algemene voorwaarden handelt. Lees eerst wat je tekentFustigateur schreef: Ja dat is censuur, want een bedrijf of persoon dient wegens laster geen klacht in bij de provider van de beklaagde, maar bij politie of justitie.
Wat de proxy betreft, de klachten zullen nu wel naar Scarlet gaan zeker, je geeft zelf al de info die nodig is dus ik snap niet waarom je denkt anoniem te zijn.
En nu, zoals op usenet, het kolenhok in.

Bye, Maurice
- Fustigateur
- Pro Member
on4bam schreef:Wel Koe... euh Fustigateur, het is geen censuur wanneer je in strijd met de algemene voorwaarden handelt. Lees eerst wat je tekentFustigateur schreef: Ja dat is censuur, want een bedrijf of persoon dient wegens laster geen klacht in bij de provider van de beklaagde, maar bij politie of justitie.
Wat de proxy betreft, de klachten zullen nu wel naar Scarlet gaan zeker, je geeft zelf al de info die nodig is dus ik snap niet waarom je denkt anoniem te zijn.
En nu, zoals op usenet, het kolenhok in.
Ja, stuur maar abuses, geeeeeuw. Blijkbaar ook niets beters te doen dan mensen ganser dagen in hun persoonlijke leven lastig te vallen, ook al ben je geen betrokken partij net zoals al die andere sukkelaars die abuses sturen.
Het enige wat ik doorheen de jaren heb geleerd, is dat je best anoniem berichten post op het internet (al dan niet via open proxy), en doe je dat onder je eigen naam, doe dat dan nooit via je provider, maar een open proxy, want de ziekelijke figuren die op internet ronddwalen zijn niet op 1 hand te tellen. Laat staan op 2. Ze moeten blijkbaar andere mensen in hun persoonlijke leven continu lastig vallen, of ze voelen zich niet goed.
En eenmaal ze 1 iemand hebben kunnen lastig vallen, dan beginnen ze aan een 2de. Ken dat zo'n mensen. Vandaar dat er geen andere mogelijkheid is om je tegen dergelijke ziekelijke gevallen te beschermen. Je mening vrij geven, werkt niet. Er zijn altijd mensen die menen onder de gordel te kunnen spelen via de provider (bij Skynet en Mobistar lukt dat). Zielig, maar dat is nu eenmaal zo. En je legt je daar beter bij neer. Zo zit de wereld in elkaar. Een klein deel verpest de vrije mening van een ander.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik volg dus wel niet meer. Verfoei je dat soort mensen nu, of pas je het zelf toe? (of beiden, en in dat geval volg ik dus weer niet meer).Fustigateur schreef:Het enige wat ik doorheen de jaren heb geleerd, is dat je best anoniem berichten post op het internet (al dan niet via open proxy), en doe je dat onder je eigen naam, doe dat dan nooit via je provider, maar een open proxy, want de ziekelijke figuren die op internet ronddwalen zijn niet op 1 hand te tellen. Laat staan op 2. Ze moeten blijkbaar andere mensen in hun persoonlijke leven continu lastig vallen, of ze voelen zich niet goed.
Ja, ik ben hier ondertussen de pedalen ook al serieus kwijt. Zielig om lezen. Hopelijk verdwijnt dit topic rap in de vergetelheid van UB.
En ik blijf dus surfen via Skynet en bellen via Mobistar. 'k zal het wel merken als ik bespied ben
En ik blijf dus surfen via Skynet en bellen via Mobistar. 'k zal het wel merken als ik bespied ben

- on4bam
- Moderator
Ik denk niet dat jij je zorgen moet makenKartouch schreef: En ik blijf dus surfen via Skynet en bellen via Mobistar. 'k zal het wel merken als ik bespied ben

Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
De pot verweet... De ketel (geeuw!). Net zoals jij rechten hebt, hebben anderen dat ook. En als je al zo'n lange tenen toont over iemand die een mail naar een abuse departement stuurt... Och got...Ja, stuur maar abuses, geeeeeuw. Blijkbaar ook niets beters te doen dan mensen ganser dagen in hun persoonlijke leven lastig te vallen, ook al ben je geen betrokken partij net zoals al die andere sukkelaars die abuses sturen.
Stel... Je doet sociaal. Denk je zelf niet dat dat je veel abuses zou besparen van 'mensen die onder de gordel slaan'? Blijkbaar heb je er noodzaak aan je mening op te dringen, want bij het minste dat men hier om meer details vraagt, herhaal je het standaard zinnetje 'schending van de privacy'. Ik hoop dat je je er van bewust bent dat je dat hard dient te maken als je zo'n onverbloemde beschuldigingen publiek maakt... In dit rechtse land, heb je rechten, maar evengoed plichten. Roekeloos beding, en het gebruik maken van de rechtsgang om onuitputtelijk derden te teisteren kan zware gevolgen hebben.En eenmaal ze 1 iemand hebben kunnen lastig vallen, dan beginnen ze aan een 2de. Ken dat zo'n mensen. Vandaar dat er geen andere mogelijkheid is om je tegen dergelijke ziekelijke gevallen te beschermen. Je mening vrij geven, werkt niet. Er zijn altijd mensen die menen onder de gordel te kunnen spelen via de provider (bij Skynet en Mobistar lukt dat). Zielig, maar dat is nu eenmaal zo. En je legt je daar beter bij neer. Zo zit de wereld in elkaar. Een klein deel verpest de vrije mening van een ander.
-newsflash- IP's -zijn- publiek. IP's -zijn- zichtbaar. Als dit je argumentatie is, dan is politiek mss een beter idee als justitie. Als je echt gelooft dat er een rechtbank is die dit schending van de privacy gaat noemen, doe dan vooral voort... Geen nood, als de rechtbank u veroordeelt en opsluit ipv visa versa, dan zoeken we wel op aan de hand van uw IP in welke gevangenis U zit, en sturen we U een cd'tje.Het zomaar vrijgeven van de identitieit achter de IP-gegevens van klanten die wat muziek downloaden aan Sabam of IFPI? Dan zullen ze die van quasi alle klanten mogen doorgeven, want iemand die op het internet zit downloadt sowieso af en toe auteursrechtelijk beschermd werk. Ook al is dat puur voor eigen gebruik.
Doe geen moeite, Goendi. De man terroriseert al jaren usenet groepen als be.radio, be.tv en be.politics. Dat is trouwens ook de reden waarom verschillende ISP's hem al afgesloten hebben. Hij lapt alle regels van de netiquette aan zijn laars, en als een ISP hem dan aan de deur zet, begint hij een persoonlijke oorlog tegen die ISP. De geschiedenis blijft zich maar herhalen...
Echt triestig wat je hier allemaal leest.
Ik kan je garanderen dat geen enkele telecom operator of ISP, IP gegevens doorgeeft aan de justitie zonder gerechterlijke vordering van een procureur des konings of onderzoeksrechter.
Wie kan er nu zo naïef zijn te denken dat ze zo een groot risico zouden nemen om een klant zijn lijn stop te zetten.
Belachelijk! Dus stop met die Hoaxen te verspreiden!
Ik kan je garanderen dat geen enkele telecom operator of ISP, IP gegevens doorgeeft aan de justitie zonder gerechterlijke vordering van een procureur des konings of onderzoeksrechter.
Wie kan er nu zo naïef zijn te denken dat ze zo een groot risico zouden nemen om een klant zijn lijn stop te zetten.
Belachelijk! Dus stop met die Hoaxen te verspreiden!