Van Luminus naar Nuon zonder contractondertekening.

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

(kan onderstaande allemaal hier in dit apenland?)

Enkele maanden geleden telefonisch contact opgenomen met Nuon om
info te vragen omtrent hun aanbod.
Aan de telefoon werden interessante aanbiedingen gedaan zoals kortingen bij overstap etc...

Vertel aan Nuon medewerker dat het allemaal interessant klinkt en vraag aan hem om 1 en ander op papier te zetten en dit naar mijn thuisadres op te sturen.
Weken later krijgen we dan een informatiebrochure met in te vullen en te ondertekenen contract.
De aan de telefoon gedane beloftes zijn in standaard contract niet terug te vinden.
Heb onmiddelijk m'n buik vol en besluit contract niet in te vullen en terug te sturen.
Korte tijd later krijgen we enkele telefoontjes om te vragen hoe het zit.
Steeds houd ik de boot af met "nog geen tijd gehad om contract te lezen etc......"

Vandaag krijgen we dan plotseling een brief van Nuon.


Welkom bij Nuon.

Nuon Flex - Electriciteit Start Levering 1 Mei 2008

Nuon Aardgas Start Levering 1 Mei 2008


Hé halloo, kan dit allemaal zomaar???



Na lang zoeken en ook dankzij dit forum waren we hier thuis net tot een beslissing gekomen om te kiezen voor Lampiris (Gas) en Ecopower (Electriciteit)

Wat nu? wachten tot Mei 2009
Laatst gewijzigd door Petrikske op 04 jun 2008, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Steeds houd ik de boot af met "nog geen tijd gehad om contract te lezen etc......"

Zeg dan gewoon dat je het niet meer wil. Met jou manier zorg je inderdaad voor problemen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

hellsnake schreef:Zeg dan gewoon dat je het niet meer wil. Met jou manier zorg je inderdaad voor problemen.
Toen ze ons telefonisch contacteerden waren we er nog niet uit of we daadwerkelijk gingen overschakelen of niet.
(remember: geen van de gedane beloftes stonden op papier)

Maar euh trouwens "contract" , "handtekening" dat hoeft allemaal niet meer?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik weet niet juist hoe die wetgeving zit, maar volgens mij kan je hier weinig tegen beginnen.

Als ik mij niet vergis heeft Telenet dit ook ooit gedaan, al kan ik dit niet onderbouwen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Weinig tegen beginnen??? 7 dagen om op te zeggen want telefonische wijziging! Niks op papier, dus hij heeft niet aangesloten! Direct aangetekend zeggen dat je nooit ingestemd hebt en onmiddellijk terug wil bij je oude leverancier.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Zijn ze weer bezig. Ik weet nog dat nuon de toegang werd ontzecht bij een warenhuisketen waar ze stonden om klanten te strikken. Daar werd toen ook dergelijke wanpraktijken toegepast door nuon.
@ Petrikske,
gebruik die zeven dagen bedenktijd en leg klacht neer bij de fod.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Petrikske schreef:Wat nu? wachten tot Mei 2009


Bel naar Luminus-klantendienst en leg uw verhaal uit. Ze gaan u graag helpen (behoud van een klant). Waarschijnlijk gaan ze een "mystery switch before supplier switch" naar Nuon sturen.

Bij Nuon: Niet te veel eieren onder leggen, getekend contract eisen en dreigen met klacht bij de VREG en Ministerie van Economische zaken. Verwijs gewoon naar de "gedragscode energiesector".

succes
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ter info: onbetwiste factuur = onbetaalde factuur
Dus als je factuur niet betwist en ook niet gaat betalen gaat rechtbank vanuit dat je akkoord gaat met factuur maar je betaalt gewoon niet.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Dfrog schreef:
Petrikske schreef:Wat nu? wachten tot Mei 2009


Bel naar Luminus-klantendienst en leg uw verhaal uit. Ze gaan u graag helpen (behoud van een klant). Waarschijnlijk gaan ze een "mystery switch before supplier switch" naar Nuon sturen.


Nee dan loopt het verkeerd af. Luminus gaat Petrikske terug klant maken en van nuon krijgt hij contractbreuk aangesmeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Goztow schreef:7 dagen om op te zeggen want telefonische wijziging!


Die 7 dagen zijn al lang voorbij hoor, zo slim zijn ze wel. Het lijkt mij aangewezen om gewoon een aangetekend schrijven te sturen, eer een bedrijf een dergelijke praktijk toepast weten ze wel wat ze doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Petrikske schreef:
hellsnake schreef:Zeg dan gewoon dat je het niet meer wil. Met jou manier zorg je inderdaad voor problemen.
Toen ze ons telefonisch contacteerden waren we er nog niet uit of we daadwerkelijk gingen overschakelen of niet.
(remember: geen van de gedane beloftes stonden op papier)

Maar euh trouwens "contract" , "handtekening" dat hoeft allemaal niet meer?

Natuurlijk moet dat.
LoSeR schreef:ter info: onbetwiste factuur = onbetaalde factuur
Dus als je factuur niet betwist en ook niet gaat betalen gaat rechtbank vanuit dat je akkoord gaat met factuur maar je betaalt gewoon niet.

Klopt niet.
Nuon heeft geen diensten of goederen geleverd en als ze dat wel doen dan is er geen contract en dus ook geen afspraak over leveringvoorwaarden prijs, enz... en dus MAG je zelfs niet factureren.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

nonkie schreef:
Dfrog schreef:
Petrikske schreef:Wat nu? wachten tot Mei 2009


Bel naar Luminus-klantendienst en leg uw verhaal uit. Ze gaan u graag helpen (behoud van een klant). Waarschijnlijk gaan ze een "mystery switch before supplier switch" naar Nuon sturen.


Nee dan loopt het verkeerd af. Luminus gaat Petrikske terug klant maken en van nuon krijgt hij contractbreuk aangesmeerd.


Luminus gaat Petrikske idd minstens voor 1 jaar willen houden ja.

Petrikske heb je ooit een contract bij Luminus getekend?
-> Y: dan zou je op vervaldatum switchen. Ik zou contact opnemen met Luminus om te horen hoe zij het verder bekijken als Nuon de switch annuleert. Volgens de algemene voorwaarden moet je minstens 2 maanden ofzo opzeggen (Nuon heeft dit in jou plaats gedaan, maar toch...) -> maw: blijft de opzeg door Nuon geldig wanneer zij hun switch op jou vraag annuleren?
-> N: ben je steeds vrij om over te schakelen. Een annulatie van de switch door Nuon heeft geen verdere gevolgen naar Luminus toe dan.

Bij Nuon kan er geen sprake van contractbreuk zijn aangezien het telefonisch contact nooit schriftelijk werd bevestigd door Petrikske.

Een uittreksel van: http://www.vreg.be/vreg/documenten/gedragscodenieuw.pdf

b) Bijzondere bepalingen inzake een verkoop via de telefoon:
De consument moet dit contract uitdrukkelijk en schriftelijk bevestigen.De schriftelijke bevestiging van de consument kan via de post, e-mail, fax of een andere duurzame drager aan de leverancier worden overgemaakt. Het contract is pas bindend en de switch mag pas plaatsvinden na de schriftelijke bevestiging en na afloop van de verzakingstermijn van 7 werkdagen dat ingaat na de schriftelijke bevestiging van de consument met het contract.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Gisteren eerste tussentijdse factuur aangekregen van Nuon.
Gas en Elektriciteit samen = 181,62 EUR

Voordien bij Luminus 163,27 EUR, en bij de eindafrekening van Mei kregen we 208,71 EUR terug.

Vandaag kwaad telefoontje naar Nuon, ben dergelijke manier van werken kotsbeu.
En heb ze ook al laten weten dat ik in Mei 2009 weg ben.

Strafste vind ik nog dat de eerste factuur automatisch van de bankrekening zal gedebiteerd worden. :eek:

Op mijn vraag aan de telefoon of dat allemaal zomaar kan mijn rekening plunderen kreeg ik te horen dat voor een domiciliering een handtekening van ons nodig is.
Die hebben ze dus niet, wij hebben nooit iets getekend.

Blijkt toch dat ze een domicilieringsnummer hebben gekregen van onze bank -> Fortis.

Update: net Fortisbanking bekeken, staat er inderdaad een nieuwe domiciliering voor Nuon in het lijstje.


Nuon Afbeelding Fortis


Gaat goed hier . . .
digitalservice
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 dec 2005, 15:25

Dan heb jij toch een contract getekend. Anders kan jij zomaar geen domicielering en alles krijgen bij de bank ?

Zonder 1 enkele handtekening, en waarom laat je het allemaal zo nu maar doen die facturen ...


Als je volledig recht in je eigen schoenen staat, zou ik al lang met luminus contact opgenomen hebben, en een aangetekend schrijven naar Nuon versturen.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

bij energie is het mogelijk om telefonisch een contract af te sluiten. Ik vermoed dat na je telefoontje ze je het effectieve contract hebben opgestuurd. Als je dan niet binnen de 7 dagen laat weten dat je dit NIET wenst dan gaat je contract in. Je hoeft hiervoor niet te tekenen.

Voor een Mystery switch zal het wel telaat zijn.

Afwegen wat je wil betalen voor een switch. Contractbreuk of contract behouden tot volgend jaar. Of je fakturen niet betalen en je laten droppen en dan terug naar een andere leverancier gaan. Dan heb je wel rappel en ingebrekestellingskosten en veel papierwerk maar 't is ook een manier.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

digitalservice schreef:Dan heb jij toch een contract getekend. Anders kan jij zomaar geen domicielering en alles krijgen bij de bank ?

Zonder 1 enkele handtekening, en waarom laat je het allemaal zo nu maar doen die facturen ...


Als je volledig recht in je eigen schoenen staat, zou ik al lang met luminus contact opgenomen hebben, en een aangetekend schrijven naar Nuon versturen.
Denk je dat ik hier wat zit te liegen of zo???
Alle paperassen (info brochure + contract liggen hier nog steeds niet ingevuld welteverstaan)
Reden waarom we niets gedaan hebben is omdat het naar ons gevoel een straatje zonder eind zou worden met maar 1 slachtoffer wij zelf.
Lees de reacties van verschillende userbasers in dit topic, iedereen spreekt elkaar tegen betreffende de aangeboden oplossingen.
Daarom ook onze beslissing om het jaar maar uit te zitten i.p.v. de strijd aan te gaan.

Binnenkort moeten we bij Fortis zijn, gaan daar dan wel es een boompje opzetten over het achter onze rug domicilieringen toevoegen.
M'n echtgenote is in ieder geval razend kwaad.

Ikzelf heb al meer zoiets van "ik verschiet hier van niets meer"
Berusting dus.

Enige wat ik nog wil doen is ons wedervaren hier neerpennen zodat anderen mensen gewaarschuwd zijn.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Petrikske schreef:
Na lang zoeken en ook dankzij dit forum waren we hier thuis net tot een beslissing gekomen om te kiezen voor Lampiris (Gas) en Ecopower (Electriciteit)

Wat nu? wachten tot Mei 2009

Ik ( maar wie ben ik,hé) zou contact opnemen met Lampiris en Ecopower,
daar eens raad vragen met de belofte daar een contract te willen nemen en het hen desnoods laten uitvechten met Nuon.
Als het kalf tenminste nog niet verdronken is.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Bij een switch krijg je toch een brief van EANDIS dat er een switch zal plaatsvinden om oa de meterstanden door te geven? (Of zit je in Infrax-gebied)? Ik vind gans dit verhaal heel raar. Hoe kan nuon nu een domiciliëring in gang steken zonder dat jij uw rekeningnummer gegeven hebt?

droopy schreef:bij energie is het mogelijk om telefonisch een contract af te sluiten.

Het is nooit mogelijk om telefonisch een contract af te sluiten! Voor de rechtbank wordt dit altijd als zijnde geen contract beschouwd.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

lithion schreef:Het is nooit mogelijk om telefonisch een contract af te sluiten! Voor de rechtbank wordt dit altijd als zijnde geen contract beschouwd.


Geloof me het is wel mogelijk want ze sturen je een contract en door niet te reageren stem je toe. Net alsof ze je belt voor een proefnummer en ze sturen je een proefnummer en als je niet reageert dan ga je akkoord dat je maandelijks een exemplaar krijgt.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

lithion schreef:Hoe kan nuon nu een domiciliëring in gang steken zonder dat jij uw rekeningnummer gegeven hebt?
Nog zoiets dat me verbaasde.

Het word trouwens helemaal om te gieren als je ziet aan wie die Nuon factuur geaddresseerd is.

Mevr. Voornaam echtgenote - Mijn voornaam Meisjesnaam echtgenote - Mijn achternaam.

En daaronder het correcte adres.
Volgens Nuon hebben ze van Eandis onze volledige verbruiksdetail van de laatste 3 jaar gekregen.

Zal me niet verbazen dat ze via 1 die manieren ook aan ons rekening nummer geraakt zijn.

Tis inderdaad straf, maar ik schrik hier niet makkelijk meer.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

droopy schreef:Geloof me het is wel mogelijk want ze sturen je een contract en door niet te reageren stem je toe. Net alsof ze je belt voor een proefnummer en ze sturen je een proefnummer en als je niet reageert dan ga je akkoord dat je maandelijks een exemplaar krijgt.

Dat is wettelijk gewoon onwaar. Het is slechts omdat menig consument dit slikt dat dit soort praktijken toegepast worden. Als je je verhaal gaat halen voor een rechter wil ik nog wel eens zien hoe zulke instanties zich gaan verdedigen.

Idem voor Fortis trouwens: ik zou van hen eisen hoe ze er bij zijn gekomen om een domiciliëring op te zetten zonder toestemming van de klant!

Ik begrijp niet dat de TS hier zo kalm onder blijft. Hier zou alvast het kot (véél) te klein zijn en de aangetekende brieven zouden in het rond vliegen (en ook de nodige overstappen naar andere maatschappijen voor zowel energie als bank).
ooh. shiny.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

droopy schreef:
lithion schreef:Het is nooit mogelijk om telefonisch een contract af te sluiten! Voor de rechtbank wordt dit altijd als zijnde geen contract beschouwd.


Geloof me het is wel mogelijk want ze sturen je een contract en door niet te reageren stem je toe. Net alsof ze je belt voor een proefnummer en ze sturen je een proefnummer en als je niet reageert dan ga je akkoord dat je maandelijks een exemplaar krijgt.

Toch niet. Dit staat zelfs expliciet vermeld in de overeenkomst tussen de leveranciers en de VREG dat consumenten altijd schriftelijk moeten bevestigen. De consument heeft zelfs het recht om binnen de 7 werkdagen nadat hij het contract heeft getekend nog af te zien van het contract.

Als je echt niets getekend hebt volg dan de procedure die je vind op de site van de VREG
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

eandis geeft nooit bankgegevens door want die hebben ze niet. In het accessregister staat enkel de naam, adres, ean en historiek van de verbruiker.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:Idem voor Fortis trouwens: ik zou van hen eisen hoe ze er bij zijn gekomen om een domiciliëring op te zetten zonder toestemming van de klant!


grote bedrijven hebben de mogelijkheid om zelf domiciliëringen aan te vragen bij bank. Het heeft een afgekorte naam (iets in de aard van L90 ofzoiets). Je hebt hier dus niet perse voor getekend...

ps droopy: jij werkt in de energiesector?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

droopy schreef:eandis geeft nooit bankgegevens door want die hebben ze niet. In het accessregister staat enkel de naam, adres, ean en historiek van de verbruiker.
Van de vorige leverancier (Luminus) misschien?
Heb er echt geen idee van hoe ze aan ons rek. nr. zijn geraakt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:grote bedrijven hebben de mogelijkheid om zelf domiciliëringen aan te vragen bij bank. Het heeft een afgekorte naam (iets in de aard van L90 ofzoiets). Je hebt hier dus niet perse voor getekend...

:eek:

Zou ik eerlijk gezegd wel straf vinden? Waarom doet Electrabel het dan hier niet (ik heb geweigerd)?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

cloink schreef:
Dfrog schreef:grote bedrijven hebben de mogelijkheid om zelf domiciliëringen aan te vragen bij bank. Het heeft een afgekorte naam (iets in de aard van L90 ofzoiets). Je hebt hier dus niet perse voor getekend...

:eek:

Zou ik eerlijk gezegd wel straf vinden? Waarom doet Electrabel het dan hier niet (ik heb geweigerd)?


ben ff (lang) aant zoeken geweest.. misschien was het wel de DOM70

http://www.sepabelgium.be/files/dw-euro ... g-nl_0.pdf
"Sommige grote schuldeisers maken bijkomend gebruik van het ‘DOM70’ systeem waarbij zij nu reeds zelf de mandaten archiveren.."

en nog wat verder gegoogled:
http://www.dexia.be/Nl/Professional/Cor ... toCashDom/

"Nieuwe domiciliëringsberichten kunt u met Isabel doorsturen naar Dexia, via het protocol DOM 70. De volgende dag ontvangt u het domiciliëringsnummer van de klant, en kunt u starten. Het papieren domiciliëringsbericht, ondertekend door de klant, moet u wel nog nasturen."

Ik weet niet of het dat is, maar het lijkt er in ieder geval wel op. Ik weet dat het systeem enkel met de grootbanken werkt(e).

vraag is natuurlijk hoe ze aan het zichtrekeningnummer geraakt zijn.

ps. hoe link je?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:"Nieuwe domiciliëringsberichten kunt u met Isabel doorsturen naar Dexia, via het protocol DOM 70. De volgende dag ontvangt u het domiciliëringsnummer van de klant, en kunt u starten. Het papieren domiciliëringsbericht, ondertekend door de klant, moet u wel nog nasturen."

Oooookaaayyy... En wat zou er gebeuren indien de instelling vervolgens nalaat het ondertekende document voor te leggen aan de bank? Ik vind het in elk geval een erg bedenkelijke praktijk. :roll:
ooh. shiny.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Ja Dfrog ik werk bij Eandis dus ik zit inderdaad in de energiesector.
gertd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:20

Petrikske schreef:
droopy schreef:eandis geeft nooit bankgegevens door want die hebben ze niet. In het accessregister staat enkel de naam, adres, ean en historiek van de verbruiker.
Van de vorige leverancier (Luminus) misschien?
Heb er echt geen idee van hoe ze aan ons rek. nr. zijn geraakt.


neen rekeningnummers worden niet gedeeld tussen leveranciers onderling
De enige communicatie tussen leveranciers is imho om de einddatum van je contract te krijgen en daar heb je geen rekeningnummer bij nodig
gertd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:20

cloink schreef:Oooookaaayyy... En wat zou er gebeuren indien de instelling vervolgens nalaat het ondertekende document voor te leggen aan de bank? Ik vind het in elk geval een erg bedenkelijke praktijk. :roll:


dit word bij mijn wete niet constant gecontroleerd. Als jij bij je bank gaat klagen zullen ze dit document wel opvragen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

gertd schreef:dit word bij mijn wete niet constant gecontroleerd. Als jij bij je bank gaat klagen zullen ze dit document wel opvragen

Fijn fijn... En wie beslist precies wie zulke procedure mag uitvoeren?
ooh. shiny.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Bwa dit valt nog mee, bij proximus heb ik al ergere dingen gehoord....
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

gertd schreef:
Petrikske schreef:
droopy schreef:eandis geeft nooit bankgegevens door want die hebben ze niet. In het accessregister staat enkel de naam, adres, ean en historiek van de verbruiker.
Van de vorige leverancier (Luminus) misschien?
Heb er echt geen idee van hoe ze aan ons rek. nr. zijn geraakt.


neen rekeningnummers worden niet gedeeld tussen leveranciers onderling
De enige communicatie tussen leveranciers is imho om de einddatum van je contract te krijgen en daar heb je geen rekeningnummer bij nodig


De leveranciers communiceren niet onderling. Alles gaat via de netbeheerder. 1 centraal punt vanwaar telkens de communicatie vertrekt naar alle betrokken partijen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

droopy schreef:De leveranciers communiceren niet onderling. Alles gaat via de netbeheerder. 1 centraal punt vanwaar telkens de communicatie vertrekt naar alle betrokken partijen.

Dat is wel theorie. In praktijk gebeuren sommige zaken niet altijd volgens het boekje.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

lithion schreef:Dat is wel theorie. In praktijk gebeuren sommige zaken niet altijd volgens het boekje.


Het systeem werkt zo dat men via het centrale punt moet als het gaat om meterstanden en verbruiken. Dus als er al eens contact is tussen leveranciers dan is dit omdat men iets vlugger wil regelen voor de klant. Klantgegevens gaat men zeker niet doorgeven.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”